LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Inkie1
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2011 16:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Inkie1 »

Door niet in te gaan op mijn uitnodiging voor een lunch bewijzen jullie je ONGELIJK en NEE ik ben geen medewerker slechts een TEVREDEN gebruiker

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ Inkie:

Er zijn inderdaad wel wat dingen duidelijk.

1) Je kunt lezen
2) Je hebt gehoord van Wikipedia
3) Je hebt besloten dat Wikipedia de bron van alle wijsheid is
4) Je hebt het Wikipedia verhaaltje heel knap gekopieerd en hier ongeveer 15x geplakt (waarom in vredesnaam?)
5) Je gaat niet op inhoudelijke kritiek
6) Je wil graag met ons lunchen
7) Je bent immuun voor rationele argumenten

Waarom kopieer je zovaak dat wikipedia verhaaltje en ga je niet gewoon in op onze tegenargumenten? Waarom is het zo belangrijk voor je dat inhoudelijk sterke kritiek op jouw verhaaltje van de hoofdpagina verdwijnt? Wellicht omdat je anders geen distribiteurs meer kunt vinden voor dat oplichterszaakje? Zielig hoor..

Ps. dat Riagg is inderdaad waarschijnlijk geen slecht idee. Ik zou maar stoppen met het gebruiken van die pilletjes van WIN, want volgens mij tasten ze de hersenen behoorlijk aan. Ga volgende keer maar bij een psychiater ten rade in plaats van bij een oncoloog..

Inkie1
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2011 16:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Inkie1 »

En nog steeds gaan jullie niet in op de uitnodiing om een afspraak te maken. Bang dat jullie geen gelijk hebben

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Inkie1 schreef:En nog steeds gaan jullie niet in op de uitnodiing om een afspraak te maken. Bang dat jullie geen gelijk hebben
Correctie: 1) Je kunt NIET lezen

Als je - in plaats van wanhopig op wikipedia te zoeken wat het verschil is tussen MLM en een piramidespel - gewoon even gelezen had wat ik typte, had je kunnen zien dat WIN 2 productgroepen aanbiedt. Pilletjes en dergelijke EN de mogelijkheid om rijk te worden (haha). Ik heb niks tegen hun producten. Desnoods zijn het placebo's. Ik ben tegen die oplichting met betrekking tot de zogeheten opportunity.

Wat gaat een lunch daar aan veranderen? Wat ga je maken trouwens? Voedingssupplementen a la hollandaise?

Trouwens, als het volgens jou alleen om de eerste productgroep draait en je geen distributeur bent, waarom vind jij het dan zo erg dat we het MLM-gedeelte afkraken?

Ps. nu niet weer alles vol gaan spammen, geef maar gewoon antwoord.

Inkie1
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2011 16:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Inkie1 »

In de eerste plaats ging dat spammen niet expres Er ging iets fout met mijn verbinding en toen bleek alles een paar keer geplaatst en dat kon ik niet meer weghalen. Excuses daarvoor.

Verder begrijp ik best dat het vervelend is dat jullie of een van jullie benaderd is op grond van je cv. Dit hoort niet. Dat is duidelijk. Zelf ben ik niet benaderd. Ik heb de voedingssupplemten gekregen van mijn fysiotherapeut Hersteltrainer die ook bij andere topsporters uit zijn praktijk daar goede resultaten mee behaalt.

Wat ik niet begrijp is waarom jullie niet een brief sturen maar hier op deze site al jaren het bedrijf afkraken. Het zou toch veel beter voor iedereen zijn als dit uit de wereld wordt geholpen.
Hier is niemand bij gebaat.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Inkie1 schreef:In de eerste plaats ging dat spammen niet expres Er ging iets fout met mijn verbinding en toen bleek alles een paar keer geplaatst en dat kon ik niet meer weghalen. Excuses daarvoor.

Verder begrijp ik best dat het vervelend is dat jullie of een van jullie benaderd is op grond van je cv. Dit hoort niet. Dat is duidelijk. Zelf ben ik niet benaderd. Ik heb de voedingssupplemten gekregen van mijn fysiotherapeut Hersteltrainer die ook bij andere topsporters uit zijn praktijk daar goede resultaten mee behaalt.

