LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
StudentHU
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2016 09:32

Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door StudentHU »

Beste mensen,

Ik ben een student. Voor mijn afstudeerstage ben ik opzoek naar potentiële private lease gebruikers. In het kader hiervan heb ik een vragenlijst ontwikkeld die ten behoeve van dit onderzoek afgenomen dient te worden. De enquête is anoniem en er wordt vertrouwelijk met uw antwoorden omgegaan.

Het invullen van de enquête duurt slechts een paar minuten. Door middel van het invullen van de enquête maakt u kans op een Bol.com cadeaubon ter waarde van €25,-!

Heeft u interesse in Private lease of weleens van gehoord, dan kunt u mij helpen!

Link naar enquête: http://bit.ly/2rLZcVJ

*Nieuwe topic. Link is namelijk veranderd.

StudentHU
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2016 09:32

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door StudentHU »

breien schreef:Door steeds uw topic te verplaatsen komt het mij enigszins drammerig over.
Begrijp ik, is niet mijn bedoeling. Excuses hiervoor. Het leek mij verstandig om de link te wijzigen en een totaal nieuwe topic te openen. Helaas kan ik mijn vorige topic niet verwijderen.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

StudentHU schreef:
breien schreef:Door steeds uw topic te verplaatsen komt het mij enigszins drammerig over.
Begrijp ik, is niet mijn bedoeling. Excuses hiervoor. Het leek mij verstandig om de link te wijzigen en een totaal nieuwe topic te openen. Helaas kan ik mijn vorige topic niet verwijderen.
Waarom zou u uberhaupt dezelfde vraag steeds opnieuw vragen hier? Dit doet u vaker met uw opdrachten.

stofzuigertje

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Lease kost geld en ik regel liever alles zelf.
Verder is Man/Vrouw vraag al voor Transgenders....

En ook inkomen, laag, gemiddeld of hoog maar geen opgave ontbreekt dus vul ik maar wat in.

Het onderzoek gaat uit van de gemiddelde en afwijkende kunnen alleen foute antwoorden invullen....
Lease is makkelijk voor mensen die geld genoeg hebben en het graag uitbesteden.
Maar voor mijn niets..... overleef ik de contractduur wel?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door olaf79 »

U heeft nog veel te leren wat betreft onderzoek en vraagstelling...

- U dient altijd kort aan te geven wat uw onderzoeksvraag is, wat u denkt te bereiken en waarom. Het geeft de respondent inzicht in de vraag of het hij wel tijd wil besteden om u te helpen.
- Demografische vragen komen als laatste in het onderzoek aan bod aangezien die vrijwel nooit echt relevant zijn voor de onderzoeksvraag en meer iets leuks voor de statistieken.
-Bij vragen over geslacht, inkomen, leeftijd, etc, dient altijd de optie zeg ik liever niet te staan. Dit zijn persoonlijke vragen die je niet verplicht moet willen antwoorden.
- Een vraag mag nooit uit 2 subvragen bestaan, want waar geef ik dan antwoord op?
v.b.:Bent u bekend met occasion lease en is het een optie voor u?
- U maakt ellelange lijsten met antwoord opties en stopt dan ook nog totaal niet gerelateerde antwoorden bij elkaar.
- Bovendien kan ik en GEEN en iets anders als antwoord invullen. Of ja en nee. Erg vreemd.
- wat is zeer ongebelangrijk?
- u legt niet uit wat de orientatiefase is
- bij veel vragen kun je steeds alle antwoorden invullen
- ik vindt het belangrijk dat de leasemaatschappij is aangesloten bij een keurmerk (ik vind het belangrijk dat studenten foutloos kunnen schrijven)

Kortom pruts werk. Heb je geen supervisor? Zo ja heeft z/hij dit goedgekeurd?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door witte angora »

Ehm... Olaf... Ik heb niet eens gekeken, maar wil je volgende keer wat voor anderen overlaten om de TS in de pan te hakken? Of is er nóg meer? :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Ehm... Olaf... Ik heb niet eens gekeken, maar wil je volgende keer wat voor anderen overlaten om de TS in de pan te hakken? Of is er nóg meer? :lol:
Ja nog veel meer...tenzij hij snel alles heeft aangepast / verbeterd. Maar ik was zo getergd door de kwaliteit van deze enquête dat ik wel moest. Dit is niveau lagere school.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door ZaBo »

- ik vindt het belangrijk dat de leasemaatschappij is aangesloten bij een keurmerk (ik vind het belangrijk dat studenten foutloos kunnen schrijven)

Kortom pruts werk. Heb je geen supervisor? Zo ja heeft z/hij dit goedgekeurd?[/quote]

Ondanks, dat ik het met de rest van je verhaal eens ben,vind ik het toch wel flauw om iemand op zijn/haar spelling aan te vallen (zijn verschillende redenen te bedenken waarom taal fouten ontstaan)

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door ZaBo »

In mijn werk krijg ik dagelijks brieven met taal fouten en wij (collega's en ik kijken daar doorheen) ik maak ze ook (taal purisme is niet altijd nodig)-
Laatst gewijzigd door ZaBo op 05 jun 2017 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door kweenie »

Niet altijd, wel als je iets wilt publiceren.

