LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
B@rts
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 16:00

Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door B@rts »

:idea:
Laatst gewijzigd door B@rts op 26 aug 2008 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Wederom een Maw'tje: Hoeveel knaken ontvang je dus per geworven persoon bij de verschillende organisaties en hoeveel tijd kost dat gemiddeld p/persoon ?
Als je betaald krijgt puur voor het introduceren van nieuwe mensen praat je over een piramidespel. Ik neem dus aan dat je dat niet bedoeld.

En hoeveel je per persoon gaat verdienen hangt van een aantal zaken af:

1. Jezelf. Hoe goed leer je mensen om het simpel te houden
2. Het compensatieplan. Krijg je betaald per product/dienst dat je verkoopt en hoeveel is dat dan.
3. Het product. Als je een product hebt dat aan de straatstenen niet kwijt te raken is maakt het niet uit hoeveel je er op verdient, terwijl als je een product (of dienst) hebt wat zichzelf verkoopt en ook nog eens voor herhaal aankopen met grote regelmaat zorgt, maakt het niet uit of je maar een lage vergoeding per product krijgt; het volume zorgt dat het toch een goed inkomen wordt.
4. Bij sommige bedrijven krijg je een aanzienlijke bonus als je de mensen die je introduceert snel en goed opstart. Dat is zeker een bonus die je mee moet nemen in je gedachtengang.

Dus komt er niet één bedrijf als absolute winnaar uit de bus maar je kunt de keuze wel erg beperken.

Je moet je natuurlijk ook afvragen waar je het voor doet; de direkte inkomsten of de lange termijn, passieve inkomsten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Goede vraag. Een waar ik helaas geen antwoord op heb. Het enige wat ik kan doen is de rekensom geven van omzet gedeeld door het aantal distributeurs, maar dan blijkt geen enkele interessant te zijn.
Mlm bedrijven zijn over het algemeen niet erg happig om dergelijke info te geven.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Zo'n rekensom heeft ook nog eens geen enkel nut.
Alles dat kan worden geteld, telt niet noodzakelijkwijs. Alles dat telt, kan niet noodzakelijkwijs worden geteld.

Albert Einstein
Laatst gewijzigd door antileugens op 14 aug 2008 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

niels_dela
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2008 13:28

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door niels_dela »

Ik denk dat het belangrijker is dat je een product vind waar je voor de volle 100% achterstaat. Alleen dan kun je echt mensen enthousiast maken. Verdienen is naar mijn idee iets wat op langere termijn pas komt.

Het concept MLM vind ik een prima concept. Ik zie ook wel in dat dit werkt, maar ik denk dat het enthousiastme vanuit jezelf moet komen ipv goedbedoelde bijeenkomsten. Dan kun je pas succesvol zijn!

Mijn antwoord zou dus zijn: De meeste knaken verdien je ( uiteindelijk ) bij dat bedrijf waar je de producten kan vinden waar jij het meeste achterstaat. ( en uiteraard waar een beloningssysteem staat wat goed is )

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Met een naam niels_dela kon het nogwel eens zijn dat je bij Dela werkt. Werkt dat bedrijf in Belgie niet via MLM?

niels_dela
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2008 13:28

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door niels_dela »

nee ik heb niks met dela te maken. Is gewoon een afkorting van mijn achternaam....

Ik ben me ook aan het orienteren voor MLM. Ik ben met WIN in aanraking gekomen. De producten lijkem me wel ok. Ik ga eerst testen om te kijken of deze producten echt goed zijn en of ik hier dus achter kan staan. Dan neem ik een beslissing. Zo heb ik dat ook met mijn gewone bedrijf gedaan.

Niks proberen aan de man te brengen als je zelf niet happy bent.

Dit kost misschien wel war centen, maar wat denk je dat een bedrijf starten in de gewone ketens kost? Noem het maar een vooronderzoek...

B@rts
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 16:00

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door B@rts »

:idea:
Laatst gewijzigd door B@rts op 26 aug 2008 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Begeleiding hangt meer van de sponsor zelf af dan van het bedrijf. Zorg dus dat je een upline hebt die kan aantonen dat ze veel mensen naar succes hebben geholpen. Ook is het handig om te kijken of er in het beloningsplan een beloning voor jou zit als je zorgt dat een distributeur snel succes laat hebben. Dat stimuleert namelijk dat je upline jou ook goed ondersteunt omdat ze daar zelf direct aan verdienen

En wat het aanbod betreft: kijk eerst of je er zelf achter kunt staan of dat veel mensen er enthousiast voor te krijgen zijn. En zijn er veel concurrerende bedrijven of hebben ze een uniek product. In het eerste geval natuurlijk meenemen of het wel concurrerend is.

