LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ripped Off By Herbalife

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
herbalife ellende

Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door herbalife ellende »

Ripped Off By Herbalife
Susan Fox
In 2001, my husband and I worked outside the home, were both unhappy with our jobs, and were probably vulnerable at that time to a "work from home" sales pitch. One morning there was a business card in our door with a link to a website. We checked out the website and were intrigued and requested more free information. After reading a blue booklet, we opted for more information, which cost about $35. When it arrived, we realized that the business was Herbalife, as the package contained some free samples. At that point, we should have followed our gut instinct and backed off, but we didn't.

We were contacted by phone by a couple who would eventually be our sponsors, and also by their sponsor in Wisconsin. It was always a 3-way phone call. They persiuaded us that the only way to start making money quickly was to come in at a supervisor level. We wanted time to think it over but they objected. Perhaps if we had given it more time, we wouldn't have done it at all. Everything was rush, rush, rush -- time was of the essence it seemed. They were very good at the sales pitch, made glowing promises of making money, brushed away our concerns. Very high pressure here from the lady in Wisconsin. We entered at the supervisor level, which required purchasing $4,000 worth of inventory (products). After that was done, there was no going back, no way to refund on that. Then we were told we needed to purchase voicemail accounts, one for products & one for recruiting, at $20 a month, each! We were told we needed to switch our long distance carrier for a Herbalife carrier, we needed to purchase blue books, cassette tapes, videos, distruibutor kits, open a business bank account, and purchase business checks, product catalogs. The list seemed endless. We were told we needed to switch from DirecTV to Dish Network so we could purchase the Herbalife channel. We refused to do that. We laid out hundreds of dollars to purchase everything else we were told we HAD to,. It wasn't until much later we found out all these were actually options and could have waited.

We tried very hard to build our new business. We sent out the letters to friends, associates, and relatives. We placed ads in newspapers across the U.S. and put up flyers, distributed business cards everyplace we went. We worked all day and then spent 3-4 hours every evening, 5 days a week, distributing flyers and cards, making cold calls, or making preparations. We talked weekly with our supervisors (at our expense), who told us how to advertise and how much to do. The newspaper ads alone averaged $300/month. We went to seminars, wore buttons, and talked to strangers constantly, all encouraged by the company. Most people requested the free information (blue books). We were required to mail out at least 25 of these a week. However, few people were willing to spend the $35 for additional information. We eventually sold two or three distributorships. We had very little luck selling the product itself. People thought it was just too expensive. I made 3-way calls (once again at my expense) with potential customers and my supervisor, trying to sell product. My supervisor eventually gave up trying to help me sell the products this way! We were left to flounder by ourselves. Friends and relatives were the only people we were ever able to sell products to.

When we complained to the supervisor, we were told to keep doing what we were already doing, only double our efforts. We were barely making enough money selling products to cover our business expenses. We were also required to call the Herbalife network phone directory daily to listen to pre-recorded "pep talks." They calls averaged 30 minutes to an hour, and we also paid for the these calls. Herbalife also requires that it's distributors pay annual "membership dues" of over $50 to remain a distributor.

My husband and I gave this business adventure 20 to 30 hours per week, doing everything we were told to do while our advisers continued the empty promises of residual income checks. The most we ever got from Herbalife was a check for $3, not the thousands as promised. We were also required to place a personal order for ourselves that HAD to total $100 or more a month, each and every month. After almost a year had passed the Herbalife business left us thousands of dollars in debt with nothing to show for it. At this point our immediate supervisors had quit the business and we were dealing with their supervisor in Wisconsin. She just flat-out quit helping us or returning our calls. We decided to cut our losses and the supervisor in Wisconsin agreed to buy our recruiting supplies and pay for the shipping. I sent off 3 large boxes to her and had to contact her repeatedly to get her to pay for the items. She finally did, but she stuck us with the shipping cost of over $80. We finally sold the rest of our inventory on eBay for a pittance of what we originally paid for it

Herbalife distributors used to plaster flyers everywhere and put up signs in vacant lots. After the Arizona Republic published an article about it, many people felt it was akin to littering and the city passed a ordinance prohibiting these types of advertising practices. Many other cities have similar laws, and I believe that enough fuss was made that most Herbalife distributors are now using the Internet and newspaper ads.

To sum up: Herbalife pressures, bullies, promises and pledges to support and help. We were lied to and basically left on our own. Even though we tried as hard as we could, our supervisor decided we were more trouble than we were worth. The only people that make money in this business are those who have an army of distributors under them and an unlimited income to flood the market with advertising and mass mailings of blue books.

