Verrast door mlm

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
gast2

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door gast2 »

ik heb eerder alle reacties gelezen over de brandstofpil, om er wat meer over te weten te komen. Daar stond onder andere bij (in een tekst van Thea) dat het product getest is door TUV.Nu heb ik zojuist naar TUV gebeld en daar weten ze van niets! Wie kan mij wel aan een rapport helpen over de barndstofpil?


Graag reactie!

gast2

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door gast2 »

ik zou graag in contact willen komen met mensen die de brandstofpil hebben getest. Het enige testrapport dat ik kan vinden is van de Russian Railways. Niet echt betrouwbaar naar mijn mening. Zijn er automonteurs of andere mensen in deze branche die ervaring hebben met de brandstofpil??

alvast bedankt voor de reactie

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Info »

Hai Rob,

Eigenlijk wilde ik de discussie afronden, maar omdat jij nu zelfs hier actief 'leden' gaat proberen te werven, wat ik echt ongepast vind, nog even deze reactie.
berekeningen? Ik zal zeggen begin nooit een bedrijf want zo meteen begint er iedereen aan.,,,,theorie Ten tweede je moet goed weten
dat mlm een compensatieschema heeft. Deze compensatieschema moet je weten anders kun je het niet bereken. '
Ik hoef het compensatieschema niet te weten. Het is een kwestie van het aantal inwoners. Als een MLM constructie binnen nederland uit tien lagen bestaat en iedere persoon moet 6 mensen werven dan zijn er meer dan 12 miljoen mensen actief in de piramide. Op dit moment zou er pas genoeg geld gegeneerd worden om laag 4 tot en met 7 van inkomsten te voorzien, ongeacht hoe de percentages verdeeld worden volgens het 'compensatieschema'.

Tevens vind ik je woordkeuze inzake wie er wel of niet 'geschikt' zou zijn om in te stappen in MLM nogal sturend en degenerend. Het is erop gericht mensen in een groepsomgeving deel te laten nemen. Mensen willen in een groep niet de 'vreemde eend in de bijt' zijn en als iedereen in de groep ineens over een ondernemingsmentaliteit blijkt te beschikken zullen ze eerder geneigd zijn mee te lopen. Het is allemaal goed psychologisch uitgedokterd en zoals je zelf ook aangeeft is het kinderlijk eenvoudig om van deze methodes misbruik te maken. En dan doen dan ook vele MLM-achtige bedrijven ( Volgens jou dus met uitzondering van de 8 bij de vereniging aangesloten bedrijven).

Denk nog eens heel goed na over waar je je geld aan verdient en vooral aan wie. Ik zou je ook willen vragen dit forum (en soortgelijke) niet als verkoopmiddel te gebruiken. Zoals uit de laatste andere posts blijkt zijn er nu al 2 mensen geinteresseerd in de Firepowerpill, terwijl dit bedrijf NIET is aangesloten bij de door jou genoemde vereniging. Een waarschuwing is in dit forum dus op de plaats en een verkooppraatje zeker niet.

Mvg.
Info

rob1

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door rob1 »

Dag info
dit is mijn aller laatste reactie.
dat jij de compensatieschema niet hoeft te hebben dat zegt genoeg
dat je geen verstand en ervaring hebt over MLM. Daarover kun jij geen mening geven. world branche organisaties www.dsa.org incl cijfers groei.

ten laatste als ik een oproep geef aan mensen die zitten te zoeken
wat echt MLM is en daarbij mijn ervarenheid in dit vak kan geven.
bepaal ik dat zelf en omdat hier geen mensen zitten die het vak uitoefenen.Maar alleen dezelfde mis opvattingen hebben en de steeds over dezelfde slechte bakker hebben.

rob

rob1

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door rob1 »

Wil je geen geld verdienen over een persoon.

Don't go in business.

je baas is blij met je.

rob

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Info »

Wil je geen geld verdienen over een persoon.

Don't go in business.

je baas is blij met je.

rob
Goede 'business' gaat niet over de ruggen van personen, Rob. En al helemaal niet over de ruggen van mensen die het zich niet kunnen veroorloven. Goed zaken doen gaat om vraag en aanbod, het aanbieden van een dienst of product waarover winst behaald wordt. De consument heeft hier baat bij het product of dienst en betaald hiervoor.
De producten van MLM bedrijven zijn meestal de verkoopprijs niet waard. Maar zoals gezegd, het gaat niet om het product, he ?!

Ik weet niet naar welke businessschool jij geweest bent, maar ik raad je een spoedcursus business-ethics aan.

Oh en of mijn 'baas' blij met mij is ? Ik denk het wel, maar dank voor het compliment. Maar ik heb je toch al gezegd dat dat soort op-de-man argumenten alleen werken bij je bijeenkomsten om critische vragenstellers de mond te snoeren ?

En NOGMAALS: Het gaat niet om het compensatieschema, maar om HET AANTAL INWONERS !!! 10 lagen, iedereen werft 6 mensen = 12.094531 mensen in je piramide !

Nee, het is me nu duidelijk wat voor een akelig mannetje je bent en ik hoop dat jij en je organisatietje zsm bezoek krijgen van een stel fanatieke belastingdienst-accountants.

Mvg.
Info

Gast

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil even zeggen dat ik dit mooie topics vind.

rob1

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door rob1 »

Verliezers gaan schelden?

daarom werk je ook nog steeds voor de baas.
en denkt dat je het ook nog weet zonder ervaring over mlm te spreken.
(bekrompen nederland,bekrompen denken)

als jij het zo goed weet...dan werkte je niet voor een baas.
kennis geen macht maar toegepaste kennis.
als je overbodig bent word je ontslagen door de baas...

hihi belastingconsultants die heb ik wel zelf daarom zit ik ook in het buitenland.


Rob.

rob1

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door rob1 »

bron: Economist Newspaper 28th Feb 1998
Na een paar jaar van rustige vooruitgang is Directe verkoop in de spotlight komen te staan door de nieuwe generatie Internet bedrijven die direct aan klanten verkopen als Dell computers en Amazon.com. Hun invloed heeft de directe verkoop tot de "hottest' industrie in de wereld gemaakt en zette de 50 jaar oude "Direct sales" industrie op zijn kop

