LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet MLM instappen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MyBiz
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:55

Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door MyBiz »

Het is voor iedereen duidelijk dat MLM niet meer weg te denken is uit de wereldeconomie.
Of het nou werkt of niet, dagelijks worden miljeonen eurotjes omgezet in bedrijven die MLM systeem hanteren. Mijn verstand zegt me dan dat waar zoveel geld in omloop is ook veel geld te verdienen valt.

Dat 95-97% van de `meedoeners` geen cent verdient of zelfs vaak geld verliest is simpel te verklaren: onvoldoende kennis.
Als iemand tegen je zegt:`Als je nou als tandarts aan de slag gaat kan je wel 10.000 euro per maand verdienen` dan denk je ook niet zo van: `Nou dat klinkt goed die 10.000 euro per maand, volgende maand open ik een tandarts praktijk`.
Argumenten die tegen MLM worden gebruikt zijn verouderd. Er is veel veranderd in de loop der jaren. Er is veel studie gedaan naar de werkwijze van bedrijven die MLM systeem hanteren en wie serious aan de slag wil kan ´oplichtende´ bedrijven makkelijk herkenen en omzeilen.

Aan de andere hand die 95-97% is wel een overgrote meerderheid. Is het nou toch een grote oplichterij, onvoldoende kennis of ligt het aan de instelling van individuen?

Laat me weten hoe u erover denkt.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Hi Mybiz....,
en sorry, mybiz..........!:cool:

Je verwacht toch niet écht dat we dit forum ff nog eens óverschrijven, hè?
Heb je een dóelgerichte vraag??

Je kunt van die 95-97% door jou genoemden procenten wel zo'n 50, 60 aftrekken voor de mensen die niets, of nauwelijks wat uitvoeren.
Wat je dan nog overhoudt kun je verdelen in mensen die enig voordeel hebben... tot diegenen die er van kunnen leven.....

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Vijf kenmerken van miljonairs



Amerikaanse miljonairs zijn volgens een rapport van Merrill Lynch Cap-Gemini twee tot vijfmaal vrijgeviger dan hun Europese lotgenoten

25 oktober 2007 - Uit een studie onder studenten die de Ernst & Young International Intern Leadership Conference volgden in Orlando (Florida) blijkt dat 59 procent van deze jonge mensen verwacht om dollarmiljonair te worden. 5 procent denkt die mijlpaal reeds te bereiken voor zijn dertigste. Wie zal het daadwerkelijk lukken? Oftewel: wat kenmerkt precies de miljonair?

Barbara Reinhold, die schrijft voor het Amerikaanse portaal Monster.com verzamelde vijf kenmerken van miljonairs.

1. Spaarzaamheid
Miljonairs zien geld als iets waarop je zuinig bent en waarmee je investeert, en niet als inkomsten die snel weer moeten worden uitgegeven. Veel rijke mensen leven eenvoudig en wonen in minder luxueuze huizen dan ze zich zouden kunnen veroorloven. Ze verkiezen financiële onafhankelijkheid boven materiële krachtpatserij.
2. Focus
Doelstellingen die worden neergeschreven zijn makkelijker te behalen. 'Winnaars hebben focus; verliezers doen van alles wat.'

3. Doe al wat nodig is om je doel te bereiken
Mensen die miljoenen verdienen zijn niet enkel sterk in het behouden van hun focus; ze slagen er ook in om hun doel op onverzettelijke wijze na te streven. Melissa Clark-Reynolds startte haar eerste zaak toen ze er alleen voor stond met een klein kind. Op weg om haar droom te verwezenlijken -miljonair zijn op haar 35ste- aten zij en haar zoon veelvuldig pizza's, werkte ze tot laat in de nacht en sliepen ze vaak op kantoor. Vandaag is ze Chief Executive Mentor van Empower New Zealand, een globaal adviesbureau met een zetel in Londen.

4. Berekende risico's
Wie geld wil verdienen en vermenigvuldigen moet strategische rsisco's nemen. Buiten de pas lopen helpt soms ook. Uit een studie blijkt bijvoorbeeld dat een meerderheid van de mannelijke miljonairs in zijn jeugdjaren in aanraking is geweest met de politie of de schoolautoriteiten.

