LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

halfomhalf schreef:en zelf ook nog artikelen plaatst waarin lezers worden overgehaald om vitaminenpillen en voedingssupplementen te gebruiken.
Het is ook zo lekker tegenstrijdig hè? In het ene artikel wordt gewaarschuwd voor alles wat chemisch is, in het andere artikel wordt geschreeuwd dat we zoveel mogelijk vitaminepillen moeten eten.. Vreemd.
halfomhalf schreef:Door het gebruik van deze chemisch gemaakte middelen, vol met onnatuurlijk geproduceerde ingredienten, tast je volledig het natuurlijke evenwicht in je lichaam aan en daarmee verstoor je het natuurlijk proces waarmee je lichaam is staat is om voedingstoffen uit je normale voeding te halen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet direct een tegenstander ben van vitaminepillen. Zelf gebruik ik vitamine b12 tabletten en die helpen mij uitstekend. Verder ontbeer ik de kennis om gefundeerde uitspraken over dit soort zaken te doen - en daarom zeg ik verder ook niks.
halfomhalf schreef:De dame die ik heb gesproken zag er daarom ook erg ongezond uit en daarbij vertelde ze dat ze zelf vaak lichamelijke klachten had; hoofdpijn, last van haar rug, last van haar luchtwegen etc. etc. ik vond dit niet verrassend gezien haar gebruik van dit soort middelen. Het lichaam reageert daar toch op.
Het viel mij ook op dat er weinig fotomodellen voor WIN werken, om het maar eens heel zachtjes uit te drukken ;) Lekkere reclame..
halfomhalf schreef:Niels2010; de nieuwsbrief "de hoogste tijd"is gewoon te vinden op internet.
Bedankt, heb hem inmiddels gevonden. Het is nog een aardig boekwerk, voor zo'n inhoudsloos nieuwsbriefje..
halfomhalf schreef:Maar bespaar je echt de moeite.
Dat had ik inderdaad beter kunnen doen. Wat een onzin zeg!
halfomhalf schreef:Je kunt zien aan de reactie van mevrouw Klein Velderman dat zij daadwerkelijk ook maar alles plaatsen wat zij krijgen aangeleverd zonder kritisch te kijken naar de inhoud, auteur en de bron van het artikel. Gezien het feit dat MLM gebasseerd is op het feit dat je al je (prive)contacten gebruikt voor je commerciele activiteiten is het dus juist wel een argument om geen artikelen te plaatsen van auteurs die betrokken zijn bij WIN, zeker als je als nieuwbrief aangeeft juist te strijden tegen de commerciele uitbuiting door de farmacheutische industrie.
Ben ik met je eens, hier is het wel een probleem dat de auteur een distributeur van WIN is, zeker gezien het feit dat dat hele peace centrum niet eens bestaat.. Normaal gesproken vind ik niet dat iemands werk een belemmering is om een artikel te publiceren, zolang er geen reclame wordt gemaakt o.i.d.
halfomhalf schreef:Je kunt je dan ook serieus aanvragen wat het persoonlijk belang is van mevrouw Klein Velderman om zoveel aandacht te besteden aan distributeurs van WIN.
Dat doe ik ook. Sowieso zullen wel aardig wat van haar lezers betrokken zijn bij dergelijke bedrijven en wellicht probeert ze zelf ook nog wel een centje bij te verdienen..
halfomhalf schreef:En inderdaad de alternatieve wereld is in zijn geheel niet kritisch, maar eerder heel naief en heel druk met het overtuigen van de eigen doelgroep over hoe zij wel niet gelijk hebben en hoe dom wij wel niet zijn als wij niet mee willen in hun overtuiging omdat hiervoor hele goede argumenten zijn (maar die zijn in hun ogen ook nooit waar).
Vreemd is dat hè? Al die complottheorietjes geloven ze zo, terwijl ze er wel aan twijfelen of een tafel nou echt een tafel is, of dat koningin Beatrix en Barack Obama samen stiekem hebben besloten dat ze het volk gaan onderdrukken door ons op te leggen dat het een tafel is..
halfomhalf schreef:Ik ben lang geleden al gestopt om met dit soort mensen steeds in discussie te gaan, zij staan daar in het geheel niet voor open omdat dit hun gelijk en hun wereldbeeld aantast.
Klopt.. MLM-ers en alternatievelingen zijn zeer ongeschikte discussiepartners, over het algemeen.
halfomhalf schreef:Inki; waar blijft nou je mooie rapport van de oncoloog dat zou aantonen dat de producten van WIN zo goed zijn?
Dat zou ik ook wel eens willen weten; ik ben benieuwd! Wellicht bestond de oncoloog toch niet, of was hij toch een dierenarts?

