LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Even een uitleg hoe echte mlm “hoort” te werken.

Hierna kan iedereen beoordelen of mlm een logische, eerlijke zakelijke aangelegenheid is.

Wanneer je de structuur dóór hebt en op de hoogte bent van de staffel van premies, beloningen, hoe je ze ook noemen wilt, is mlm eenvoudig te begrijpen, men moet alleen het normale principe in het zakenleven van “ikke,ikke,ikke… en de rest kan stikken”, even los laten.
De grote lijn is simpel, hoewel veel mensen NIET simpel kunnen (blijven) denken blijkbaar, want steeds wordt weer gevraagd wat iemand dan verdient!!!!
En dat is nu één van de clou’s in mlm…….
Er is NIEMAND die jou kan verplichten ook maar iets uit te voeren!
Maar verwacht dan ook niet iets te verdienen!

Persoonlijk vind ik dat aan een “titel” een financiële beloning gekoppeld moet zijn, anders is het een wassen neus.
Jarenlang is het bij de opa van mlm niet gebruikelijk geweest om globaal aan te geven wat een positie (titel) verdient, maar tegenwoordig, na zó'n lange historie, zijn het gewoon feiten.

Hoewel de principes van mlm eenvoudig zijn...., is het zonder een uitleghulpje niet erg overzichtelijk blijkbaar, want zelfs menselijke rekenmachines vergissen zich steeds en pakken de verkeerde getalletjes om mee te rekenen...!
Laten we éérst even het verschil behandelen tussen betaald krijgen OVER een bedrag…. en VAN een bedrag?
In dit voorbeeld betaalt het mlm bedrijf een premie OVER een omzet.... wat steeds verward wordt met de suggestie dat een persoon van ZIJN premie iets moet afdragen aan iemand "boven" hem.... met uiteraard de beschuldigingen die er op volgen dat jij te kort wordt gedaan in dat geval.....!
Wanneer iemand dit niet WIL begrijpen, wil niet zeggen dat het niet meer redelijk is.

Nu zegt "een plaatje meer dan duizend woorden", vandaar dat een mlm-er je aan tafel wil hebben.....
Vooroordelen zijn eigenlijk alleen weg te halen door een plaatje en inmiddels na 30 jaar, hebben veel mensen al een indruk van "horen zeggen"......
Dus teken de structuur, zoals uitgelegd gaat worden, uit.

Enkele bezwaren zoals ikzelf die zie in sommige mlm bedrijven is dat er vaak een erg hoge, persoonlijke omzetten wordt gevraagd om recht te hebben op procenten over de omzetten van mensen die hebt begeleid hetzelfde te doen wat jij hebt gedaan.
Is dat dus niks…, verwacht dan ook 0 % over niks!!!
De voorraad die wordt ingekocht om toch te “kwalificeren”, mag vaak doorverkocht worden aan “downline”!!
Het doorschuiven van voorraden dus! No good!
In zo’n geval kan het mlm-bedrijf natuurlijk ook nooit een goede teruggave garantie bieden.

Het inschrijfgeld moet een werkelijke waarde vertegenwoordigen ten opzichte wat je er voor krijgt!

Een jaarlijkse verlenging van meer dan € 30, 00 vind ik voor énkel en alleen een administratieve taak, erg onredelijk.
Dus het antwoord wat je wel eens te horen krijgt wanneer je de vraag stelt:
“WAT krijg ik dan voor mijn € 200 à € 300 inschrijfgeld”??
Hoort dus NIET te zijn:
-De mogelijkheid dit te kunnen starten, of
-Een mooi en modern hoofdkantoor in Lutjebroek!!!
Dat betaalt het bedrijf maar van hun winst!!!


Houdt bij berekeningen ook altijd in de gaten dat de omzet van jouw mensen (downline) IN jouw omzet zit..... dus de premie waar zijn recht op hebben..... zit in JOUW premie!!! (alleen rekent de PC dat tegenwoordig uit... en vroeger werd dat naar beneden uitbetaald! (zeer bewerkelijk.....! )

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111


“Uitgaande van een structuur waar ik in het midden sta met 8 levels boven mij en acht levels onder mij, en IEDEREEN zet voor precies 1000 euro om per maand. Wat hebben deze mensen dan verdiend?”

Dit was de uiteindelijke vraag die mij er toe aan zette dit topic te starten.
Het gegeven voorbeeld is een situatie die NOOIT, maar dan ook NOOIT voor zal komen...., maar het is maar een rekenvoorbeeld!!!!