Wat ik niet begrijp is waarom jullie niet een brief sturen maar hier op deze site al jaren het bedrijf afkraken. Het zou toch veel beter voor iedereen zijn als dit uit de wereld wordt geholpen.
Hier is niemand bij gebaat.
Kijk aan, dat is nou eens een normale reactie :)

Hmm, dat kan gebeuren, sorry dat we je daar zo voor aanvielen dan. Toch snap ik nog steeds niet helemaal waarom je niet gewoon antwoordde op de gestelde vragen/gemaakte opmerkingen, maar een wikipedia verhaaltje over MLM kopieert en plakt?

Het is heel fijn voor je als de producten goed voor je werken en ik zou dan ook zeggen: blijf ze gebruiken. Ik heb de producten nog nooit afgekraakt en dat zal ik ook niet doen als ik het zelf niet geprobeerd heb. Ik kraak wel het systeem van geld verdienen af, omdat daar gewoon heel veel dingen niet aan kloppen. Je hoort wel vaker dat een fysiotherapeut een centje bijverdiend door WIN-producten aan te bieden, op zich niets mis mee. Als jij overigens dan distributeur zou willen worden, is dat ook fantastisch hoor, even goede vrienden, ik zou het je alleen ten zeerste af raden, omdat het bij veel mensen op een teleurstelling uitdraait.

Waarom geen brief? Omdat ik niet kwaad ben over die benaderingen. En omdat ik weet dat dat acties van individuele distributeurs zijn en niet van het bedrijf zelf. Het bedrijf moedigt hier echter wel toe aan, door de competitieve en oneerlijke structuur die het uiteen heeft gezet. Ik kan echter moeilijk een brief sturen naar WIN met daarin: jullie zijn oplichters, pas eens even jullie hele bedrijfsstructuur aan. Je snapt zelf ook dat ze dat niet gaan doen. Hier proberen we gewoon mensen te waarschuwen niet in zee te gaan (op financieel vlak) met WIN, of in ieder geval heel sceptisch te zijn als je benaderd wordt. Niks mis mee, toch?

MAXIEM

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door MAXIEM »

halfomhalf

Dit hele WIN-circus draait maar om een ding en dat is "zakkenvullen".

Maxiem.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door trebelski »

Inkie1
Bericht Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCH - 12 feb 2011 18:45
En wat denk je zelf dat die arts heeft laten doen slimmerik
Hier meld je na een vraag van wiseger dat die vriend de arts/oncoloog het product heeft laten onderzoeken in een laboratorium, misschien kan je zijn bevindingen dan hier met ons delen ter ondersteuning van je beweringen hoe geweldig het product is?
Inkie1 schreef...De producten helpen mij uitstekend en ja ik heb laten uitzoeken wat er in zit door een vriend van mij die arts/oncoloog is en Nee daar is helemaal niets mis mee.

Inkie1
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2011 16:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Inkie1 »

Ik ga proberen of het rapport dat gemaakt is openbaar gemaakt mag worden en hier gepubliceerd.

Waarom ik deze disussie begonnen ben is omdat toen ik de pillen aangeboden kreeg ik ben gaan googlen. Het eerste wat ik tegenkwam was dit stuk over oplichting. Daarom was ik extra gewaarschuwd en was er voor mij reden genoeg om een en ander uit te zoeken alvorens ik de producten ben gaan gebruiken. Een mens wil immers weten wat hij slikt alvorens hij het slikt.
Al snel bleek dat de produkten in het blauwe naslagwerk staan van artsen.
Het PDR medical dictionary http://www.ramex.com/title.asp?id=1150
Dat wil zeggen dat alle produkten goedgekeurd zijn. Artsen geven immers geen produkten die hun patienten in gevaar kunnen brengen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door trebelski »

Inkie1 schreef: De producten helpen mij uitstekend en ja ik heb laten uitzoeken wat er in zit door een vriend van mij die arts/oncoloog is en Nee daar is helemaal niets mis mee.
Inkie1 schreef..Ik ga proberen of het rapport dat gemaakt is openbaar gemaakt mag worden en hier gepubliceerd.
Waarom zou een dergelijk volgens je vriend goed product niet openlijk op een forum mogen worden geplaatst? Dat is toch de kans om 1 en ander voor eens en altijd duidelijk te maken en jou verkoop/klantenbinding gunstig kan beïnvloeden.

ncommand
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2011 21:04

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door ncommand »

Veel MLM bedrijven werken met een starters kit.