Saxolin
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2011 00:44

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Saxolin »

Hallo mensen,

Net heb ik een e-mail verstuurd naar het bedrijf waar deze hele discussie om gaat en heb hen laten weten niet bij hun groepspresentatie in Breda aanwezig te zijn. Na de verzending van de mail kwam ik tijdens het surfen deze discussie tegen. Er is wel een berg informatie gepost. Het is wel jammer dat er binnen deze discussie hier en daar tegen elkaar gepraat wordt ipv met elkaar en het een klein beetje emotioneel wordt. Na het lezen van de reacties op dit forum ben ik er wat blij om dat mijn vrouw en ik er niet in gestonken zijn.

Ook ik ben door hen benaderd (begin april) nadat ze mijn CV hadden gelicht. Men zag er bepaalde mogelijkheden voor samenwerking in. Het bedrijf schreef: “Naar aanleiding van uw CV op internet zijn wij zeer geïnteresseerd om met u in contact te treden. Natuurlijk zijn wij er ons van bewust dat u op zoek bent naar een vaste of tijdelijke functie in loondienst, maar wellicht bent u tevens geïnteresseerd om de “opportunity” om een andere inkomstenbron op te bouwen te onderzoeken.”. Klaarblijkelijk had men na lezing van mijn CV niet door dat ik als zelfstandig consultant met meer dan 30 jaar werkervaring binnen mijn eigen vakgebied door het leven ga. Een deskundig persoon ziet dat direct.

Wat me het meest deed twijfelen was het ontbreken van gedegen voorinformatie, een algemeen plan de campagne en er wordt niet gesproken over een voorinvestering. Telefonisch was de informatieverstrekking nogal gebrekkig en de websites lieten ook niet veel los. Bij mij kan de professionele nieuwsgierigheid niet getriggerd worden door informatie weg te laten en kreeg er een onbehaaglijk gevoel van. Voor mij (als techneut) is dit een vreemde wereld en ben daarom dubbel zo voorzichtig. Daarnaast zag mijn partner het helemaal niet meer zitten met de formule.
Het doet me ook denken aan bedrijven als Tupperware, Amway, Quorum, dat lingeriebedrijf waarvan ik de naam vergeten ben, et cetera.

Dus lieve mensen, bedankt voor alle reacties.

Gogo-energy
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2011 23:49

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Gogo-energy »

*
Laatst gewijzigd door Gogo-energy op 11 mei 2011 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kiz »

Geachte ****,


Naar aanleiding van uw profiel op internet zijn wij zeer geïnteresseerd om met u in contact te komen.

Met name uw communicatieve vaardigheden en interesse's vielen ons op.


Wij zijn op zoek naar ondernemende, gedreven personen, die hun expertise en mensenkennis willen inzetten om samen met ons onze organisatie in Nederland en wereldwijd verder te ontwikkelen als zelfstandig ondernemer (fulltime of parttime).

Op http://www.lumowellness.** vindt u een verdere korte toelichting.

Daarin zult u lezen dat wij een innovatieve organisatie zijn waarin u niet in de directe verkoop zit, maar een eigen bedrijf met onze support opbouwt, zonder alle lasten en risico’s van een traditioneel eigen bedrijf.

U krijgt de mogelijkheid uw toekomst gezond in eigen regie op te bouwen, zonder een noemenswaardige financiële investering, maar met een groot verdienstenpotentieel.