Nou, daar gaat -ie....:
We gaan er maar vanuit dat deze persoon, hiernavolgend “je”genoemd, 8 diep bedoelt met telkens maar één persoon op dat niveau, want anders is de vraagstelling verkeerd.
De 8 boven je, heb je niks mee te maken want dat heeft geen invloed op jouw inkomen of op het inkomen van jouw “downline”.....
Er wordt gewerkt met een bijbehorende staffel, en een bepaalde omzet levert een bepaalt percentage op.
__________________________________________________________________
De totaal, door jouw toedoen veroorzaakte omzet, is 8x € 1000 en 1x € 1000 van je eigen omzet.... = € 9.000,00.
Dat levert een totale premie op van bijv. 18% (Bij elk bedrijf anders) is dus € 1.620,00.

Level 1 (één "onder" jou) totale omzet € 8.000 à 18%= € 1.440
Er blijft voor jou zélf dus maar € 180,00 over!!! (€ 1620 min € 1440...)

Maar….level2 ("onder" jou) heeft een omzet van € 7.000. en heeft recht op 18% (de grens tussen 15% en 18% ligt bij € 7.000)= € 1260 en er blijft dus voor "level 1" ook maar...... € 180,00 over!!!
Level 3 heeft een omzet veroorzaakt van € 6000...... 15%= € 900.
Maar... level 4 heeft een omzet veroorzaakt van € 5.000 en dus ook 15%... over € 5000 is € 750.00... en er blijft dus voor level 3 € 150 over....
Etc…., etc…., etc……
Natuurlijk kun je dan de opmerking maken:
Dan wordt er per individu óók niet veel verdiend!!!
Dat klopt!
Want "jij" dacht even gauw slapend rijk te worden over één persoontje (level 1).... en zoals je ziet... levert dat niet veel op!!!

Maar doe ditzelfde maar eens met 4 lijntjes......... of met 6........ of met 20.......!
Kijk, slapend rijk worden en de kantjes eraf lopen doe je maar bij je baas...!
Daar krijg je TOCH wel betaald!
In mlm moet hard gewerkt worden, want het is loon naar hard, en slim werken!!!

Maar waarom weigeren veel mensen pertinent naar een plaatje wat geschets wordt, te komen kijken aan de "keukentafel" of in een publieke zaal?

Gebrek aan zelfvertrouwen? Ik denk het wel!
Angst om mensen in de ogen te kijken? Iets dergelijks!!!!
Nu zit er op elk product gemiddeld ook nog een winst van zo'n 30%, maar ik wil het niet te moeilijk maken en we komen er later nog wel op terug, neem ik aan. In de volgende posting gaan we de zaken wat anders opbouwen met een iets realistischer opbouw.

Nog even een tip ivm onderzoek wat je beter kunt doen, voor je met een bedrijf in zee gaat:
Staat er nu bijvoorbeeld bij de informatie van een mlm-bedrijf:
"Zorg dat je bovenaankomt in de piramide. Dat is het beste!"
Dan weet je gelijk hoe laat het is……

Dat betekent dat je van je begin af aan een zaak gaat bouwen die geen toekomst heeft, want iedereen die er bij komt heeft "minder kans"....., blijkbaar!

Wil je de "gok" nemen bij een nieuw bedrijf aan te sluiten, dan is onderzoek helemaal vitaal!

Bij oudere bedrijven kun je zeggen:
"Laat eens wat zien, wat er bereikt is".... en dan bedoel ik NIET alleen de omzet! Maar de geloofwaardigheid bij het reguliere bedrijfsleven, waar hier nogal gemakkelijk over heen gewalst wordt!

So be it
Laatst gewijzigd door So be it op 14 jan 2007 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

22222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222
OK.
Je ziet het natuurlijk aankomen dat "onder" je mensen hetzelfde gaan doen...!
WEG! verschil in bonus.....!
Zou niet eerlijk zijn..., want geloof me.... het is werk.
Moeilijker werk dan met mensen die je opdrachten kunt geven die ze "moeten" doen, omdat ze in loondienst zijn!!!!

Houdt nog even in gedachten dat er wordt NIETS betaald over inschrijven..., alleen over omzet!!!
Wanneer iemand NIET verdient en NIETS bespaart... is hij er een jaar later weer uit.....
Niets gebeurd... en niemand iets verdiend! Dus let op waar je je tijd in stopt!!!!


Het volgende voorbeeld is ook weer hypothetisch, want het zal nooit zo rechtlijnig voorkomen, deze lijn van sponsorschap, want in de praktijk verloopt het heel grillig....
De ene schrijft er 2 in..., de andere 9... sommigen 30…..en weer een ander helemaal geen één..., maar, zoals wordt gezegd in mlm…: KISS...! (Keep It Simpel, Stupid )
---Jij
---3 lijnen
---Elk van de 3 lijnen 8 diep met ELK 1000 omzet

Vergeef me dat ik NIET wéér het éérste verhaal ga herhalen, of knippen/ plakken, over de inkomsten van de 3 lijnen ZELF, want daar veranderd namelijk niets aan, dus houd je calculator maar in je zak...!

