DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door berndv »

JeanneSmit schreef:
17 apr 2020 14:34
Ik vind dat ook niet normaal van DHL. Je betaald bezorgkosten, dus dan horen ze ook aan je voordeur te bezorgen.
Dat hoeven ze dus niet. U kunt uzelf wel herhalen, maar dat maakt het niet opeens meer waar. Kijk anders gewoon in de voorwaarden van DHL, die al eerder genoemd zijn:
Hawk-Eye schreef:
17 apr 2020 14:26
Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte.
JeanneSmit schreef:
17 apr 2020 15:28
Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.
Dan praat je niet over een centrale ontvangstruimte, want dan is de voordeur het huisnummer en dus het adres, als de individuele woonruimtes geen eigen adres hebben. Dat u het geen afleveradres vindt, wil niet zeggen dat ze hier niet horen af te leveren.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Het makkelijkste is om gewoon naar een winkel te gaan.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Aygulf »

Sinds jaar en dag al problemen mee? Tjonge jonge wat kan een mens toch lijden. Ga gewoon eens de deur uit en haal het op bij het dichtst bij zijnde afhaalpunt. Een kleine kindje dat overstuur raakt van de bel? En een moeder die overstuur raakt van een bezorger die geen tijd heeft om op een lift te wachten, weer aanbellen en weer wachten op een lift... Overgevoelige familie?

DGraym
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:21

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door DGraym »

berndv schreef:
17 apr 2020 16:23
JeanneSmit schreef:
17 apr 2020 14:34
Ik vind dat ook niet normaal van DHL. Je betaald bezorgkosten, dus dan horen ze ook aan je voordeur te bezorgen.
Dat hoeven ze dus niet. U kunt uzelf wel herhalen, maar dat maakt het niet opeens meer waar. Kijk anders gewoon in de voorwaarden van DHL, die al eerder genoemd zijn:
Hawk-Eye schreef:
17 apr 2020 14:26
Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte.
JeanneSmit schreef:
17 apr 2020 15:28
Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.
Dan praat je niet over een centrale ontvangstruimte, want dan is de voordeur het huisnummer en dus het adres, als de individuele woonruimtes geen eigen adres hebben. Dat u het geen afleveradres vindt, wil niet zeggen dat ze hier niet horen af te leveren.
Nee ik weet dat het niet zo is. Ze dienen echt naar de voordeur te komen tenzij een object niet te tillen is. En er is geen lift aanwezig. Er is geen excuus om niet naar de voordeur te komen, flats en appartementen met een centrale hal zijn geen afleverpunt voor goederen. Er is ook geen receptie. [Persoonlijke aanval verwijderd door moderatie] het mag echt niet en als je het toch doet krijg je gewoon een klacht aan je broek als bezorger.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Moneyman »

DGraym schreef:
06 jan 2022 21:29
Nee ik weet dat het niet zo is. Ze dienen echt naar de voordeur te komen tenzij een object niet te tillen is. En er is geen lift aanwezig. Er is geen excuus om niet naar de voordeur te komen, flats en appartementen met een centrale hal zijn geen afleverpunt voor goederen. Er is ook geen receptie. [Persoonlijke aanval verwijderd door moderatie] het mag echt niet en als je het toch doet krijg je gewoon een klacht aan je broek als bezorger.
Wát "is niet zo"? Wie ben jij en over welke casus praat je zo stellig, alsof je er zelf bij was, anderhalf jaar ná de openingspost?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door kuklos »

DGraym schreef:
06 jan 2022 21:29
Nee ik weet dat het niet zo is. Ze dienen echt naar de voordeur te komen tenzij een object niet te tillen is.
Op grond waarvan doe je deze bewering?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... van de week is er hier een roeitrainer binnen gekomen. Van tevoren werd toch echt gezegd dat het ding tot aan de eerste deur van het complex werd geleverd. Ik had mijn steekkar dus al klaar staan. :wink:

Overigens hebben we hier wél liften, dat scheelt inderdaad aanmerkelijk. Het ding is 26 kilo, dus ja...