Opleiding, training en coaching zijn essentiële onderdelen van ons bedrijf.
Goede communicatieve vaardigheden, professionaliteit, een ondernemende instelling en visie zijn essentiële eigenschappen van de kandidaat.


Als uw interesse gewekt is voor een verdere oriëntatie, verzoeken wij u om het telefoonnummer waarop u gebeld wilt worden terug te mailen, dan nemen wij contact met u op voor een afspraak op ons kantoor.

In afwachting van uw reactie,


met vriendelijke groet,

Luuk H******



Lumo Wellness
Druivenstraat **
48** KB Breda

M: +31 (0)6 *******
E: info@lumowellness.**
Deze mail kreeg ik onlangs, waarschijnlijk n.a.v. mijn LinkedIn profiel. Er wordt inderdaad niet op CV "geselecteerd" anders zou men weten dat dit bepaald mijn branche niet is én bovendien heb ik nergens een CV online staan, noch enige aanwijzing dat ik werkzoekend zou zijn.
De genoemde website linkt (na een paar klikken) door naar de hier genoemde "Wellness International Network", dit is dus kennelijk een reseller?

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kiz schreef:
Geachte ****,


Naar aanleiding van uw profiel op internet zijn wij zeer geïnteresseerd om met u in contact te komen.

Met name uw communicatieve vaardigheden en interesse's vielen ons op.


Wij zijn op zoek naar ondernemende, gedreven personen, die hun expertise en mensenkennis willen inzetten om samen met ons onze organisatie in Nederland en wereldwijd verder te ontwikkelen als zelfstandig ondernemer (fulltime of parttime).

Op http://www.lumowellness.** vindt u een verdere korte toelichting.

Daarin zult u lezen dat wij een innovatieve organisatie zijn waarin u niet in de directe verkoop zit, maar een eigen bedrijf met onze support opbouwt, zonder alle lasten en risico’s van een traditioneel eigen bedrijf.

U krijgt de mogelijkheid uw toekomst gezond in eigen regie op te bouwen, zonder een noemenswaardige financiële investering, maar met een groot verdienstenpotentieel.

Opleiding, training en coaching zijn essentiële onderdelen van ons bedrijf.
Goede communicatieve vaardigheden, professionaliteit, een ondernemende instelling en visie zijn essentiële eigenschappen van de kandidaat.


Als uw interesse gewekt is voor een verdere oriëntatie, verzoeken wij u om het telefoonnummer waarop u gebeld wilt worden terug te mailen, dan nemen wij contact met u op voor een afspraak op ons kantoor.

In afwachting van uw reactie,


met vriendelijke groet,

Luuk H******



Lumo Wellness
Druivenstraat **
48** KB Breda

M: +31 (0)6 *******
E: info@lumowellness.**
Deze mail kreeg ik onlangs, waarschijnlijk n.a.v. mijn LinkedIn profiel. Er wordt inderdaad niet op CV "geselecteerd" anders zou men weten dat dit bepaald mijn branche niet is én bovendien heb ik nergens een CV online staan, noch enige aanwijzing dat ik werkzoekend zou zijn.
De genoemde website linkt (na een paar klikken) door naar de hier genoemde "Wellness International Network", dit is dus kennelijk een reseller?
Geen reseller, maar een 'onafhankelijke distributeur', die gelijkertijd ook weer nieuwe 'onafhankelijke distributeurs' probeert te werven..

Paul1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2011 14:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Paul1965 »

Onlangs ben ik op LinkedIn benaderd door een mevrouw, [persoonsgegevens verwijderd door moderator], die mij een zakelijke mogelijkheid wilde laten zien en of ik interesse heb. Ze stelde voor om hun bedrijf te komen bekijken en om te zien of er een klik is in de samenwerking met het bedrijf. Een afspraak werd gemaakt en achteraf gezien had ik beter moeten weten, aangezien een oriënterend gesprek niet ‘s avonds wordt gegeven.

Er werd nergens verteld om welk bedrijf het ging, het bedrijf waar deze mevrouw (en haar meegekomen collega de heer [persoonsgegevens verwijderd door moderator]) volgens haar LinkedIn profiel werkt bleek niet het bewuste bedrijf te zijn. Na wat speurwerk op het gegeven bezoekadres kwam ik erachter dat het om Welness International Network of kort gezegd WIN gaat, een Multi-Level Marketing bedrijf.