Want WAT is er nu veranderd......?

Wat je eerst maar éénmaal hebt gedaan, hebt veroorzaakt, heb je nu 3 maal gedaan!
Niet te ingewikkeld maken, luitjes......

Heb reeds eerder verteld dat je omzetten bij elkaar op mag tellen ivm met premies.... (%-en)
Dus je EIGEN € 1000.... + 3x € 8000....===== € 25.000
Boven de 10.000 heb je recht op 21% OVER DE TOTALE OMZET........ en boven de 20.000 heb je zelfs recht op 23% OVER DE TOTALE OMZET!

23% over 25.000= € 5.750
Wat gaat er ook weer vanaf voor de 3 lijnen? 18% over 8.000= € 1.440 En dat 3x...=..... € 4.320!
€ 5.750 ---- (minus) € 4.320.....=? € 1.430,00........ In the pocket. Bruto inkomen.
(Voor belasting vragen graag naar de belasting toe.)
Zou het in het bovenstaande voorbeeld nu echt uitmaken voor jouw omzet EN jouw inkomen wanneer je in een bepaalde maand 2 weken in het ziekenhuis ligt?
Zeggen die 3 bovenste van die lijntjes nu........:
Oh, nee..... onze "sponsor" is ziek..., dus dan doen wij maar niks meer!!! En de rest ook?
Dan hebben wij en onze klantjes geen product meer nodig want, iemand “boven” ons, ligt in het ziekenhuis????

Dit is nu uitgelegd..., maar je gaat nog VEEL meer vragen tegen komen, want men denkt nog steeds, terecht, dat dat een keer vast moet lopen..... en het is heel logisch dat dat wordt gedacht....!

We gaan in de volgende posting nog één stap verder en dan is, neem ik aan, al een groot deel duidelijker!
Maar zie je inmiddels al wat je verdient wanneer je als “21%-er”(10.000 omzet) iemand inschrijft die je gaat helpen € 2.000 om te zetten........ ?
21%-9%... OVER € 2.000==== € 180,00!!! (pardon... € 240,00 zelfs!!)
Zie je waarom het voor je financieel erg interessant is er voor te zorgen dat hij snel geld verdient? !!!!!


So be it
Laatst gewijzigd door So be it op 14 jan 2007 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333

Naar aanleiding van het voorgaande zou je de conclusie kunnen trekken dat het verleidelijk is de mensen niet te veel te helpen met hun omzet op te krikken, want dan komen ze óók bij de “21%”…. En 21 min 21 is niks…, dus dan houd jij daar helemaal niks meer aan over en er is tóch veel tijd gaan zitten in het instructie geven, helpen, van je downline om hun omzet…. en dus óók de omzet van het mlm-bedrijf… te vergroten!!!!

Dat is niet eerlijk…… dus wanneer je “éérstelijners” precies hetzelfde zouden doen wat jij hebt veroorzaakt aan omzet, dus alle drie een omzet van € 25.000 realiseren….. hebben zij een bruto inkomen van, even terugkijken…, € 1.430,00…, dat wat jij éérst had!!

JIJ krijgt daarvoor in de plaats…… 4% over de omzet van ELKE persoon die bij de € 10.000 omzet komt….. mits jij, …. En DAAR verwacht ik nu wel een vraag over!!!
(Maar ik stel voor dat je daarvoor toch eens de tijd neemt om met een mlm-er aan tafel gaat zitten en de structuur door te praten, want ik ga daar NIET meer over verder.
Wanneer dit je echte interesse heeft kunnen er nog legio vragen komen want het is een “waterdichte” structuur en we kunnen daar dagen over doorpraten, laat staan schrijven, maar ik ga daar zéér zeker niet verder op in, ook later niet!!!!!!!!)


4% over minimaal € 10.000 is € 400,00, en dat in dit voorbeeld 3x, waar je in de praktijk niet meer voor hoeft te werken, want deze 3 hebben laten zien dat het leiders zijn, dóórzetters!

Waar een ander zei: “Mijn broer zegt dat het niet kan”, en andere hindernissen, zijn ZIJ dóórgegaan!

Intussen hebben we nog een flinke beloning over geslagen, want wanneer je er drie van 21% “AF’ hebt…., heb je er natuurlijk óók twee “AF”….. en daar was óók al een andere goede bonus voor!


Komen deze omzetten weer elke maand terug? Gaat dit gewoon door?
Of jij nu ZELF óók er mee aan het werk bent...., of aan het strand ligt..... of in het ziekenhuis?
Ja. Met zo’n stabiel opgebouwde organisatie wel!
De genoemde omzetten van € 1.000, bestaan in feite uit een heel “legertje” van kleinere omzetten van bijvoorbeeld maar € 200 per persoon en dan nog zijn er veel mensen niks doen omdat ze:
- het gewoon toch niet zien zitten
-te lui zijn……
-andere prioriteiten stellen
-niemand durven te vertellen dat ze zijn “ingeschreven”…, inclusief hun eigen vrouw niet!
-denken slapend rijk te kunnen worden, etc.
-of…. misschien wel in de gaten hebben dat zoiets gewoon niet werkt met een product wat géén verbruiksartikel is!!!!!!

