LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet MLM instappen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Wat een gezwets weer, van onze Ééngel.......
Lijkt me heel normaal, dat je op voorhand wilt weten wat je kan verdienen als je voor een bepaalde job soliciteert.
Ja, oh kleine E-ikel..., dat is helemaal waar.....

Maar S-je moest persé weten wat zijn supervisor verdient... en anders zou hij daar NIET gaan werken.....

Het verschil snap je toch niet..., dus die flut opmerkingen van jou zullen we maar weer over laten waaien.......!

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Heb even in dit topic gekeken waar het ging over de toolbusiness...... "Wel of niet instappen MLM".
Help eens zoeken, leugenaar....!
We kraken de deelnemers niet af, maar het syteem waar ze slachtoffer van zijn.
Heeft dus geen zák te maken met de toolbusiness....!
een gemoedstoestand zijn waarmee MLM-wervers mensen aan zich proberen te binden.
Beetje manipulatie toepassen dus.
Heeft dus NIETS met toolbusiness te maken......!
Bedienden bepalen zelf wanneer ze op vakantie gaan.
Heeft dus NIETS met toolbusiness te maken......!
Als het bedrijf waar ik voor werk morgen falliet is, val ik terug op een werkloosheidsuitkering. En gezien de krapte op de markt duurt het niet lang voor ik een nieuwe job heb.
een sneer naar mlm..., maar heeft het iets met de toolbusiness te maken???
herken ik raakvlakken met bepaalde geloofsovertuigingen t.o.v MLM
Heeft dus NIETS met toolbusiness te maken......!
Maar wat ik niet begrijp is dat het mij niet lukt om mijn aannames en vragen die ik nu eenmaal over MLM heb, goed beantwoord te krijgen.
Je wanhopige pogingen de zaken voor te stellen alsof ze in overeenstemming zijn met de gebruikelijke gang van zaken in een reguliere arbeidsrelatie begint koddige vormen aan te nemen. Alsof je ooit een sollicitatiegesprek zou krijgen bij iemand waarvan jij exact hetzelfde werk gaat doen, maar dat terzijde. Dat je bij het aangaan van een arbeidsrelatie afspraken wilt maken over je verdiensten of ten minste op de hoogte wilt zijn van de te verwachten inkomsten is niet meer dan logisch. Tijd is tenslotte geld en je wilt toch van een boterham verzekerd zijn, nietwaar? Probeer eens een schilder te vinden voor je huis op basis van dezelfde salarisafspraken die jij met amway hebt: "je kan uiteindelijk veel verdienen, vooral als je nog andere schilders vindt om hetzelfde te doen als jij dan krijg je op termijn een mooi inkomen, maar doe mijn huis nu even voor €2,50 per uur plus nog eens 1,25 voor elke andere schilder die je hetzelfde laat doen..."
Nee, bij reguliere overeenkomsten spreek je gewoon precies af wat je krijgt voor je inzet en dat is naar je zin of niet en het boeit verder niet wat anderen verdienen, en waar het in de mlm lekker vaag gehouden wordt wat de werkelijke verdiensten zijn is je enige indicatie te informeren naar de inkomsten van je directe zakenpartner om enig referentiekader te scheppen. Maar net als jij blijft die hierover altijd opzettelijk zeer vaag, en komt met alleen nog maar meer onduidelijkheidscheppende antwoorden zoals: "je kan veel verdienen", "bij een bepaalde titel hoort nou eenmaal een bepaald minimum inkomen", of de mooiste die ik voorbij heb zien komen: "genoeg om 1200 kilometer per week voor te rijden"...
waar zie je in dit hele l*lverhaal van van Eco iets over de toolbusiness???
Lijkt me heel normaal, dat je op voorhand wilt weten wat je kan verdienen als je voor een bepaalde job soliciteert.
En zo zou het ook moeten zijn bij MLM, alleen blijkt telkens weer dat ze niet willen/kunnen/durven zeggen wat de werkelijke inkomsten zijn. Ja, ze spreken wel van fabelachtige potentiële inkomsten maar zij zijn de enige die erin geloven. En de goedgelove bekeerling die in de val trapt natuurlijk, de slachtoffers.
Ach, het is toch duidelijk, die mlm losers willen gewoon niet toegeven dat ze er geen cent aan overhouden.
Dat is het vervelende aan dit soort slachtoffers, eenmaal ze doorhebben dat ze opgelicht zijn, willen ze dit niet toegeven, zo recalcitrant zijn ze. Of ze beseffen gewoon niet dat ze opgelicht zijn.
En wáár zie ik in jouw gezwets iets over de toolbusiness??