Dinsdagavond op het gewenste tijdstip was ik aanwezig, in de veronderstelling dat het om een ‘sollicitatie’-gesprek zou gaan, echter er werd een presentatie van bijna 3 uur gegeven. Er waren ca 40 personen aanwezig waarvan maximaal 8 te gast waren. Ze zeiden meteen dat het geen piramide spel is.....

Allereerst kwam [persoonsgegevens verwijderd door moderator], een marketingman, een gelikt verhaal vertellen om iedereen in de stemming te laten komen. Het verhaal kon nog alle kanten op. Daarna kwam een mevrouw die haar ervaring vertelde, hoe ze was begonnen en waar ze nu staat. Het verhaal kon net zo goed van een koffiejuffrouw zijn, voor mij had het geen impact. Als ze niets had verteld had ik ook niets gemist.
De laatste die het financiële plaatje uitlegde bleek de vrouw van [persoonsgegevens verwijderd door moderator]. Ik vermoed dat ze dit ingestudeerde stuk tekst in een zo kort mogelijke tijd achter zich wilde laten, want er is werkelijk niets van te volgen.
Ze maakte ook nog onbenullige grapjes over de belastingdienst, deze weet niet wat ze met hen aan moeten en ze dan ook met rust laten. Ook verhalen van gemaakte omzet zou in box 3 terecht komen waardoor men geen belasting zou betalen. Verder zou men geen goederen hoeven op te slaan, terwijl er verderop in het verhaal wordt verteld dat men na het startbedrag van 213 euro voor een minimaal bestedingsbedrag van 5000 euro aan o.a. ‘weggeef’ producten moet inslaan.
De producten zijn altijd direct leverbaar, dus geen wachttijden. Deze uitspraak werd later teniet gedaan door meneer [persoonsgegevens verwijderd door moderator]. Producten waren al enige dagen niet op voorraad.

Aan het eind van de presentatie werd een ieder uitgenodigd om nog o.a. een wijntje te drinken (terwijl de meesten met de auto waren). Ik heb netjes bedankt en ben na nog een kort gesprek te hebben gehad met een of andere ‘belangrijke’ medespeler naar huis gegaan. Men vroeg wat ik ervan vond. Ik heb verteld dat het marketingverhaal boeiend was om naar te luisteren, echter de andere twee sprekers mij niet konden boeien. Ik heb gezegd dat ik geen interesse had.

Degene die aan dit bedrijf verdienen zijn de mensen die aan het begin van de keten staan en profiteren van de inspanningen en inkomsten van anderen.

Als laatste. [persoonsgegevens verwijderd door moderator] en zijn vrouw hebben volgens eigen zeggen een fysiopraktijk, een dakdekkersbedrijf, een sportschool en revalidatiekliniek gehad. Na 1 jaar met WIN gewerkt te hebben, zijn ze hun bedrijven gaan verkopen/sluiten. Of dit verhaal op waarheid is gebaseerd weet ik niet, maar vermoedelijk zijn er vele mensen die het de moeite waard vinden om geld ergens in te steken waar ze misschien iets aan over gaan houden.


Overigens is er ook het Multi-Level Marketingbedrijf ACN (o.a. telefonie). Deze werken op dezelfde manier. Toevallig ken ik iemand die hier al ruim 10 jaar bijna dagelijks mee bezig is echter zonder het resultaat en de mooie cijfers die bij de eerste presentatie zijn gegeven. Er is bij ACN een verplichte jaarlijkse bijdrage.

Dus, bezint eer ge begint......

