LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet MLM instappen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

mrtelecom, heb je dan zo'n slechte evaring gehad vroeger, toen je voor een 'gewoon' bedrijf werkte?

Je kan het openbaar vervoer nemen om zo de files te vermijden. Of je afspraken handig inplannen.

Bedienden bepalen zelf wanneer ze op vakantie gaan.

En dat opstaan, tja, als je geld wilt verdienen, moet je wel opstaan, of je nu mlm'er bent of niet. En dat je als mlm'er laat in je bed kunt blijven liggen, allemaal goed en wel, maar je bent toch tot 's avonds laat bezig.

Anyway, blijf maar afgeven op werknemers met een normale baan, je weet maar al te best dat die beter af zijn: vast loon, eventueel commissies, pensioenopbouw, hospitalisatieverzekering, rechtszekerheid, etc.

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Je kan het openbaar vervoer nemen om zo de files te vermijden. Of je afspraken handig inplannen.

Wie leeft er nou in de echte wereld? Keep on dreaming buddy, zo werkt het niet als je voor een baas werkt. Of wou je zeggen dat als je maandag 3 uur te laat op je werk verschijnt omdat je in de file stond of de bus te laat was, je baas je vriendelijk vraagt hoe het met je is?
Bedienden bepalen zelf wanneer ze op vakantie gaan.
Oh ja???? Doen ze dat ook als de vakantiedagen op zijn? Ooit gehoord van de bouwvakantie etc...
Of wou jij zeggen dat, als je maandag niet op je werk verschijnt en 10 weken later weer opdaagt, je baas je vriendelijk vraagt hoe het met je is?
En dat opstaan, tja, als je geld wilt verdienen, moet je wel opstaan, of je nu mlm'er bent of niet. En dat je als mlm'er laat in je bed kunt blijven liggen, allemaal goed en wel, maar je bent toch tot 's avonds laat bezig.
Sinds wanneer heeft uitslapen met lui zijn te maken. Je kunt inderdaad andere uren werken. Terwijl ik dit type (of dit nu 'nu' is of vanacht om 3 uur) loopt mijn passief gewoon door.
Of wou je zeggen dat je, als je maandag 3 uur te laat op je werk verschijnt, je baas je vriendelijk vraagt hoe het met je is?
Anyway, blijf maar afgeven op werknemers met een normale baan, je weet maar al te best dat die beter af zijn: vast loon, eventueel commissies, pensioenopbouw, hospitalisatieverzekering, rechtszekerheid, etc.
Aha, dus jij denkt dat je, als je baas je maandag vertelt dat het bedrijf failliet is, je gebakken zit?

Hm, en dan leven de MLM'ers in dromenland.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Hi S,
Dat we elkaar goed begrijpen.
dat doen we bést wel..., maar je bent een beetje aan het porren!!!:lol:
Met het Nederlandse modale loon heb je voldoende financiële armslag om een zelfstandig (vrij) leven op te bouwen.

Je weet best wel dat dat NIET zo is..., tenzij je consequent gaat "willen" wat je werkgever ook wil... of wat je portemonnee je toelaat.
Ja moet daar niet flauw in zijn, S, je weet dat best wel.
Om maar weer verder te gaan; daar kun je prima van leven, mits je de PC. Hooftstraat niet tot de favo winkeloorden rekent
.
Daar gá je al!:wink:, mits.....
En wat is nu precies 'persoonlijke vrijheid'?
Lijkt mij iets wat je onder bijna alle omstandigheden kunt creëren. Zelfs in een gevangenis of ander oord waar je afhankelijk bent van derden.
Ook binnen het bedrijfsleven. Zelfs wanneer anderen binnen dat bedrijf zich een gevangene voelen van het regime.
Kan niet missen dat je bedoelt dat "happiness" een "state of mind"is... en dát klopt!
echt wel wat anders dan persoonlijke vrijheid, S.
Waarom zou je je binnen een MLM-bedrijf vrijer kunnen voelen? Welke voorwaarden biedt men daarvoor aan?
Omdat in mlm onderwezen wordt DÁT "Happiness een state of mind" is!!!
Buiten dat worden algemene verkoop en presentsatie technieken onderwezen, al of niet tegen geringe vergoedingen.
Van deze lessen hebben talloze mensen gebruik gemaakt door later gemakkelijker een "reguliere ondernemer" te worden.
Is dat zo?
Ja! dat IS zo!
Bewijzen natuurlijk?? Jullie (niet S..., hoewel, misschien óók wel...:wink:) kunnen de pot op. Het IS zo!
En elke ervaren mlm-er wéét dat, erváárt dat!!!
Ben vanaf mijn geboorte tot ongeveer begin volwassenheid lid geweest van een geloofsgemeenschap die pretendeerde dat zij 'eeuwige vrijheid, geborgenheid' boden, en in mijn beleving was niets minder waar.
Ik ben érg goed op de hoogte waar je het over hebt.... en ik zie dat anders! Ik hoor niet bij "de club", maar ben wel iemand die "de zoom vasthoudt"...! :lol:
Had, en héb, moeite met de uitleg van autoriteit en een bepaald ritueel.