So beat it...... :twisted:

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door Econometrist »

waar zie je in dit hele l*lverhaal van van Eco iets over de toolbusiness???
Het verstand van mister nitwit op z'n smalst! Waar zie jij in dat hele verhaal van mij dat dit over de toolsbusiness zou gaan? Dit topic gaat over wel of niet instappen in mlm, en daar zijn wel meer aspecten mee gemoeid dan de ene waar toevallig net jouw snappertje op staat ingesteld. Laat het gebrek aan ruimte in de doperwt die voor jouw brein moet doorgaan nou niet leiden tot een misinterpretatie van het gezegde hier op het forum.
Deze uitspraak ging toevallig over het willen vormen van een referentiekader om je toekomstige inkomsten te kunnen inschatten. Later hebben we het wel weer eens over de tools, net zoals in het verleden trouwens. Hoewel je dat laatste al weer verdrongen schijnt te hebben overigens.
Heeft dus geen zák te maken met de toolbusiness....! (5X)
Tools zijn niks anders dan instrumenten om de schaapjes binnenboord te houden terwijl je aan ze verdient. Niet alleen de bandjes en de boekjes, maar ook de seminars, de 'cursussen', de Covey's en de Trumps, ALLES wordt van stal gehaald om de sukkels op eigen kosten binnenboord te houden. En liefst er nog wat aan te verdienen ook. En sommigen lukt dat wonderbaarlijk goed; die worden schathemeltje rijk van mlm. Niet IN mlm, nee, VAN mlm. Wanneer is jouw eerstvolgende motivatie avond weer? Je weet wel, die waar je toegang moet betalen en een kopje koffie 2,25 kost...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Nau..., da was weer ff lekker lachen....!:lol: (Sorry, E-tje.., niet kwaad bedoelt!:wink:
Oh, ja... eentje voor jou extra!!! :cool:
Waar zie jij in dat hele verhaal van mij dat dit over de toolsbusiness zou gaan?
Dat is nu net het hele PUNT, jongetje!!!
Het gaat zélden over de toolbusiness....! :lol:
Maar dat had je niet begrepen, wel???
Zélf Ééngel begrijpt dat!!! :shock:

En de rest van je rotzooi.......?
Toont mooi aan dat je geen bál van mlm weet... en nog minder van de toolbusiness....
De "bovenste"..., DAT heb je deze keer weer goed.....
Zie je Ééngel..., het draait om de "bovenste"...! :lol:

So be it....WHHHHOOOOEEEEEIIIIIHHHHAAAAAA!!!!!!

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door Econometrist »

Vanwaar opeens jouw obsessie met de toolsbusiness?
Is het onlangs tot je doorgedrongen dat de waarde van de inhoud van je boekenkast die van je klantenportefeuille overtreft? Hebben ze je onlangs op de maandelijkse brainwash avond weer nieuwe bandjes uit de oude doos verkocht terwijl je al jaren geen tape-recorder meer hebt?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Is het onlangs tot je doorgedrongen dat de waarde van de inhoud van je boekenkast die van je klantenportefeuille overtreft? Hebben ze je onlangs op de maandelijkse brainwash avond weer nieuwe bandjes uit de oude doos verkocht terwijl je al jaren geen tape-recorder meer hebt?
Ik dééénk dat je pupil É-éngel denkt dat dit gaat over (misbruik) van de toolbusiness, neem ik aan??? :P

So be it
Hoe zat het ook weer met de "verzadiging", E??? :lol:
Oh, ja..., en de "bovenste, natuurlijk......
En je vroegere ervaringen met Titan staan je geluk wel in de weg hè??? :oops:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

bij reguliere overeenkomsten spreek je gewoon precies af wat je krijgt voor je inzet en dat is naar je zin of niet en het boeit verder niet wat anderen verdienen
Ik vind het bovenstaande toch wel een ijzersterke opmerking van E, waar ik bijvoorbeeld, nooit óp zou zijn gekomen.....
Maar dat is mlm ten voeten uit!!!!