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Paul1965 schreef:Dinsdagavond op het gewenste tijdstip was ik aanwezig, in de veronderstelling dat het om een ‘sollicitatie’-gesprek zou gaan, echter er werd een presentatie van bijna 3 uur gegeven. Er waren ca 40 personen aanwezig waarvan maximaal 8 te gast waren.
Er is hier al eens eerder ter sprake gekomen dat men dan een vergoeding van het bedrijf kan eisen voor reiskosten en dergelijke. Stelt natuurlijk niet veel voor, maar is wel gewoon leuk.
Paul1965 schreef:Ze zeiden meteen dat het geen piramide spel is.....
Dat is ook toevallig, want daar heeft WIN wel opvallend veel van weg..
Paul1965 schreef:Ze maakte ook nog onbenullige grapjes over de belastingdienst, deze weet niet wat ze met hen aan moeten en ze dan ook met rust laten. Ook verhalen van gemaakte omzet zou in box 3 terecht komen waardoor men geen belasting zou betalen.
Dat klopt, geloof dat het 1,2% belasting is over verdiensten in box 3. Ze hebben er waarschijnlijk echter niet bij verteld dat dat komt doordat de belastingkamer van de Hoge Raad heeft geoordeeld dat het zo onwaarschijnlijk is dat men financieel voordeel haalt uit het deelnemen aan WIN, dat men het onmogelijk 'inkomen' (als belast in box 1) kan noemen. Dat ging overigens over de grote verliezen die een deelnemer had geleden - en die hij dus niet van zijn inkomstenbelasting kon aftrekken; voor eventuele (en onwaarschijnlijke) inkomsten geldt echter dus hetzelfde, die vallen in box 3 (speculatieve verdiensten).
Paul1965 schreef:Aan het eind van de presentatie werd een ieder uitgenodigd om nog o.a. een wijntje te drinken (terwijl de meesten met de auto waren).
Dat zal wel komen doordat ze zelf wijn verkopen ;)
Paul1965 schreef:Degene die aan dit bedrijf verdienen zijn de mensen die aan het begin van de keten staan en profiteren van de inspanningen en inkomsten van anderen.
Meer van hun inlegbedrag (de minimumaankoop van goederen), vrees ik.

Over ACN, trouwens: ACN werkt inderdaad via een vergelijkbaar principe, maar u moet niet vergeten dat bij ACN het instapbedrag wel veel lager is, daar men geen producten hoeft (en kan) in (te) kopen. Het risico dat men zich hier een financiële buil aan valt is dus wel vele malen kleiner dan bij WIN.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

Ook ik heb me in WIN verdiept.

Het instappen op een hoger omzet nivo vindt ook plaats boij andere distributeurs. In feote bij alle distributeurs waar het mogelijk is om producten in te kopen voor eigen gebruik, sampling of wederverkoop. Er ontstaat provisie op omzet en als je die kunt versnellen door meer in te kopen, is daar helemaal niets mis mee.

MLM is bedoeld om geld te verdienen. MLM is geen speelgoedje om de kleine man of huisvrouw zoet te houden. Koop een potje of zalfje en zie maar dat je het door verkoopt. WIN staat in de quote 500 bij de beste Nederlandse bedrijven.

WIN bestaat inmiddels 19 jaar. Wellness is nr 1 op de lijst van belangrijke zaken. In Wellness gaat meer geld om dan in de auto industrie. WIN is zo makkelijk omdat je via e-commerce wereldwijd kunt verkopen. Alle producten zijn goed, legaal, gecertificeerd en gewild door de markt. Als ondernemer is dat toch wat je wilt om geld te verdienen.

De weg is niet makkelijk. Natuurlijk niet. Voor niets gaat de zon op. WIN is geen snel-rijk systeem, maar wel een systeem die de kans biedt. Als grote ondernemer is het toch grote onzein om met een start pakket van 230 euro te beginnen met een provisie van 10% als je ook kan instappen met een provisie van 40%. In Nederland rijzen de WIN trainings centra als paddestoelen uit de grond. Niet die "hotel-bijeenkomsten" , maar eigen kantoren, met gesprekskamers en presentatie ruimtes.