Diegene die jou inschrijft krijgt hier geen comissie over

Krijgt ie dat wel ?? Foute boel wegwezen !

Bij legale MLM bedrijven ga je geld verdienen ( comissie) als je de nieuwe mensen geld laat verdienen.

Die moet jij dus opleiden.. ( begrijp je nu waarom het zo vaak fout gaat )

Ik zelf ga voor de gein wel eens MLM mensen bellen of mailen..

Kom je niet meer bij van het lachen

Les 1-

Ga info zoeken over MLM...

Schrijf je nooit in bij een MLM bedrijf voor je 1 of 2 jaar MLM hebt gestudeerd.

Er is een ernorme hoeveelheid mensen die geld willen bijverdienen.( parttime)

Ze willen alles graag geloven wat ze verteld wordt

En betalen er grif voor.... Waste of money

Doe net als Johan Cruyf...

Ga terug naar je basis, en begin opnieuw

PS
Heb je nog zin in MLM ?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

ncommand schreef:Schrijf je nooit in bij een MLM bedrijf voor je 1 of 2 jaar MLM hebt gestudeerd.
Aan welke universiteit studeert men MLM? En één of twee jaar? Dat gaat dan nogal..
ncommand schreef:PS
Heb je nog zin in MLM ?
Nope, nooit gehad ook..

Sovetryne
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2011 20:01

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Sovetryne »

Ik val zomaar midden in deze discussie, die kennelijk al jaren loopt.

Het zal een jaar of 10, 11 geleden zijn, dat ik werd uitgenodigd door een vriendin, om eens wat te praten over voedingssupplementen. Ik had in die tijd wel een oogje op dat meisje, dus ik zei maar wat graag "Ja". Ze kwam bij mij langs, en had wat spullen meegenomen. Tijdens het gesprek vroeg ze om een glas water, en na dat gekregen te hebben, gooide ze een zakje met wat poeder leeg in het glas. "Probeer dit eens te drinken", zei ze. Dat deed ik - maar hield het bij één slokje. Ik vond het vreselijk smaken. "Het is heel gezond". Ik vroeg wat het was. "Een voedingssupplement". "Wat doet dat dan?" "Het voegt iets toe aan je voeding". Dat snapte ik uiteraard al, maar ik hield me dom. Nadat ze wat meer had verteld over haar assortiment vroeg ik wat er van mij verwacht werd. Het bleek, dat ze onderverkopers zocht. Want per verkocht artikel uit mijn assortiment kregen de vriendin in kwestie, haar mentor en diens mentor een vergoeding van maar liefst 30% van het verkochte, plus een bonus van 10%. Een snelle rekensom leerde me, dat (30+10)*3 120 oplevert, en dus dat meer dan de hele kostprijs wordt weggegeven. "Nee, want het gaat om de WINST", zei ze. "Maar ik ben niet zo goed in het uitleggen daarvan, waarom ga je niet een keertje mee naar een meeting van Wellness International Network?". Dat deed ik.

Ik weet niet meer wat de naam van de spreker was - maar hij en zijn partner beloofden gouden bergen. De formulieren die je moest invullen mocht je echter niet meenemen naar huis, maar moesten ter plekke worden ingevuld en afgegeven. Ik vond dit allemaal wat raar, temeer omdat de rekensommen simpelweg niet klopten. Na drie kritische vragen uit het publiek werd ik volkomen genegeerd, maar na de meeting kwam meneer wel op mij af. Hij beet me toe, dat als ik recalcitrant wilde zijn, dan moest ik maar ergens anders de boel gaan lopen vervelen, maar ik moest hem niet zijn klanten afpakken.

Ik wist toen zeker dat er iets niet in de haak was.

Ik ben thuis nog een hoop uit gaan zoeken, kwam achter het adres van de man (gek genoeg kan ik dat nog WEL herinneren), en heb hem een paar keer gebeld. Hij heeft nooit met me willen praten.