Mucha

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door ZaBo »

Mucha schreef:
kweenie schreef:Niet altijd, wel als je iets wilt publiceren.
In het onderwijs vind ik het juist heel belangrijk . Een docent die niet op een correcte spelling let, is in mijn ogen gewoon ongeschikt. Maar daarover verschillen de meningen.
Een docent kan wel op de correcte spelling letten (geen manco in onderwijs systeem) maar als een student(e) helaas dyslexie heeft of aan verwant)hoe wordt daar dan mee om gegaan?

Mucha

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door ZaBo »

breien schreef:Als men een onderzoek op een openbaar forum zet in de hoop dat er mensen op reageren vint ik het wel belangrijk dat domme schreiffouten er uit gehaalt worden.
Dom vind ik een lage en foutieve kwalificatie! Deze enquête kan geplaatst zijn zonder enige controle van docent(e) laten we niet iemand aanvallen op spel fouten(taal purisme is niet nodig)tenzij anders aangegeven op forum

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door olaf79 »

ZaBo schreef:- ik vindt het belangrijk dat de leasemaatschappij is aangesloten bij een keurmerk (ik vind het belangrijk dat studenten foutloos kunnen schrijven)

Kortom pruts werk. Heb je geen supervisor? Zo ja heeft z/hij dit goedgekeurd?
Ondanks, dat ik het met de rest van je verhaal eens ben,vind ik het toch wel flauw om iemand op zijn/haar spelling aan te vallen (zijn verschillende redenen te bedenken waarom taal fouten ontstaan)
Klopt en ik vind het ook niet zo erg op een forum. Maar voor een officieel afstudeeronderzoek op HBO niveau dient het foutloos te zijn. Zelfs als je er zelf overheen leest dan heb / vraag je iemand om mee te kijken en je te corrigeren en dan komen dit soort storende fouten er uit. Misschien leest je toekomstig werkgever wel mee?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt. Niet iedereen kan even goed Nederlands schrijven. Dat is vaak ook niet zo heel erg. Maar je zou wel verwachten dat ze je op het HBO leren hoe je op de juiste manier zo'n onderzoek maakt. Bijvoorbeeld dat je wordt bijgebracht dat je je werk laat controleren, zeker voor publicatie. Of dat je voor de onderdelen van je werk waarin jij misschien minder goed bent, hulp inschakelt.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door witte angora »

En ondertussen geen enkele reactie van de topicstarter meer.

Wel opvallend dat dit niet zijn eerste onderzoek is, maar dat hij kennelijk niks geleerd heeft van de vorige keren.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door ZaBo »

olaf79 schreef:
ZaBo schreef:- ik vindt het belangrijk dat de leasemaatschappij is aangesloten bij een keurmerk (ik vind het belangrijk dat studenten foutloos kunnen schrijven)

Kortom pruts werk. Heb je geen supervisor? Zo ja heeft z/hij dit goedgekeurd?
Ondanks, dat ik het met de rest van je verhaal eens ben,vind ik het toch wel flauw om iemand op zijn/haar spelling aan te vallen (zijn verschillende redenen te bedenken waarom taal fouten ontstaan)
Klopt en ik vind het ook niet zo erg op een forum. Maar voor een officieel afstudeeronderzoek op HBO niveau dient het foutloos te zijn. Zelfs als je er zelf overheen leest dan heb / vraag je iemand om mee te kijken en je te corrigeren en dan komen dit soort storende fouten er uit. Misschien leest je toekomstig werkgever wel mee?
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in, als ik belangrijke brieven of mails moet opstellen laat ik ze ook altijd even door een collega na kijken, omdat ik spelling technisch niet heel sterk ben.

Lijkt misschien kinderachtig, maar veel collega's accepteren het en vinden het eigenlijk wel goed, dat ik mijn eigen manco ken en enige hulp nodig heb, omdat dat mijn zwakke punt is

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door ZaBo »

witte angora schreef:En ondertussen geen enkele reactie van de topicstarter meer.

Wel opvallend dat dit niet zijn eerste onderzoek is, maar dat hij kennelijk niks geleerd heeft van de vorige keren.
"what is new" ik heb al meerdere onderzoeken gezien (sinds ik lid ben op het forum) waarbij een enquête gedropt wordt en er een discussie over ontstaat, maar de "bron" in geen velde of wegen meer reageert

Schijnt zo te horen bij studenten/afstudeerders of zo?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afstudeeronderzoek – Private lease – Maak kans op waardebon

Ongelezen bericht door olaf79 »

ZaBo schreef:Daar heb je eigenlijk wel gelijk in, als ik belangrijke brieven of mails moet opstellen laat ik ze ook altijd even door een collega na kijken, omdat ik spelling technisch niet heel sterk ben.

Lijkt misschien kinderachtig, maar veel collega's accepteren het en vinden het eigenlijk wel goed, dat ik mijn eigen manco ken en enige hulp nodig heb, omdat dat mijn zwakke punt is
Dat is prima oplossing. Ik vroeg op het HBO altijd 2 medestudenten even mee te kijken, en ik deed dan hetzelfde bij hun. Zo leer je van elkaar. Een onderzoek als deze zou bij mijn opleiding niet eens worden goedgekeurd en de begeleidend docent zou er een dikke vette streep door hebben gezet met de mededeling dat hij niet nogmaals tijd gaat verspillen aan prutswerk.

Gesloten