Elke week zijn inde lande WIN presentaties, maar elke laatste zaterdag van de maand is er eenlandelijke presentatie waar iedere MLM belangstellende zou moeten komen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:WIN staat in de quote 500 bij de beste Nederlandse bedrijven.
Oooh, gaat de Quote 500 over de beste bedrijven? En ik maar denken dat het over de meest vermogende Nederlanders ging.
Op welke plek staan ze? En heb je er een links van?
HW007 schreef:WIN bestaat inmiddels 19 jaar. Wellness is nr 1 op de lijst van belangrijke zaken. In Wellness gaat meer geld om dan in de auto industrie. ....... Alle producten zijn goed, legaal, gecertificeerd en gewild door de markt.
Ooik hier graag de link die deze stelling onderbouwt.
HW007 schreef: Als grote ondernemer is het toch grote onzein om met een start pakket van 230 euro te beginnen met een provisie van 10% als je ook kan instappen met een provisie van 40%.
En laat me raden die 40% commissie krijg je door zeer grote inkopen te doen. Ongeacht hoeveel je verkoopt. Als je maar flink inkoopt. En bij WIN wordt natuurlijk continu gewaarschuwd voor teveel inkopen zonder dat daar omzet voor de distributeur tegenover staat?
HW007 schreef:Elke week zijn inde lande WIN presentaties, maar elke laatste zaterdag van de maand is er eenlandelijke presentatie waar iedere MLM belangstellende zou moeten komen.
Want? WIN staat synoniem voor elk ander mlm systeem?
Wat leren we daar wat we nog niet weten dan?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Kuklos

HW007 schreef:
WIN staat in de quote 500 bij de beste Nederlandse bedrijven.


Oooh, gaat de Quote 500 over de beste bedrijven? En ik maar denken dat het over de meest vermogende Nederlanders ging.
Op welke plek staan ze? En heb je er een links van?


==> Excuus, is het MT500:
http://www.mt.nl/search/?keyword=wellness&x=30&y=5


HW007 schreef:
WIN bestaat inmiddels 19 jaar. Wellness is nr 1 op de lijst van belangrijke zaken. In Wellness gaat meer geld om dan in de auto industrie. ....... Alle producten zijn goed, legaal, gecertificeerd en gewild door de markt.


Ooik hier graag de link die deze stelling onderbouwt.

==> bezoek een gratis presentatie van WIN. Op presentaties en seminars praat ik face to face met meerdere mensen die hetzelfde vertellen. Voor mij is dat betere informatie dan een anonieme internet link.


HW007 schreef:
Als grote ondernemer is het toch grote onzein om met een start pakket van 230 euro te beginnen met een provisie van 10% als je ook kan instappen met een provisie van 40%.

En laat me raden die 40% commissie krijg je door zeer grote inkopen te doen. Ongeacht hoeveel je verkoopt. Als je maar flink inkoopt. En bij WIN wordt natuurlijk continu gewaarschuwd voor teveel inkopen zonder dat daar omzet voor de distributeur tegenover staat?

==> Helemaal goed. Meer omzet is meer provisie. WIN werkt met een sample systeem, en niet met een inkoop doorverkoop systeem, alhoewel dat wel mogelijk is. Maar je hoeft niets, en van alles mag en kan. Als ondernemer zie ik meer omzet mogelijkheden als tantje Bep die links en rechts wat potjes aan de buren wil verkopen. Voor die grote ondernemer biedt WIN ook flinke mogelijkheden.


HW007 schreef:
Elke week zijn inde lande WIN presentaties, maar elke laatste zaterdag van de maand is er eenlandelijke presentatie waar iedere MLM belangstellende zou moeten komen.

Want? WIN staat synoniem voor elk ander mlm systeem?
Wat leren we daar wat we nog niet weten dan?

==> UIt eigen bezoek ervaring weet ik wat er verteld word over MLM en over WIN. Deze maandelijkse presentatie is voor mij waardevoller geweest dan eender welke andere presentatie van een MLM bedrijf. Ik bezocht AMWAY, HERBALIFE, EUPHONY en WIN. Daarbij komt dat WIN niet voor niets op plaats 167 in MT500 2011 staat (overigens 3e achtereenvolgende maal).

