LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet MLM instappen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Je zei dat MLM hem in zijn hoofdinkomen voorzag en toen was ik benieuwd naar wat hij er dan naast deed, aangezien wanneer je spreekt van een hoofdinkomen er toch 1 of meerdere bronnen van inkomsten naast moeten zijn.
Misschien dat er ook wel eens bedoeld wordt dat de partner óók een inkomen heeft, wie zal het zeggen.....

Maar dat was dan schijnbaar een misverstand, S, want ik kan me écht niet voorstellen dat er iets onbehandeld is gebleven....:?

Ook wat betreft de andere inkomens......
In goede MLM kun je aan de "titel" zien op wat voor minimaal inkomen iemand zou kunnen staan... en dat kán nu eenmaal wel eens betekenen dat iemand minimaal een miljoen per jaar als "hoofdinkomen" verdient!!
Het kán...... en is vele male bewezen dat het "kán"....:wink:

Ach, tevredenheid is een woord dat ieder voor zichzelf dient in te vullen.
Ik ben tevreden maar zie wel dat het altijd beter kan.
Kunnen we over bomen..., maar ik zie dat toch écht anders....., Mr T.

Maar je kunt dus wél tevreden zijn en toch niet gelukkig.....?
Een ding is zeker.....:
Mensen kunnen wél zich "gelukkig" voelen... onder de meest erbarmelijke omstandigheden, want dat is een gemoedstoestand en heeft NIETS te maken met de realiteit!!!

En ik garandeer je dat IK in elk geval een zéér gelukkig mens ben... (Ondanks mijn tandartsenbehandelingen en mijn wat minder soepele 61-jarige Adonis-achtige lijf!:lol:)..., maar beslist niet tevreden ben...., want ik wil méér voor mijn gezin, andere familie, vrienden, relaties... en zélfs gun ik jullie een hele hoop meer voorspoed!!! (Ook E!!! :wink: en zélf mlm-Éen-djèl....!:lol:))

So be it
Laatst gewijzigd door So be it op 12 nov 2007 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

En Jor...., als je nou tóch zo snel tevreden bent..... maak dan ff de helft van je inkomen naar mij over......???
Jij bent tóch gauw "tevreden" en mij maak je dan nóg gelukkiger!!!:lol:

So be it
Ik maak maar een "gijntje", hè, jor...! 8)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door jor »

De verhalen van onze bluffer herken ik in mijn mlm-omgeving niet, dat wil niet zeggen dat het niet KAN. Het plaatsen van dit soort gegevens helpt mlm echt niet, het stoot eerder af omdat het vrijwel onbewijsbaar is.

Ps, Verder is het wel goed zo. Ik zie het nut niet om er nog meer over te zeggen.Dat jij daar eventueel anders over denkt is je goed recht ,Maar ik stop er even mee en ga over op de orde van de dag.

Naar boven


S.


Geplaatst op 16 Okt 2007 11:49 door S.


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
De persoon die mij begeleid is meer dan drie jaar bezig en rijd in een jonge Opel Astra, heeft een leuk huisje.

Woont deze persoon zelfstandig of heeft hij/zij een werkende partner zodat ze een verzamelinkomen hebben.

Naar boven


jor


Geplaatst op 16 Okt 2007 12:57 door jor


--------------------------------------------------------------------------------

Nee, naar de dingen die hij mij verteld is dit zijn hoofd-inkomen. dat is dan echter een normaal inkomen en staat in geen enkele verhouding met de hier genoemde cijfers.
Ik heb hem echt niet om zijn belastingopgave gevraagd.Hij vertelt dat mlm zijn hoofdinkomen is en wie weet werkt zijn vrouw ook. In ieder geval heb ik niet de behoefte hem verder uit te horen enkel ten behoeve van een antwoord aan S. Antwoord op de vraag gaf ik dus wel, alleen S. neemt er geen genoegen mee, En dat is wat anders als weglopen voor een antwoord in mijn beleving.


