LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
marcozelf
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2020 21:13

Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen

Ongelezen bericht door marcozelf »

Hallo, ik werd in september 2018 gebeld door een bedrijf dat ingehuurd is door Essent. Zij vertelde mij dat ze mij een aanbieding konden doen zodat ik de helft korting zou krijgen op mijn huidige energierekening bij Nuon. Dit kwam neer op 62 euro per maand. De telefonische verkoper vertelde mij dat dit komt omdat de Nederlandse regering zzp'ers die huiswerken (zoals ik) stimuleren en daarom deze aanbieding kunnen doen. Dit klonk natuurlijk als muziek in mijn oren en ben, na 10 keer gebeld te hebben met deze beste man, in gegaan op deze aanbieding.

Maar nu komt het: in september 2019 kreeg ik ineens een jaarrekening van 500 euro, of ik deze even wilde betalen. Dit wilde ik natuurlijk niet en belde direct met Essent. De mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat ze een klacht in het systeem zou zetten en dat ik na een week teruggebeld zou worden. Ook vertelde ze mij dat ik de rekening niet hoefde te betalen.

4 weken later... Nog steeds geen belletje gehad, maar wel 500 euro van m'n rekening.

Ik bellen: Sorry meneer, we gaan het uitzoeken en bellen je zo snel mogelijk terug!

3 weken later: Hallo meneer, we hebben u inderdaad genaaid en de aanbieding klopte niet, maar we kunnen dit niet terugdraaien. En uit coulance kunnen we u 150 euro teruggeven.

Ik heb dit bedrag aangenomen, maar vraag me wel af waar de andere 350 euro is gebleven en ik wil er alles aan doen om dit terug te krijgen, want ik voel me opgelicht.

Wat kan ik het beste doen?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De helft korting? En dat geloofd u? Of hebt u als zzp’er een prijs zonder btw te horen gekregen? Een zzp regeling? Zo te horen hebt u een veel te lage maandvoorschot betaald waardoor u nu een dergelijke factuur krijgt.
Als het goed u hebt u een jaar geleden een overeenkomst gekregen waar alle prijzen in staan. Dus zowel de vaste kosten als de verbruikskosten. U had toen al kunnen kunnen vergelijken en kunnen zien of het echt wel de helft goedkoper zou zijn.

Als u nog bewijzen heeft met de aanbieding die toentertijd gedaan is, dan zou u in verweer kunnen gaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen

Ongelezen bericht door kweenie »

marcozelf schreef:
03 feb 2020 21:31
Zij vertelde mij dat ze mij een aanbieding konden doen zodat ik de helft korting zou krijgen op mijn huidige energierekening bij Nuon. Dit kwam neer op 62 euro per maand.
Waarschijnlijk heeft ze alleen gezegd dat je maandlasten gehalveerd zouden worden. Wat waarschijnlijk ook gebeurd is. Waaruit je vervolgens de (onterechte) conclusie hebt getrokken dat de kosten zouden halveren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het voorschot halveren is geen enkel probleem, alleen krijg je dan naheffing wegens gebruikte.....
Gewoon nooit op telefoon aanbiedingen ingaan, die alles beloven, want dan kreeg deze verkoper provisie.
Volgend jaar is deze spoorloos en niets ergens meer te halen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“3 weken later: Hallo meneer, we hebben u inderdaad genaaid en de aanbieding klopte niet, maar we kunnen dit niet terugdraaien. En uit coulance kunnen we u 150 euro teruggeven. “

En dit zal ongetwijfeld niet zo gezegd zijn.

En die € 350 hebt u gewoon gebruikt. Voortaan als ondernemer eerst nadenken en nooit op telefonische aanbiedingen ingaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen

Ongelezen bericht door berndv »

Het enige wat bij dergelijke berekeningen telt is wat de daadwerkelijke prijzen gaan worden, ten opzichte van de bestaande prijzen. Dus de kWh prijs en de m3 prijs is belangrijk. Daarnaast kunnen er verschillen zitten in de leveringskosten. Dan kunnen ze nog zo mooi brengen dat je maandlasten gehalveerd worden, dat is mooi, maar ik kan mijn voorschot ook aanpassen of zelfs halveren. Dat betekent niet dat ik op jaarbasis goedkoper uit ben.

Wat van belang is voor u, komen de prijzen waarvoor er geleverd is overeen met datgene wat afgesproken is? Zo ja, dan vrees ik dat er niet heel veel meer aan te doen is en dat die 150 euro een mooie tegemoetkoming is, maar zal er niet veel meer in zitten. Hoe vervelend ook.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen

Ongelezen bericht door kweenie »

En wat ook wel van belang is, is of de prijzen inclusief of exclusief BTW zijn... Dat is namelijk ook nog wel een truc waarmee ondernemers worden verleid.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

dit is een zakelijke deal en geen consumentendeal, u mag blij zijn dat u al 150 E terug heeft gehad...

laat het hierbij en neem deze les mee, sprookjes bestaan nu eenmaal niet...

Gesloten