LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
John-Doe
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:54

Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door John-Doe »

Hallo iedereen,

Voor mijn studie (Communicatie & Multimedia Design) moet ik een doelgroepenonderzoek uitvoeren onder eigenaren van honden en katten.
Hiervoor heb ik een kleine enquête gemaakt http://ifav.nl/enquete/
De enquête gaat over dierenvoeding en bestaat uit negen vragen. Het zou mij erg helpen als jullie de enquête zouden willen invullen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

John

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

En wat doet in een dierenvoeding onderzoek mijn leeftijd en hoogst genoten opleiding ertoe?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door dhc »

Ach, weer zo'n onderzoekje.....
Wanneer gaat de redactie dit soort onzin blokkeren?

John-Doe
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:54

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door John-Doe »

Daan_1978 schreef:En wat doet in een dierenvoeding onderzoek mijn leeftijd en hoogst genoten opleiding ertoe?
Om een goed beeld van je doelgroep te krijgen is het nodig basisinformatie zoals Leeftijd en Opleiding te verzamelen. Hier zouden we bijvoorbeeld verbanden als "hoger opgeleiden kopen vaker merk a, dan lager opgeleiden" uit kunnen trekken.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik wordt zo moe van dat opleidingen verhaal. Al heb ik een goede opleiding, ik vul pas een onderzoek in als daar eens een keer NIET naar gevraagd wordt.

Oh, en mijn hond doet het slecht op duur voer. Overgestapt op Cavom.
Goedkoop, maar goed overwogen en overlegd voordat we zijn overgestapt, dus het onderzoek staat sowieso al niet tegenover opleiding gezien kwaliteit voor elke hond verschilt. Elke hond ( ook kat ) doet het weer op een ander merk echt goed.
Tevens zit in duur honden en/of kattenvoer vaak veel meer extra stoffen etc. wat het voer er absoluut niet beter op maakt.

Succes verder.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door kuklos »

Inderdaad, opleiding en leeftijd doen er niets toe. Dus deze maar fout ingevuld.

Milady
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 aug 2010 00:13

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Milady »

Gaat alleen maar over brokvoer,nou dat komt er hier echt niet in,rotzooi!!

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Milady schreef:Gaat alleen maar over brokvoer,nou dat komt er hier echt niet in,rotzooi!!
Ook dat is dus weer grote onzin. Brokvoer is prima.

Nooit opgelet bij de dierenarts, puppy cursus of wat voor persoon dan ook wie verstand heeft van honden?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door plumber »

Brokvoer is niet goed voor de hond.Had een hond die brokvoer kreeg en moest er altijd een bak water bij zetten die leeg gedronken werd.Heb nu een hond die alleen vlees krijgt en drinken doet hij een paar keer per dag.Volgens mij zit er in brokvoer te veel zout en van die dingen die er niet in thuishoren.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Remster »

Brokvoer is niet goed voor de hond
Dat is misschien jouw mening, maar zeer zeker geen feit.
Als je je hond alleen vlees geeft kun je alvast gaan sparen voor z'n kunstgebit, dat is de keerzijde.
Het is niet meer dan logisch dat een hond meer drinkt bij droge brokken.

Overigens vind ik vragen over opleidingsniveau ook nietszeggend. Ik ben zelf ongeschoold en werk op hbo niveau. Ik ken ook veel hoog opgeleide mensen met het eq van een zak uien.
Als je perse in hokjes wil denken kun je voor dit onderzoek beter vragen naar salaris dan naar opleidingsniveau. Je zou namelijk kunnen stellen dat mensen met hogere inkomens geneigd zijn voor duurdere merken te kiezen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door plumber »

Zijn genoeg alternatieve om zijn gebit op peil te houden zoals bijvoorbeeld die kluiven van buffelhuid.Heb een rashond waarmee we regelmatig op een bijeenkomst komen met veel van die honden.Uit die gesprekken blijkt dus dat brokvoer echt niet zo goed is hoor.Dat is dus de ervaring van vele. Bovendien waar in de natuur vinden dieren brokken. En een hond komt ook uit de natuur.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Jolijn »

Remster schreef:Overigens vind ik vragen over opleidingsniveau ook nietszeggend. Ik ben zelf ongeschoold en werk op hbo niveau. Ik ken ook veel hoog opgeleide mensen met het eq van een zak uien.
Als je perse in hokjes wil denken kun je voor dit onderzoek beter vragen naar salaris dan naar opleidingsniveau. Je zou namelijk kunnen stellen dat mensen met hogere inkomens geneigd zijn voor duurdere merken te kiezen.
Heel emotioneel dus? Tranen met tuiten?

Milady
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 aug 2010 00:13

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Milady »

@ ja hoor Daan 1978 ik heb juist wel opgelet, ene dierenartsen leren tijdens hun opleiding niets over brokvoer,en als ze dat wel krijgen dan is het gesponsord door de brokfabrikanten. DA zijn commercieel ingesteld vooral de merken JD Hills/Science diet brokken zie je veel bij de DA :!:

Toen jaren geleden de brokken op de markt kwamen, werd de gemiddelde hond idd ineens ouder dan vroeger. Dat kwam niet door de brokvoeding, maar o.a. aan verbeterde medische hulp en betere omstandigheden waarin de moderne huishond verkeerd.