Jor.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Dag Jor,

Dan zijn we er nu uit.
Jij hebt in zulke situaties niet de behoefte om door te vragen. Ik zou dat wel hebben.
Dat is dan een verschil tussen jou en mij.
Verder geen drama, maar het houdt in dat ik nooit voor MLM zou kiezen en jij wel.

Groeten.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Wél.... of niet MLM instappen????

Nou, probeer het nou maar uit want diep in jullie hart blijkt dat jullie ook hier niet de waarheid durven te zeggen over jullie werkgevers......! :wink:
Nederlander bang voor de baas

Werknemer bang dat kritiek op de baas carrière schaadt

13 november 2007 - Recht door zee en niet bang een blad voor de mond te nemen, luidt de Nederlandse reputatie. Niets blijkt echter minder waar op de werkvloer; ruim de helft van de Nederlanders denkt dat kritiek op de baas schade kan toebrengen aan hun carrière. Eveneens de helft durft collega’s niet te vertellen wat er beter kan. Een belangrijke taak in de verbetering hiervan ligt bij het management.
http://www.managersonline.nl/nieuws/646 ... -baas.html

Waarom vertellen jullie steeds wat anders dan dat er werkelijk lééft in de maatschappij???

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Verder geen drama, maar het houdt in dat ik nooit voor MLM zou kiezen en jij wel.
Geen smoezen verzinnen omdat je bang bent S........

Bij je solliciteren blijf je óók doordrammen over wat de intervieuwer verdient.... en ánders ga je daar niet werken????
Geen sprookjes vertellen, S. Daar houden mlm-ers niet van......

So be it

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

O help, nu snap ik waarom je nieuwe familie/relaties zoekt, ze rennen allemaal weg voor jou. :wink:

Ik heb dat helemaal niet gezegd. Ga niet je eigen gevoel en angsten op mij afwentelen.
Natuurlijk heb je tijdens een sollicitatiegesprek recht op inzage in eigen verdiensten en niet die van de intervieuwer.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Niet boos worden S,.......:lol:
Ik heb dat helemaal niet gezegd.
Klopt..., dat zeg IK!
Ga niet je eigen gevoel en angsten op mij afwentelen.
IK bén geen werknemer, S,....
Natuurlijk heb je tijdens een sollicitatiegesprek recht op inzage in eigen verdiensten en niet die van de intervieuwer.
waarom vraag je niet dóór????
IK zou er beslist niet gaan werken als ik niet van iedereen te horen krijg wat ze verdienen...... en hoe vaak ze met de baas naar bed moeten... en zo..... :oops:

So be it
Ik zei het al..., géén smoesjes maken, S,.....

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door Econometrist »

IK zou er beslist niet gaan werken als ik niet van iedereen te horen krijg wat ze verdienen
Je wanhopige pogingen de zaken voor te stellen alsof ze in overeenstemming zijn met de gebruikelijke gang van zaken in een reguliere arbeidsrelatie begint koddige vormen aan te nemen. Alsof je ooit een sollicitatiegesprek zou krijgen bij iemand waarvan jij exact hetzelfde werk gaat doen, maar dat terzijde. Dat je bij het aangaan van een arbeidsrelatie afspraken wilt maken over je verdiensten of ten minste op de hoogte wilt zijn van de te verwachten inkomsten is niet meer dan logisch. Tijd is tenslotte geld en je wilt toch van een boterham verzekerd zijn, nietwaar? Probeer eens een schilder te vinden voor je huis op basis van dezelfde salarisafspraken die jij met amway hebt: "je kan uiteindelijk veel verdienen, vooral als je nog andere schilders vindt om hetzelfde te doen als jij dan krijg je op termijn een mooi inkomen, maar doe mijn huis nu even voor €2,50 per uur plus nog eens 1,25 voor elke andere schilder die je hetzelfde laat doen..."