Het zal niemand iets verbazen dat het nooit iets geworden is tussen dat meisje en mij :)

ikweetwat
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:21

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door ikweetwat »

Hoi,

Ik vind het ook geen goede zaak dat ze op CV selecteren. Dat zijn vaak kwetsbare mensen. Ikzelf ben ook benaderd, 2 weken geleden en op een 'congres' geweest. Mijn man moest al van tevoren heel hard lachen, maar ik was toch nieuwsgierig. Het lijkt mij wel te kunnen werken, maar het gaat inderdaad om werving en niet om de verkoop van de potjes. Het geld wordt verdiend met de potjes die iedereen zelf koopt voor de 'sampling' en eigen gebruik. Dus eigenlijk heeft iedereen voor zichzelf een privé winkel. Niks mis mee, als het maar zo aan iedereen die deelneemt wordt uitgelegd. Het is dus inderdaad niet een piramidespel, maar, net als in een piramidespel, komt op een gegeven moment de bodem van de piramide in zicht, en de mensen die zich daar bevinden, zullen niet veel meer verdienen. Dus, een tip aan iedereen die toch besluit de gok te wagen. Investeer niet te veel. En natuurlijk veel succes. Ik heb besloten om het niet te doen :wink: .

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ Sovetryne:

Haha, dat zal wel een gezellige meeting geweest zijn. Wat voor vragen stelde je precies?

@ Ikweetwat:
ikweetwat schreef:Ik vind het ook geen goede zaak dat ze op CV selecteren.
Dat doen ze niet. Ze gaan naar een vacaturesite en benaderen gewoon iedereen die een baan zoekt. Onterecht geven ze de indruk dat ze een 'baan' aanbieden. Ze willen in principe iedereen hebben en selecteren dus juist helemaal niet, het zou wel goed zijn als ze een beetje meer op CV (of wat dan ook) zouden selecteren.
ikweetwat schreef:Het lijkt mij wel te kunnen werken, maar het gaat inderdaad om werving en niet om de verkoop van de potjes. Het geld wordt verdiend met de potjes die iedereen zelf koopt voor de 'sampling' en eigen gebruik. Dus eigenlijk heeft iedereen voor zichzelf een privé winkel.
Hoe haal je hier in vredesnaam uit dat het wel zou kunnen werken? De beschrijving die je hier geeft, is de beschrijving van een (bij wet verboden) piramidespel.

Daarnaast zegt het wel wat dat niemand anders dan de distributeurs zelf de producten wil gebruiken. Hoe goed zijn die producten dan? Waarom dan nog samplen, want je wil alleen maar de hebzucht van mensen aanspreken, om ze zo ook tot WIN toe te laten treden als distributeur.. En hoeveel mensen moet je wel niet onder je hebben om er iets aan te verdienen? Als je zelf al voor eigen gebruik moet inkopen, kost je dit al aardig wat en als je dat dan moet terugverdienen puur en alleen uit de inkopen van de distributeurs die 1 laag onder je staan (want die daar weer onder staan, zijn weer verantwoordelijk voor het inkomen 1 laag boven hen). De belofte van het opbouwen van een residueel inkomen gaat dan sowieso ook niet op.
ikweetwat schreef:Niks mis mee
Nou, daar kun je fors over van mening verschillen dus. Sowieso is het streng verboden door de Nederlandse wet.
ikweetwat schreef:als het maar zo aan iedereen die deelneemt wordt uitgelegd.
.

Ben ik het mee eens, dan is het niet oneerlijk tegenover de deelnemers. Deelnemers moeten dan echter ook wel uitgelegd krijgen dat ze zich dan door deelname en participatie in de wervingsactiviteiten schuldig maken aan strafbare feiten, op grond van de Wet op de Kansspelen. Daarnaast blijft de hele organisatie van een systeem dat u beschrijft in haar algemeenheid strafbaar, wat het risico geeft dat het zaakje instort en elke deelnemer zijn of haar geld kwijtraakt.
ikweetwat schreef:Het is dus inderdaad niet een piramidespel
Zoals u het omschrijft is het wel degelijk een piramidespel.
ikweetwat schreef:Dus, een tip aan iedereen die toch besluit de gok te wagen. Investeer niet te veel.
Ik zou daar graag van maken: Investeer NIET!
ikweetwat schreef:Ik heb besloten om het niet te doen :wink: .
Goede beslissing, maar waarom niet als je er niets mis mee ziet en je denkt dat het wel werkt?

naaimenounietmeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2011 13:32

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door naaimenounietmeer »