==> Wat je wel en niet weet, kan ik dus niet beoordelen. Ik adviseer alleen presentaties waarvan ikzelf het nut beleef. Ik ga niet bewust mensen hun kostbare tijd verknoeien. Ook ga ik niet aan dode paarden trekken. Het is advies, meer niet.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door trebelski »

Het word allemaal wat lastig leesbaar doordat je niet op de gangbare wijze een Quote plaatst.Misschien kan je even je ''adviseur'' raadplegen om uit te leggen hoe dat werkt.Zo moeilijk moet dat toch niet zijn voor een entrepreneur als jij.
antileugens
Antwoord met een citaat
Bericht 14 sep 2011 16:03
Precies, en daarom adviseer ik hem ook.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

Trebelski,

Een en ander heeft niets te maken met moeilijk of makkelijk.

Het heeft te maken met of ik ergens zin in heb.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:==> Excuus, is het MT500:
http://www.mt.nl/search/?keyword=wellness&x=30&y=5
Quote 500 klopt dus niet, en beste bedrijven klopt ook niet. De MT500 gaat over bedrijven met het beste imago. Dat ze überhaupt 500 bedrijven kunnen vinden die mensen kennen verbaast me. Maar ook hier klopt hetgeen gesteld is dus niet.

HW007 schreef: ==> bezoek een gratis presentatie van WIN. Op presentaties en seminars praat ik face to face met meerdere mensen die hetzelfde vertellen. Voor mij is dat betere informatie dan een anonieme internet link.
Ooh, er is dus geen bewijs. Het is enkel je mening. Fijn dat je dat bij je eerdere bericht ook aangaf.
Vooral omdat "wellness staat nummer 1 op de lijst van belangrijke zaken" en "in wellness gaat meer geld om dan de auto industrie" en "alle producten zijn legaal en gecertificeerd" keiharde feiten zouden moeten zijn en geen meningen.
HW007 schreef:==> Helemaal goed. Meer omzet is meer provisie.
Niet goed, want ook dit klopt weer niet. Meer omzet wil zeggen, meer omzet voor de distributeur. Maar daar kijkt WIN niet naar. men kijkt enkel naar hoeveel door de distributeur wordt ingekocht. Waarmee dus oneindig inkopen mogelijk is, zonder dat er externe omzet tegenover staat en mensen dus in de problemen kunnen komen.
Nu ben ik groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid en is het de schuld van de mensen die teveel inkopen dat ze teveel inkopen, maar wat HW007 zegt klopt dus niet. Omzet wordt niet beloond, maar inkopen wordt beloond.
HW007 schreef:==> UIt eigen bezoek ervaring weet ik wat er verteld word over MLM en over WIN. Deze maandelijkse presentatie is voor mij waardevoller geweest
Ook hier weer, bingo. Het is voor jou waardevoller geweest. maar ik vroeg niet wat voor jou waardevoller is geweest, maar welke informatie we daar krijgen die dus voor eenieder waardevoller zal zijn. Welke dingen we daar te horen zullen krijgen die we nog niet weten. En dat is dus nog een raadsel.
HW007 schreef:Daarbij komt dat WIN niet voor niets op plaats 167 in MT500 2011 staat (overigens 3e achtereenvolgende maal).
Ook hier valt weer het nodige op af te dingen. Hoeveel bedrijven kan jij noemen? Ik betwijfel of ik de 167 haal.
Onder wie is dit onderzoek gedaan?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Het heeft te maken met of ik ergens zin in heb.
Dan zou ik zeggen, word ambtenaar of politicus. Die maken zaken ook graag nodeloos ingewikkeld.
Zoals je nu reageert zijn je berichten lastig leesbaar.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Kuklos

Wat ik zeg klopt allemaal wel, en waar ik me vergiste heb ik me gecorrigeerd.

Mensen komen niet in problemen omdat alles tegen betaling word geleverd en niet op rekening.

WIN is een uitstekende business ander stonden ze niet in MT500.

Dat je er zelf niets van snapt, prima. Ik verdien geld en daar ben ik blij om. Ook ben ik blij om passief inkomen te verdienen. Inkomen waarvoor ik niets meer hoef te doen.