5. Vrijgevig
Waarom zijn miljonairs vrijgevig? Vaak omdat ze er fiscaal voordeel uit halen, maar vaak ook niet. Een Zwitsers-Joodse miljonair vloog naar Israël om 5.000 dollar te overhandigen aan een ober die in een café een Palestijnse zelfmoordaanslag had voorkomen. Amerikaanse miljonairs zijn volgens een rapport van Merrill Lynch Cap-Gemini twee tot vijfmaal vrijgeviger dan hun Europese lotgenoten.

Zijn miljonairs gelukkig?
Resteert nog de hamvraag: zijn miljonairs gelukkig? Het antwoord is: ja! Andrew Oswald van de Universiteit van Warwick in het VK bestudeerde gedurende 8 jaar 9.000 miljonairs en concludeerde dat ze gelukkiger zijn dan minder gefortuneerde mensen.
De gelukkigsten onder hen zijn hooggeschoolde, goedbetaalde vrouwen met een job. En hoeveel geld is nodig om gelukkig te worden? 'Ongeveer 1 miljoen dollar,' aldus de professor.
Geld maakt niet gelukkig..., maar gelukkig is er geld......:wink:

Maar laten we nou maar gewoon doen..., dan doen we gek genoeg.., toch??
En als we "voor een dubbeltje geboren zijn... worden we nooit een kwartje".., toch??

So be it
http://www.managersonline.nl/nieuws/639 ... l#reacties

avivito
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 15:18

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door avivito »

Ja en? Wat heeft dit met MLM te maken??

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Wat heeft dit met MLM te maken??
Omdat de zielepoten hier, Avivito, steeds maar blijven beweren dat geld niet belangrijk is en dat geld "niet gelukkig maakt"......:lol:
Terwijl man en vrouw vaak elkaar de tent uit knokken OVER geld!!!!

So be it

avivito
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 15:18

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door avivito »

Nou sorry hoor, maar ik zie de link met MLM niet!

Groet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

Nou sorry hoor, maar ik zie de link met MLM niet!
Het is ook wel wat veel gevraagd om de ontelbare postings over mlm door te lezen.

In mijn ogen geeft mlm de doorsnee mens de kans nét die paar honderd euri bij te verdienen zodat het leven wat aangenamer kan worden.

Veel prikkers hier huldigen het standpunt dat succes in mlm maar voor een paar mensen is "weggelegd"... en als ze bedoelen de paar die in de normale maatschappij ook "succes" hebben..., dan hebben ze gelijk.

Maar wat heet succes?
Is voor ieder van ons anders, denk ik. En wie geeft iemand het recht anderen af te kraken omdat ze meer willen doen dan een ander om hun leven wat comfortabeler en "rijker" te maken??

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

We kraken de deelnemers niet af, maar het syteem waar ze slachtoffer van zijn.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

En ik als ondernemer kraak het door jullie geliefde loondienstsysteem af......

Ik vind het schocking dat iemand na 40, 45 jaar trouwe dienst (70.000 arbeidsuren) wordt afgescheept met een pensioentje waarmee hij als hobby kan vissen in de plaatselijke vijver ipv in Ierland of schotland.

Ik vind het schandelijk dat hij (tegenwoordig) na zó'n tijd een namaak gouden horloge krijgt en een lidmaatschap van de personeelsvereniging voor het leven...........

En in die 40-45 jaar heeft-ie een aantal malen moeten slikken hoor... en zelfs in die mate dat hij zélf is gaan geloven dat wat zijn baas wilde...., hij eigenlijk zélf ook wel wilde....!

En zal ik nu even dezelfde domme, stupide redenatie van jullie gaan volgen???
Dan heeft die werkgever 40 jaar lang elke maand 500 euro "gestolen" van die werknemer!!!
Want hij had eigenlijk recht op 2000 euro per maand... maar zijn baas betaalde hem maar 1500....!!!
De baas heeft niet het recht er 500 aan over te houden, toch???
Dan is hij toch een uitbuiter???

En het zijn dus geen aanvallen op de "deelnemers" meer???
Ze heten dus geen Nova Lutsers meer???
Laat je nakijken, man.....!
WIE is de echte uitbuiter? (En kom maar weer aan met jullie argumenten over dat piramidespelen hetzelfde zijn als mlm!)

Jouw opmerkingen werken bij mij altijd als een rode lap op een stier.....! :twisted:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

In Spanje wacht achter de rode lap een degen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

In Spanje wacht achter de rode lap een degen.
:lol:

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

We kraken de deelnemers niet af, maar het syteem waar ze slachtoffer van zijn.
Inderdaad, zelfs meesteroplichter en TS'er Ad had het over de loonslaven.

:wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Geld maakt niet gelukkig..., maar gelukkig is er geld.....:wink:

Maar laten we nou maar gewoon doen..., dan doen we gek genoeg.., toch??
En als we "voor een dubbeltje geboren zijn... worden we nooit een kwartje".., toch??

So be it
Rijkdom is een beleving en daardoor zo subjectief als de neten.
En om van dubbeltje naar kwartje te kunnen groeien, zowel in financiële als mentale zin, zul je je eerst als een kwartje moeten voelen!

Dat gaat diep he?

En het heeft weinig met MLM te maken, of het moet in algemene zin een gemoedstoestand zijn waarmee MLM-wervers mensen aan zich proberen te binden.
Beetje manipulatie toepassen dus.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door So be it »

En om van dubbeltje naar kwartje te kunnen groeien, zowel in financiële als mentale zin, zul je je eerst als een kwartje moeten voelen!
Gesoes...!!!
Dat had ik nou nóóit achter jou gezocht, S...!!!". Je lijkt wel een mlm-er!!!
DAT zijn nou dingen die je als "loonslaaf"(gijntje!!!) nou nooit leert!:lol:
En het heeft weinig met MLM te maken, of het moet in algemene zin een gemoedstoestand zijn waarmee MLM-wervers mensen aan zich proberen te binden.
Nee, knul.... om mensen vrij te maken!!!
Een goede mlmorganisatie leert mensen hoe PERSOONLIJKE VRIJHEID te verwerven....!
Helaas is échte persoonlijke vrijheid niet mogelijke zonder FINANCIELE VRIJHEID!! So be it!!
Beetje manipulatie toepassen dus.
Laat dat maar aan je baas over! Bij échte mlm heeft dat geen zin!!
(en je laat je ware aard weer zien..... :( )

So be it

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Dag SBI,

Met het Nederlandse modale loon heb je voldoende financiële armslag om een zelfstandig (vrij) leven op te bouwen.
Ik ga er nu even vanuit dat we met een 'modaal loon' bedoelen; het loon wat het meeste voorkomt. Dat we elkaar goed begrijpen. :wink:
Om maar weer verder te gaan; daar kun je prima van leven, mits je de PC. Hooftstraat niet tot de favo winkeloorden rekent.

En wat is nu precies 'persoonlijke vrijheid'?
Lijkt mij iets wat je onder bijna alle omstandigheden kunt creëren. Zelfs in een gevangenis of ander oord waar je afhankelijk bent van derden.
Ook binnen het bedrijfsleven. Zelfs wanneer anderen binnen dat bedrijf zich een gevangene voelen van het regime.
Waarom zou je je binnen een MLM-bedrijf vrijer kunnen voelen? Welke voorwaarden biedt men daarvoor aan?
Ben vanaf mijn geboorte tot ongeveer begin volwassenheid lid geweest van een geloofsgemeenschap die pretendeerde dat zij 'eeuwige vrijheid, geborgenheid' boden, en in mijn beleving was niets minder waar.
Waarmee ik wil zeggen dat de ervaring van 'persoonlijke vrijheid' heel erg uiteen kan lopen, want ik voelde mij daar zeer beperkt, en wie weet ook wel binnen een MLM-systeem.

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Kijk, als jouw wensen in het leven nu al vervult worden in het 'normale' bedrijfsleven en je daar gelukkig mee bent dan is dat prima. Velen zijn dat niet en die proberen iets anders zoals bijvoorbeeld een eigen bedrijf. Vaak blijkt dat niet te zijn wat ze verwachten maar zitten ze wel met de financiele consequenties. Die heb je nu eenmaal met een normaal MLM bedrijf niet. Dus dat het voor jou niks is, betekend nog niet dat het voor vele anderen wel (een van) de oplossingen is.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Welke verwachtingen werden er bij jou binnen het gangbare bedrijfsleven dan niet vervuld?
Welke verwachtingen van de toekomst had je tijdens je opleiding?

(Probeer wat inzicht te krijgen in jullie keuzes hier)

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ik wil mijn eigen leven bepalen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door S. »

Mja, dat ligt ook heel breed he. :)

mrtelecom

Re: Wel of niet MLM instappen?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Heb je je ooit afgevraagd hoeveel van JOUW leven je ECHT zelf bepaald?

Hm, die files zijn je eigen keuze, die vakantieperiodes zijn je eigen keuze, dat opstaan als de wekker gaat......

Gesloten