Maar genoeg hierover..., dat hoort hier niet thuis, hoewel we hebben het wel over praktische zaken, toch?? :P
Waarmee ik wil zeggen dat de ervaring van 'persoonlijke vrijheid' heel erg uiteen kan lopen, want ik voelde mij daar zeer beperkt, en wie weet ook wel binnen een MLM-systeem.
Hoe zou je daar achter kunnen komen??? :lol::lol::lol:

So be it

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Hm, na je uitleg over dat geloof, SBI, valt er bij mij wel een kwartje dat het bij S. wel eens kom gaan over zijn perceptie van MLM in plaats van de realiteit want perceptie is natuurlijk altijd gekleurd door je eigen ervaringen en dat hij een minder goede ervaring met een geloofsgemeenschap heeft blijkt nu duidelijk zijn perceptie van MLM te kleuren.

Overigens dacht ik morgen slim te zijn en de trein te pakken naar een bijeenkomst zodat ik lekker een borrel na afloop kan pakken. tja, dat gaat dus niet dankt het uitstekend geregelde openbaar vervoer. duh, als je prive al niet op het o.v. kunt rekenen zou het dan gedurende werkdagen veel beter zijn?? Nee, echt niet. Dus file rijden of in een stampvolle trein zitten wachten tot je te laat bent en de dag er op ziek bent van alle bacillen die in de trein rondzweven schijnt het lot te zijn van iemand die alle vrijheden heeft die een normale baan biedt.

:wink:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ik sta zelden 3 uur in de file. De laatste keer was zo'n acht jaar geleden. En op de trein kan je werken, de krant of boek lezen, of gezoon een dutje doen.

Als je 10 weken wegblijft zonder iets van je te laten horen, is het niet meer dan normaal dat je ontslagen wordt.

Of je nu werknemer ben of zelfstandige bent, je aantal vakantiedagen zijn beperkt. Meer zelfs, de meeste bedienden gaan meer op vakantie dan de gemiddelde zelfstandige.

Waar stel ik dat uitslapen gelijk is als lui zijn?!

Als het bedrijf waar ik voor werk morgen falliet is, val ik terug op een werkloosheidsuitkering. En gezien de krapte op de markt duurt het niet lang voor ik een nieuwe job heb.

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ik sta zelden 3 uur in de file. De laatste keer was zo'n acht jaar geleden. En op de trein kan je werken, de krant of boek lezen, of gezoon een dutje doen.
Dus of je nou in de trein zit of in de file is jouw eigen beslissing? Je doet dat voor je lol?

[quote}Als je 10 weken wegblijft zonder iets van je te laten horen, is het niet meer dan normaal dat je ontslagen wordt. [/quote]
En dat versta jij onder persoonlijke vrijheid???? Of moet je nou toegeven dat bepaalde mensen dat probleem NIET hebben?
Of je nu werknemer ben of zelfstandige bent, je aantal vakantiedagen zijn beperkt. Meer zelfs, de meeste bedienden gaan meer op vakantie dan de gemiddelde zelfstandige.
Frappant dat in dit hele stuk het woordje MLM ineens niet meer verschijnt. Dank je wel.
Waar stel ik dat uitslapen gelijk is als lui zijn?!
Je hebt helemaal gelijk. Maar je stelt wel
En dat opstaan, tja, als je geld wilt verdienen, moet je wel opstaan, of je nu mlm'er bent of niet.
en dat is niet zo. In je baan moet je blijven werken (of als zelfstandige). In MLM, als je het goed aanpakt, hoeft dat na verloop van tijd niet meer.
Als het bedrijf waar ik voor werk morgen falliet is, val ik terug op een werkloosheidsuitkering. En gezien de krapte op de markt duurt het niet lang voor ik een nieuwe job heb.
Allereerst is dat maar een deel van het verhaal (je zit in werkelijkheid al snel in de bijstand) en ten tweede laat je nu zien dat je in dromenland leeft. Want iedereen met een beetje levenservaring zal je vertellen dat dat voor velen niet opgaat. Wacht maar tot je een beetje levenservaring hebt (zo rond je 40e). En zelfs al zou deze vlieger voor jou opgaan, voor de meesten is dat zeer zeker niet het geval. Zou het niet prettig zijn als je niet eens die (ijdelijke) hoop nodig had?![/quote]

