LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Constructief, positief en optimistisch ... Radar als topic-onderwerp ...

Onlangs werd ik op een door mij geposte topic op het Radar-forum min of meer belachelijk gemaakt, omdat ik ooit had gezegd, dat dit Radar-forum "het beste consumentenforum" van Nederland kan gaan worden.

Eigenlijk contrair, dat een deelnemer, die toch dagelijks het forum bezoekt, hier klaarblijkelijk niet even gewoon pal achter gaat staan. Ik ga ervan uit, dat de opzet van het Radar-forum een soort visvijver voor de omroepredacties is, waaruit ze functioneel naar believen hun actuele onderwerpen kunnen hengelen om er nieuwsbrieven en uitzendingen van te kunnen maken t.b.v. de doelgroep 'consumenten'. Het zijn daarom vooral de vragen (en iets minder de antwoorden), die voor de omroep grote waarde hebben, maar topicstarters kunnen hier natuurlijk soms ook waardevolle tips krijgen.

Er zijn meerdere redenen waarom ik eerder besloten heb deel te gaan nemen aan het Radar-forum en omdat een tweede deelnemer (ook weer met kritiek) mij op het idee bracht om de kwaliteit van Radar en de invloed op onze maatschappij beter te etaleren, heb ik besloten om er meerdere Radar-topics van te maken. Topics die belichten hoeveel invloed uitgeoefend kan worden nu m.i. de belangenbehartiger, de Consumentenbond in een leden-crisis (leeftijdsprobleem?) zit en niet meer weet waarmee ze de steeds meer verwende consumenten nog kunnen helpen ... tegen betaling natuurlijk (verwend door de gemakkelijk vindbare informatie via het internet). Of het gat snel gedicht kan worden is nog de vraag, maar er is zojuist een nieuwe directeur geïnstalleerd en een jaar gelden een 'innovatie-manager' aangenomen. Een derde deelnemer zal meteen weer naar een onderbouwing gaan vragen, waarom ik nog niet alle kaarten laat zien.

Vandaag wil ik beginnen met het promoten van een tool van Radar en óók die deelnemers van het forum vragen om zich aan te melden bij het Radar-testpanel, voorzover zij nog geen lid zijn en waar interessante maatschappelijke en consumentenonderwerpen worden behandeld. Opvallende test kunnen uitgelicht worden.

NB. Een topic moet overigens altijd uiteindelijk nog een vraag hebben!
Komt ie: Wat vinden de deelnemers van het idee om Radar en het Radar-forum eens als beste behartiger van consumentenbelangen in het zonnetje te gaan zetten (zonder op de man, TS, te gaan spelen)?

Niet vergeten: https://radar.avrotros.nl/testpanel/overzicht/

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door reggie2 »

Word je niet moe van jezelf, ga iets nuttigs doen!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

reggie2 schreef:
22 apr 2019 13:52
Word je niet moe van jezelf, ga iets nuttigs doen!
"... zonder op de man, TS, te gaan spelen ..."

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door Costnix »

Ga lekker buiten zitten. Het zonnetje schijnt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Costnix schreef:
22 apr 2019 14:12
Ga lekker buiten zitten. Het zonnetje schijnt.
De TEST niet gezien?
https://huidtherapie-brabant.nl/tros-ra ... vindingen/

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door gosewijn »

hänschen klein schreef:
22 apr 2019 13:33
Constructief, positief en optimistisch ... Radar als topic-onderwerp ...

Onlangs werd ik op een door mij geposte topic op het Radar-forum min of meer belachelijk gemaakt, omdat ik ooit had gezegd, dat dit Radar-forum "het beste consumentenforum" van Nederland kan gaan worden.

Eigenlijk contrair, dat een deelnemer, die toch dagelijks het forum bezoekt, hier klaarblijkelijk niet even gewoon pal achter gaat staan. Ik ga ervan uit, dat de opzet van het Radar-forum een soort visvijver voor de omroepredacties is, waaruit ze functioneel naar believen hun actuele onderwerpen kunnen hengelen om er nieuwsbrieven en uitzendingen van te kunnen maken t.b.v. de doelgroep 'consumenten'. Het zijn daarom vooral de vragen (en iets minder de antwoorden), die voor de omroep grote waarde hebben, maar topicstarters kunnen hier natuurlijk soms ook waardevolle tips krijgen.

Er zijn meerdere redenen waarom ik eerder besloten heb deel te gaan nemen aan het Radar-forum en omdat een tweede deelnemer (ook weer met kritiek) mij op het idee bracht om de kwaliteit van Radar en de invloed op onze maatschappij beter te etaleren, heb ik besloten om er meerdere Radar-topics van te maken. Topics die belichten hoeveel invloed uitgeoefend kan worden nu m.i. de belangenbehartiger, de Consumentenbond in een leden-crisis (leeftijdsprobleem?) zit en niet meer weet waarmee ze de steeds meer verwende consumenten nog kunnen helpen ... tegen betaling natuurlijk (verwend door de gemakkelijk vindbare informatie via het internet). Of het gat snel gedicht kan worden is nog de vraag , maar er is zojuist een nieuwe directeur geïnstalleerd en [/b ]een jaar gelden een 'innovatie-manager' aangenomen. Een derde deelnemer zal meteen weer naar een onderbouwing gaan vragen, waarom ik nog niet alle kaarten laat zien.

Vandaag wil ik beginnen met het promoten van een tool van Radar en óók die deelnemers van het forum vragen om zich aan te melden bij het Radar-testpanel, voorzover zij nog geen lid zijn en waar interessante maatschappelijke en consumentenonderwerpen worden behandeld. Opvallende test kunnen uitgelicht worden.

NB. Een topic moet overigens altijd uiteindelijk nog een vraag hebben!
Komt ie: Wat vinden de deelnemers van het idee om Radar en het Radar-forum eens als beste behartiger van consumentenbelangen in het zonnetje te gaan zetten (zonder op de man, TS, te gaan spelen)?

Niet vergeten: https://radar.avrotros.nl/testpanel/overzicht/


:mrgreen:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

fonsflons schreef:
22 apr 2019 14:23
Ik denk dat dit geen taak is voor iemand met de hoogste score in forum bans en offtopic reacties. Iemand die zelf meerdere malen aangegeven heeft zich niets van de forumregels aan te trekken, ondanks redactie verzoeken dit niet te doen toch pb's
blijft versturen naar nieuwe deelnemers, in zijn eigen topics geen Nee accepteet etc etc
Grenzen verleggen is altijd erg risicorijk, innovatie een moeizame zaak en tòch is het doel om hier het beste forum van Nederland te maken ... óók met diegenen die eigenlijk helemaal geen verandering willen.

Overigens heeft de redactie óok onlangs weer gezegd, 'at je beter niet reageert op een topic, wanneer je niets te zeggen hebt'.

Ik blijf a - op hun lijn! en b - zoek a.u.b. eens op waar ik gezegd heb dat ik mij niets van de regels aantrek en c - een PB versturen is en was niet verboden en ik heb dit sinds die opmerking van de moderator ook niet meer in praktijk gebracht. M.a.w. we leren ervan en worden inderdaad steeds beter.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

fonsflons schreef:
22 apr 2019 14:34
Antwoord op vraag: ik vind radar zeker niet een van de beste behartigers van consumentenbelangen, en vind dus dat zij hier ook niet voor in het zonnetje gezet hoeven te worden.
U maakt mij nu wel èrg nieuwsgierig ... zijn er betere belangenbehartigers? Werkelijk?

Vertel ...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door scontra »

Hoort dit hele verhaal niet thuis onder het topic "DE HUISKAMER" of "FEEDBACK nr. ?" , alwaar panelleden de gelegenheid hebben gekregen om ongekunsteld en ongecensureerd elkaars meningen te delen. :idea:

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
22 apr 2019 14:38
fonsflons schreef:
22 apr 2019 14:23
Ik denk dat dit geen taak is voor iemand met de hoogste score in forum bans en offtopic reacties. Iemand die zelf meerdere malen aangegeven heeft zich niets van de forumregels aan te trekken, ondanks redactie verzoeken dit niet te doen toch pb's
blijft versturen naar nieuwe deelnemers, in zijn eigen topics geen Nee accepteet etc etc
zoek a.u.b. eens op waar ik gezegd heb dat ik mij niets van de regels aantrek.
Leuke uitdaging, je weet heel goed dat de helft van je berichten (terecht) verwijderd zijn. De forumdeelnemers hebben echter een goed geheugen...

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

scontra schreef:
22 apr 2019 14:44
Hoort dit hele verhaal niet thuis onder het topic "DE HUISKAMER" of "FEEDBACK nr. ?" , alwaar panelleden de gelegenheid hebben gekregen om ongekunsteld en ongecensureerd elkaars meningen te delen. :idea:
Ik was daar allang niet meer, omdat het veel 'praat' is, maar misschien heeft u gelijk, alhoewel ... ben ik beslist niet de enige ben die die wegen niet (meer) weet ... waarom ik hoop dat het tòch een 'echte topic' zal/mag blijven.

Wanneer het belangrijk is voor u, kunnen we er Kamervragen (lees beheerdervragen) over stellen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Moneyman ...

Ik draai nu eens de boel om en vraag ú om een onderbouwing van uw bewering (en daarmee bedoel ik NIET, dat de forumdeelnemers een goed of minder goed geheugen zouden hebben).

Ik geef aan, dat een goed forum met goede topics uiteindelijk het optimale voedsel voor ons allemaal is en bedoel daarmee het forum, de Omroep en alle consumenten die steeds meer vragen in onze huidige maatschappij hebben ...

Met de 'afbraak' onlangs m.b.t. goedkope vluchten en de angst voor warmtepompen was u niet erg constructief en dat is mede een reden om niet in huiskamertjes, maar op een echte topic dit eens beter/anders te gaan bekijken.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ach HK je bent de weg kwijt ,is niet erg hoor , je komt er gelukkig zelf achter. Maar er is een hulpmiddel ,een navigatie ook wel tomtom genoemd . In de blauwe balk bovenaan kunt u het vinden .

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Waarom?

"Dit bericht is al gemeld".

Waarom moet een antwoord/topic meteen weer gemeld gaan worden?

Komen we en onder elkaar niet meer uit, moet de moderator maar gestoord worden op het gevaar, dat daar iemand zijn/haar rust wil hebben op een feestdag en het topicfeest blokkeert/verwijderd ... of is juist dàt de tactiek?

Is dan iedereen 100% tevreden met de overmacht van producenten en het toenemende aantal consumentenklachten?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 22 apr 2019 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

gosewijn schreef:
22 apr 2019 15:17
Ach HK je bent de weg kwijt ,is niet erg hoor , je komt er gelukkig zelf achter. Maar er is een hulpmiddel ,een navigatie ook wel tomtom genoemd . In de blauwe balk bovenaan kunt u het vinden .
Ter herinnering: Ik probeer juist nieuwe paden te màken (innovatie) en blijf daarbij niet op bereids eerder gemaakte snelwegen (navigatie). Er komt een stevige concurrentiewind opzetten bij de Omroepen, natuurlijk mogelijk dat die zich NIET willen voorbereiden, maar die indruk maakte het wat betreft de Avro/Tros juist helemaal niet.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@flonsflonsflons ...

dàt is natuurlijk helemaal geen antwoord op de aan u gestelde vraag ...
wáár consumentenbelangen dan béter worden behartigd dan bij Radar, zoals u zojuist nog zelf zegt.

en verder... "Radar niet in het zonnetje zetten"?

Is dat een opdracht?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 22 apr 2019 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

fonsflons schreef:
22 apr 2019 15:58
Nou nog eentje om het af te leren dan, vers van de vers van het beste forum der Nederlandsche consumenten belangen:

De Mora hamburgers bevatten meer kip dan de kip burgers.
Probeer dan de Mora Veggie-line eens ... (getipt via het betere Radar-forum).

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door BL2 »

.....en omdat een tweede deelnemer (ook weer met kritiek) mij op het idee bracht om de kwaliteit van Radar en de invloed op onze maatschappij beter te etaleren......
Ho, ho, geen kritiek, slechts een andere mening !
En dat is nou juist het mooie van een forum, je mag een eigen mening hebben.....

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik zal deze topic eens een tijdje zonder mijn commentaar en antwoorden op vragen verder laten 'werken' ...

maar wordt eerst vooral bevestigd in de aaanname, dat meerdere deelnemers niet werkelijk trots zijn op de Omroep, die jullie als gastgever zouden moeten beschouwen.

PS. Overigens zijn mijn ooit gemaakte voorstellen/spelregels helemaal niet allemaal verworpen ... @Flons!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bij de AvroTros "komt het nieuws van alle kanten!"

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik laat mij niet sturen door u om nu weer lid van het testpanel te worden. :x
Als ik dat al zou willen, meld ik mijzelf wel aan....
Uw gedram en prominente aanwezigheid en baasspelerij hier vind ik nu echt vervelend worden en dan straks weer huilie huilie doen als u van alle kanten weer tegengas krijgt en het weer eindigt in oeverloos gezwam en u zich weer eens zwaar verongelijkt voelt en uw reacties worden gemeld en dan verwijderd .
U leert niets, luistert niet en blijft zich kennelijk nog steeds de opperaap op de apenrots voelen .

Bij Kassa bent u er door dat gedrag voorgoed afgeknikkerd.

Zo wordt het nooit het beste forum en Radar vind ik niet altijd de beste belangenbehartiger van consumenten dus vooralsnog zet ik ze niet in het zonnetje.

Gesloten