LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En dan nu hoe het echt zit

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
FraNL

En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door FraNL »

Multi Level Marketing is gewoon een piramidespel. Echter een piramidespel is verboden, en dus heeft men de voorwaarden iets aangepast. Waar bij een piramidespel geld wordt ingelegd, krijg je er hier iets voor terug. Het makkelijkste is dan "diensten", zoals telefonieabonnementen (in het geval van ANC) of anders verkoopt men placebo's (nepmedicijnen of iets in die richting), zoals bij Herbalife en Network International Network. Deze producten dient men aan te schaffen, als zijnde promotiematerialen. Een dienst wordt nooit geleverd, en de producten zullen nooit werken. Echter de kosten worden wel betaald. Vervolgens moet men kosten maken om het product aan de man te brengen. Daarvoor worden benzinekosten gemaakt, men belt (zelfs een ACN'er belt via de normale KPN-lijn, hoe raar), men zet internetsites op en men plaatst advertenties. Men zeult langs vrienden en bekenden, langs familieleden en vage kennissen, men iedereen wordt overgehaald om mee te doen met het verkopen van het product.

"Een piramide is het niet", zegt men dan. Pak nu eens een vel A4-papier. Zet bovenaan in het midden een vierkantje. Dat is de eerste persoon in het spel. Die persoon vind drie mensen. Teken drie vakjes, naast elkaar, onder het bovenste vakje, met een tussenruimte ter grootte van drie vakjes naast elkaar. Teken nu onder al die drie vakjes weer drie vakjes, dus negen in totaal. En wat zien we: een mooie piramide.

Feit is, dat als je boven in die piramide zit, je aardig wat kunt verdienen. Hoe meer mensen mee doen, hoe meer er moet worden weggegeven, aangezien er per level een bepaald percentage wordt uitbetaald. En meer dan 100% kunnen ze nooit betalen. Over omzetbelasting wordt nooit gesproken, en dat is het minste wat de organisatie erachter zou moeten betalen, dus kan er maximaal 81% van de inkomsten worden terugbetaald aan de deelnemers. Met veel tam tam en gladde rekensommen worden de mensen gelokt, er worden grote namen genoemd, een paar "deelnemers" die vertellen over hun zeiljacht en de Bentley (die overigens NOOIT op de parkeerplaats van de bijkomst staat), en dan wordt gesuggeerd dat het starterspakket van 7500 gulden (3000 euro klinkt nog VEEL minder) niets is vergeleken bij de eerste inkomsten. "Want als je 5 mensen vraagt die meedoen, heb je al een inkomstenpost van 20.000 gulden", alsof je meteen een marktaandeel van 100% hebt. En de andere deelnemers dan? Het zakendoen wordt heel rooskleurig neergezet, maar alleen als je heel veel sukkels vindt die meedoen, die ook weer veel sukkels vinden, enzovoorts, enzovoorts, dan krijg je je geld eruit. Hoe in- en in-slecht.....

Mensen, pas op, het is allemaal heel erg glad! Als je perse mee wil doen, doe het dan, maar weet dat je altijd minsten tien mensen ENORM dupeert.

Met vriendelijke groet,


FraNL (anoniem vanwege een stalker, mail me als je m'n naam persé moet weten, ik ben niet bang voor enige repressailles als gevolg van dit verhaal: [email protected])

Marieke

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Marieke »

Hoi Franl
Blij dat ik eindelijk een verstandig mens tegenkom
Ik ben het hele weekend al bezig geweest om op internet de goede manier te vinden om mijn vriend te overtuigen,
hij is op een meeting geweest van ACN. Is daar, goedgelovig als hij is, volledig ingepakt.
Heeft gvd 635 euro betaald en wilde niet naar mijn - negatieve - commentaar luisteren. Afijn het is me gelukt, morgen gaat hij proberen zijn 'inleggeld' terug te vorderen.Maar ik kan het niet loslaten. Er moet verd. wat gebeuren!!! Voor iemand met gezond verstand is het niet zo moeilijk te zien dat er geen bal van klopt. Er zijn echter mensen, zoals mijn vriend, die heel makkelijk in te pakken zijn door die clowns. Ik vind dat die mensen recht hebben op bescherming. Die wordt niet geboden door de wet. Fout, toch.

Ik zoek een manier om de aandacht weer eens flink te richten op deze MLM praktijken. Want het blijkt dat er nog steeds goedzakken ( of hebzuchtigen) zijn die het niet meer herkennen als pyramiden wanneer het in een nieuw jasje gestoken is.
Ik baal als een stekker, twijfel aan mijn relatie ( moet ik op zijn gaan en staan letten?) en heb nu al weer heel wat tijd gestoken in iets wat voor mij allang duidelijk was, maar hoe vind je een manier om een pas-gehersenspoelde vriend te overtuigen.