My husband and I were left thousands of dollars in debt, but much wiser.

VanBlerk

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door VanBlerk »

Deze mensen hebben blijkbaar te maken gehad met onafhankelijke Herbalife distributeurs die het niet zo nauw namen met de ethische regels die Herbalife hanteert voor het werven van nieuwe distributeurs. Als Herbalife zelf erachter komt dat mensen op deze manier te werk gaan, wordt hun het distributeurschap ontnomen. Zelf ben ik een erg tevreden Herbalife distributeur die netjes werkt, en er goed van kan rondkomen.

papaul44

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door papaul44 »

jij bent een van de weinige eerlijke mensen die ik moet gelofen,en logisch dat je rond kan komen,met de winstmarges die jullie hanteren.

1persoon
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2008 16:06

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door 1persoon »

is dat de bedoeling?

rondkomen ? of financieel onafhankelijkheid. ..

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door Wellness »

Er zit altijd kaf onder het koren dit is in ieder branche zo en dit zal altijd zo blijven.

Wij zijn nu 2 jaar bezig en hebben van onze klanten nog nooit een negatieve reactie gehad, al onze klanten zitten in een spaarpunten systeem waarbij ze kunnen sparen voor gratis producten, een aantal van die klanten zijn als vip ingeschreven en krijgen de producten aan een bepaalde korting percentage.

Let wel dat hoe hoger de percentage is die de klanten krijgen hoe minder ik verdien. Maar het gaat mij niet om het geld maar om het feit dat de mensen hun welzijndoel behalen.

Wij zijn momenteel parttime met herbalife bezig en heb een vaste baan die ik aan het afbouwen ben naar parttime.

Iedere maand een extra inkomen met herbalife dat schommelt tussen 500 en 750 euro vindt ik niet verkeerd.

Ik ken veel mensen die het 10 voudige verdienen van wat wij verdienen maar alles wordt bepaald door de eigen inzet en de acties die men onderneemt.
Doe je niks, dan zul je ook niks verdienen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

Iedere maand een extra inkomen met herbalife dat schommelt tussen 500 en 750 euro vindt ik niet verkeerd.

Ik ken veel mensen die het 10 voudige verdienen van wat wij verdienen maar alles wordt bepaald door de eigen inzet en de acties die men onderneemt.
Doe je niks, dan zul je ook niks verdienen.
Wie koopt er nu nog herbalife via mlm, marktplaats staat vol met mensen die die troep voor weing opruimen. En dan nog raken ze het aan de straatstenen niet kwijt gezien de vele adds.

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door Wellness »

Wie koopt er nu zoiets via marktplaats, men gaat het gebruiken, men krijgt geen begeleiding, moddert maar iets aan en begint dan te janken dat het niet werkt en dat het rommel is.

Dit is niet de intentie die herbalife voorschrijft.

wij werken wel een beetje anders.

Bij iedere nieuwe klant doen wij een welzijns evaluatie.
Op die manier kunnen we een voedingsprogramma samenstellen, daarbij kijken we ook of de persoon dat kan betalen, wij gaan mensen niet eenmalig op grote kosten jagen en dat ze met een slecht gevoel naar huis gaan.
Wij begeleiden ook iedere klant naar hun vooropgestelde welzijnsdoel, dit kan zijn naar afslanken, bijkomen, vitaliteit en meer energie, algemene conditie verbetering, maar ook huidverzorgings producten.

Indien een nieuwe klant dit niet wil dan kan men bij ons ook niks aankopen want zonder begeleiding kan resultaat niet worden gegarandeerd.

Wij hebben alleen maar tevreden klanten die zich veel beter voelen en iedere maand opnieuw terug bestellen, rara hoe kan dat toch?

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wij hebben alleen maar tevreden klanten die zich veel beter voelen en iedere maand opnieuw terug bestellen, rara hoe kan dat toch?
Niet 'alleen maar' blijkbaar, want ook veel mensen hebben de wellnessevaluatie gehad en het op hen toegespitste voedingsprogramma voorgeschreven gekregen maar plaatsen nu de rommel regelrecht op marktplaats.