Sinds een paar jaar is er ook vers vlees op de markt en dat kost vooral de wat oudere dierenarts moeite om z'n visie te veranderen. Soms is het voor jongere dierenartsen ook moeilijk, omdat ze vooral leren (van een brokkenfabrikant!) dat brokken voorzien zijn van alles wat een hond nodig heeft. Als zo'n dierenarts dan niet verder kijkt dan dat z'n neus lang is, blijft-ie jarenlang vastzitten in de mening dat brok-bevat-alles-wat-een-hond-nodig-heeft-dus-het-is-goed-voor-hem.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door bianca82 »

tja voor mijn examen heb ik ook diverse onderzoeken moeten doen en voor de statistieken moesten we dit soort dingen vragen of anders hadden we ons onderzoek niet goed uitgevoerd..

heel irritant inderdaad

ik doe overigens niet mee met dit onderzoek.. vind het overigens apart dat de persoon voor deze studie over dieren een onderzoek gaat doen.. meestal wordt dit soort onderzoekjes door opleiding dier gedaan

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Remster »

waar in de natuur vinden dieren brokken. En een hond komt ook uit de natuur.
Als dat de achterliggende gedachte is kun je dus het beste een karkas in je tuin neerleggen, of liever nog, een levend prooidier :idea:
Het woord 'natuur' is een omzetverhogend toverwoord waar veel fabrikanten dankbaar gebruik van maken.

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Rinus M »

plumber schreef:Brokvoer is niet goed voor de hond.Had een hond die brokvoer kreeg en moest er altijd een bak water bij zetten die leeg gedronken werd.Heb nu een hond die alleen vlees krijgt en drinken doet hij een paar keer per dag.Volgens mij zit er in brokvoer te veel zout en van die dingen die er niet in thuishoren.
Hier zit een kern van waarheid in, dit omdat KVV water bevat.
Wij hebben een Franse Bull, hebben ook div. soorten voer gevoerd (ook KVV).
Zijn nu overgestapt op Kjen hondenvoer en hebben geen problemen meer met onze hond.

Groet,
Rinus

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Het verschilt daarnaast ook per brok.
Soms zelfs zo, dat hoe duurder het voer, hoe meer troep erin zit.
Cavom is een brok voor 35 euro per 20 kilo. Geen geld en het wordt door verschillende G&G cursus begeleiders aangeraden.
Neem mijn vorige cursus, de begeleider heeft al het hele leven honden welke gebruikt worden voor de jacht en deze draaiden het beste op Cavom.
Honden zijn altijd gezond geweest en verder geen problemen.

Mijn nieuwe instructeur adviseert hetzelfde. En geloof me, ze worden niet door het merk gesponsord!
Cavom bevat overigens weinig troep en is een vrij losse brok, welke niet in de maag gaat kleven, maar in feite uit elkaar valt. Van braken na te snel eten zal een hond dus ook geen last hebben, vanwege dat het meeste voer uit zet in de maag, maar deze brok dus niet.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="Remster"][quote]waar in de natuur vinden dieren brokken. En een hond komt ook uit de natuur.[/quote]

Als dat de achterliggende gedachte is kun je dus het beste een karkas in je tuin neerleggen, of liever nog, een levend prooidier :idea:
Het woord 'natuur' is een omzetverhogend toverwoord waar veel fabrikanten dankbaar gebruik van maken.[/quote]

Volgens mij begrijp je niet waar ik het over heb,

cindybeau
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2011 21:31

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door cindybeau »

ik vind idd dat opleiding en leeftijd niet zo veel te maken hebben met waar het over gaat , maar goed daarom doe ik er ook niet aan mee.

Wij hebben een grote hond ( pyrenese berghond) van 11,5. En waar gezegd word dat de levensverwachting rond de 8 jaar ligt doet zij het toch erg goed op brokken. Zij krijgt Champ Dogfood brokken, ze vind ze erg lekker en hoeft er niet extra veel door te drinken.
Of je nou brokken geeft of alleen vlees als je hond maar goed eet en het lekker vind , dat is toch het allerbelangrijkste.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Dierenvoeding onderzoek (honden/katten eigenaren)

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="cindybeau"]ik vind idd dat opleiding en leeftijd niet zo veel te maken hebben met waar het over gaat , maar goed daarom doe ik er ook niet aan mee.

Wij hebben een grote hond ( pyrenese berghond) van 11,5. En waar gezegd word dat de levensverwachting rond de 8 jaar ligt doet zij het toch erg goed op brokken. Zij krijgt Champ Dogfood brokken, ze vind ze erg lekker en hoeft er niet extra veel door te drinken.
Of je nou brokken geeft of alleen vlees als je hond maar goed eet en het lekker vind , dat is toch het allerbelangrijkste.[/quote]

Helemaal mee eens. Maar heb je de hond al eens vlees gegeven?
Denk dat hij zijn brokken laat staan. Die van mij tenminste wel.
En wie weet beter wat lekker is,de hond of de mens.

Gesloten