Ik word de laatste tijd vaak "lastig gevallen" door personen die mijn cv gevonden hebben via een vacature site, nu ben ik weer uitgenodigd voor een bijeenkomst/informatieavond. Ik weet niet nog waarover het precies allemaal gaat want ik zou dit via de mail nog wel toegestuurd krijgen en ze hebben niet eens een website, maar ik zou dan iig zelfstandig ondernemer worden. Ik denk dat het iig onzin is, wat toch niet genoeg verdient. Het risico enzovoort was iig klein. Ohw die informatieavond is begin volgende week, ik heb de precieze lokatie nog niet. Dat zou ik dan wel via de mail krijgen, want ik vroeg om zijn contactgegevens. En toen begon ie opeens mijn mail adres op te noemen, nee zeg ik ik wil uw telefoonnummer hebben of emailadres. Toen beloofde hij het via de mail te mailen.

Ik weet niet of mijn eerste post hier goed is om te plaatsen, maar het klinkt wel een beetje hetzelfde.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ naaimenounietmeer:

Sorry voor het inkoppertje, maar als je jeforumnaam eer aan wil doen, zou ik me maar niet met WIN inlaten ;)
naaimenounietmeer schreef:Ik word de laatste tijd vaak "lastig gevallen" door personen die mijn cv gevonden hebben via een vacature site, nu ben ik weer uitgenodigd voor een bijeenkomst/informatieavond.
Meestal kun je op deze websites aangeven dat je niet benaderd wil worden door multilevel marketingorganisaties en Direct Selling-/Direct marketingbedrijven.
naaimenounietmeer schreef:Ik weet niet nog waarover het precies allemaal gaat want ik zou dit via de mail nog wel toegestuurd krijgen en ze hebben niet eens een website, maar ik zou dan iig zelfstandig ondernemer worden.
Ik neem aan dat je benaderd bent door WIN - die hebben wel degelijk een website hoor ;) En hun distributeurs hebben ook nog heel veel subwebsites. Officiële website van WIN is: http://web.winltd.com/home.aspx. Als je wil weten waar het over gaat, lees dan dit forumtopic maar eens goed door..
naaimenounietmeer schreef:Het risico enzovoort was iig klein.
Sorry, maar dat lijkt me niet. Nogmaals, lees dit forumtopic maar eens goed door..
naaimenounietmeer schreef:Ohw die informatieavond is begin volgende week, ik heb de precieze lokatie nog niet.
Typerend.. Meestal hoor je pas op het laatste moment hoe of wat..
naaimenounietmeer schreef:Dat zou ik dan wel via de mail krijgen, want ik vroeg om zijn contactgegevens. En toen begon ie opeens mijn mail adres op te noemen, nee zeg ik ik wil uw telefoonnummer hebben of emailadres. Toen beloofde hij het via de mail te mailen.
Die snap ik niet, kun je dit even uitleggen?
naaimenounietmeer schreef:Ik weet niet of mijn eerste post hier goed is om te plaatsen, maar het klinkt wel een beetje hetzelfde.
Klopt, maar als je er zelf ook wat wijzer van wil worden (met betrekking tot WIN), lees dan de vorige pagina's met posts even goed door!

kritischemartin
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2011 10:16

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kritischemartin »

Het is heel belangrijk dat iedereen zijn negatieve ervaring blijft plaatsen over WIN en hun distributeurs, zodat er aandacht blijft voor schandalige bedrijfsvoering van WIN en de leugenachtige manier waarop distributeurs kwetsbare mensen proberen te verleiden om de producten te kopen of voor veel geld distributeur te worden.

Klaas en Karin van http://www.e-nutrition.info hebben ook weer een nieuwe weg gevonden om distributeurs/klanten te vinden voor WIN binnen de alternatieve beweging. In de zogenaamd kritische nieuwbrief "De hoogste tijd" hebben zij artikelen geplaatst om aandacht te vragen voor het door hun opgerichte WorldWhitePeaceCentre. Uit het artikel komt duidelijk naar voren dat het WorldWhitePeaceCentre in zijn geheel niet bestaat en dat de stichting alleen bestaat uit Klaas en Karin en twee andere mensen die betrokken zijn bij WIN, het plaatje van hoe het centrum eruit zou moeten zien en het idee erachter is rechtstreeks overgenomen van de Lotustempel in India en verder hebben zij als stichting geen enkele activiteit ondernomen om de wereldvrede te bevorderen. Zo maken ze, net als alle andere distributeurs, gebruik van een nep-organisatie om mensen te benaderen.