Wanneer je telkens opnieuw op zoek moet naar een nieuwe afnemers (klanten), komt er nooit continuïteit in!!!!!
Daarom zijn in het verleden veel mlm-bedrijven onderuit gegaan!
NSA, (Waterfilters) . Quorum. (Alarmsysteempjes). Nightstick…, etc.


Nog even over de “stabiliteit”:
Wanneer je honderd + mensen in je organisatie hebt, maakt het niet zoveel uit wanneer er iemand afvalt…, of bij komt! De omzet zal aardig stabiel blijven!
Het maakt niet uit of er een aantal hun verjaardag aan het vieren zijn...., of op vakantie zijn...!

Is mlm voor iedereen? Ja.
Kan iedereen het? Ja! Mits men bereidt is te doen wat er voor nodig is!
Gaat dus iedereen dit doen? Gelukkig niet!!!!

Succes er mee.

So be it

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door jor »

Ik wil je in ieder geval danken voor de poging om het uit te leggen. Ga nu eens op mijn gemak kijken of ik het goed begrepen heb. :)

Jor.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Ga nu eens op mijn gemak kijken of ik het goed begrepen heb.
Kan eigenlijk niet echt missen, Jor.
En remember....: KISS.... :wink:

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Nou, het KISS principe ken je wel, maar die is in elk geval niet van toepassing op je bovenstaande ellelange, ingewikkelde uitleg over MLM...

Correctie, één principe uit het acroniem heb je wel gebruikt, en het begint met S.....

'k Zal je een handje helpen, een betere manier op MLM uit te leggen volgens het KISS principe is de onderstaande:



MLM = OPLICHTING

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Alhoewel we worden geacht nu eindelijk eens een serieuze post te zien van sbi, ben ik dat niet. Er zitten enkele smerigheden en gemene trappen in.
Vandaar hier mijn repliek.
men moet alleen het normale principe in het zakenleven van “ikke,ikke,ikke… en de rest kan stikken”, even los laten.
Deze generalisering klopt niet. Beperk je tot de feiten en niet jouw persoonlijke mening.
Hoewel de principes van mlm eenvoudig zijn...., is het zonder een uitleghulpje niet erg overzichtelijk blijkbaar, want zelfs menselijke rekenmachines vergissen zich steeds en pakken de verkeerde getalletjes om mee te rekenen...!
Opnieuw, beperk je tot de feiten. De cijfers zijn duidelijk. En deze laten keer op keer zien dat de omzet die mlm bedrijven halen laag is gezien het aantal mensen wat zich ermee bezighoudt.
Of dit nu wenselijk is of niet valt te bediscussieren.
Nu zegt "een plaatje meer dan duizend woorden", vandaar dat een mlm-er je aan tafel wil hebben.....
Vooroordelen zijn eigenlijk alleen weg te halen door een plaatje en inmiddels na 30 jaar, hebben veel mensen al een indruk van "horen zeggen"......
Dus teken de structuur, zoals uitgelegd gaat worden, uit.
Vermeld hierbij ook dat mensen beinvloedbaar zijn. En dus face to face of in een groep ze kan overhalen tot iets wat ze niet willen, maar waarbij ze de druk niet kunnen weerstaan. Er is hier een film geplaatst waar jouw mlm organisatie zich ook aan dit gedrag schuldig maakt.
Het gegeven voorbeeld is een situatie die NOOIT, maar dan ook NOOIT voor zal komen...., maar het is maar een rekenvoorbeeld!!!!
Misschien komt het nooit voor. Maar het dwong je wel eens eerlijk en open te zijn en met concrete cijfers te komen.
Want "jij" dacht even gauw slapend rijk te worden over één persoontje (level 1).... en zoals je ziet... levert dat niet veel op!!!
Opnieuw zo'n veralgemenisering. Econometrist denkt dit niet, ik ook niet. Ik durf zelfs te stellen dat het merendeel van hen die mlm met een kritisch oog beschouwen dit NIET denken.
Maar waarom weigeren veel mensen pertinent naar een plaatje wat geschets wordt, te komen kijken aan de "keukentafel" of in een publieke zaal?
Als je het niet per email kan uitleggen is het dus een hoop onzin. En gebakken lucht. Ik kan de relativiteitstheorie snappen door het lezen van een boek. Maar nee, mlm, wat schijnbaar iedere huisvrouw na een meeting snapt, is niet uit te leggen middels een email of een stuk tekst? Nogal ongeloofwaardig.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dan heb ik ook nog een aantal vragen:

Als mlm nu echt zo geweldig is, waarom begeeft het zich vooral in die schimmige sectoren en producten, zoals "gezondheidsbevorderende drankjes en magneten", "pillen die mij zuiniger zouden doen rijden". Waarom kom ik mlm niet tegen in banches met meer concurrentie, zoals computers, audioapparatuur, boeken, anischtkaarten etc.

