LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Kerstin1808
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2021 14:06

Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Kerstin1808 »

Wat moet ik doen? In oktober mail ontvangen dat ik per 1 november zou worden aangesloten bij Budget Energie. Ze hebben mij n kopie van t contract gestuurd echter ik heb nooit getekend. Was klant bij Essent en betaalde daar minder en was tevreden dus waarom overstappen? Essent zou mij niet afsluiten maar is toch automatisch gebeurt. Aangesloten bij budget op 1/11 en afgesloten op 3/11. Vervolgens weer terug n Essent maar op variabel contract totdat was uitgezocht wat er fout is gegaan. Ondertussen gebeld door Regionaal energie beheer of ik naar DGB wilde want dat was goedkoper. Dacht er slim aan te doen. Essent mocht ik gewoon opzeggen en boete v budget zou door dgb worden vergoed. Dit is echter omslachtig en gebeurt pas aan het einde van het jaar. Meerdere partijen hebben mij nu verzekerd de boete niet te betalen want ik wacht nog steeds op een bandopname v mijn toezegging naar budget. Maar tot op heden niks ontvangen. Ik heb niks toegezegd, niks getekend. Indien ik de boete niet betaal ben ik bang v een incassobureau en hogere kosten maar diverse partijen, waaronder ACM, vertellen mij dat budget energie geen poot heeft om op te staan omdat er geen bandopname is. Klopt dit? Ik wil ook niet betalen omdat ik de situatie wel heel "bijzonder" vind en ik zeker ben dat ik niks heb toegezegd. Maar als alleenstaande moeder van 3 kids en nu klein inkomen heb ik ook geen zin in een hogere boete. Wie weet hoe ik hier vanaf kom? En wat is t beste on te doen? Wie heeft nu gelijk? Vandaag een mail ontvangen v budget dat ik t bedrag voor 20/2 betaald moet hebben. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en antwoorden. Alvast bedankt

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zou budget energie vragen om een kopie van de afgesloten overeenkomst met je handtekening erop.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat was niet slim om van Essent opnieuw weg te gaan, voordat het probleem opgelost was.

Dien een schriftelijke klacht in over dat niet bestaande contract en ga daarna naar de geschillencommissie.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe komt Budget Energie aan uw gegevens en waarom hebben zij u klant gemaakt? Dat contract zal niet uit de lucht komen vallen lijkt mij. U gaat weer terug naar Essent en voordat alles uitgezocht is stapt u weer over. Zo wordt het verhaal alleen maar lastiger. U was klant bij Essent en er moet een boete betaald worden aan Budget Energie. Dat strookt al niet.

Hoeveel oktober kwam de overeenkomst in de mail? Het zou kunnen zijn dat u kon opzeggen op basis van herroepingsrecht. Maar aangezien Budget Energie u zo snel weer afgesloten heeft kan het ook zijn dat zij hun fout hebben ingezien. Dan bent u ook geen boete verschuldigd.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kerstin1808 schreef:
17 feb 2021 14:20
Wat moet ik doen? In oktober mail ontvangen dat ik per 1 november zou worden aangesloten bij Budget Energie. Ze hebben mij n kopie van t contract gestuurd echter ik heb nooit getekend. Was klant bij Essent en betaalde daar minder en was tevreden dus waarom overstappen? Essent zou mij niet afsluiten maar is toch automatisch gebeurt.
Het is Budget Energie die moet bewijzen dat u met hen een overeenkomst bent aangegaan. U betwist dat. Voor het aangaan van een overeenkomst is overigens geen handtekening vereist. U moet daarvoor alleen een aanbod aanvaarden en dat kan ook mondeling.
Kerstin1808 schreef:
17 feb 2021 14:20
Ondertussen gebeld door Regionaal energie beheer of ik naar DGB wilde want dat was goedkoper. Dacht er slim aan te doen.
Dat mag gewoon.
Kerstin1808 schreef:
17 feb 2021 14:20
Meerdere partijen hebben mij nu verzekerd de boete niet te betalen want ik wacht nog steeds op een bandopname v mijn toezegging naar budget.
Ik ben genegen het zelfde antwoord te geven, maar als u zwart op wit heeft dat DGB de boete vergoed dan zou u de boete ook wel kunnen betalen. Zeker wanneer u geen cadeau krijgt als Bugdet Energie de boete niet kan innen.
Kerstin1808 schreef:
17 feb 2021 14:20
Maar tot op heden niks ontvangen. Ik heb niks toegezegd, niks getekend. Indien ik de boete niet betaal ben ik bang v een incassobureau en hogere kosten maar diverse partijen, waaronder ACM, vertellen mij dat budget energie geen poot heeft om op te staan omdat er geen bandopname is. Klopt dit?
Ja, dat klopt. Ze hebben dus gewoon geen bewijs.
Kerstin1808 schreef:
17 feb 2021 14:20
En wat is t beste on te doen?
Dat hang af van wat u wilt. Als u er van wilt zijn en zwart op wit heeft staan dat die ander deze boete vergoed en u geen korting ontvangt als u geen boete betaald dan kunt u overwegen om wel te betalen. Daarna houd dit zeker op. Maar juridisch gezien is niet betalen het beste om te doen. Op het moment dat u betaald verschuift namelijk de bewijslast.
Kerstin1808 schreef:
17 feb 2021 14:20
Wie heeft nu gelijk?
Ik vermoed dat u gelijk heeft.
Kerstin1808 schreef:
17 feb 2021 14:20
Vandaag een mail ontvangen v budget dat ik t bedrag voor 20/2 betaald moet hebben.
Ik ben toevallig zelf bij Budget Energie begonnen. Mijn maand bedrag was dubbel zo hoog als wat ik verbruikte. Budget Energie weigerde om na een jaar de jaarafrekening op te maken. Ik ben toen gestopt met betalen. Ik heb toen ook een incassobureau op mijn dak gekregen en heb mijn poot stijf gehouden. Ik ben naar een ander overgestapt en kreeg toen ook een boete. Dit alles is uiteindelijk redelijk opgelost. Die boete is kwijt gescholden en ik een paar maanden cadeau gekregen als gevolg van een fout aan hun zijde.

P.S. Niet te veel naar NeoDutchio luisteren. Hij vraagt zich altijd als eerste af waarom een TS schuldig is.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering (indien je deze hebt).

sake1987

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Volgens mij moet u leren om niet meer te reageren op telefonische aanbiedingen.
Heb zo het idee dat u zich te gemakkelijk laat beïnvloeden.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Kerstin1808 schreef:
17 feb 2021 14:20
Ondertussen gebeld door Regionaal energie beheer of ik naar DGB wilde want dat was goedkoper. Dacht er slim aan te doen.
Wat u ook doet, blijf weg bij dgb. Torenhoog vastrecht en ze contracteren je zomaar voor 5 jaar. De tarieven per kwh en m3 zijn ook bovengemiddeld. En die Regionale energiebeheerder is niets minder als de zoveelste cowboys die als tussenpersoon dikke bonussen binnenharkt door mensen met leugens die zeer dure energiemaatschappij in de maag te splitsen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
18 feb 2021 08:37
Wat u ook doet, blijf weg bij dgb. Torenhoog vastrecht en ze contracteren je zomaar voor 5 jaar. De tarieven per kwh en m3 zijn ook bovengemiddeld. En die Regionale energiebeheerder is niets minder als de zoveelste cowboys die als tussenpersoon dikke bonussen binnenharkt door mensen met leugens die zeer dure energiemaatschappij in de maag te splitsen.
5 jaar is enkel voor zakelijke contracten. Voor consumenten worden alleen 1, 2 en 3 jarige contracten aangeboden. En de hoge prijs kan iedereen zelf berekenen.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
18 feb 2021 11:16
J. Deltoer schreef:
18 feb 2021 08:37
Wat u ook doet, blijf weg bij dgb. Torenhoog vastrecht en ze contracteren je zomaar voor 5 jaar. De tarieven per kwh en m3 zijn ook bovengemiddeld. En die Regionale energiebeheerder is niets minder als de zoveelste cowboys die als tussenpersoon dikke bonussen binnenharkt door mensen met leugens die zeer dure energiemaatschappij in de maag te splitsen.
5 jaar is enkel voor zakelijke contracten. Voor consumenten worden alleen 1, 2 en 3 jarige contracten aangeboden. En de hoge prijs kan iedereen zelf berekenen.
Onjuist. DGB splitst consumenten ook vijfjaarscontracten in de maag. Helaas.
En ik waarschuw voor de (absurd) hoge prijs met name vastrecht. En dat je die inderdaad zelf kunt berekenen, wat heeft dat er mee te maken?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
18 feb 2021 13:09
NeoDutchio schreef:
18 feb 2021 11:16
J. Deltoer schreef:
18 feb 2021 08:37
Wat u ook doet, blijf weg bij dgb. Torenhoog vastrecht en ze contracteren je zomaar voor 5 jaar. De tarieven per kwh en m3 zijn ook bovengemiddeld. En die Regionale energiebeheerder is niets minder als de zoveelste cowboys die als tussenpersoon dikke bonussen binnenharkt door mensen met leugens die zeer dure energiemaatschappij in de maag te splitsen.
5 jaar is enkel voor zakelijke contracten. Voor consumenten worden alleen 1, 2 en 3 jarige contracten aangeboden. En de hoge prijs kan iedereen zelf berekenen.
Onjuist. DGB splitst consumenten ook vijfjaarscontracten in de maag. Helaas.
En ik waarschuw voor de (absurd) hoge prijs met name vastrecht. En dat je die inderdaad zelf kunt berekenen, wat heeft dat er mee te maken?
1 simpele klik op hun site leert dat ze geen 5 jarige consumenten contracten hebben. Zakelijk wel. Een dergelijke overeenkomst wordt dus op een adres aangeboden met een KVK inschrijving. En mocht dat een woonhuis zijn, dan beschermd de wet de consument.