En als je in diensten zit (je noemt bijvoorbeeld telefoonabonnementjes): Vraag degene die je introduceert of hij kan laten zien dat het inderdaad concurrerende of uniek is. Want als dat niet zo is, denk je dan dat jij en je team veel mensen kunt introduceren?

Aangezien er nogal wat bedrijven zijn kan ik niet op elk individueel ingaan (ken ze ook niet allemaal) maar als je me zegt welke je momenteel onder de loep neemt kan ik, als ik ze ken, je wel mijn oordeel geven. En misschien ken ik nog wel een goede distributeur waar ik je aan kan doorverwijzen die kan doen wat ik hierboven omschrijf.

En
Loon naar werken. Tijd = geld.
Bij netwerkmarketing vervalt de relatie Tijd = Geld na verloop van tijd (als je het goed doet).

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zo'n rekensom heeft wel degelijk nut. Het geeft aan wat er gemiddeld wordt verdiend.
Zolang de mlm bedrijven ons blijven vertellen hoeveel distributeurs we hebben rekenen we daarmee. Of ze gaan ons vertellen hoeveel distributeurs er werkelijk actief zijn en dan gaan we daarmee rekenen.
Maar voorlopig zijn dit de enige cijfers die we hebben en dus kunnen we er valide mee rekenen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 14 Aug 2008 16:01 door antileugens

En Quote:
Loon naar werken. Tijd = geld.


Bij netwerkmarketing vervalt de relatie Tijd = Geld na verloop van tijd (als je het goed doet).


Dat klopt inderdaad! na een paar maanden flink (net ) werken kwam ik op wel €1.50.- per uur. Nodeloos om te zeggen dat ik voor dat bedrag wel iets beters te doen wist. En ja, ik weet het, ik kon er niets van en ben hier dan ook al een loser genoemd door onze mlm-fanboys. :)

B@rts
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 16:00

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door B@rts »

:idea:
Laatst gewijzigd door B@rts op 26 aug 2008 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik kan je verzekeren dat de meesten die ik ken die gedaan heeft wat ze doen moesten (iedereen aanspreken en zeker niet selecteren zoals jij al aangeeft te doen) succes heeft: Commercieel aangelegd of niet.
Zij die dat ook deden maar niet achter hun product stonden hadden helaas geen succes.

Dus het hangt van een aantal factoren af, maar een commerciele instelllingen is daar zeker niet een van.

B@rts
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 16:00

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door B@rts »

:idea:
Laatst gewijzigd door B@rts op 26 aug 2008 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Veel mensen met een commerciele instelling hebben in de verkoop gezeten en hebben geleerd mensen te 'overtuigen'. Dat is een absolute no-no in MLM land. Er zijn er wel veel die dat doen maar als je iemand 'overtuigd' hebt en hij/zij is het toch niet 100% met je eens, dan gaat hij/zij zijn best doen om je te laten zien dat je het toch bij het verkeerde eind hebt.

Daarom moeten verkopers eerst van alles worden afgeleerd. Een niet commerciele persoon begint bij de basis en is vaak makkelijker te instrueren. Commercieel zijn kán dus wel goed zijn, maar enkel bij diegenen die open staan voor een totaal andere werkwijze. Een verkopers zijn nu eenmaal vaak heel koppig.

B@rts
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 16:00

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door B@rts »

:idea:
Laatst gewijzigd door B@rts op 26 aug 2008 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Daar ben ik het in principe mee eens. Er zijn twee types verkopers; zij die je iets door de strot douwen en zij die je helpen besluiten.

Maar ik ken mensen die absoluut niet commercieel zijn aangelegd en die heel veel succes in MLM hebben; gewoon doodnormaal rauw enthousiasme doet meer dan een commerciele instelling hebben. Dat is nou juist een van die rare dingen aan MLM: Je moet koppig zijn (dus geen opgever) en je moet open staan voor nieuwe ideeen (en dat is een vrij unieke combinatie) als je de top wilt bereiken. Wil je gewoon een leuk extra inkomen dan is enthousiasme het belangrijkst.

En een goed bedrijf kiezen natuurlijk, dat bij je past.

B@rts
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 16:00

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door B@rts »

:idea:
Laatst gewijzigd door B@rts op 26 aug 2008 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Inderdaad, als het enthousiasme er is valt de rest te leren.

B@rts
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 16:00

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door B@rts »

:idea:
Laatst gewijzigd door B@rts op 26 aug 2008 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten