LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor scooter die niet in bezit is

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Monique1974!
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2018 16:21

Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Monique1974! »

Hallo,

Omdat ik niet precies weet hoe het werkt bij Radar!
Probeer ik het nu via een mail hoop dat dit goed gaat, hoor dan ook graag van u!

Het volgende is het geval mijn dochter heeft al ruim 7 jaar steeds opnieuw te maken met vervelende brieven voor het betalen van kosten voor een scooter die zij niet in haar bezit heeft, ook nooit gehad!
Waarschijnlijk van de vorige bewoner van haar appartement!

Ook van de rechtbank heeft zij al twee keer brieven gekregen dat het betalen is opgeheven in 2015.
Toch blijft men haar steeds opnieuw brieven sturen, dat zij moet betalen dit moet stoppen dit kan niet.
Men heeft zelfs al geprobeerd om beslag te leggen op haar auto, het moet toch mogelijk zijn om dit te stoppen!
Dit moet toch te achterhalen zijn, ten tijde toen deze materie begon woonde mijn dochter in Duitsland, dus kon onmogelijk hiervoor aangeslagen worden woonde daar niet.

Nu een brief gestuurd waarin vermeld dat degene die toen op het adres woonde de rekeningen moet betalen, mijn dochter heeft nooit een bewijs van de scooter gezien waarop haar naam staat!
Tevens in brief vermeld dat met toevoeging van betreffende brieven van de rechtbank, en bewijs dat mijn dochter in Duitsland woonde in 2013 en dus niet op dit adres verantwoordelijk voor een scooter op dit adres, maar die zijn nooit heeft gehad!

Ik begrijp dat het een beetje verwarrend verhaal is, maar hoop heel graag van u advies te krijgen hoe wij verder in deze kunnen handelen!

Met vriendelijke groet,
Mevr M Snik- Putman,
[Persoonsgegevens verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2018 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door mahadma »

Je dient in NL verzekerd te zijn voor (in dit geval) een brommer die op jouw naam staat. Je kan alleen een brommer 'ten naam stellen' met een id card/rijbewijs. Als dit gebeurd is en de brommer nooit verkocht/gesloopt (met bewijs bedrijf) zal die brommer nog steeds op haar naam staan. En zal er dus ook een verzekering op moeten staan. Is die er niet krijg je te maken met rekeningen.

Als zij nooit een brommer op haar naam heeft gehad is er mogelijk id fraude geweest of de instantie heeft personen verward.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Monique1974! schreef:Hallo,

Omdat ik niet precies weet hoe het werkt bij Radar!
Probeer ik het nu via een mail hoop dat dit goed gaat, hoor dan ook graag van u!

Het volgende is het geval mijn dochter heeft al ruim 7 jaar steeds opnieuw te maken met vervelende brieven voor het betalen van kosten voor een scooter die zij niet in haar bezit heeft, ook nooit gehad!
Waarschijnlijk van de vorige bewoner van haar appartement!

Ook van de rechtbank heeft zij al twee keer brieven gekregen dat het betalen is opgeheven in 2015.
Toch blijft men haar steeds opnieuw brieven sturen, dat zij moet betalen dit moet stoppen dit kan niet.
Men heeft zelfs al geprobeerd om beslag te leggen op haar auto, het moet toch mogelijk zijn om dit te stoppen!
Dit moet toch te achterhalen zijn, ten tijde toen deze materie begon woonde mijn dochter in Duitsland, dus kon onmogelijk hiervoor aangeslagen worden woonde daar niet.

Nu een brief gestuurd waarin vermeld dat degene die toen op het adres woonde de rekeningen moet betalen, mijn dochter heeft nooit een bewijs van de scooter gezien waarop haar naam staat!
Tevens in brief vermeld dat met toevoeging van betreffende brieven van de rechtbank, en bewijs dat mijn dochter in Duitsland woonde in 2013 en dus niet op dit adres verantwoordelijk voor een scooter op dit adres, maar die zijn nooit heeft gehad!

Ik begrijp dat het een beetje verwarrend verhaal is, maar hoop heel graag van u advies te krijgen hoe wij verder in deze kunnen handelen!

Met vriendelijke groet,
Mevr M Snik- Putman,
[Persoonsgegevens verwijderd]
Ik begrijp dat er vonnissen tegen je dochter gewezen zijn. Is zij ooit behoorlijk opgeroepen voor zo'n zitting? En wat heeft ze gedaan toen ze die uitspraken ontving? Vanaf dat moment heeft ze namelijk 4 weken om in verzet te gaan. Als ze die heeft laten verstrijken, is het vonnis onherroepelijk en zal ze gewoon moeten betalen -zelfs als ze kan aantonen dat de vorderingen onjuist zijn.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door arvandongen »

Monique1974! schreef:Ook van de rechtbank heeft zij al twee keer brieven gekregen dat het betalen is opgeheven in 2015.
(...)
Nu een brief gestuurd waarin vermeld dat degene die toen op het adres woonde de rekeningen moet betalen, mijn dochter heeft nooit een bewijs van de scooter gezien waarop haar naam staat!
Het lijkt alsof alle brieven geadresseerd zijn aan de vorige bewoner. Dus niet aan de dochter.
Ook lijkt het alsof de rechtbank de dochter heeft vrijgesproken van deze zaak.

Het verhaal is een beetje warrig. Misschien dat Monique1974 het een en ander kan toelichten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Moneyman »

arvandongen schreef:
Monique1974! schreef:Ook van de rechtbank heeft zij al twee keer brieven gekregen dat het betalen is opgeheven in 2015.
(...)
Nu een brief gestuurd waarin vermeld dat degene die toen op het adres woonde de rekeningen moet betalen, mijn dochter heeft nooit een bewijs van de scooter gezien waarop haar naam staat!
Het lijkt alsof alle brieven geadresseerd zijn aan de vorige bewoner. Dus niet aan de dochter.
Ook lijkt het alsof de rechtbank de dochter heeft vrijgesproken van deze zaak.

Het verhaal is een beetje warrig. Misschien dat Monique1974 het een en ander kan toelichten.
Ik lees het anders: de rechtbank geeft blijkbaar aan dat d dochter van TS moet betalen (ze zal dus veroordeeld zijn), terwijl TS denkt (zonder dat te onderbouwen) dat dat op naam van de vorige bewoner moeten staan.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door arvandongen »

Hmmm.

Tijdslijn:
- 2011: Start van de betalings issue ("al ruim 7 jaar steeds opnieuw")
- 2011: Dochter woont in Duitsland ("ten tijde toen deze materie begon woonde mijn dochter in Duitsland")
- 2013: Dochter woont in Duitsland ("bewijs dat mijn dochter in Duitsland woonde in 2013")
- 2015: Rechtbank schrijft: "Het betalen is opgeheven"
- 2016, 2017: "Men" blijft brieven sturen.
- 2018: TS heeft brief teruggestuurd met bewijsstukken dat er niet betaald hoeft te worden (Rechtbank en bewijs van wonen in Duitsland in 2013). In die brief wordt (zonder onderbouwing) ook naar een vorige bewoner gewezen als waarschijnlijke eigenaar van de scooter.

Monique1974: Klopt dat een beetje?

Monique1974!
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2018 16:21

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Monique1974! »

Ik zou 3 brommer kentekens volgens het cijb op mijn naam hebben staan. Maar ten eerste heb ik nog nooit van mijn leven brommer gereden laat staan een gehad. Ook de aangegeven datum was ik niet eens woonachtig in Nederland maar Duitsland. 2 zijn nu afgehandeld als niet geldig en bewezen en nu is er nog 1 over en daar blijven ze nu over doorgaan als strafbaar feit. Ik weet nu naar zoveel jaar niet meer hoe ik moet bewijzen dat ik nog nooit een brommer heb gehad of gereden. Het gaat nu over een rekening van 997,- omdat ik niet zou hebben gereageerd maar dat kon ik ook niet want had de post nooit ontvangen omdat ik niet in Nederland woonde maar de rechter geeft aan dat het afgeleverd is voor ontvangst op mijn oude adres maar dat kan dus niet want ik woonde niet in Nederland. Ik vermoed zelf dat iemand mijn gegevens heeft gebruikt maarja ook dat kan ik niet aantonen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ben je ooit je ID kaart of paspoort kwijt geraakt?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Monique1974! schreef:Ik zou 3 brommer kentekens volgens het cijb op mijn naam hebben staan. Maar ten eerste heb ik nog nooit van mijn leven brommer gereden laat staan een gehad. Ook de aangegeven datum was ik niet eens woonachtig in Nederland maar Duitsland. 2 zijn nu afgehandeld als niet geldig en bewezen en nu is er nog 1 over en daar blijven ze nu over doorgaan als strafbaar feit. Ik weet nu naar zoveel jaar niet meer hoe ik moet bewijzen dat ik nog nooit een brommer heb gehad of gereden. Het gaat nu over een rekening van 997,- omdat ik niet zou hebben gereageerd maar dat kon ik ook niet want had de post nooit ontvangen omdat ik niet in Nederland woonde maar de rechter geeft aan dat het afgeleverd is voor ontvangst op mijn oude adres maar dat kan dus niet want ik woonde niet in Nederland. Ik vermoed zelf dat iemand mijn gegevens heeft gebruikt maarja ook dat kan ik niet aantonen
Huh? Ik? Het ging toch om je dochter?

Gaat het nu om CJIB-boetes, of im rechtszaken? Als je zinnig advies wilt, is een duidelijk en concreet verhaal erg belangrijk. Ga anders eens met alle papieren juridisch advies halen.

Monique1974!
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2018 16:21

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Monique1974! »

Nee ik ben nooit mij ID kwijt geweest.
Doordat het al jaren loopt zijn het oplopende kosten geworden en ging eerst via het cijb maar omdat ik steeds bezwaar in heb gedient loopt het nu als straf. Ik heb vandaag weer een bezwaar ingedient tegen het vonnis en heb nu alles bij hun neergelegd en gezegt dat zij nu maar moeten aantonen dat ik het daadwerkelijk was en dat ik bewijs wil zien omdat ik helemaal niet in Nederland was. Ook schakel ik nu mijn rechtsbijstand maar in

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die rechtsbijstand had u natuurlijk al lang en breed moeten inschakelen.

Ik heb het idee dat u een beetje als katvanger hebt gefungeerd.

Monique1974!
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2018 16:21

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Monique1974! »

Ja dat klopt had ik eerder moeten doen rechtsbijstand inschakelen. En ja ik denk dat ik een geval katvanger ben te goed van vertrouwen soms. Ik denk dat iemand mijn gegevens heeft gebruikt iets anders kan ik ook niet bedenken

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Monique1974! schreef:Ja dat klopt had ik eerder moeten doen rechtsbijstand inschakelen. En ja ik denk dat ik een geval katvanger ben te goed van vertrouwen soms. Ik denk dat iemand mijn gegevens heeft gebruikt iets anders kan ik ook niet bedenken
Iemand kan alleen uw gegevens gebruiken als u ze heeft afgegeven. Er is meer aan de hand dan u laat blijken.

Monique1974!
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2018 16:21

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Monique1974! »

Nee er is niet meer aan de hand dan wat ik hier open geschreven heb neodutchio.
Maar is ook moeilijk uit te leggen zo, is al een heel lang traject wat al jaren speelt en kan je niet in 5 min uitleggen. Toch ben ik iedereen dankbaar die iets heeft toegevoegd hier op dit forum en neem ik zeker mee tot een oplossing.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als er een kenteken op uw naam staat, moet dat met uw identiteitsbewijs overgeschreven zijn. Dus u moet daar bij geweest zijn.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door arvandongen »

Lady1234 schreef:Als er een kenteken op uw naam staat, moet dat met uw identiteitsbewijs overgeschreven zijn. Dus u moet daar bij geweest zijn.
Of stonden ze op de naam van haar dochter, overgeschreven met haar ID bewijs, terwijl die dochter in Duitsland woonde?

Ergens klopt hier iets niet.......

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor scooter die niet in bezit is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Monique1974! schreef:Nee er is niet meer aan de hand dan wat ik hier open geschreven heb neodutchio.
Maar het verhaal wat je hier schrijft, is sowieso onvolledig en klopt niet. Je zult hier dus ook geen zinnig advies krijgen.

Gesloten