LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeeronderzoek: Betalen met de OV-Chipkaart?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
265189kt
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2011 12:06

Afstudeeronderzoek: Betalen met de OV-Chipkaart?

Ongelezen bericht door 265189kt »

Merk zelf dat zelfs met het nieuwe pinnen momenteel dat de betaling trager gaat, aangezien in enkele winkels ik de keus moet maken tussen PIN betaling of Chipknip betaling. Verder vind ik het interessant dat de PIN pas vaak is geskimd maar gebruik van de PIN vermindert zover ik weet niet. De OV chipkaart is de laatste maanden negatief in het nieuws geweest met gekraakte chips. En het lijkt alsof er nog veel tegenstanders zijn ook al is het in enkele regio's verplichte kost. Mijn vraag is dan zouden jullie de OV-Chipkaart willen gebruiken voor betalingen in winkels?

Om mijn studie bedrijfskunde af te ronden aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam ben ik momenteel bezig met een onderzoek. Ik onderzoek de mogelijkheid tot betalen in de winkel met de OV Chipkaart en ik zou graag daarbij jullie hulp willen hebben.

Vragenlijst invullen duurt maar 5 minuten en je helpt me er enorm mee! Alvast bedankt!!!

Link: http://www.thesistools.com/web/?id=211221

Voor de mensen die willen helpen, mijn dank, voor mensen die niet willen helpen, die wens ik nog een fijne dag toe.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Afstudeeronderzoek: Betalen met de OV-Chipkaart?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Succes met het onderzoek en afstuderen!!
Ik zal deze een keertje aan mij voorbij laten gaan omdat ik geen goede respondent ben. Heb geen OV chipkaart, vandaar.

Dit is de goede rubriek inderdaad. :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Afstudeeronderzoek: Betalen met de OV-Chipkaart?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb hem ingevuld :)
Maar - reken er maar niet op dat betalen met een ovchipkaart (anders dan voor OV) snel ingevoerd gaat worden.

De Nederlandsche Bank is het er niet mee eens, het systeem zelf is (bewust?) zo lek als een mandje, plus het werkt met het OV al niet lekker.

Ik verwacht een OVbetaalsysteemchipknippinpas achtig iets ook niet binnen de komende 10 jaar :)

Gesloten