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door alfatrion »

JeanneSmit schreef:
17 apr 2020 15:28
De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'.
Dat zijn we dan met elkaar oneens. Een ontvangstruimte is een ruimte waar je mensen ontvangt. Dat is de eerste ruimte na de voordeur. Het is gebruikelijk om de een gezamenlijk hal aan te duiden met de term centrale ontvangstruimte.

https://www.bremavo.nl/oldegaarde-774-rotterdam-5167033

chrichtonsworld
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2022 12:52

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door chrichtonsworld »

Ik verbaas mij nogal over de reacties van de mensen hier. Misschien bestellen jullie niet zoveel online en dan heb je automatisch er minder last van als zaken niet gaan zoals ze zouden moeten gaan. Of de reacties zijn afkomstig van de bezorgers zelf. Maar 98 procent van de bezorgers, van alle bezorgingsdiensten die je maar kan bedenken, bezorgen aan de deur en dienen dat ook te doen.

Laten we mijn flat als voorbeeld nemen. Ik woon op de eerste etage. Twee kleine trapjes oplopen en je bent er. Je dient wel eerst aan te bellen. Ik heb een intercom met camera en kan dus zien wie er staat. Ik geef altijd heel duidelijk aan dat ik de deur open zal doen. 98 procent gaat dit zonder problemen. Maar een enkele keer heb je wel eens een bezorger die dit weigert te doen. Ik ben echt de beroerdste niet. En als je mij vriendelijk verzoekt of ik misschien naar beneden kan komen dan zal ik dat ook doen. Maar dan moet er wel enige vorm van communicatie zijn. Soms wordt er niet eens gegroet of gezegd dat er een pakketje is voor mij. Als ze een uniform aan hebben dan kan ik nog wel zien dat je een bezorger bent. Maar als je gewone kleren aanhebt kan ik dit niet zien. In zo'n geval vind ik het dan wel netjes en logisch dat je je even voorstelt.

ik zag dat iemand een opmerking maakte over het feit dat je je pakket ook kan ophalen bij een postpunt. Tuurlijk kan dat. Maar waarom? Ik werk hybride en ben dan 3 dagen thuis en 2 dagen op kantoor. Als ik thuis ben dan mag ik toch zeker wel thuis laten bezorgen? Misschien hebben jullie meer tijd dan ik. Maar Ik ga niet elke vrije minuut die ik heb onnodig verspelen. Ik probeer zo efficient mogelijk te zijn. En trouwens. het gemak is juist 1 van de perks t.a.v. het online bestellen. En ik vind het niet meer dan terecht dat iemand daarover mag klagen als dit niet gaat zoals het hoort te gaan. Dat er wel belangrijkere zaken in de wereld zijn waar je je over druk kan maken is een non argument. Je kan niet voor een ander bepalen wat belangrijk is of niet. En dat maakt ook niet uit. Een bezorgingsdienst heeft 1 taak en dat is een brief of pakket bezorgen. Als er bijzonderheden zijn dan dienen ze dat aan te geven. De meeste geven bijvoorbeeld als ze vertraging hebben opgelopen van te voren aan dat ze later zullen komen. De meeste klanten zullen hier wel begrip voor hebben. Dus om OP neer te zetten als iemand die onredelijk is vind ik ronduit belachelijk.

En ik snap ook wel dat bezorgers behoorlijk worden uitgebuit. Maar dan kan je er altijd voor kiezen om een andere baan of bezorgingsdienst te kiezen. Of misschien inderdaad actie ondernemen dat je wel goed betaald krijgt en betere arbeidsvoorwaarden krijgt. Nogmaals, als er enige communicatie plaats vindt zullen de meeste klanten wel begrip hebben. Als je veel ervaring hebt met het online bestellen en thuis laten bezorgen leer je wel wat geduldiger te worden ook al wordt er beweerd dat er bijvoorbeeld de volgende dag al bezorgd zal worden. Maar dat wil niet zeggen dat een bezorger bepaalde onvrede mag neerleggen bij de klant. Dat moet zo'n bezorger opnemen met zijn werkgever. De klant is koning. Ik denk dat de meesten vergeten zijn wat dat precies inhoudt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Jablan »

