DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
witte angora

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch zit daar wel je bel en een brievenbus. Brieven worden toch ook niet naar boven gebracht, of wel dan?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

JeanneSmit schreef:
17 apr 2020 15:28
Ze zijn er niet te belazerd voor, ze hoeven het niet én ze worden er niet voor betaald.
Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.
Tenzij iedereen zo door kan lopen naar jouw voordeur, heb je ongelijk. De leverplicht loopt tot de grens tussen publieke en private delen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

JeanneSmit schreef:
17 apr 2020 14:34
Ik vind dat ook niet normaal van DHL. Je betaald bezorgkosten, dus dan horen ze ook aan je voordeur te bezorgen.
Dat hoeven ze dus niet. U kunt uzelf wel herhalen, maar dat maakt het niet opeens meer waar. Kijk anders gewoon in de voorwaarden van DHL, die al eerder genoemd zijn:
Hawk-Eye schreef:
17 apr 2020 14:26
Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte.
JeanneSmit schreef:
Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.
Dan praat je niet over een centrale ontvangstruimte, want dan is de voordeur het huisnummer en dus het adres, als de individuele woonruimtes geen eigen adres hebben. Dat u het geen afleveradres vindt, wil niet zeggen dat ze hier niet horen af te leveren.

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Het makkelijkste is om gewoon naar een winkel te gaan.

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

Sinds jaar en dag al problemen mee? Tjonge jonge wat kan een mens toch lijden. Ga gewoon eens de deur uit en haal het op bij het dichtst bij zijnde afhaalpunt. Een kleine kindje dat overstuur raakt van de bel? En een moeder die overstuur raakt van een bezorger die geen tijd heeft om op een lift te wachten, weer aanbellen en weer wachten op een lift... Overgevoelige familie?

DGraym

Ongelezen bericht door DGraym »

berndv schreef:
17 apr 2020 16:23
JeanneSmit schreef:
17 apr 2020 14:34
Ik vind dat ook niet normaal van DHL. Je betaald bezorgkosten, dus dan horen ze ook aan je voordeur te bezorgen.
Dat hoeven ze dus niet. U kunt uzelf wel herhalen, maar dat maakt het niet opeens meer waar. Kijk anders gewoon in de voorwaarden van DHL, die al eerder genoemd zijn:
Hawk-Eye schreef:
17 apr 2020 14:26
Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte.
JeanneSmit schreef:
Dan praat je niet over een centrale ontvangstruimte, want dan is de voordeur het huisnummer en dus het adres, als de individuele woonruimtes geen eigen adres hebben. Dat u het geen afleveradres vindt, wil niet zeggen dat ze hier niet horen af te leveren.
Nee ik weet dat het niet zo is. Ze dienen echt naar de voordeur te komen tenzij een object niet te tillen is. En er is geen lift aanwezig. Er is geen excuus om niet naar de voordeur te komen, flats en appartementen met een centrale hal zijn geen afleverpunt voor goederen. Er is ook geen receptie. [Persoonlijke aanval verwijderd door moderatie] het mag echt niet en als je het toch doet krijg je gewoon een klacht aan je broek als bezorger.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

DGraym schreef:
06 jan 2022 21:29
Nee ik weet dat het niet zo is. Ze dienen echt naar de voordeur te komen tenzij een object niet te tillen is. En er is geen lift aanwezig. Er is geen excuus om niet naar de voordeur te komen, flats en appartementen met een centrale hal zijn geen afleverpunt voor goederen. Er is ook geen receptie. [Persoonlijke aanval verwijderd door moderatie] het mag echt niet en als je het toch doet krijg je gewoon een klacht aan je broek als bezorger.
Wát "is niet zo"? Wie ben jij en over welke casus praat je zo stellig, alsof je er zelf bij was, anderhalf jaar ná de openingspost?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

DGraym schreef:
06 jan 2022 21:29
Nee ik weet dat het niet zo is. Ze dienen echt naar de voordeur te komen tenzij een object niet te tillen is.
Op grond waarvan doe je deze bewering?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... van de week is er hier een roeitrainer binnen gekomen. Van tevoren werd toch echt gezegd dat het ding tot aan de eerste deur van het complex werd geleverd. Ik had mijn steekkar dus al klaar staan. :wink:

Overigens hebben we hier wél liften, dat scheelt inderdaad aanmerkelijk. Het ding is 26 kilo, dus ja...

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

JeanneSmit schreef:
De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'.
Dat zijn we dan met elkaar oneens. Een ontvangstruimte is een ruimte waar je mensen ontvangt. Dat is de eerste ruimte na de voordeur. Het is gebruikelijk om de een gezamenlijk hal aan te duiden met de term centrale ontvangstruimte.

https://www.bremavo.nl/oldegaarde-774-rotterdam-5167033

Plaats reactie