LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Adriaan20
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2020 09:58

Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Adriaan20 »

Dit onderzoek gaat over de relatie tussen lichaamsbewustzijn en het gevoel van zelfcontrole. Zou het bijvoorbeeld zo zijn dat hoe meer men bewust is van het eigen lichaam, hoe meer zelfcontrole men ervaart? Daarnaast worden ook andere zaken uitgevraagd die mogelijk van invloed zijn op lichaamsbewustzijn en zelfcontrole.
De meeste mensen vullen de vragenlijst in ongeveer 15 minuten in. Dit is de link: https://ls3.ou.nl/index.php/597792?lang=nl

Het onderzoek wordt uitgevoerd door 8 studenten psychologie aan de Open Universiteit.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ingevuld. Uitgebreide, mooie enquete!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door moederslink »

Ingevuld, bijzondere , boeiende enquête ! Succes!

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Vragenlijst afgebroken. Wat een vreemde merkwaardige vragen. Van de meeste vragen begrijp ik
echt niet wat er wordt bedoeld, dus een fatsoenlijk antwoord geven op dit soort vragen kan ik niet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Merkwaardige vragen...? Ik vond ze juist heel helder. Lang geleden dat ik een onderzoek van dit niveau heb gezien hier. Maar goed, misschien zit in dat niveau wel juist het probleem :D

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Lowieze »

Complimenten hoor en succes met de studie!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
18 dec 2020 22:02
Behoorlijk alternatieve poespas zonder enige relevantie
Dan heb je het duidelijk niet begrepen :D

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
18 dec 2020 23:08
breien schreef:
18 dec 2020 22:02
Behoorlijk alternatieve poespas zonder enige relevantie
Dan heb je het duidelijk niet begrepen :D
Hoho. Respecteer andermans mening ook eens. Met mijn MS ben ik talloze keren bij dit soort gewauwel geweest. Psychiaters praten, maar allemaal kletsen ze maar een kant op. Ik heb meegemaakt dat er werd gezegd "Ik heb drie boeken geschreven, dus ik heb er verstand van." Maar mij de hulp bieden die ik nodig had kon-ie niet. Dan vorm je vanzelf een behoorlijk negatieve mening over de "studie".

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het is maar een afstudeeronderzoek hè, geen diagnose of behandelplan.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Revoked »

Ja duh, daar gaat het überhaupt al mis.
Die studenten gaan in de toekomst suïcidale mensen alleen maar kunnen helpen als ze ophouden met suïcidale gedachten te hebben. Maar waarom zouden ze dan om hulp vragen?
In mijn donkere periode slikte ik tot 90 pillen per dag weg. Ik merkte zelf dat het heel fout ging en zocht hulp, om van de troep af te komen. Werd er gezegd dat ik alleen geholpen werd als ik minder dan 10 pillen per dag slikte....
Dus,
Dit soort gewauwel: ik ben blijkbaar niet de enige die er nìet op zit te wachten en die zeer aannemelijk kan maken dat het totale geldverspilling is. Die leerstoel kan zò het raam uit.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
19 dec 2020 00:19
Moneyman schreef:
18 dec 2020 23:08
breien schreef:
18 dec 2020 22:02
Behoorlijk alternatieve poespas zonder enige relevantie
Dan heb je het duidelijk niet begrepen :D
Hoho. Respecteer andermans mening ook eens. Met mijn MS ben ik talloze keren bij dit soort gewauwel geweest. Psychiaters praten, maar allemaal kletsen ze maar een kant op. Ik heb meegemaakt dat er werd gezegd "Ik heb drie boeken geschreven, dus ik heb er verstand van." Maar mij de hulp bieden die ik nodig had kon-ie niet. Dan vorm je vanzelf een behoorlijk negatieve mening over de "studie".
Sorry. Een dergelijke loze, niet-onderbouwde kreet over een afstudeeronderzoek respecteer ik inderdaad niet. Evenals jouw extrapolatie van jouw eigen ervaring naar de totale leerstoel. Daarvoor ken ik teveel wél positieve ervaringen.

Maar het gaat hier niet over de leerstoel of de effectiviteit van een behandeling, maar over de enquête.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Erthanax »

Psychiaters en psychologen zijn twee behoorlijk verschillende beroepsgroepen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact. Daarom lijkt de gegeven kritiek me niet heel relevant, en al helemaal niet voor dit onderzoek.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Meerdere antwoorden mogelijk bij geboortegeslacht? En voor de rest van de vragen kan ik mij voorstellen dat dit vragen oproept. Je moet jezelf door en door kennen wil je op dergelijk vragen antwoorden kunnen geven. Het komt op mij over dat er op een bepaalde doelgroep gemikt wordt. Krijg je dan een realistisch beeld over een gemiddelde?
Het is laag bij de grond om een opmerking te maken dat in het niveau het probleem zou schuilen. Als de vraagstelling niet duidelijk genoeg is sluit je grote groepen mensen uit. Dat ligt dus niet aan diegene die de vragen wil beantwoorden, maar aan de persoon die de vragen stelt.

Ik ben afgehaakt. Niet omdat ik de vragen niet begrijp, maar omdat het op mij overkomt dat niet iedereen een kans krijgt om dit in te vullen. Het geeft in mijn ogen geen beeld van heel Nederland.

Adriaan20
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2020 09:58

Re: Afstudeeronderzoek Zelfcontrole en Lichaamsbewustzijn

Ongelezen bericht door Adriaan20 »

In antwoord op de verschillende bovenstaande reacties: Dank voor de feedback (inclusief de kritiek). Met name de feedback over de moeilijkheid van sommige vragen (en dat dit effect heeft op onze steekproef) zullen we zeker meenemen in ons vervolg.
Reacties zijn nog altijd welkom!

Gesloten