chrichtonsworld schreef:
17 aug 2022 13:48
En ik snap ook wel dat bezorgers behoorlijk worden uitgebuit. Maar dan kan je er altijd voor kiezen om een andere baan of bezorgingsdienst te kiezen. Of misschien inderdaad actie ondernemen dat je wel goed betaald krijgt en betere arbeidsvoorwaarden krijgt.
Eh ... er zijn personeelstekorten en die lopen op. Wat doe jij als er geen bezorger meer is om bij jou thuis alles naar 1 hoog te slepen?

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Hophophop »

chrichtonsworld schreef:
17 aug 2022 13:48
Ik verbaas mij nogal over de reacties van de mensen hier. Misschien bestellen jullie niet zoveel online en dan heb je automatisch er minder last van als zaken niet gaan zoals ze zouden moeten gaan. Of de reacties zijn afkomstig van de bezorgers zelf. Maar 98 procent van de bezorgers, van alle bezorgingsdiensten die je maar kan bedenken, bezorgen aan de deur en dienen dat ook te doen.
Met deur bedoel je neem ik aan de voordeur van je appartement? Waar baseer je op dat ze dat dienen te doen?
chrichtonsworld schreef:
17 aug 2022 13:48
Laten we mijn flat als voorbeeld nemen. Ik woon op de eerste etage. Twee kleine trapjes oplopen en je bent er. Je dient wel eerst aan te bellen. Ik heb een intercom met camera en kan dus zien wie er staat. Ik geef altijd heel duidelijk aan dat ik de deur open zal doen. 98 procent gaat dit zonder problemen. Maar een enkele keer heb je wel eens een bezorger die dit weigert te doen. Ik ben echt de beroerdste niet. En als je mij vriendelijk verzoekt of ik misschien naar beneden kan komen dan zal ik dat ook doen. Maar dan moet er wel enige vorm van communicatie zijn. Soms wordt er niet eens gegroet of gezegd dat er een pakketje is voor mij. Als ze een uniform aan hebben dan kan ik nog wel zien dat je een bezorger bent. Maar als je gewone kleren aanhebt kan ik dit niet zien. In zo'n geval vind ik het dan wel netjes en logisch dat je je even voorstelt.
Twee kleine trapjes omhoog voor hen is twee kleine trapjes omlaag voor jou. De problemen die je ervaart met de communicatie hebben niet zoveel met het onderwerp van dit topic te maken.
chrichtonsworld schreef:
17 aug 2022 13:48
ik zag dat iemand een opmerking maakte over het feit dat je je pakket ook kan ophalen bij een postpunt. Tuurlijk kan dat. Maar waarom? Ik werk hybride en ben dan 3 dagen thuis en 2 dagen op kantoor. Als ik thuis ben dan mag ik toch zeker wel thuis laten bezorgen? Misschien hebben jullie meer tijd dan ik. Maar Ik ga niet elke vrije minuut die ik heb onnodig verspelen. Ik probeer zo efficient mogelijk te zijn. En trouwens. het gemak is juist 1 van de perks t.a.v. het online bestellen.
Er wordt geklaagd over het feit dat ze naar beneden moet om een pakketje op te halen. Dan wordt er gewezen op het alternatief, namelijk het ophalen van het pakketje bij een afhaalpunt. Het staat een ieder vrij om al dan niet van dat alternatief gebruik te maken.
chrichtonsworld schreef:
17 aug 2022 13:48
En ik vind het niet meer dan terecht dat iemand daarover mag klagen als dit niet gaat zoals het hoort te gaan. Dat er wel belangrijkere zaken in de wereld zijn waar je je over druk kan maken is een non argument. Je kan niet voor een ander bepalen wat belangrijk is of niet. En dat maakt ook niet uit. Een bezorgingsdienst heeft 1 taak en dat is een brief of pakket bezorgen. Als er bijzonderheden zijn dan dienen ze dat aan te geven. De meeste geven bijvoorbeeld als ze vertraging hebben opgelopen van te voren aan dat ze later zullen komen. De meeste klanten zullen hier wel begrip voor hebben. Dus om OP neer te zetten als iemand die onredelijk is vind ik ronduit belachelijk.
Nogmaals, en dat is eigen de essentie van het hele topic: waar baseer jij op dat een pakketbezorger aan jouw voordeur af moet leveren? Staat dat in de wet? Staat in de overeenkomst die de bezorger heeft met de vervoerder?