Direct Sales
Direct Sales is a methode van producten en diensten direct naar de consumenten te distribueren inplaats van via de winkel. De "Direct Sales' industrie maakt gebruik van distributeurs die verkopen aan hun netwerk. Er zijn twee type van deze bedrijven waar je bij aan kan sluiten : Single Level Marketing (SLM directe verkoop) of Multi Level Marketing (MLM) ook wel bekend als netwerk marketing. Bij de laatste variant krijg je commissie betaald over een netwerk van meerdere levels van distributeurs.
Met de verandering mogelijk gemaakt door het Internet veranderen deze bedrijven en de verschillen worden steeds vager. Networking creëert de mogelijkheid voor zeer grote inkomens wat de reden is dat zoveel succesvolle zakenmensen en professionals ook deze industrie ontdekt hebben. Dat gezegd hebbende, de meerderheid van de netwerkers zoeken alleen een extra inkomen van enkele honderden dollars per maand om hun levensstijl te verbeteren. Echter, iedereen kan hierin slagen omdat het een bewezen systeem is wat je volgens je eigen doelstelling en snelheid kan doen, net als het hebben van een franchise.
Historie van 'Direct Sales'
Eerste groei golf.
Het concept van directe verkoop aan consumenten vanuit huis bestaat al eeuwen, nu zijn het de georganiseerde massa marketing bedrijven veelal gestart in Amerika zoals Avon. In 1940, een bedrijf geheten Californië Vitamins was het eerste die zijn verkopers toestond weder verkopers te rekruteren voor een commissie over hun verkopen. Ze creëerden het eerste MLM directe verkoop bedrijf.
Twee van de top verkopers bij dit bedrijf stichten later Amway [ Rich de Vos en Jay van Andel beiden van Nederlandse afkomst]. Directe verkoop ontwikkelde zich in de loop van de zeventiger jaren maar dankzij een aantal discutabele zogenaamde MLM bedrijven kwam de business in zijn geheel in opspraak. Amway ging in de tegenaanval en kreeg gelijk in de rechtszaal, daarbij aantonend dat MLM / Direct Sales net als Franchise een legale business was. Amway's succes was de eerste industrie golf van 1979 tot 1984 toen honderden nieuwe bedrijven werden opgericht en meer als een miljoen distributeurs zich aansloten.
Wereldwijde groei.
In navolging van het Amerikaanse succes veel bedrijven expandeerden naar landen als Japan, Australië, Taiwan, Zuid Korea, Hong Kong, Maleisië, Thailand, de Filipijnen and en uiteindelijk in China en Indië. Vervolgens in 1989 naar Groot Britanie daarna gelanceerd in Europa, Nederland, Duitsland en de andere EU landen. Aan het einde van de koude oorlog volgden Hongarije, Polen, en Rusland volgde uiteindelijk waar 1,5 miljoen mensen het netwerk versterkten in slechts 3 jaar. Ook centraal Amerika, en via Zuid Afrika volgde ook de rest van Afrika.
De eerste golf van 'Direct Sales' bedrijven had bijna elk land bereikt in de wereld en veel mensen waren blij met de mogelijkheden die er geboden werden.
Aanloop problemen
Pionieren met een nieuwe industrie is geen eenvoudige opdracht. Net als met Franchising, de pioniers waren teveel gefocust op nieuwe mensen introduceren in plaats van een systeem opzetten waar iedereen succesvol kon worden. Te veel mensen faalden, om te overleven veel MLM 'leiders' probeerden te verleiden grote voorraden te kopen, gefocust op snelle verdiensten en weinig investeren in het ontwikkelen van een succesvol netwerk. 'Direct Sales' had daardoor nooit een positieve uitstraling. Omdat de manier van Single Level Marketing geen hoge investering vereiste werd een hoge uitval normaal gevonden. Toen sommige bedrijven begonnen met het aanmoedigen van mensen om duizenden dollars te investeren om vervolgens te falen haalde de industrie terecht een slechte naam in de pers.
Wanneer u dus slechte verhalen over deze eerste golf van deze bedrijven hebt gehoord is dat geen verrassing. Auto's, mobiele telefonie, franchising, e-commerce, alle nieuwe industries, hadden die aanloop problemen ook. Dit gebeurt vrijwel altijd in de pionier tijd van elke industrie.
Laat deze verhalen u er niet van weerhouden de boot te missen!
De tweede groei golf, terug naar de USA
Na de grote groei gedurende de periode 1979-84, 'Direct Sales' groei vertraagde na het massieve falen van bedrijven terwijl anderen zich concentreerden op internationale uitbreiding. Industrie leiders werden gedwongen zich te concentreren op nieuwe ideeën en technologie. Begin negentiger jaren MLM veranderde door de technologie, klanten konden rechtstreeks bestellen. Het succes van deze tweede generatie bedrijven was duizelingwekkend. De groeigolf startte in 1993 en het totaal aantal klanten groeide naar meer dan 5 miljoen mensen in zeven jaar. 100% groei!
President Clinton
"Direct Sales heeft eindelijk erkenning en is geaccepteerd als een belangrijk deel van de Amerikaanse economie en cultuur'', was het commentaar van President Clinton. "De industrie versterkt ons land en onze economie door zakelijke mogelijkheden te bieden aan anderen". "Ik volgde de groei van uw industrie al jaren u geeft mensen een kans om uiteindelijk het beste van hun leven te maken, en voor mij dat is het hart van de Amerikaanse droom".

Een nieuw business model
Voor de eerste keer in tijden werd het model van de industrie veranderd. De recente explosie is alleen maar de ontwikkelings fase van een totaal nieuwe wereld omvattende groei. Hoewel 5 miljoen nieuwe mensen een grote groep is, wordt het wereldwijd slechts als een start gezien. De Amerikanen hadden alweer de sleutel voor deze nieuwe technologie en dat in de praktijk bewezen met de integratie van Internet.
De hefboom werking van relatie marketing
Gegeven het feit dat de 'Direct Sales' industrie gefundeerd is op een relatie tussen twee mensen zal dat nooit veranderen.

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Info »

daarom werk je ook nog steeds voor de baas.
en denkt dat je het ook nog weet zonder ervaring over mlm te spreken.
(bekrompen nederland,bekrompen denken)

als jij het zo goed weet...dan werkte je niet voor een baas.
kennis geen macht maar toegepaste kennis.
als je overbodig bent word je ontslagen door de baas...
Hai Rob,

Blijkbaar heeft het 'werken voor een baas' voor jou nogal een negatieve connotatie. Wat is gebeurt in het verleden dat je je er zo tegen moet verzetten ? Was je overbodig geworden ?

Ik verwijs je weer naar mijn eerdere post omtrend je 'ondernemersmentaliteit'-argumenten.

En 'verliezers gaan schelden' ? Ik heb alleen mijn conclussie getrokken en gezien je overspannen reactie zit ik goed in de richting. Ik vind het namelijk storend dat je op een consumentenforum je MLM constructie gaat zitten pushen. Positieve argumenten prima, maar op een 'als je wilt kan ik je coachen' verhaal zit niemand hier te wachten.

Ik dacht (hoopte) overigens dat je zou stoppen met posten ? Je argumenten zijn namelijk behoorlijk opgedroogd en mijn interesse is aan het afnemen.

Mvg.
Info

PS. Mooi artikel, hoor. Mag je trots op zijn. Helemaal zelf uitgeknipt in 1998 ?

rob1

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door rob1 »

En ? 1998. jammer dat je daar geen reactie op geeft.?

ik kan nog veel goede derde partijen en zeer grote bedrijven
aangeven die steeds positiever worden en gebruik maken van MLM Management is echt niet gek op hun merknamen
of deze distrubutievorm te gaan gebruiken als het niet goed zou zijn.

Omdat hun ook inzien dat de consument d.m.v mlm makklijker en goedkoper te bereiken is.

De grootste fout dat de mensen denken met MLM is de mensen "bovenin"' het meest verdienen.
Nee in mijn organisatie zitten mensen die meer verdienen als ik!!!!!
dat noem ik eerlijk.

Dat mlm van de piramidespel komt ,,nee.MlM is meer dan 50 jaar oud.
Alleen hebben sommige foute mensen in de jaren 70/80 misbruikt van gemaakt.

Dat het een piramide is....ja niks verkeerd mee Alle organisaties zijn een piramide. alleen een verschil je zit bijna nooit in de directietop.
bij MlM zit iedereen in de top,want je begint bij de hoofdkantoor.
jij wordt betaalt naar de grote van je organisatie.Dat is jouw waarde.
Wie de grootste maakt mag dan ook het meest voor betaald worden.
EERLIJK! De mensen leren toch anderen mensen het vak. WIN/WIN



Steeds meer mensen houden zich bezig met mlm (allerlei beroepsgroepen) en steeds meer bedrijven gaan er mee bezighouden

er wordt steeds meer over geschreven.
Uit cijfers blijkt dat dit het snelst groeiende branche is.

Beste info ,het maakt me niet uit als het mooi vindt of niet.
maar als je mlm wilt afkraken dan lijkt me dat je tegen de cijfers en zeer welgestelde bedrijven inpraat....... Die zullen het zeker beter weten
dan jij zonder ervaring.

Het lijkt net of jij nog niet steeds gelooft dat wij in 1969 op de maan zijn geweest.


Maar goed ,,,jij wilt een argument hebben waarom MLM goed zou zijn.
Het werkt! dat in het eerste plaats.,,,,,Hier op kan ik vele antwoorden geven waarom het zo is....

zoals ik eerder heb gezegd. consument beter bereikbaar.
Sneller,goedkoper.

Hierop kan ik zeer diep op ingaan.


Rob


[/quote]

Gast

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Gast »

Maar natuurlijk hoop jij op een hoge beinvloeding want je probeert je pilletjes hier te slijten.

Info, volgensmij ben je niet helemaal lekker... je zal eens je ogen open moeten doen een eens naar de televisie moeten kijken. Wie moet daar piletjes, zalfjes, oppeppende liga's, fruithapjes, blij zijn blij zijn heerlijk gevoel O.B, bonzo, Yorin tv shop, FA, shampoo met bamboe, ei, abrikoos, perzik. Je snapt dat de mannen van de reclame jullie hersenen behoorlijk beschadigd hebben, wie wil hier iets verkopen?

Ten tweede: Hoe weet jij dat mijn mening ongefundeerd is?

wees eens concreet!

Ik denk dat je de beinvloedingsfaktor van een forum ernstig overschat.

Doe die oogkleppen nu eens af, netwerkmarketing is samen met internet de grootst groeiende markt, natuurlijk zullen we zo zien dat alleen de beste over blijven. dat is namelijk normaal wist je dat?

Je argumenten zijn trouwens net zo hol als je verkoop technieken. Dat een bedrijf al lang bestaat of internationaal actief is zegt maar bar weinig over de kwaliteit.

info, vertel me eens, hoe kom je toch bij het idee dat het een slecht product is? Je hebt die piletjes toch wel oraal genomen he.. :?



hehehehehe :lol: :lol: :lol: :lol:

Want hoe zit het met de in- en verkoopprijzen ? Dat verhaal laat je maar even buiten beschouwing. (Wat krijg jij per verkocht pilletje, 3%? Ga eens naar een bank met een investeringsplan waarbij je verteld dat je slechts 3% op het product verdient.....)Het gaat mij namelijk ook helemaal niet om de mogelijke kwaliteit van dit product en ook niet om hoeveel mensen dit bedrijf al heeft weten te tillen zodat ze groot uit konden breiden. Het gaat mij om de manier waarop goed-gelovige burgers worden opgelicht met sluwe verkooptechnieken en slappe argumentatie. Er zijn namelijk mensen die wel heel beinvloedbaar zijn en aan die mensen denk ik als ik hier een post neerzet.


je hebt die pilletje echt in je hol gedaan, bah. :shock: :shock: :shock: :shock:

wat had je nog meer voor stevige taal gesproken?


Daarom nog eenmaal: Mensen trap niet in MLM rotzooi. Net zoals het anderen vrijstaat om hier 'positieve' verkooppraatjes te houden, staat het mij vrij mensen te waarschuwen.

JUIST mienjung. Voortaan de handleiding lezen voordat je aan de pilletjes begint:P


laters


Ideetje, kunnen we dit concept niet gebruiken om anze weedies op de markt te brengen, chillu is goe

rob1

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door rob1 »

ach ja

er blijven negatieven mensen en postieve mensen
dat heeft branche.

waarom kiest iemand VVD of SP??


het verschil tussen iemand die succesvol is en een niet succesvolle
is dat die anders denkt.!

Maar gelukkig ook

rob1

Gast

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Gast »

MLM is niks.

miertje

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door miertje »

zo gast dat is een sterke conclusie, waar baseer je dat op dat MLM niks is.

Gast
Gast

Geplaatst op 22 Aug 2003 15:34 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

MLM is niks.

Petra

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Petra »

MLM is drie keer niks. Wil je je vrienden snel kwijtraken, doe dan vooral mee.

Oplichterij.

Gast

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Gast »

mlm= meer leugens maken. is echt helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal nixxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Gast

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Gast »

ik doe wat ik wil. niet wat de vrienden willen.

MIERTJE

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door MIERTJE »

Nu ik al meer dan 1,5 jaar met MLM bezig ben weet je pas wie je echte vrienden zijn.

Voor de mensen die MLM niks vinden zou ik zeggen veel succes met hetgeen wat je nu doet.

Joop2003

Re: Verrast door mlm

Ongelezen bericht door Joop2003 »

Some people make things happen
Other people watch things happen
A lot of people just sit and wondering why things happen

Gesloten