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ongeacht of je nu mlm'er, zelfstandige of werknemer bent, hoe dan ook moet je je verplaatsen, geef mij dan maar de trein zodat ik kan werken of de krant lezen.

Kan je aantonen waar ik zeg dat uitslapers lui zijn?

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Maar een MLM bepaalt zelf of en hoe hij zich verplaatst.

Begrijpend lezen is echt lastig want ook hier heb je het mis:
Kan je aantonen waar ik zeg dat uitslapers lui zijn?
Als je begrijpend lezen onder de knie had gehad had je al begrepen dat die vraag inmiddels overbodig is.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

SBI schreef: Buiten dat worden algemene verkoop en presentsatie technieken onderwezen, al of niet tegen geringe vergoedingen.
Van deze lessen hebben talloze mensen gebruik gemaakt door later gemakkelijker een "reguliere ondernemer" te worden.
Is dat zo?
Ja! dat IS zo!
Kan kloppen ja.
Zou ik moeten uitproberen om dit op juiste waarde te kunnen schatten, maar ik kan er inkomen dat het een zetje in de goede richting kán zijn.
mr.T schreef:Hm, na je uitleg over dat geloof, SBI, valt er bij mij wel een kwartje dat het bij S. wel eens kom gaan over zijn perceptie van MLM in plaats van de realiteit want perceptie is natuurlijk altijd gekleurd door je eigen ervaringen en dat hij een minder goede ervaring met een geloofsgemeenschap heeft blijkt nu duidelijk zijn perceptie van MLM te kleuren
Ook een realistische waarneming, doordat je daadwerkelijk bij hetzij een geloofsgemeenschap, hetzij werkgever of MLM-bedrijf hebt gewerkt, ook zo'n waarneminig is gekleurd omdat mensen nu eenmaal verschillen in karakter hebben.
En inderdaad herken ik raakvlakken met bepaalde geloofsovertuigingen t.o.v MLM en dit kan fout zijn, of juist in iemands ogen, maar het is mijn gevoel ergens bij, waarop ik mijn beslissingen baseer.


SBI, van een modaal loon kun je prima leven. Altans ik, want ik doe niet anders. :D
En het begrip 'vrijheid' moet je natuurlijk wel realistisch bekijken, want niemand heeft natuurlijk onbeperkte vrijheid. Al is het al omdat dat lijf van ons nu eenmaal onderhoud nodig heeft en je daarom niet maar raak kunt eten zoals je zou willen, om maar even een voorbeeld te noemen.
mr. T schreef: Maar een MLM bepaalt zelf of en hoe hij zich verplaatst.
Hmmm, ik wacht nog op een tijdmachine. :wink:
Lijkt me gaaf.
Alle mafheid op een stokje, nee dit gaat natuurlijk maar gedeeltelijk op. Want een klant wil ook niet dat je te laat op een afspaak verschijnt, en een meeting is ook plaats/tijdgebonden.

MLM is een baan (mits je het serieus neemt) met specifieke beperkingen en verantwoording.
Loondienst is een baan, met ook zijn beperkingen en verantwoording.

Groeten.

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

En inderdaad herken ik raakvlakken met bepaalde geloofsovertuigingen t.o.v MLM en dit kan fout zijn, of juist in iemands ogen, maar het is mijn gevoel ergens bij, waarop ik mijn beslissingen baseer.
Ik volg mijn gevoel waar het gaat om intermenselijke relaties (al heb ik het ook daar wel eens mis). Als het gaat om perceptie met bepaalde zaken controleer ik echter (of in elk geval tracht) of mijn perceptie mogelijk gebaseerd is op verkeerde aannames. Zo zijn mijn eerste contacten met MLM niet bepaald positief te noemen en als je mij 10 jaar geleden had verteld dat ik er een voorstander van zou worden zou ik je compleet voor gek hebben verklaard. Niet dat ik nou totaal voorstander van MLM bedrijven ben maar ik geloof wel in het concept. Ik zie ook wel dat er rotzooi tussen zit maar ik gooi niet alles over een boeg zoals hier helaas veel te vaak gebeurt.