Hierboven wordt jouw BEARGUMENTEERD aangegeven dat er bezorgd moet worden tot de centrale ontvangsthal, niet tot de voordeur van een appartement. Wat kan jij tegenover die argumen zetten? Je schrijft een heel verhaal, maar er staat niet zoveel substantieels.
chrichtonsworld schreef:
17 aug 2022 13:48
En ik snap ook wel dat bezorgers behoorlijk worden uitgebuit. Maar dan kan je er altijd voor kiezen om een andere baan of bezorgingsdienst te kiezen. Of misschien inderdaad actie ondernemen dat je wel goed betaald krijgt en betere arbeidsvoorwaarden krijgt. Nogmaals, als er enige communicatie plaats vindt zullen de meeste klanten wel begrip hebben. Als je veel ervaring hebt met het online bestellen en thuis laten bezorgen leer je wel wat geduldiger te worden ook al wordt er beweerd dat er bijvoorbeeld de volgende dag al bezorgd zal worden. Maar dat wil niet zeggen dat een bezorger bepaalde onvrede mag neerleggen bij de klant. Dat moet zo'n bezorger opnemen met zijn werkgever. De klant is koning. Ik denk dat de meesten vergeten zijn wat dat precies inhoudt.
Dit is gewoon lachwekkend en geeft blijk van geen enkel realiteitsbesef.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Toch heeft hij in alle punten gewoon gelijk, maar ik snap dat dat voor u moeilijk is om toe te geven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Jablan »

DHL heeft algemene voorwaarden. Ontdek ze hier (klik).

PDF, Algemene Voorwaarden Europa. Artikel 4.1.a
DHL PARCEL vervoert de Zendingen naar hun bestemming en levert ze af aan de Ontvanger of een door de Ontvanger gemachtigde persoon op het door de Afzender opgegeven adres. Zendingen naar adressen met een centrale ontvangstruimte worden in die ruimte afgeleverd. Klein formaat Zendingen zonder extra service mogen in de brievenbus van de Ontvanger worden afgeleverd. Zendingen kunnen niet worden afgeleverd in postbussen. Voor bepaalde afleveringsbestemmingen kunnen Zendingen ook beschikbaar worden gesteld aan de Ontvanger via een Servicepoint, Parcelstation, locker
of een soortgelijke opslagplaats; of


Centrale ontvangstruimte = dat is de hal achter de gemeenschappelijke buitendeur van een flat.

Oftewel: bij flats is afleveren aan de deur service en afleveren beneden in de centrale ontvangstruimte de norm.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
22 aug 2022 17:39
Toch heeft hij in alle punten gewoon gelijk, maar ik snap dat dat voor u moeilijk is om toe te geven.
Niet dus. Maar ik snap dat dat voor jou moeilijk is om toe te geven.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Hophophop »

Don't feed the troll.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hophophop schreef:
22 aug 2022 19:14
Don't feed the troll.
In dit forum is Nederlands de vereiste voertaal. Uw bericht is dan ook tegen de forumregels. Inhoudelijk daarnaast incorrect en beledigend. Ik zou uw bericht kunnen melden, maar ik ben vandaag goedgemutst.....

moutje1919
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 mar 2019 18:47

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door moutje1919 »

ind_sr schreef:
15 apr 2020 13:48
Al sinds jaar en dag dat ik in een appartement woon heb ik geregeld gezeur met de bezorgers van DHL. Elke keer komen ze weer met een nieuw excuus waarom ze niet naar boven willen komen. Ook vaak komt het voor dat ze het pakket bij mijn buren afgeven terwijl ik gewoon thuis ben of bij buren op een oneven woonlaag (ik woon op een even woonlaag, twee liften een voor even en eentje voor oneven, als ze dan de lift nemen doen ze maar 'de helft').