Ik heb "De hoogste tijd"hierop gewezen en hierop kreeg ik de volgende reactie van mevrouw Klein Velderman:

Zelfs al zouden wij een background check doen naar alle auteurs van artikelen in onze nieuwsbrief, dan is het zeer de vraag waar we dan de lat zouden moeten leggen. Voor ons is het feit dat iemand meewerkt of heeft meegewerkt aan een MLM onderneming, geen reden om aan de integriteit van zo'n persoon te twijfelen. Het is een privézaak van de betreffende persoon en als we dat al als een argument voor afwijzing zouden hanteren, blijven er vast niet veel mensen meer over.......

Hieruit blijkt maar dat hoe gemakkelijk het is voor distributeurs van WIN om binnen te dringen in de zogenaamde alternatieve kritische beweging in Nederland (die dus in zijn geheel niet kritisch is). En laat er nou net in dezelfde nieuwsbrief een artikel staan over dat we allemaal veel te weinig vitaminen en voedingsstoffen binnenkrijgen, zelfs met een normaal en gezond voedingspatroon. Wel heel toevallig, vindt u ook niet...... :?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kritischemartin schreef:Het is heel belangrijk dat iedereen zijn negatieve ervaring blijft plaatsen over WIN en hun distributeurs, zodat er aandacht blijft voor schandalige bedrijfsvoering van WIN en de leugenachtige manier waarop distributeurs kwetsbare mensen proberen te verleiden om de producten te kopen of voor veel geld distributeur te worden.
Helemaal mee eens. Bovendien is het geen laster of iets dergelijks, maar slechts een poging om mensen kritischer te laten kijken naar WIN.
kritischemartin schreef:In de zogenaamd kritische nieuwbrief "De hoogste tijd" hebben zij artikelen geplaatst om aandacht te vragen voor het door hun opgerichte WorldWhitePeaceCentre. Uit het artikel komt duidelijk naar voren dat het WorldWhitePeaceCentre in zijn geheel niet bestaat en dat de stichting alleen bestaat uit Klaas en Karin en twee andere mensen die betrokken zijn bij WIN, het plaatje van hoe het centrum eruit zou moeten zien en het idee erachter is rechtstreeks overgenomen van de Lotustempel in India en verder hebben zij als stichting geen enkele activiteit ondernomen om de wereldvrede te bevorderen.
Waar kunnen we dit artikel vinden? Ik ben niet geabonneerd op dergelijke nieuwsbrieven..
kritischemartin schreef:Ik heb "De hoogste tijd"hierop gewezen en hierop kreeg ik de volgende reactie van mevrouw Klein Velderman:

Zelfs al zouden wij een background check doen naar alle auteurs van artikelen in onze nieuwsbrief, dan is het zeer de vraag waar we dan de lat zouden moeten leggen. Voor ons is het feit dat iemand meewerkt of heeft meegewerkt aan een MLM onderneming, geen reden om aan de integriteit van zo'n persoon te twijfelen. Het is een privézaak van de betreffende persoon en als we dat al als een argument voor afwijzing zouden hanteren, blijven er vast niet veel mensen meer over.......
Ik moet wel zeggen dat het deelnemen aan MLM op zich geen reden mag zijn om een artikel te weigeren. Wel moet er natuurlijk kritisch gekeken worden of de MLM-er in kwestie geen onwaarheden vertelt en of de MLM-er niet gewoon reclame probeert te maken. Het tweede bezwaar lijkt me niet zo opgaan met betrekking tot het (fake) vredecentrum, op onwaarheden moet natuurlijk wel streng worden gecontroleerd. Dat wordt echter niet gedaan (want het WWPC is niets meer dan een KVK-inschrijving) en dat is betreurenswaardig.

We moeten overigens niet vergeten dat het heel goed zou kunnen dat mevrouw Klein Velderman ook betrokken is bij WIN of iets soortgelijks..
kritischemartin schreef:Hieruit blijkt maar dat hoe gemakkelijk het is voor distributeurs van WIN om binnen te dringen in de zogenaamde alternatieve kritische beweging in Nederland (die dus in zijn geheel niet kritisch is)
.