Mag ik informeren wat voor medische achtergrond jij hebt om je klanten van een gezondsheidadvies te voorzien? Over welke apparatuur beschik jij voor het onderzoek van je klanten naar deze wellnessevaluatie, en bij welke toezichthoudende instantie zijn jullie aangesloten waar je klanten eventueel terecht kunnen bij verkeerde diagnoses of voor second opinions?
Indien een nieuwe klant dit niet wil dan kan men bij ons ook niks aankopen want zonder begeleiding kan resultaat niet worden gegarandeerd.
Op welke wijze is jouw garantie dan wél gegarandeerd indien mensen de begeleiding erbij nemen? Waar is deze garantie vastgelegd, en bij welke arbitrageinstantie zijn jullie aangesloten indien een klant de werking van jullie middelen betwist?

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door Wellness »

@econometrist.

ik heb net iemand gebeld die op marktplaats stond met herbalife vermelding en die bood shake aan voor iets meer dan 9 euro. dit kan dus niet en achteraf bleek zij ook geen herbalife distributeur te zijn maar verkocht andere producten.

Mijn vrouw is voedingsconsulente en ik gebruik mijn ervaring die ik heb opgebouwd door eigen gebruik en resultaten van andere mensen.

De enige electronische apparatuur die wij gebruiken is een vet% meter.
voor de welzijns evaluaties beschikken wij over brochures met een vragenlijst die wordt beantwoord met ja of nee. bij elke vraag staat een uitgebreide uitleg.

De firma herbalife is gekeurd en goedgekeurd door alle instanties op het gebied van directe verkoop, financieele instanties en gezondheids instanties.
Indien dit niet zou kloppen zou men illegaal aan het werken zijn.
Herbalife bestaat nu 28 jaar en is actief in 65 landen wereldwijd.
Herbalife is ook beursgenoteerd op de NYSE code HLF
In nederland bestaat herbalife al 15 jaar, in belgie bijna 14.

Als er een klant belt wordt er ook altijd naar eventuele ziektes gekeken.
bv diabetes, obesitas, kanker enz enz. als de klant zijn of haar dokter wil raadplegen geven wij alle informatie mee zodat de arts volledig op de hoogte is van zijn patient.

Mijn vrouw gebruikte herbalife tijdens haar zwangerschap en na diverse testen bij de gyneacoloog was hij zeer verrast dat ze alle nodige stoffen in haar lichaam had die ze moest hebben, hij vertelde er zelfs bij dat meer vrouwen het product beter konden gebruiken omdat alle microvoedingsstoffen die een zwangere vrouw nodig heeft in onze voedingsshake zitten.

Wat de garantie betreft, in de gedragscode staat en dit staat ook vermeld op sommige potjes dat de klant recht heeft op 30 dagen niet goed geld terug garantie.

Wijzelf hebben nog geen klanten gehad die geen resultaat hadden, wij doen iedere week een opvolging, wij bellen naar onze klanten en zij geven ons hun omtrekmaten door, dit zijn bv, buikomtrek, borstomtrek billenomtrek.
Waarom vragen wij die aandachtspunten, omdat daar het snelste resultaat te zien is.
Veel mensen focussen zich op de weegschaal maar dat is verkeerd, men moet zich focussen op de lichaams omtrek.
Het kan soms gebeuren dat een klant een week niet afvalt maar dat wel de aandachtspunten zijn verminderd in omtrek.

Mocht het nu toch eens gebeuren dat iemand niet tevreden is dan nemen wij zonder probleem het product terug, dit wordt ook altijd uitgelegd aan de klant zodat hij zeker weet dat hij of zij eerlijk wordt behandeld.

Wij behandelen de mensen zoals we zelf behandeld willen worden en onze motto is altijd eerlijk duurt het langst.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

Ik word zo misselijk van die gasten die hun hele familie opvoeren om maar te bewijzen hoe goed die rommel is! Afgezien daarvan betaal je dus kennelijk 75% meer om het verhaal achter herbalife te mogen horen.
Als er een klant belt wordt er ook altijd naar eventuele ziektes gekeken.
bv diabetes, obesitas, kanker enz enz. als de klant zijn of haar dokter wil raadplegen geven wij alle informatie mee zodat de arts volledig op de hoogte is van zijn patient.
Er word dus door een volkomen LEEK gekeken naar deze ziekte's en achteraf mag je het ook tegen je dokter zeggen.Wat een apart verhaal.Het is niets meer of minder dan een 75% te duur aangeboden voedings-suplement en goeden bergen beloven moet de prijs waarmaken.Kijk voor de aardigheid eens op www.google.nl met de zoekterm ( herbalife oplichting? ). Vind je dan nog steeds dat je het moet hebben? Zoek dan de verkoopssite's af en je zult het voor 25% van de kostprijs kunnen kopen.het overgrote deel van de beginners stopt heel snel als blijkt dat alle mooie verhalen zeepbellen zijn.Koopt het dan maar daarvan.Het verhaaltje is alleen om de dure prijs te rechtvaardigen.Ga NOOIT een produkt als dit via de mlm-methode verkopen want je gaat goed de boot in.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

De kennners aan het woord!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/ ... ten-31159/


Mvg Jor
Haha, moet wel een wondermiddel zijn als het de AAS uit je bloed haalt
Daar zou ik niet bang voor zijn kerel.
Waarschijnlijk is het op aloe vera basis, daarvan wordt inderdaad beweert dat het je darmflora schoonmaakt, waardoor het voedsel beter opgenomen zou worden. Het zou idd ook gifstoffen als zware metalen 'inkapselen' en zo via je urine weer uitscheiden. Klink allemaal erg mooi, is meestal puur commercie

Pas kwam er iemand naar me toe en die zei al tig dieten te hebben gevolgd om af te vallen. Het werkte steeds maar niet en ze hield het ook niet vol.
Toen kwam er een herbalife-distributeur met een supplementenserie van zo'n 150 euro . "Dat werkt echt, als je er het goede dieet bij volgt". En inderdaad, het werkte, maar weet je wat het was: omdat de desbetreffende dame nu 150 euro had neergeteld om af te vallen, kon ze het dieet wel volhouden omdat het anders zonde van het geld was
Wat moet ik dan zien op zo'n Herbabla fitness challenge?? Metsen die Hyperslank zijn??
Dat is een momentopname hoor..... Daaraan kan ik niet zien of Herbabla werkt.
wat ik bedoelde te zeggen is dat dik worden (uitgezonderd voor mensen met bepaalde ziektes) Altijd een reden heeft. Bij de een zal dat zijn een verkeerd eetpatroon, bij de ander is dat simpel teveel eten.
Als je die oorzaak niet wegneemt, en je stopt na bepaalde tijd met Herbabla dan verval je weer terug in je oude ritme en kom je dus weer aan.
een vergelijking:
Een auto: Lekker scheuren in mijn auto...... hard door de bochten enzo...... maar als mijn auto dan voor APK moet blijkt dat de banden totaal geen profiel meer hebben. Nieuwe banden dus maar......
een jaar weer lekker opnieuw scheuren enzo....
als ik na dat jaar weer voor APK ga blijkt dat weer alle profiel van mijn banden als sneeuw voor de zon is verdwenen........ maar ik wil wel blijven scheuren in mijn auto, als ik langzaam wil ga ik wel fietsen..... dus maar kiezen voor duurdere en meer slijtvaste banden.
(Voor sommigen zal het al beginnen te dagen...... Beter haal ik eerst de oorzaak van de bandenslijtage weg: Beter pas ik mijn rijstijl aan, dat is goedkoper)
maarrrrrrr Ik blijft vrolijk doorscheuren..... enz enz....
Ik hoop dat ik voor jou iets van mijn woorden heb kunnen verduidelijken.
mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel..... Maar laat liever de verkoopzinnen die je op die cursus hebt geleerd of die je rechtstreeks uit die folder van Herbabla hebt overgetikt achterwege, ze zorgen ervoor dat mijn haren rechtovereind gaan staan!

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door Wellness »

Jorreke Jorreke toch

Ik word zo misselijk van die gasten die hun hele familie opvoeren om maar te bewijzen hoe goed die rommel is!

Er word dus door een volkomen LEEK gekeken naar deze ziekte's en achteraf mag je het ook tegen je dokter zeggen.

---------------------------------------------------------------------------------
Van jou bovenstaande zinnen moet ik wel eens lachen, de dingen die ik vertel berusten op waarheid, daar kan niemand iets tegenin brengen.

Ik ben geen LEEK, ik weet precies wat ik doe, ik speel geen doktertje.

Maar sommige mensen hebben een dikke plaat voor hun kop en zien alleen maar, of zoeken alleen maar naar het negatieve.
ik wens u veel succes

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

Fijn toch he, dit soort figuren. Als je er niets zinnigs tegen in kan brengen probeer je toch de boodschapper onderuit te halen. Typisch een staaltje van mlm.

http://www.skepsis.nl/aloe-vera.html
Forever Living Products is een Multi Level Marketing organisatie, met andere woorden, een zich snel vertakkend netwerk van verkopers met 'uplines' en 'downlines', die allemaal hun best doen om zoveel mogelijk 'downlines' te creëren. Het is niet de enige organisatie van dit soort in Nederland. Herbalife is een ander voorbeeld. Het beste verkoopargument voor kwakmiddelen zijn de enthousiaste aanbevelingen van tevreden gebruikers. De goede ervaringen die zij met het product hebben gehad mogen dan misschien op het placebo-effect berusten of op toeval, die verkopers zijn zich daarvan niet bewust. Ze namen het product en voelden zich daarna beter. De officiële literatuur van het hoofdkantoor is in de regel vrij van overdreven of onjuiste aanbevelingen. Dat soort informatie bereikt de klant uitsluitend via de verkopers die dit bijvoorbeeld mondeling tijdens als 'scholing' vermomde propagandabijeenkomsten toegespeeld krijgen – ook weer: bij voorkeur door tevreden gebruikers.

Nog zo een dooddoener, een kritisch iemand negatief noemen. :idea:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

http://www.skepsis.nl/aloe-vera.html
MLM-organisaties beloven gouden bergen, maar de winsten vallen voor vrijwel iedereen zwaar tegen. Degene die aan zo'n club meedoet, zoekt meteen weer onder de kopers van zijn producten verkopers. Deze krijgen de spullen dan tegen 'groothandelsprijzen'. Bij Herbalife betekent dat een korting van 25 procent. De kersverse verkoper krijgt te horen dat hij zich moet vestigen als zelfstandig ondernemer en dat hem forse winsten ten deel zullen vallen. Als zij op hun beurt weer verkopers werven, krijgen ze een bonus voor het aanwerven van verkopers en/of een deel van de door hen gegenereerde inkomsten.

Het Amerikaanse zakenblad Money constateerde in 1987 dat in de MLM-wereld het verhaal gaat dat een op de vijf miljonairs op deze manier begonnen is, maar de redactie kon daar geen spoor van bewijs voor vinden. U weet hoe het met dit type organisaties gaat. Na een aantal rondes in een bepaalde stad of wijk zijn er gewoon geen nieuwe kopers meer te vinden, laat staan verkopers. Tegen die tijd is het product vanwege alle tussenpersonen die een deel van de opbrengsten opstrijken ook gewoon duur geworden. Wie in zo'n regio laat instapt, werkt zich het apezuur voor een schamel inkomen, en loopt grote kans vrienden en bekenden te verliezen omdat die de eeuwige verkooppraatjes beu worden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ripped Off By Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

Een tijdje geleden werd ik aangesproken door iemand die (naar achteraf bleek) vrij hoog in de Nederlandse Herbalife pyramide zit en mij voor de verkoop van dat spul trachtte te interesseren. (Nee, ik ben niet dik!)

Ik wist al van de slechte naam die Herbalife heeft (zowel qua produkten, als qua verkoopmethode) dus ik heb vriendelijk maar beslist laten weten geen belangstelling te hebben.

Over die verkoopmethode wil ik het even hebben.

Herbalife verkoopt haar produkten via "onafhankelijke distributeurs", die geworven worden op gehypte verkoopmeetings waar flink op je in wordt gepraat: Lees het verslag van zo'n meeting, geschreven door Tom R: Geestige bende, die Herbalifers (iets naar beneden scrollen)

Met Herbalife kan je steenrijk worden, zo beloven ze op die meetings. Wat Herbalife er niet bijvertelt is dat ze het juist gemunt hebben op de aankomende distributeurs. Die worden financieel uitgekleed. Eerst flink laten betalen voor een starterspakket en daarna voor meetings, cursussen, motivationele tapes, websites en natuurlijk voor de praktisch onverkoopbare peperdure produkten, die ze verplicht zelf moeten gebruiken.

De "onafhankelijke distributeurs" merken al snel dat het veel makkelijker is om zelf distributeurs (buren, vrienden, familie) te werven, dan die producten te verkopen.

Door nieuwe distributeurs aan te brengen ontvangen ze hierover commissie en delen ze in de verkoopopbrengst van hun "ondergeschikten" en zo wordt weer een nieuwe laag aan de pyramide toegevoegd en begint het verhaal opnieuw
En zo kan je gemakkelijk nog een uurtje doorgaan. Doe ik echter niet want ik vind er genoeg gezegd over deze rommel.Maar blijft het feit! Wil je er toch aan beginnen? zoek het internet af ( zoekmachine's ) en je komt het tegen voor 25% van de kostprijs en de voor en nadelen vind je ook op het internet. Tenslotte hebben de distributeurs GEEN ENKELE medische achtergrond en beroepen zich altijd alleen maar op de ervaringen in hun gezin en de reclame-slogans van het bedrijf.

Gesloten