Nu met Corona hebben ze een nieuw excuus, ze zeggen dat ze niet meer omhoog mogen van hun werkgever.

Nou heb ik al geregeld klachten ingediend bij DHL over deze problematiek maar verder dan "sorry we gaan de bezorger erop aanspreken en hopgelijk gaat het de volgende keer beter (niet dus)".

Nu vandaag is echter het nog een keertje belachelijker gegaan. Mijn kindje ligt te slapen en de intercom gaat (ja kunnen zij niet weten natuurlijk). Weer een *** verhaal dat ze niet omhoog komen en ik snel zeggen dat ik niet kan komen omdat mijn kindje wakker is geworden en ligt te huilen. In plaats van hun baak doen en omhoog te komen of na te denken besluit meneer nog een keer aan te bellen. Weer opgenomen terwijl mijn kindje nu helemaal over de **** aan het raken is van de bel. Snel open gedaan en terug gerend naar mijn kindje. Wat gebeurd er? Meneer belt nog een keer aan.

Uiteindelijk is hij omhoog gekomen en heeft het pakketje aan mijn buurvrouw afgegeven (dezelfde buurvrouw waarvoor ze paar dagen terug niet omhoog wouden komen terwijl haar voet recentelijk deels is verwijderd in een operatie).

En ja dan neem je contact met ze op en krijg je hetzelfde verhaal en komen ze ermee dat de bezorger het ook niet kon weten dat het kindje sliep (nee bij de eerste keer bellen niet natuurlijk).

Je krijgt gewoon bij hun klantenservice geen fatsoenlijk antwoord en verbetering is nog verder te zoeken.

Wat kun je hier nou aan doen om DHL te dwingen hun werk fatsoenlijk uit te voeren (of beter gezegd DHL te dwingen om hun bezorgers hun werk goed te laten doen).

Ik ga al contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering onder de module consument maar verwacht hier ook niet echt resultaat van.

Iemand enig idee hoe je dit kan aanpakken in plaats van de grote multinationals gewoon continue hun standaard excuusje horen te geven als je al de moeite neemt om te klagen en uiteindelijk er niks mee te doen...
moeten ze het nog voor je uitpakken ook ?

moutje1919
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 mar 2019 18:47

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door moutje1919 »

Moneyman schreef:
15 apr 2020 15:43
Ik begrijp (als ook een soort "bezorger") heel goed waarom ze niet naar boven komen. Los van de tijd die het kost, is het in deze tijd gewoon niet te doen. De liften gebruiken in een tijd dat je 1,5 meter afstand moet houden? Instappen in een benauwde lift waar net allerlei mensen uitgekomen zijn? Echt niet... m'n gezondheid is me te dierbaar.
heb je in coma gelegen? 1,50 meter hoeft niet.. je doet allerlij aanname s die nergens op slaan

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die coma van jou heeft anders ook lang geduurd als je niet weet wat er in April 2020 gaande was.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Moneyman »

moutje1919 schreef:
26 aug 2022 14:14
Moneyman schreef:
15 apr 2020 15:43
Ik begrijp (als ook een soort "bezorger") heel goed waarom ze niet naar boven komen. Los van de tijd die het kost, is het in deze tijd gewoon niet te doen. De liften gebruiken in een tijd dat je 1,5 meter afstand moet houden? Instappen in een benauwde lift waar net allerlei mensen uitgekomen zijn? Echt niet... m'n gezondheid is me te dierbaar.
heb je in coma gelegen? 1,50 meter hoeft niet.. je doet allerlij aanname s die nergens op slaan
Gaat 't wel goed verder?

Plaats reactie