Waarom zijn de prijzen bij mlm organisaties zoveel hoger dan bij andere aanbieders (o.a. Amway, Kleeneze)?

Waarom zijn de omzetten van mlm ondernemingen zo laag? Zeker gezien het grote aantal mensen wat erin deelneemt.

Waarom trekt mlm juist veel onsuccesvolle mensen aan? En niet de echte economische successen (directeuren etc)?

Waarom wordt mlm niet vermeld in marketingboeken en gedoceerd aan universiteiten en hogescholen? Ecommerce inmiddels wel. Tig andere systemen ook. Maar mlm niet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Help......!
Tegen zóveel onbenul kan ik niet op!!! :lol:
schimmige sectoren en producten,
Zeep?Tandpasta? Reisbureau?
Tjielp, tjielp? :?
Waarom kom ik mlm niet tegen in banches met meer concurrentie, zoals computers, audioapparatuur, boeken, anischtkaarten etc.
Niet goed kunnen lezen, mijn jongen?
geeft niks.....
Pappa zal je voorlezen!!!!!! :roll:
-of…. misschien wel in de gaten hebben dat zoiets gewoon niet werkt met een product wat géén verbruiksartikel is!!!!!! (gezien, jochie?)

Wanneer je telkens opnieuw op zoek moet naar een nieuwe afnemers (klanten), komt er nooit continuïteit in!!!!!
Daarom zijn in het verleden veel mlm-bedrijven onderuit gegaan!
NSA, (Waterfilters) . Quorum. (Alarmsysteempjes). Nightstick…, etc.
Kom, kom...., niet huilen....
Later wanneer je groot bent kun je óók goed lezen hoor!!!
WEL je pitavientjes slikken, jongen....! :lol:
Dergelijke produkten, mijn jongen worden wél via mlm verkocht, maar als bijproduct!
Wanneer je het niet zélf produceert..., kun je nóóit een goede marge verstrekken aan een netwerk!!! (Of het moet jat-werk zijn, natuurlijk!)
Waarom zijn de prijzen bij mlm organisaties zoveel hoger dan bij andere aanbieders (o.a. Amway, Kleeneze)?

Blijf je dom doen, mijn jongen???? :(
Dat is toch al uitgebreid besproken????
Ons produkt vind je misschien wel 4x zo duur als in de winkel, maar ik garandeer je dat je er beter tevreden over bent..... of dat het 6x zolang mee gaat.... en als je het er niet mee eens bent krijg je je geld tertug, Pien!!!!
En dan heb je tóch mooi een maand lang, bijvoorbeeld je kleren gratis gewassen..., krent dat je daar bent!! :lol:
Waarom zijn de omzetten van mlm ondernemingen zo laag? Zeker gezien het grote aantal mensen wat erin deelneemt.

Steeds NOG dommere vragen stellen?
En telkens steeds dezelfde?
Vraag pappa even of hij mee gaat langs de orendokter...! :cry:
Waarom trekt mlm juist veel onsuccesvolle mensen aan? En niet de echte economische successen (directeuren etc)?
De succesvolle zitten niet in jouw kringen misschien?
Je dwaalt misschien rond op rommelmarkten om je kleding zo goedkoop mogelijk te krijgen?
Bewijs eens dat het niet zo is?????

Maar heeft dit iets te maken met de structuur van mlm..., waar jullie zo'n moeite mee hadden?
Om zelfs maar het verschil te kunnen snappen tussen "een premie OVER" en "een premie VAN"... een bedrag????
En dan hebben jullie een Eco-nomische opleiding gehad? Ach gut!!!! :oops:
Waarom wordt mlm niet vermeld in marketingboeken en gedoceerd aan universiteiten en hogescholen? Ecommerce inmiddels wel. Tig andere systemen ook. Maar mlm niet.
Vertel eens....? Te moeilijk te begrijpen?
Ben wel benieuwd over je mening over mijn uitleg over mlm....!
O, ja.... al ergens gezien!!!!
Was TE moeilijk voor je, begrijp ik?
Ben benieuwd wat de rest er van vindt!
Jouw mening en die van onze spammer weet ik nu wellll!
Heb je nu even billenkoek gegeven en verder zijn je opmerkingen mij TE dom om verder op te reageren!!!! :wink:
Alhoewel we worden geacht nu eindelijk eens een serieuze post te zien van sbi, ben ik dat niet. Er zitten enkele smerigheden en gemene trappen in.
Vandaar hier mijn repliek.
Vertel..... :shock: Ben benieuwd!!!! 8)
men moet alleen het normale principe in het zakenleven van “ikke,ikke,ikke… en de rest kan stikken”, even los laten.