Ik zal prospects dan ook regelmatig naar deze uitspraak van onze zakengoeroe sturen, ter motivatie.
Dank, E, voor deze duidelijke uitleg over hoe de afspraken zijn in mlm.

Dus, S, het hoort "je niet te boeien wat upline verdient", volgens E, en dat zou toch écht doorslaggevend moeten zijn voor je, om dat te vernemen van zo'n ervaren ....euh.... euh.... mens!

So be it

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Als goed gelovige stel je geen kritische vragen.
Dat is ongepast.
Want bij weten, houdt het geloven op, en waarom zitten we dan ook iedere keer weer bij zo'n bijeenkomst?
Het moet toch een beetje een mystiek gevoel geven, toch?
Geen kritische houding en vragen aub, de romantiek van het onbaatzuchtig geloven gaat anders verloren.
En dat zou jammer zijn, want wat is er anders nog?:wink:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Verder heb ik mij afgemeld van de mailinglijst, want het boeit mij niet meer zo, om een stelletje zeurders die het hun levenstaak hebben gemaakt om een marketing concept te bestoken met roddelpraatjes, met regelmaat tot het gezonde verstand terug te roepen.

Ik zal bij gelegenheid nog wel eens een paar leugens van jullie komen logenstraffen, omdat dat wel érg makkelijk te doen is.

Alle uitleg over hoe mlm hoort te zijn staat hier al.


Zag net pas dat student26, die hier zo daftig afscheid nam, zijn eigen anti-mlm site heeft.
Was me niet opgevallen.....

Maar ik begrijp ook wel dat hij dat een beetje stil houdt, want je moet ook wel een ijzersterk zelfvertrouwen hebben als je bijv de navolgende onzin durft te verkondigen op je eigen site:
De klant zal zijn koopgedrag drastisch moeten veranderen (producten niet in de supermarkt kopen)
Oh, oh, wat drastisch!!! :roll:
En zo staat zijn hele site vol met nonsens..., maar daar zullen jullie zeer zeker niet van wakker liggen.....
Als er nu nog steeds rechtszaken tegen het concept MLM worden gestart, betekent dit dan dat het concept wellicht niet in orde is?
Nee. Dat betekent het niet.
Het betekent dat er door mensen zoals jij en mlm-Ééngel zelfs via eigen baggersites (Je spamfilter maakt overuren), met bovenstaande argumenten wordt geprobeerd het innitiatief bij mensen de kop in te drukken met leugenachtige, misleidende informatie.
En dan zijn het meestal nog mensen die nóóit betrokken zijn geweest bij mlm.

Ben benieuwd wanneer M, E en W hun eigen baggersite gaan promoten hier...... 8)

So be it
Hmmmmm, misschien wel een goed idee om er een rubriek van te maken.....
De ene keer over de leugens op de site van 26... en de andere keer over de leugens op de site van mlm''Eégel.....
http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/index.htm

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Als goed gelovige stel je geen kritische vragen.
Dat is ongepast.
Want bij weten, houdt het geloven op, en waarom zitten we dan ook iedere keer weer bij zo'n bijeenkomst?
Het moet toch een beetje een mystiek gevoel geven, toch?
Geen kritische houding en vragen aub, de romantiek van het onbaatzuchtig geloven gaat anders verloren.
En dat zou jammer zijn, want wat is er anders nog?
Gezond verstand S,??????

Was er nog een ándere vraag waar je mee zit???
Kan ik je verwijzen naar lectuur die je misschien wel aan spreekt....
http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/index.htm Student 26
http://www.angelfire.com/planet/mlmpage/ mlm-Ééngel
Neem wel een zakdoekje mee om te snotteren..., van verdriet over zóveel onzin of door het lachen!!!