Alle mafheid op een stokje, nee dit gaat natuurlijk maar gedeeltelijk op. Want een klant wil ook niet dat je te laat op een afspaak verschijnt, en een meeting is ook plaats/tijdgebonden.
Je hebt volkomen gelijk zolang je nog aan het opbouwen bent. Maar zodra je eenmaal bent waar je wezen wilt (of dat nou 100 Euro per maand is of een (in sommige gevallen onwaarschijnlijk) veelvoud daarvan ben je vrij om te doen en te laten wat je wilt. Ik kan 10 weken vakantie (of een veelvoud daarvan) nemen en mijn passief loopt gewoon door. Sterker nog, het loopt op, omdat mijn teamleden nog niet zijn waar ze zijn willen. Vind jij maar een alternatief waarbij je, na eerst hard gewerkt te hebben, je inkomen STIJGT als je niks meer doet.
MLM is een baan (mits je het serieus neemt) met specifieke beperkingen en verantwoording.
Ja en nee. Zie boven.
Loondienst is een baan, met ook zijn beperkingen en verantwoording.
Je bent het woordje permanente tussen zijn en beperking vergeten.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ja, ik kies wanneer ik met de trein of met de auto ga, die keuze heb ik, zelfs al werk ik voor een baas. Die maar al tevreden is dat ik voor hem wil werken, en me daarom die vrijheid geeft. Trouwens, in eerste klasse heb ik geen last van overvolle treinen. Dus jij hebt wel last van overvolle treinen? Als mlm'er?! Hebben jullie geen aparte super-de-luxe treinwagons?? Nee? Hm, wat sneu. Nou, blijf dan maar in de file staan, ik zal maandagochtend aan je denken als ik aan mijn koffie nip en de krant lees. Ach nee, jij ligt dan nog in bed natuurlijk.
Maar een MLM bepaalt zelf of en hoe hij zich verplaatst.
Verplaatsen voor je job zul je hoe dan ook, of je nou mlm'er of bediende ben. En vele bedienden die nu in de file staan, kunnen ook kiezen voor openbaar vervoer, maar zij verkiezen in hun bedrijfswagen te zitten. Maar goed, die discussie moet maar ergens anders gevoerd worden.
Quote:
Kan je aantonen waar ik gesteld zou hebben alle dat uitslapers lui zijn?

Als je begrijpend lezen onder de knie had gehad had je al begrepen dat die vraag inmiddels overbodig is.
Nee, de vraag is niet overbodig!!

Jij legt me woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Nergens heb ik gesteld dat uitslapen hoe dan ook gelijk staat aan lui zijn. Jij beweert echt dat ik dit wel gesteld heb. Ik vraag je aan te tonen waar, en je geeft niet thuis. Je antwoord hier op een ontwijkende manier op om niet te moeten toegeven dat je het uit je duim zoog. Logisch, je kan het niet aantonen, want ik heb het niet gezegd.

Je bent zelfs niet in staat dit laatste toe te geven. Dit typeert je, mensen uitspraken in de mond leggen die ze niet gedaan hebben, en daarna kan je maar niet toegeven dat je het fout had.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

En bedankt voor deze redelijke reaktie die ik tenminste de moeite waard vind om op te reageren.
Ik volg mijn gevoel waar het gaat om intermenselijke relaties (al heb ik het ook daar wel eens mis). Als het gaat om perceptie met bepaalde zaken controleer ik echter (of in elk geval tracht) of mijn perceptie mogelijk gebaseerd is op verkeerde aannames. Zo zijn mijn eerste contacten met MLM niet bepaald positief te noemen en als je mij 10 jaar geleden had verteld dat ik er een voorstander van zou worden zou ik je compleet voor gek hebben verklaard. Niet dat ik nou totaal voorstander van MLM bedrijven ben maar ik geloof wel in het concept. Ik zie ook wel dat er rotzooi tussen zit maar ik gooi niet alles over een boeg zoals hier helaas veel te vaak gebeurt.
Goed, dit klinkt heel aannemelijk. Maar wat ik niet begrijp is dat het mij niet lukt om mijn aannames en vragen die ik nu eenmaal over MLM heb, goed beantwoord te krijgen. Want dan stuit ik bij de MLM-deelnemers in mijn omgeving op een dikke muur en hier op dit forum ook.
Je kunt het vriendelijk vragen, je kunt het nogal cru vragen; het resultaat blijft dat je op vragen over de verdiensten, geen antwoord krijgt.
Ook Jor gaat hier op een gegeven moment niet meer op in. Die haakt af en moppert enkel op spam.