Deze generalisering klopt niet. Beperk je tot de feiten en niet jouw persoonlijke mening.
Dat WAS een feit... of denk je dat jouw meester ooit het zover zal laten komen dat jij méér verdient dat hij??? (Als je op provisie zou staan..!)
Dan garandeer ik jou dat jouw "rayon" opeens aan een herindeling toe is!!!!! :lol:
Hoewel de principes van mlm eenvoudig zijn...., is het zonder een uitleghulpje niet erg overzichtelijk blijkbaar, want zelfs menselijke rekenmachines vergissen zich steeds en pakken de verkeerde getalletjes om mee te rekenen...!

Opnieuw, beperk je tot de feiten. De cijfers zijn duidelijk. En deze laten keer op keer zien dat de omzet die mlm bedrijven halen laag is gezien het aantal mensen wat zich ermee bezighoudt.
Of dit nu wenselijk is of niet valt te bediscussieren.
Juist....
Hmmmm, heb je nooit gehoord over AVON..... waar het óók niet de bedoeling is dat iedereen daar een fulltime inkomen uithaalt!!!
Of Tupperware....., waar weldegelijk mensen een fulltime inkomen uit KUNNEN halen, maar de meesten "maar wat Tupperen"....!!!! :lol:
(Vind je het trouwens leuk telkens zo af te gaan??? Masootje? :oops:
Vermeld hierbij ook dat mensen beinvloedbaar zijn. En dus face to face of in een groep ze kan overhalen tot iets wat ze niet willen, maar waarbij ze de druk niet kunnen weerstaan. Er is hier een film geplaatst waar jouw mlm organisatie zich ook aan dit gedrag schuldig maakt.

Je hebt helemaal gelijk,....
Dat is ook de reden dat we een 90 dgn garantie hebben dat je alles, maar dan ook alles terug kunt geven en volledig je geld terug krijgt als je ook maar enige onregelmatigheid ontdekt!!! ONVOORWAARDELIJK!
(Onze lieverheer heeft RARE mensen geschapen....., tóch houdt hij nog van ze..! En dat vind ik knap!!!!!! :roll: )
Het gegeven voorbeeld is een situatie die NOOIT, maar dan ook NOOIT voor zal komen...., maar het is maar een rekenvoorbeeld!!!!
Misschien komt het nooit voor. Maar het dwong je wel eens eerlijk en open te zijn en met concrete cijfers te komen.
Jahaaa, ik voelde mij érg gedwongen..., maar je hebt er weinig aan gehad, hè jongen..... 8)
Ik hoor je er niet over? Niet erg van belang toch ook...?
Net als onze Scammer met zijn "onbevooroordeelde" baggersite?
Want "jij" dacht even gauw slapend rijk te worden over één persoontje (level 1).... en zoals je ziet... levert dat niet veel op!!!

Opnieuw zo'n veralgemenisering. Econometrist denkt dit niet, ik ook niet. Ik durf zelfs te stellen dat het merendeel van hen die mlm met een kritisch oog beschouwen dit NIET denken.
Ohhhh, je denk niks......?
Tja...., dat kun je gelukkig goed!!!! :wink:
Maar waarom weigeren veel mensen pertinent naar een plaatje wat geschets wordt, te komen kijken aan de "keukentafel" of in een publieke zaal?

Als je het niet per email kan uitleggen is het dus een hoop onzin. En gebakken lucht. Ik kan de relativiteitstheorie snappen door het lezen van een boek. Maar nee, mlm, wat schijnbaar iedere huisvrouw na een meeting snapt, is niet uit te leggen middels een email of een stuk tekst? Nogal ongeloofwaardig.

Zo! Dus je vond het onzin?
Mooi.... Zulke mensen zoekt een mlm-er niet.......
Je bent gekwalificeerd om niet mee te kunnen doen...! (S5.., heet dat toch?)
-------------------------------------------------------------------------
Nou, het KISS principe ken je wel, maar die is in elk geval niet van toepassing op je bovenstaande ellelange, ingewikkelde uitleg over MLM...
Was het TE moeilijk te volgen, jongen?
Geeft niks....
Lees je baggersite nog een paar keer door, dan voel je je weer op je gemak! :lol:
'k Zal je een handje helpen, een betere manier op MLM uit te leggen volgens het KISS principe is de onderstaande:
MLM = OPLICHTING
Gut meid..., wat een vernieuwend idee, van je!!!! :lol:

Nou, dat was het dan weer....

Met jullie twee ben ik echt klaar.
Redeneren doe ik niet meer met jullie.....