Nee, bij reguliere overeenkomsten spreek je gewoon precies af wat je krijgt voor je inzet en dat is naar je zin of niet en het boeit verder niet wat anderen verdienen, en waar het in de mlm lekker vaag gehouden wordt wat de werkelijke verdiensten zijn is je enige indicatie te informeren naar de inkomsten van je directe zakenpartner om enig referentiekader te scheppen. Maar net als jij blijft die hierover altijd opzettelijk zeer vaag, en komt met alleen nog maar meer onduidelijkheidscheppende antwoorden zoals: "je kan veel verdienen", "bij een bepaalde titel hoort nou eenmaal een bepaald minimum inkomen", of de mooiste die ik voorbij heb zien komen: "genoeg om 1200 kilometer per week voor te rijden"...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Heb het eens doorgewandeld....

Stelt niet veel voor.....

Geen argumenten, zoals gewoonlijk.

SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Je bent me een pretpakket SBI.
Vanalles verzin je erbij om er een smeuig geheel van te maken.
Prima.
Maar erken dan ook gewoon dat jij je tevreden kunt stellen om betreffende essentiele zaken zoals beloning in het ongewisse te blijven en sommigen, waaronder ik, graag hier meer zekerheid en duidelijkheid wensen te zien.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door Econometrist »

Heb het eens doorgewandeld....
Stelt niet veel voor.....
Geen argumenten, zoals gewoonlijk.
Je bedoelt dat je er niets tegen in te brengen weet, zoals gewoonlijk?
Je leert wel bij, moet gezegd worden. Rustig blijven zitten als je geknipt en geschoren wordt...

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 13 Nov 2007 12:44 door S.


Maar erken dan ook gewoon dat jij je tevreden kunt stellen om betreffende essentiele zaken zoals beloning in het ongewisse te blijven en sommigen, waaronder ik, graag hier meer zekerheid en duidelijkheid wensen te zien.
Laten we even wel wezen S. Je bent helemaal nooit van plan om ook maar iets met mlm te doen en de enige reden dat je om die info vraagt is om er ammunitie van te maken die je dan tegen mlm kunt gebruiken. Vind ik prima hoor maar wel zelf even zoeken. :wink:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Ben onder de indruk.., maar niet heus......

sbi

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Je bent me een pretpakket SBI.
Vanalles verzin je erbij om er een smeuig geheel van te maken.
Prima.
Maar erken dan ook gewoon dat jij je tevreden kunt stellen om betreffende essentiele zaken zoals beloning in het ongewisse te blijven en sommigen, waaronder ik, graag hier meer zekerheid en duidelijkheid wensen te zien.
Jij blij, S,

Kun je blijven beweren dat mlm sucks, toch...:wink:

En ik bén niet in het ongewisse....
Ik wéét wat ik eruit kan halen....

Je praat erover alsof mlm nét begonnen is.
50 Jaar ervaring, S.

Er is uitgebruik bewezen dat sonmmigen rijk kunnen worden met patat bakken....
Of JIJ dat óók kunt...?
Wie zal het zeggen....
Maar dat Bram Ladage er een miljoen per jaar mee verdient??? So what.
Wat heb JIJ daar aan......?

SBI
Voortaan geen smoesjes meer, hè??:lol:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Lijkt me heel normaal, dat je op voorhand wilt weten wat je kan verdienen als je voor een bepaalde job soliciteert.

En zo zou het ook moeten zijn bij MLM, alleen blijkt telkens weer dat ze niet willen/kunnen/durven zeggen wat de werkelijke inkomsten zijn. Ja, ze spreken wel van fabelachtige potentiële inkomsten maar zij zijn de enige die erin geloven. En de goedgelove bekeerling die in de val trapt natuurlijk, de slachtoffers.

Ach, het is toch duidelijk, die mlm losers willen gewoon niet toegeven dat ze er geen cent aan overhouden.