En dat u ze duur vindt hoeft niet te betekenen dat ze ook duur zijn. Iedereen kan voor zichzelf een afweging maken of ze op prijs willen gaan of op kwaliteit. Ik betaal bijvoorbeeld meer voor mijn internetpakket dan een prijsvechter. Echter krijg ik bepaalde andere voordelen die een prijsvechter niet kan bieden. Ook het bedrijf erachter is solide en doet meer dan alleen geld incasseren. Een bewuste keuze om voor een duurdere te gaan.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het bedrijf erachter is niet solide:
1. Vastrecht van 115 euro per produkt
2. Contracperiodes van 5 jaar voor consumenten
3. Gebruik maken van energiecowboys en cold calling
Misschien kunt u beter nog een extra muisklik doen dan zult u de vele klachten op internet tegenkomen over dit bedrijf. Ook een artikel van vara kassa over DGB. Zelf heb ik in het verleden ook mensen geholpen om van dit rotbedrijf af te komen. En de service waar u het over hebt is nonsens. Stroom = stroom.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
18 feb 2021 14:42
Het bedrijf erachter is niet solide:
1. Vastrecht van 115 euro per produkt
2. Contracperiodes van 5 jaar voor consumenten
3. Gebruik maken van energiecowboys en cold calling
Misschien kunt u beter nog een extra muisklik doen dan zult u de vele klachten op internet tegenkomen over dit bedrijf. Ook een artikel van vara kassa over DGB. Zelf heb ik in het verleden ook mensen geholpen om van dit rotbedrijf af te komen. En de service waar u het over hebt is nonsens. Stroom = stroom.
U kent een bedrijf waar geen klachten over zijn? Ik niet. 5 jarige contracten zijn niet toegestaan, om die reden wordt die nu dus ook niet meer aangeboden. Ik word door vele cowboy’s gebeld namens alle merken. Dat is dus niet alleen voorbehouden aan DGB. En ja, stroom is stroom, maar in de bedrijven zit een groot verschil. Iemand die puur op prijs gaat kiest voor de goedkoopste, iemand die meer verwacht kijkt naar een aanbieder die bij zijn wensen past.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@j.deltoer
Stroom = stroom wat een dooddoener. Internet is internet maar er is ADSL en glasvezel.
Zorgverzekeraar is zorgverzekeraar, grappig dat mensen hier dan wel kijken wat ze voor hun geld krijgen.
Tja koffie is koffie, toch heb ik liever een Nespresso dan een bakkie uit de automaat van mijn baas.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Boete van Budget Energie: Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Kerstin, doe NIETS . Angst is een slechte raadgever. Budget energie heeft geen been om op te staan.

Als u wel "alvast" betaald om problemen te voorkomen,, bent u dat geld kwijt. En heeft u een echt probleem.
De term ze heeft betaald vliegt dan over de tafel. Dat doe je niet als je onschuldig bent.

Laat het gewoon op u afkomen. Budget energie heeft geen been om op te staan. Het probleem is alleen, dat een manager nooit een fout zal erkennen. Tenzij het iemand met wel de noodzakelijke kwaliteit.

Bij centraal beheer zult u die niet tegen komen. Evenzo bij ING en SNS.

Kerstin U heeft NIET getekend. De tegenpartij. is nu aan zet. Maar ze zijn al schaakmat. Geen zorgen. Sterkte heeft u niet nodig.

Dit probleem verdampt . is er nimmer geweest blijkt later. Heb dit al twee maal mee gemaakt. Even een tip.

Neem na het opnemen telefoon ; stilte aan de andere kant, zeg niet JA ? Zeg hallo of neen. Fijn weekend. Henk.

Gesloten