En S, als je deze bagger gelooft..., dan geloof ik ook dat je definitief hebt gebroken met je verleden.

Één serieuze vraag nog even:
Ben je gaan roken??

Mvg, So be it

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door Econometrist »

Dus, S, het hoort "je niet te boeien wat upline verdient", volgens E, en dat zou toch écht doorslaggevend moeten zijn voor je, om dat te vernemen van zo'n ervaren ....euh.... euh.... mens!
Het is een beetje zorgelijk te moeten constateren dat jij als zestiger de redeneertrant volgt van een 11-jarige. Dit geeft te vrezen voor je huidige situatie als dit altijd al zo is geweest, of baart ernstige zorgen voor de nabije toekomst als dit recent is onstaan. Levenslang infantiel of voortijdige dementie is niet bepaald een comfortabele keuze.

Wat aan jouw kinderlijke aandacht is ontsnapt, is dat dit niet-boeien van de inkomsten van anderen aan een voorwaardelijke beperking werd gebonden, namelijk als er harde toezeggingen zijn gedaan omtrent toekomstige beloningen, zoals in een arbeidsovereenkomst bijvoorbeeld het geval is. Ontbreekt deze toezegging, zoals bij mlm te allen tijde het geval is, dan moet je jezelf een indicatie geven door naar mensen te kijken die dezelfde activiteiten aan de dag leggen als jezelf van plan bent te gaan doen. Dan is het inkomen van de anderen dus je ENIGE referentie aan je toekomstverwachtingen, en dan moet je wel helemaal een totale retard zijn als het je dan niet interesseert.
Nu ik erover nadenk, denk ik dat het jou bij je toetreding niet heeft geïnteresseerd...

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Harde toezeggingen bij een eigen bedrijf of bij een franchise organisatie??? Nee, e, je zult altijd arbeider blijven en met die instelling moet je niet mee kletsen met mensen die het over iets hebben waar je niks van begrijpt.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door Econometrist »

Harde toezeggingen bij een eigen bedrijf of bij een franchise organisatie??? Nee, e, je zult altijd arbeider blijven en met die instelling moet je niet mee kletsen met mensen die het over iets hebben waar je niks van begrijpt.
Lees jij ergens dat ik het over een eigen bedrijf of franchise heb? Ik heb het over werken voor iemand anders, zoals jij voor euforie werkt en jan voor amway. En nee, een eigen bedrijf heb jij niet, je bent niet anders dan een werknemer op basis van 0-contract en met nul komma nul secundaire voorzieningen. Over eigen bedrijven zullen we het dan allebei maar niet hebben, nietwaar? Ik zal het dan verder ook niet hebben over loopjongens die zich met onderbetaalde werkzaamheden bezighouden om redenen waar ik niks van begrijp....

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Lees jij ergens dat ik het over een eigen bedrijf of franchise heb? Ik heb het over werken voor iemand anders, zoals jij voor euforie werkt en jan voor amway. En nee, een eigen bedrijf heb jij niet, je bent niet anders dan een werknemer op basis van 0-contract en met nul komma nul secundaire voorzieningen. Over eigen bedrijven zullen we het dan allebei maar niet hebben, nietwaar? Ik zal het dan verder ook niet hebben over loopjongens die zich met onderbetaalde werkzaamheden bezighouden om redenen waar ik niks van begrijp....
Ik bespeur een tikkie jalouzie....:lol:

Maar ja..., hij is natuurlijk wel een "ervaren"..., euh..., "mens", was het toch???:wink:

En die namenfobie spreekt óók boekdelen, hè, E- Conix, Coniets, Cobluffer, Ecoding.......

Auauauau!!!! Sorry.
om redenen waar ik niks van begrijp....
Maar dát was iedereen wel duidelijk, hoor!!! :oops:

SBI..., OK, ok...., Jan, Piet, Karel, Coos truus..., verzin maar wat!:lol:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Dan is het inkomen van de anderen dus je ENIGE referentie aan je toekomstverwachtingen,
Nee.
Maar je schreef het al....
Je snapt er niet veel van.... :?