Dat is het vervelende aan dit soort slachtoffers, eenmaal ze doorhebben dat ze opgelicht zijn, willen ze dit niet toegeven, zo recalcitrant zijn ze. Of ze beseffen gewoon niet dat ze opgelicht zijn.

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Hm, bij McDonalds krijg je ook geen exacte getallen wat je gaat verdienen en als je je eigen bedrijf begint ook niet, dus daar ook maar niet aan beginnen.

Maar prima toch als je gelukkig bent met je baan. Alleen is de hamvraag natuurlijk; waarom moet je iemand die wat anders wil onderuit halen? Want iedereen die eerlijk en zonder ego dat zijn zin wil naar MLM kijkt kan niet anders concluderen dat het systeem heel erg fair is.

En de zwetsverhalen die hier verteld worden kloppen gewoon niet. Wat ook wel blijkt want met FEITEN komen de heren niet.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

FEIT: Op basis van vergelijking met andere vestigingen van McDonalds kan een inschatting gemaakt worden wat een nieuwe vestiging in een gelijkaardige omgeving zal omzetten.

FEIT: Als je je eigen bedrijf begint, kan je, op basis van marktonderzoek, inschatten wat je gaat omzetten.

FEIT: Als je als mlm'er begint, weet je niet hoeveel concurrenten er in je buurt rondlopen. Een franchisenemer of zelfstandige weet dit wel.

FEIT: Van al de (ex-)mlm'ers die ik ken, heeft niemand, na aftrek van kosten en inkomstenbelastingen, er een cent aan overgehouden.

FEIT: Iedereen die MLM bestudeert kan niet anders concluderen dat het systeem heel erg unfair is.

FEIT: De zwetsverhalen die hier verteld worden kloppen niet.

FEIT: Mlm is zo insignificant, dat het vrijwel nooit in de mainstream media verschijnt.

FEIT: Mlm'ers ontwijken altijd de vraag hoeveel ze nou eigenlijk er aan overhouden.

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

FEIT: van al de (ex-)mlm'ers die ik ken, heeft niemand, na aftrek van kosten en inkomstenbelastingen, er een cent aan overgehouden.
Feit: Van alle mensen die ik ken die een eigen bedrijf hebben opgestart en binnen vijf jaar zijn gestopt, heeft IEDEREEN, er schulden aan over gehouden
FEIT: Zelfs mrtelecom heeft al toegegeven dat enkele van zijn mlm uitstapjes hem, na aftrek van de kosten, geen cent heeft opgeleverd.
Feit: Van iedereen die ik ken die een bedrijf heeft heeft iedereen de ervaring dat de meeste van hun uitstapjes om offertes uit te brengen ze geld gekost
FEIT: Mlm is zo insignificant, dat het vrijwel nooit in de mainstream media verschijnt.
Feit: Jouw feit is geen feit maar onzin
FEIT: Mlm'ers ontwijken altijd de vraag hoeveel ze nou eigenlijk er aan overhouden
Ik niet en de meesten die ik ken ook niet. Maar ik heb hier wel eens wat neergezet en de bagger die over me heen kwam zorgt er voor dat ik dat nooit weer doe.

FEIT: Een niet voorstander van MLM die feiten neerzet laat zien niet te weten wat een feit is.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

FEIT: Mlm is zo insignificant, dat het vrijwel nooit in de mainstream media verschijnt.
Feit: Jouw feit is geen feit maar onzin
Onzin, in de mainstream media verschijnt amper iets over mlm, dat weet je maar al te best. Of kan je ons de dagelijkse artikels in het FD over mlm effe doormailen?
Van alle mensen die ik ken die een eigen bedrijf hebben opgestart en binnen vijf jaar zijn gestopt, heeft IEDEREEN, er schulden aan over gehouden
Oei, toch niet zo winstgevend, die mlm handel ...

Gesloten