DHL-bezorger weigert naar boven te komen
-
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Toch zit daar wel je bel en een brievenbus. Brieven worden toch ook niet naar boven gebracht, of wel dan?
Tenzij iedereen zo door kan lopen naar jouw voordeur, heb je ongelijk. De leverplicht loopt tot de grens tussen publieke en private delen.JeanneSmit schreef: ↑17 apr 2020 15:28Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.Ze zijn er niet te belazerd voor, ze hoeven het niet én ze worden er niet voor betaald.
Dat hoeven ze dus niet. U kunt uzelf wel herhalen, maar dat maakt het niet opeens meer waar. Kijk anders gewoon in de voorwaarden van DHL, die al eerder genoemd zijn:JeanneSmit schreef: ↑17 apr 2020 14:34Ik vind dat ook niet normaal van DHL. Je betaald bezorgkosten, dus dan horen ze ook aan je voordeur te bezorgen.
Dan praat je niet over een centrale ontvangstruimte, want dan is de voordeur het huisnummer en dus het adres, als de individuele woonruimtes geen eigen adres hebben. Dat u het geen afleveradres vindt, wil niet zeggen dat ze hier niet horen af te leveren.JeanneSmit schreef: ↑17 apr 2020 15:28Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.
-
Het makkelijkste is om gewoon naar een winkel te gaan.
Jablan
vindt dit leuk
Sinds jaar en dag al problemen mee? Tjonge jonge wat kan een mens toch lijden. Ga gewoon eens de deur uit en haal het op bij het dichtst bij zijnde afhaalpunt. Een kleine kindje dat overstuur raakt van de bel? En een moeder die overstuur raakt van een bezorger die geen tijd heeft om op een lift te wachten, weer aanbellen en weer wachten op een lift... Overgevoelige familie?
Erwin uit Oosterhout
vindt dit leuk
Nee ik weet dat het niet zo is. Ze dienen echt naar de voordeur te komen tenzij een object niet te tillen is. En er is geen lift aanwezig. Er is geen excuus om niet naar de voordeur te komen, flats en appartementen met een centrale hal zijn geen afleverpunt voor goederen. Er is ook geen receptie. [Persoonlijke aanval verwijderd door moderatie] het mag echt niet en als je het toch doet krijg je gewoon een klacht aan je broek als bezorger.berndv schreef: ↑17 apr 2020 16:23Dat hoeven ze dus niet. U kunt uzelf wel herhalen, maar dat maakt het niet opeens meer waar. Kijk anders gewoon in de voorwaarden van DHL, die al eerder genoemd zijn:JeanneSmit schreef: ↑17 apr 2020 14:34Ik vind dat ook niet normaal van DHL. Je betaald bezorgkosten, dus dan horen ze ook aan je voordeur te bezorgen.
Dan praat je niet over een centrale ontvangstruimte, want dan is de voordeur het huisnummer en dus het adres, als de individuele woonruimtes geen eigen adres hebben. Dat u het geen afleveradres vindt, wil niet zeggen dat ze hier niet horen af te leveren.JeanneSmit schreef: ↑17 apr 2020 15:28Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.
Wát "is niet zo"? Wie ben jij en over welke casus praat je zo stellig, alsof je er zelf bij was, anderhalf jaar ná de openingspost?DGraym schreef: ↑06 jan 2022 21:29Nee ik weet dat het niet zo is. Ze dienen echt naar de voordeur te komen tenzij een object niet te tillen is. En er is geen lift aanwezig. Er is geen excuus om niet naar de voordeur te komen, flats en appartementen met een centrale hal zijn geen afleverpunt voor goederen. Er is ook geen receptie. [Persoonlijke aanval verwijderd door moderatie] het mag echt niet en als je het toch doet krijg je gewoon een klacht aan je broek als bezorger.
-
Nou... van de week is er hier een roeitrainer binnen gekomen. Van tevoren werd toch echt gezegd dat het ding tot aan de eerste deur van het complex werd geleverd. Ik had mijn steekkar dus al klaar staan.
Overigens hebben we hier wél liften, dat scheelt inderdaad aanmerkelijk. Het ding is 26 kilo, dus ja...

Overigens hebben we hier wél liften, dat scheelt inderdaad aanmerkelijk. Het ding is 26 kilo, dus ja...
Dat zijn we dan met elkaar oneens. Een ontvangstruimte is een ruimte waar je mensen ontvangt. Dat is de eerste ruimte na de voordeur. Het is gebruikelijk om de een gezamenlijk hal aan te duiden met de term centrale ontvangstruimte.JeanneSmit schreef: ↑17 apr 2020 15:28De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'.
https://www.bremavo.nl/oldegaarde-774-rotterdam-5167033