De rest van de tekst laat ik maar even voor wat het is, anders wordt het een steeds langer en ingewikkelder verhaal.


Groeten.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Maar wat ik niet begrijp is dat het mij niet lukt om mijn aannames en vragen die ik nu eenmaal over MLM heb, goed beantwoord te krijgen. Want dan stuit ik bij de MLM-deelnemers in mijn omgeving op een dikke muur en hier op dit forum ook.
Je kunt het vriendelijk vragen, je kunt het nogal cru vragen; het resultaat blijft dat je op vragen over de verdiensten, geen antwoord krijgt.
Ik heb géén idee wat je nú nog over mlm zou willen weten, S......

Mijns inziens is alles hier besproken......
Wat voor muur héb je het over????

SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Goed dan, één voorbeeld van de muur waar je als buitenstaander niet doorheen komt. Voorbeeldje over de schimmigheid omtrent de verdiensten:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=#686931
Lees mijn vraag aan Jor en zoek vervolgens naar het antwoord dat uitblijft.
Waarom blijft dit uit?
En waarom gebeurt dit vaker?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door jor »

De reden van het uitblijven van antwoord ligt verder terug op dit forum. Ik ben altijd flink tekeer gegaan tegen mlm en toen ik het zelf ging uitproberen bleek het toch anders te liggen. Ik heb toen beloofd ( oa ) aan Maarschalk dit ik hier niets over mijn ervaringen zou delen omdat dit op reclame kon lijken. Ik houd me aan die afspraak. Als je dingen over mlm wilt weten zul je dus bij So be it / mr telecom en verder op het internet moeten zoeken.

Jor.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Nou breekt me denkbeeldige klomp.
Een vraag of jouw begeleider zijn hoofdinkomen uit MLM-activiteiten haalt valt onder reclame?
Natuurlijk is het van belang om te weten waaruit er een 2e inkomen verkregen wordt.
Je hoeft geen bedrag te noemen, geen waardeoordeel hierover te geven...
Als je deze vraag al niet kunt stellen, wat blijft er dan nog over?
Want als ik deze vraag al niet kan stellen, dan kan ik toch nooit beoordelen of MLM mij in een modaal loon kan voorzien.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door jor »

Aha, bedoel je het zo. Mijn hoofdinkomen is het deel dat ik ontvang uit de inkomsten van mijn cafe dat nu door mijn zoons word gerund.(ben net 61 geworden )De inkomsten van mlm zijn voor mij dus een bijverdienste en aangezien ik vlug tevreden ben zal het dat ook wel blijven. En ja, ik weet het So be it, Tevreden is voor jou een lelijk woord.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 12 Nov 2007 12:14 door S.


--------------------------------------------------------------------------------

Nou breekt me denkbeeldige klomp.
Je denkbeeldige klomp brak 4 minuten na mijn reactie Heb meer tijd nodig voor het repareren?Of zint het antwoord niet en moet je even beter nadenken .

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ach, tevredenheid is een woord dat ieder voor zichzelf dient in te vullen.
Ik ben tevreden maar zie wel dat het altijd beter kan. Een deel van mijn tevredenheid haal ik uit het helpen anderen tevreden te worden en dat doe ik niet door hun dromen om zeep te helpen maar hun bewust te maken van hun keuzes.
Wat je met die bewustwording doet moet jezelf weten.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Hallo Jor, het wordt een beetje een warrig verhaal door die klomp. Ik gooi hem maar weg of maak er een bootje van. :wink:

Maar om op mijn vraag terug te komen; het ging eigenlijk om je begeleider, want van hem moet je het vak leren en diegene dient als jouw referentiekader, toch?
Je zei dat MLM hem in zijn hoofdinkomen voorzag en toen was ik benieuwd naar wat hij er dan naast deed, aangezien wanneer je spreekt van een hoofdinkomen er toch 1 of meerdere bronnen van inkomsten naast moeten zijn.

Gesloten