Af en toe publiekelijk jullie broek naar beneden trekken en jullie billenkoek geven..., zal ik nog wel blijven doen!!!

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Billenkoek??? :(

Broek naar beneden trekken??? :shock:

Ga je dan ook KISSjes geven? :wink:

Is het dat wat jullie doen in jullie netwerk?? :twisted:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

8)

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Is het dat wat jullie doen in jullie netwerk??
Naast politici omkopen, zakenmensen omkopen, orgies houden, gladiatoren gevechten, Kindermoord met bijbehorende offerandes, etc.

Aantrekkelijk, zeg je?
Helaas..., jij was afgekeurd, weet je nog..., dus je mist alle lol....!


Maar inhoudelijk was je het helemaal met me eens.......? Mooi!

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Gelukkig zijn de simpelen van geest!!!

Was het voor méér mensen te ingewikkeld?

Ga dan maar economie studeren....
Dat blijkt eenvoudig te zijn!!! :lol:

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Pff, blij dat ik daar allemaal aan ben ontsnapt! :lol:
Maar inhoudelijk was je het helemaal met me eens.......? Mooi!
Ach, na enkele lijnen, en het besef hoe lang je uitleg was, heb ik het opgegeven. Iets dat zoveel uitleg behoeft, terwijl de auteur beweerd dat MLM simpel is, dat hoeft niet voor me. Zeker als de uitleg met haken en ogen aan elkaar hangt. 't Is niet dat de lengte me afschrikt, maar de onsamenhangendheid, de warrigheid, het gebrek aan structuur....

Alé, probeer nu nog eens, maar dan volgens het principe van KISS, MLM te omschrijven.

'k Zal je helpen met nog een voorbeeld:


MLM = MISLEIDING


Je ziet, moeilijk is het niet dit KISS principe toe te passen. :twisted:



Kusje, SBI'tje :oops:
Laatst gewijzigd door mlmangel op 15 jan 2007 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door roland48 »

Versie voor de viervoeters
Hey getokkel over koetjes en kalfjes
Maar yo van koetjes komen kalfjes
Hey yo van koetjes komen kalfjes

Zeg eens dat ik twee jaar geleden voor het eerst en laatst eens wat heb gelezen en gepost op dit forum.

Toen al waren de vaste voor- en tegenstanders met elkaar in debat. Ha, en nu nog steeds. En nog steeds houden de mlm-ers vol.

Laten we het dan eens niet over de werking hebben, maar over respect.

De 2 dames die in mijn buurt rondrijden met een dikke "Herbalife" sticker op hun 15 jaar oude corsaatjes, krijgen van mij 0 respect. Houd die troep bij je en probeer ajb niet ook mijn oma dat spul aan te smeren, want ik **** je.

Geld verdienen over de rug van je vrienden verdient geen respect.

Het verzwijgen van het mlm-concept in je eerste meeting, waar IQ-70-robots worden gehersenspoeld om maar vooral hun minimale - een afspraak op "kantoor" - doelstelling per telefoon te bereiken, wekt bij mij niets dan aversie op en allesbehalve respect.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je begrijpt het: MLM doet het niet voor mij. Maar ik begrijp dan ook what it takes to make it work.

Groet,
Een Ir.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

IQ-70-robots
Ah, leuk. :D
De IQ-test komt weer om de hoek kijken.


En als bij een bepaalde IQ-test 70 punten het maximum te behalen aantal is; hoe hoog scoort dan iemand met een IQ van 150?
:wink:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Laten we het dan eens niet over de werking hebben, maar over respect.
Ja..., dat heb je nu wel genoeg laten zien.....
En je bent een Ir? Betekent? Irrationele rommelaar? Irritante rommelaar?
Houd die troep bij je en probeer ajb niet ook mijn oma dat spul aan te smeren, want ik **** je.
Je wat? Zoen je?
Straks is het je nichtje die Herbalife "doet".........!
Brutale taal..., voor een Ir...... :lol:
Geld verdienen over de rug van je vrienden verdient geen respect.
Wat doet je familie dan???
Het verzwijgen van het mlm-concept in je eerste meeting, waar IQ-70-robots worden gehersenspoeld om maar vooral hun minimale - een afspraak op "kantoor" - doelstelling per telefoon te bereiken, wekt bij mij niets dan aversie op en allesbehalve respect.
Gut...., ben weer erg onder de indruk!
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wie je tegenhoudt... is 'm..........! :roll:
Je begrijpt het: MLM doet het niet voor mij. Maar ik begrijp dan ook what it takes to make it work.
Je wéét het wel..., je wéét het wel......., maar je bent gewoon te lui????

So be it...., Ir Roland......

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

SBI schreef:Gelukkig zijn de simpelen van geest!!!

Was het voor méér mensen te ingewikkeld?