En hoe zou dat dan in het begin geweest zijn???
Toen waren er nog veel méér É,s..........
Er wáren geen "voorbeelden".........

Nu wel... en daarom kunnen we rustig en gewetensvol stellen dat mlm een reele mogelijkheid is voor mensen die er voor willen WERKEN!!!

(Psttttttt, zelfvertrouwen speelt een grote rol..., dus begin dáár maar aan te bouwen, E....)

SBI

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Econeutje, als je de naam niet kan spellen kan ik je onmogelijk serieus nemen. Je probeert iedereen te kleineren maar het enige dat duidelijk wordt is dat je zelf een loser bent die niet tegen losen kan.

Ga maar gauw terug naar mamma.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Één serieuze vraag nog even:
Ben je gaan roken??
Gelukkig niet, want daar komt je bijna niet meer vanaf, als ik zo de stoppogingen van de paffers om me heen zie.
Een bepaalde levenshouding valt nog te corrigeren, maar een nicotineverslaving heb je voor het leven.

rhy

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door rhy »

Even aantal threads vluchten doorgelezen, en laat mij stellen dat een eigen bedrijf opstarten niet hetzelfde is als instappen op een MLM concept.

Een eigen bedrijf heeft 3 jaar nodig om te evolueren. Eerste jaar maak je alleen maar kosten. Tweede jaar break even en derde jaar pas winst. 80% van startende bedrijven gaat binnen deze eerste 3 jaar failliet.

Met een willekeurig MLM bedrijf kan je binnen een maand (soms binnen een week) winstgevend zijn Wat je met dat geld doet is aan jezelf. Voorraden opbouwen -- in geval van product MLM -- is nooit slim.

Echter wanneer je MLM niet benadert als een bedrijf (of baan for that matter), maar als een vrijblijvende hobby zul je nooit rijk worden of veel geld verdienen. Het heeft alles te maken met mindset.

update: met betrekking tot verdiensten vraag. Hoe vaak krijg je antwoord op die vraag wanneer je deze stelt bij iemand in een baan situatie? Ook nooit echt een antwoord of wel?

Werken voor een baas geeft je een fixed salaris op basis van aantal uur wat je werkt. Wil je meer verdienen moet je meer doen of op de stoel van je baas gaan zitten. In MLM werkt dat gewoon anders. Lees "45 seconden presentatie van Don Failla" te bestellen bij bol.com om dat concept eens goed te begrijpen.

Wat je in MLM verdient hangt af van je eigen inzet, doorzettingsvermogen en doelen. Als ik jou vertel dat ik 1000 euro per maand verdien? Wordt je daar dan warm van als jouw droom het kopen van een nieuwe Ferrari is? Maar kan ik jou helpen die Ferrari te verdienen? Absoluut. De ideale MLM sponsor werkt niet voor zichzelf, maar voor jou. Door vervolgens andere mensen te helpen hun doelen te bereiken, bereik je zelf je eigen doelen. Dat is geen ontwijkend antwoord, maar gewoon hoe de business werkt.

gamesociety
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2008 01:43

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door gamesociety »

Is MLM voor iedereen weggelegd... NEE!

Succes in een MLM onderneming stelt hoge eisen aan organisatie leden. Bereidheid om als teamlid te werken, verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties, doorzettingsvermogen, passie voor wat je doet.

Dezelfde kwaliteiten die terug te vinden zijn bij succesvolle werknemers in het traditionale loonsysteem.

Een traditionele bedrijf is kieskeurig over wie toegelaten wordt als werknemer. Helaas is dat niet zo bij MLM.

Hierdoor krijg je een categorie deelnemers die een "snel rijk worden" houding heeft en die gelijkdenkend personen aantrekt. En daar heb je de groep van 90%.

Mijn grootste uitdaging binnen mijn eigen organisatie is de 90% terug te dringen door de "snel rijk worden" figuren niet aan te trekken. Wij mogen TOCH kieskeurig zijn omtrent wie we toelaten aan ons bedrijf?

En wie niet kieskeurig is moet niet verbaasd kijken naar de tegenvallende resultaten. Ondernemen is nu eenmaal ondernemen.

Gesloten