De alternatieve wereld noemt zichzelf vaak wel kritisch, maar verdient veeleer het predicaat naïef, in mijn optiek.
kritischemartin schreef:En laat er nou net in dezelfde nieuwsbrief een artikel staan over dat we allemaal veel te weinig vitaminen en voedingsstoffen binnenkrijgen, zelfs met een normaal en gezond voedingspatroon. Wel heel toevallig, vindt u ook niet...... :?
Heel toevallig ja, is dat artikel ook geschreven door een WIN-distributeur?

halfomhalf
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2010 14:22

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door halfomhalf »

kritische Martin; Ik heb even de onzinnige artiken over het worldwhitepeacecentre in "de hoogste tijd" gelezen. En ja hoor, dat is ook de dame die ik heb gesproken, en ze is nog gekker en wereldvreemder dan ik dacht! Zij leeft echt in een waanwereld waarin zij zichzelf ziet als stralend, wereldoverstijgend en vredig middelpunt. Wanneer je weet dat de oprichters van dit nep-vredescentrum actieve distributeurs zijn van WIN is het wel heel duidelijk dat ze op deze manier goedgelovige naieve mensen willen aantrekken, die ze goed kunnen gebruiken voor hun WIN-activiteiten. Het blijft echt stuitend hoe Klaas en Karin zo misbruik maken van deze groep naieve en goedgelovige mensen en hoe een zgn kritische nieuwbrief als "de hoogste tijd" hieraan meewerkt en zelf ook nog artikelen plaatst waarin lezers worden overgehaald om vitaminenpillen en voedingssupplementen te gebruiken.

Door het gebruik van deze chemisch gemaakte middelen, vol met onnatuurlijk geproduceerde ingredienten, tast je volledig het natuurlijke evenwicht in je lichaam aan en daarmee verstoor je het natuurlijk proces waarmee je lichaam is staat is om voedingstoffen uit je normale voeding te halen. De dame die ik heb gesproken zag er daarom ook erg ongezond uit en daarbij vertelde ze dat ze zelf vaak lichamelijke klachten had; hoofdpijn, last van haar rug, last van haar luchtwegen etc. etc. ik vond dit niet verrassend gezien haar gebruik van dit soort middelen. Het lichaam reageert daar toch op.

Een gezond lichaam, gevoed door natuurlijke en evenwichtige voeding met daarbij een geestelijke goede balans is de basis voor een prettig en gezond leven! De consumentenbond is niet voor niets een actie gestart tegen de producenten van dit soort middelen omdat ze helemaal niet gezond zijn maar eerder ongezond en erg slecht voor de balans in je lichaam.

Niels2010; de nieuwsbrief "de hoogste tijd"is gewoon te vinden op internet. Maar bespaar je echt de moeite. Na het zien van het eerste exemplaar met daarin een artikel over dat homoseksualiteit zou worden gepromoot door de muziekindustrie omdat dat volgens de schrijver van dit artikel past “in de eugenetica agenda van bevolkingscontrole.” ben ik gestopt met lezen. Je kunt zien aan de reactie van mevrouw Klein Velderman dat zij daadwerkelijk ook maar alles plaatsen wat zij krijgen aangeleverd zonder kritisch te kijken naar de inhoud, auteur en de bron van het artikel. Gezien het feit dat MLM gebasseerd is op het feit dat je al je (prive)contacten gebruikt voor je commerciele activiteiten is het dus juist wel een argument om geen artikelen te plaatsen van auteurs die betrokken zijn bij WIN, zeker als je als nieuwbrief aangeeft juist te strijden tegen de commerciele uitbuiting door de farmacheutische industrie. Je kunt je dan ook serieus aanvragen wat het persoonlijk belang is van mevrouw Klein Velderman om zoveel aandacht te besteden aan distributeurs van WIN.

En inderdaad de alternatieve wereld is in zijn geheel niet kritisch, maar eerder heel naief en heel druk met het overtuigen van de eigen doelgroep over hoe zij wel niet gelijk hebben en hoe dom wij wel niet zijn als wij niet mee willen in hun overtuiging omdat hiervoor hele goede argumenten zijn (maar die zijn in hun ogen ook nooit waar). Ik ben lang geleden al gestopt om met dit soort mensen steeds in discussie te gaan, zij staan daar in het geheel niet voor open omdat dit hun gelijk en hun wereldbeeld aantast.

Inki; waar blijft nou je mooie rapport van de oncoloog dat zou aantonen dat de producten van WIN zo goed zijn?

Gesloten