Wat is jouw achtergrond ? Niet succesvol met MLM ?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Wat ik zeg klopt allemaal wel, en waar ik me vergiste heb ik me gecorrigeerd.
Nee, want beste bedrijven is iets heel anders dan bedrijven met het beste imago. En dan blijft de vraag wie deel hebben genomen aan de enquete.
HW007 schreef:Mensen komen niet in problemen omdat alles tegen betaling word geleverd en niet op rekening.
Tuurlijk, want niemand gaat een lening aan ofzo.
Nogmaals, het blijft de persoonlijke verantwoordelijkheid van mensen. Maar dat ze niet in de problemen kunnen komen is absolute onzin.
HW007 schreef:WIN is een uitstekende business ander stonden ze niet in MT500.
Kom nou, de MT is tegenwoordig weinig meer dan een betaald advertentieblaadje. Wel of niet in de MT staan is geen garantie voor het zijn van een uitstekend bedrijf.
HW007 schreef:Dat je er zelf niets van snapt, prima. .....

Wat is jouw achtergrond ? Niet succesvol met MLM ?
Hoe kom je erbij dat ik er niks van snap? En waarom wil je mijn achtergrond weten?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Kuklos
kuklos schreef:Nee, want beste bedrijven is iets heel anders dan bedrijven met het beste imago. En dan blijft de vraag wie deel hebben genomen aan de enquete.
Als je over elke productie gaat afvragen wie hebben deelgenomen, en over elke zinsbouw wilt discussiëren snap je de strekking niet. (voldoende onderbouwd waarom ik denk dat je het niet snapt ?)
kuklos schreef:Tuurlijk, want niemand gaat een lening aan ofzo.
Nogmaals, het blijft de persoonlijke verantwoordelijkheid van mensen. Maar dat ze niet in de problemen kunnen komen is absolute onzin.
Als je vanzelfsprekende dingen herhaald zonder extra zinvolle info, dan denk ik dat je het niet snapt.(voldoende onderbouwd waarom ik denk dat je het niet snapt ?)


kuklos schreef:Kom nou, de MT is tegenwoordig weinig meer dan een betaald advertentieblaadje. Wel of niet in de MT staan is geen garantie voor het zijn van een uitstekend bedrijf.
Als je niet beargumenteert waarom MT500 weinig meer is dan een betaald advertentieblaadje en geen argumenten geeft beter dan dat ik doe, maar alleen maar alles afkraakt, ja dan denk ik dat je het niet snapt. (voldoende onderbouwd waarom ik denk dat je het niet snapt ?)
kuklos schreef:Hoe kom je erbij dat ik er niks van snap? En waarom wil je mijn achtergrond weten?
Waarom ik denk dat je er niets van snapt heb ik hiervoor uitgelegd.
Waarom ik van je achtergrond wil weten is omdat ik het belangrijk vindt hoe mensen tot bepaalde meningen en gedachten komen. Als ik zelf wat schrijf, dan heeft dat de bedoeling dat de info overkomt bij een ander. Bij jou blijkt dat niet zo te gaan als ik verwachtte. Maar misschien moet ik andere woorden kiezen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

OOk dit is weer duidelijk.
Jammer. Want mijn vragen/kritiekpunten zijn zeer correct.

Beste bedrijf en beste imago zijn voor jou blijkbaar uitwisselbaar, maar in het echte leven dus niet. Beste bedrijf kan je op een aantal punten toetsen, zoals personeelsverloop, winst, vervuiling van het milieu e.d. Beste imago is subjectief.
Wie deel hebben genomen aan een enquete maakt uit voor het resultaat, doch nu WIN op nummer 167 in de lijst staat is het duidelijk, ze horen tot de beste bedrijven, yeah right.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

Ben blij dat je het uiteindelijk met me eens bent.
kuklos schreef:Beste bedrijf kan je op een aantal punten toetsen, zoals personeelsverloop, winst, vervuiling van het milieu e.d.
Waar komen die cijfers vandaan ?
Hoe betrouwbaar zijn ze ?
Wie heeft voldoende inzicht deze cijfers te beoordelen ?

Wat is dan dus de garantie over het beste berdijf ?

Voor mij net zo vaag als voor jou MT500.

Gesloten