Ik spui mijn onrust en woede even als reactie op jouw bericht. Eigenlijk wil ik dat er door de media en de politiek orde op zaken wordt gesteld.

Behalve het geld dat we nu kwijt zijn krijgt onze relatie een flinke knauw te verwerken omdat het vertrouwen beschaamd is.
Hij gaf aan 'zijn coach' aan dat ik het er niet mee eens was en dus kreeg hij het advies om er niet met mij over te praten. Betalen en mond houden . Sorry voor mijn ratelval maar ik moet het kwijt.
Heb jij suggesties? weet jij hoe je deze pyramides kunt ontmaskeren? Ik ben niet zo' n moedig type dat ik met mijn hoofd de tv op durf. Maar ik ben wel ontzettend kwaad!!

groetjes, Mariken

Marco

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Marco »

Netwerkmarketing is in Nederland nog vrij onbekend. Kijk eens op de volgende site voor een uitleg over wat netwerkmarketing is:

http://compensate.net/slide/pres.asp?refby=cdi&masterid

Ik bel zelf nu al enkele maanden met ACN, ik bespaar zo'n 20% op mijn rekening. ACN is in Zweden het derde grootste telecombedrijf, na Telia (het Zweedse KPN) en Tele2.

Vanaf 1 september levert ACN in samenwerking met Telia mobiele telefonie, waarbij de tarieven zo'n 30% lager zijn. In Engeland levert ACN gas en elektriciteit, 12-17% goedkoper.

Marco

Ferry

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Ferry »

Aan Marieke,

Hier is de tip: vertrouw nooit mensen die zeggen dat je met weinig inzet veel kunt verdienen. Alle rijken der Aarde zijn zo rijk omdat ze er keihard voor gewerkt hebben en er nog voor werken. Zelfs Bill Gates, zelfs de directueren van Shell en Unilever. Ze zijn NU zo rijk dat ze er niets meer voor hoeven doen maar dat heeft ze allemaal bloed zweet en tranen gekocht. (Ik moet het niet te hard zeggen, anders breng ik onze geliefde belastingdienst op een idee) Voor niets gaat de zon op!!!

Rebecca

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Rebecca »

Ik kan me helemaal aansluiten bij het verhaal van FraNL.
VErder ga nooit in op een uitnodiging om naar een informatie bijeenkomst te gaan. Je wordt overdonderd met successtories van mensen die het er een beetje bij doen en binnen een maand in een Porsche rijden. Je krijgt duizelingwekkende cijfers voorgetoverd en het product wordt met het grootste gemak gedmonstreerd op een wijze alsof iedereen het gelijk wil kopen. Vervolgens wordt je op een zeer aggresieve manier bijna gedwongen om te tekenen en mee te doen.

MLM bedrijven kenmerken zich door het sekte achtige karakter, het bedrijf, product en de oprichter worden op welhaast godsdienstige wijze vereerd en wie iets negatiefs durft te zeggen kan ernstige reprasailles verwachten of een dreiging voelen dat die gaan komen.
Mensen die ik ken, die erin gestapt zijn, zijn al hun vrienden en kennisen kwijt geraakt, omdat ze veels te dure spullen, die waardeloos blijken, aan hen proberen te verkopen en dan ook nog eens proberen die kennissen onder hen in de piramide te krijgen.
Heel erg gevaarlijke MLM bedrijven op dit moment zijn Herbalife en Forever Living Products (FLP), deze maken medische claims, die absoluut nergens op gegrond zijn, deze bedrijven zijn daar ook al meerdere keren voor veroordeeld.

Marco

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Marco »

Wie denkt snel rijk te kunnen worden zonder er iets voor te hoeven doen, moet gewoon een staatslot kopen (het enige legale pyramidespel waar miljoenen mensen aan meedoen; miljoenen mensen betalen allemaal een klein bedrag om één iemand miljonair te maken)

Nee, wil je veel verdienen dan zul je er hard voor moeten werken. Helaas zijn er bedrijven die mooie beloftes doen over verdiensten, deze bedrijven verpesten het voor de goeien onder ons.

Bekijk eens de flashpresentatie over wat netwerkmarketing nu eigenlijk is:

http://compensate.net/slide/pres.asp?refby=cdi&masterid

Marco

ps netwerkmarketing is niet voor iedereen, gelukkig niet, anders zouden we geen klanten hebben.

Marco

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Marco »

Ik begrijp niet waar al die indianenverhalen vandaan komen. Natuurlijk zijn er mensen die een boel geld verdienen met netwerkmarketing, maar dat doet de directeur van Philips toch ook?

Iedereen heeft altijd het recht om binnen 14 zijn geld terug te vorderen. Als hij dit niet voorelkaar krijgt, neem dan contact met mij op.

Marco

FraNL

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door FraNL »

Allereerst mijn excuses voor het feit dat ik heel lang niet heb gereageerd. Ik ben een tijd weggeweest uit Nederland, maar ben nu weer terug, zij het dat het maar voor beperkte tijd is.

Ik wil even reageren op alle berichten die hierboven staan.

Marieke,
Ik hoop van harte dat het je vriend gelukt is het geld terug te krijgen. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Wat je schreef over die coach; dat is typisch MLM, door hem te adviseren er niet met jou over te praten, geeft hij zelf al aan dat er iets niet in de haak is. Een eerlijke zaak hoeft niemand uit de weg te gaan toch?

Helaas kan de overheid niets tegen deze oplichtingspraktijken doen. We hebben een vrije markteconomie, en iedereen is vrij om ZELF tarieven voor diensten en producten te maken. Een placebo, waardeloos product of dienst die niets uithaalt, kan heel duur zijn, en als het ook nog mooi wordt aangeprezen, vind je altijd wel gekken die er het belachelijk hoge bedrag voor over hebben. De media is de enige die er iets tegen kan doen, maar helaas, die is moeilijk te prikkelen. Het zal allemaal pro Deo werk moeten zijn, en daar is helaas niemand toe bereid.

Helaas is jouw vriend er ook ingestonken, hij is dan misschien wel tot inkeer gekomen, maar helaas te laat.

Marco, jij suggereert dat ACN in Zweden de derde grootste telefoonmaatschappij is? Ik geloof daar geen barst van. Ik vond de volgende site:

http://hem.passagen.se/olze/vad_ar_acn.htm

Daar lees ik:
ACN har i Sverige i dag c:a 220000 nöjda kunder.
(ACN heeft vandaag de dag in Zweden ca. 220000 klanten)

In een land waar zo'n 9 miljoen mensen wonen, kan de derde grootste in de telefoniesector NOOIT maar 220.000 klanten hebben. Stukje logisch nadenken.

Ferry,

Je hebt helemaal gelijk. Echter, je laatste zin klopt niet, zelfs de zon gaat niet voor niets op, een huis met de tuin op het zuiden is duurder dan een huis met de tuin op het noorden.

Rebecca,
Ik sluit me op mijn beurt weer aan bij jouw verhaal.

Tot zover mijn betoog voor deze keer, niet veel inhoud, maar wilde even reageren.

Vriendelijke groet,


FraNL

Marco Boersma

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Marco Boersma »

dan geloof je het maar niet, i don't care.

Marco Boersma

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Marco Boersma »

Oh ja, ACN levert in samenwerking met Telia (het Zweedse KPN) mobiele telefonie. En dat gaan ze ook in Noorwegen doen met Telenor. Maar ach, geloof wat je zelf wilt. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Maar dan moet je me toch eens uitleggen hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat een illegaal bedrijf een licentie van de overheid heeft bemachtigd om zowel vaste telefonie, mobiele telefonie, internet, gas en elektra te mogen leveren.

ps wie verdient er bij KPN het hoogste salaris??



Willie

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Willie »

Ik wil zeker even reageren...

Ik moet zeggen dat iedereen zeer negatief gestemd is over MLM..Het is het verkopen van tegenwoordig en als je dit niet agressief doet is er helemaal niks mis mee.

Ik ken Forever Living Products ook en vind de producten zeer goed en geloof zeker in de heil van natuurlijke spullen. Ook wordt door hun gemeld dat het niet voor iedereen hoeft te werken. Maar medicijnen werken ook niet voor iedereen. Maar als een medicijn niet werkt dan hoor je verder niemand klagen over het product dat het slecht zou zijn..want immers..is dit uitvoerig getest en zou dan betrouwbaarder zijn dan een homeopathisch product. Maar ook dan blijkt weer dat elk lichaam anders is,

FLP maakt zeker geen medische claims en beweerd ook zeker niet dat Aloe Vera een medicijn is..maar goede goede voeding is nu eenmaal ook belangrijk om gezond te blijven..

Ik ben zeker geen reclame aan het maken maar het is goed om de zaken ook op een andere manier te bekijken.

Om even orde op zaken te stellen..ik ben geen lid van FLP maar heb wat onderzoek gedaan omdat het me wel gevraagd is.

E. ter-Hofstede

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door E. ter-Hofstede »

Ik ben het wel met Willie eens ja.
Je ziet hier alleen hele negatieve mensen die totaal niet weten waar ze het over hebben. Mensen die dingen gaan roepen als nepmedicijnen...

Punt 1 ZIJN HET GEEN medicijnen maar voedingsupplementen (aanvullende voeding dus) want medicijnen mogen wij helemaal niet verkopen.
Punt 2 werken deze produkten dus WEL, want als deze produkten niet zouden werken denk je dan dat er nog herhalingsaankopen zijn? (dus ook van de mensen die er geen bedrijf mee willen bouwen, maar alleen gebruiken)
Neem nou een pen. Ik geef jou een pen en als die leeg is wil je een nieuwe. Die koop je dus vervolgens bij het bedrijf. Maar als die pen die je van mij gekregen hebt het al niet doet koop jij toch geen nieuwe? Of wel soms?

Ik heb namelijk iemand met een beginnende hernia (de 3e al voor die persoon) zien opknappen van een produkt van 1 van de MLM bedrijven. Dus de opmerking van nepmedicijnen gaat nergens over. Mensen worden fit van de produkten. Ik zelf dus ook. Als je vervolgens voordat je die produkten gebruikt bloedonderzoek laat doen en als je ze een half jaartje gebruikt nog eens en je ziet dat waarden in bloed omhoog zijn gegaan kun je volgens mij niet zeggen dat het niet werkt. HET IS NAMELIJK GEWOON MEETBAAR.


Begin nou eerst eens met nadenken voordat we met z'n allen gaan zeggen dat MLM niet werkt en dat die produkten niet werken...

Erwin.

HB

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door HB »

Er zijn meerdere bedrijven die de mogelijkheden van mlm maximaal benut hebben.
O.A Tupperware is er daar 1 van. En zo'n beetje iedereen in Nederland heeft wel tupperware in de kast staan.

En is Tupperware slecht?
Dacht het niet, tupperware is wel??? Duur.

Maar om alle mlm systemen op 1 grote hoop te gooien is wel een beetje kort door de bocht.

Michelle

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Michelle »

Ik ben zo blij dat herbalife ook wordt genoemd onder mlm.
Het heeft inderdaad veel weg van een sekte.
Dat de produkten niet helpen is niet geheel waar, alleen helpen ze niet zoals ze zouden moeten.
Als je ervan wilt afvallen, lukt dat zeker, want je hebt gewoon geen geld meer om eten te kopen. Het kan ook zijn dat je zulke maagklachten krijgt dat je gewoonweg geen hap meer door je strot krijgt. Maar als je stopt kom je het dubbele aan. Als je het gebruikt om aan te komen, is je gewicht op een gegeven moment zo ver gezakt dat de maandelijkse last uitblijft.

Maar mensen die het verkopen geloven er heilig in en laten er zelfs vrienden voor vallen.
Wat kan zoiets wel niet met je doen?

Zelf heb ik voor plastic gewerkt (tup) en toen ik naar een soort meeting ging, ben ik gelijk gestopt. Ik ben te nuchter om zo idioot te gaan doen.

En Marieke ik hoop echt dat je vriend zijn geld terugkrijgt.
Mijn vriend is er jaren geleden een keer ingestonken.
Ook ik heb toen getwijfeld aan mijn relatie. Ik heb hem in het begin heel erg in de gaten gehouden. Nu doe ik dat niet meer, maar hij heeft ervan geleerd. Helaas een dure les.
Succes

Ad s.

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Ad s. »

.................

Marco, jij suggereert dat ACN in Zweden de derde grootste telefoonmaatschappij is? Ik geloof daar geen barst van. Ik vond de volgende site:

...................


dan geloof je het toch niet.

A

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door A »

Jij weet dus duidelijk niet waar je over praat Michelle.......

Maar ik ga absoluut geen energie stoppen in mensen die toch niet willen luisteren naar de mogelijkheden zoals jij..

Michelle

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Michelle »

A.

En hoezo zou ik niet weten waar ik over praat?
Ik heb het zelf allemaal van dichtbij meegemaakt.
Ik ben blij voor de mensen bij wie het wel helpt, maar dit is mijn mening, gebaseerd op wat ik heb meegemaakt.
Ik vind nog steeds dat je niet kan oordelen over iets wat je zelf niet hebt meegemaakt.

En dat met die sekte, zo vind ik het lijken.
Mensen geheel in trance en geloof me, ik heb het zelf gezien. Klappen, springen, gek doen.
Maar ja zo is het in mijn ogen.
Iemand die niet weet waar ze het over heeft.
Maar ik heb nog wel voldoende energie.

A

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door A »

Michelle,

Prima als jij er niets mee te maken wilt hebben, dat moet iedereen resprecteren. Maar respecteer jij dan ook dat er ook mensen zijn die er wel energie in stoppen en een leuke boterham mee kunnen verdienen. Als jij het niets vind dan betekend het niet meteen dat het niet werkt o.i.d.

Groet,
A

Gesloten