Ga dan maar economie studeren....
Dat blijkt eenvoudig te zijn!!!
Beste SBI,

Ik begrijp het principe achter MLM; dit is niet zo moeilijk.
Alleen jouw uitleg is niet door te komen; sorry wat een woordenbrij en een veelvoud aan leestekens. :?

KISS--> Keep It Simple, Stupid of Keep It Small and Simple or also known as: Knights In Satan's Service ( je weet wel, die raggende beschilderde mannen met die gillende gitaren :lol: )


Maarja; op op Simple terug te komen; hou het dan ook simpel en schematisch en om je verhaal meer levendig en een persoonlijke kleur te geven, zou ik in een ander lettertype leuke anekdotes plaatsen.

Groeten

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ S.,
Sorry, jongen, dat het boven je pet gaat.

Zolang je onthoudt dat je ALLE omzetten die door, of via jou veroorzaakt zijn, bij elkaar op mag tellen..... en daar, volgens een staffel, naar betaald krijgt in procenten.... en voor iedereen "onder" jou hetzelfde principe geldt en dat HUN omzet in de jouwe zit en dus OOK hun PREMIE in de jouwe zit..... IS het simpel!!!

En zó werd het in eerste instantie ook verteld waarna iedereen... het hele groepje, verward aan het rond rennen was, schreeuwend.....:
"Hij, SBI, wil niet precies vertellen wat ze verdienen!!!!!
Zie je wel..., mlm is geheimzinnig!!!!"

Maar dan is blijkbaar mlm niet voor jullie hoge IQ's weggelegd en zullen jullie er, godzijdank, nooit aan beginnen, maar ongetwijfeld wél blijven vertellen dat de top het meest verdient, etc....!!!! :lol:
Ik begrijp het principe achter MLM; dit is niet zo moeilijk.
Dus ik was voor de kat zijn viool bezig? :lol:
Alleen jouw uitleg is niet door te komen; sorry wat een woordenbrij en een veelvoud aan leestekens.
Pardon? Moest alles U I T S P E L L E N ............! :roll:
KISS--> Keep It Simple, Stupid of Keep It Small and Simple or also known as: Knights In Satan's Service ( je weet wel, die raggende beschilderde mannen met die gillende gitaren )
Ik vind het bovenstaande simpel genoeg, maar de intellectuelen vonden het niet genoeg want er werd weer van alles door elkaar geflikkerd!! :shock:
Maarja; op op Simple terug te komen; hou het dan ook simpel en schematisch en om je verhaal meer levendig en een persoonlijke kleur te geven, zou ik in een ander lettertype leuke anekdotes plaatsen.
Netjes verdeeld in 3 stapjes.......! :cry:
TE veel in één keer..., dan gaat men zich verslikken... en schematisch??
Zal toch niet....?
En dan verwachten dat men "HET" door heeft?
Zal ik nog even een paar achterlijke opmerkingen er uit vissen over de meest "simpele" verklaringen???? Graag gedaan hoor!!! :twisted:
Zelfs NU hebben ze het niet door!!! (Weet ik ZEKER..., anders had er allang NOG een vraag moeten komen!! :lol:
Maar de waarheid? Who cares??? Niet hier in elk geval!! :roll:

Zo, De bovenste verdient het meeste, mlm is oplichting, de prod. zij véél te duur, geen garanties en je raakt al je vrienden en familie kwijt!!!
(Zo..., kan de mlmScammer vermelden dat een mlm-er dar zelf zegt! :roll: )

Had beter sprookjes kunnen vertellen..., hoewel ik niet snap dat Doornroosje zolang heeft kunnen slapen! Maar jullie zeker wel!?!?

OK, OK...., heb last van ADHD...., maar ben er gelukkig mee...!!
Mijn bloeddruk stijgt er in iedere geval niet van!!! :)

SBI
(zou ik in een ander lettertype leuke anekdotes plaatsen)
Hé..., dacht werkelijk dat dat hier niet kon!!! :shock: ....)

Heb trouwens ook wel een het navolgende gezien hier...!:
Zolang je onthoudt dat je alle omzetten die door of via jou veroorzaakt zijn bij elkaar op mag tellen en daar volgens een staffel naar betaald krijgt in procenten en voor iedereen onder jou hetzelfde principe geldt en dat hun omzet in de jouwe zit en dus ook hun premie in de jouwe zit is het simpel en zo werd het in eerste instantie ook verteld waarna iedereen het hele groepje verward aan het rond rennen was schreeuwend Hij SBI wil niet precies vertellen wat ze verdienen zie je wel mlm is geheimzinnig maar dan is blijkbaar mlm niet voor jullie hoge IQ's weggelegd en zullen jullie er godzijdank nooit aan beginnen maar ongetwijfeld wel blijven vertellen dat de top het meest verdient etc .
En zó kan het inderdaad óók...... :) :D :lol:

Gesloten