DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
GSadventure
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2022 11:35

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door GSadventure »

Heel simpel, de volgende keer als u iets bestelt, laat het dan bezorgen bij een pakketpunt bij u in de buurt. Dan kunt u het halen, wanneer het u uitkomt en is iedereen blij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
22 aug 2022 18:32
(...)
Centrale ontvangstruimte = dat is de hal achter de gemeenschappelijke buitendeur van een flat.
Oftewel: bij flats is afleveren aan de deur service en afleveren beneden in de centrale ontvangstruimte de norm.
Vreemd. Ik woon in een appartementencomplex , met video beeld.
Hier komen alle bezorgers binnen en bezorgen allemaal tot aan de voordeur. Er is een lift.
Welke vervoerder dan ook. DHL , POST.NL maakt niets uit.
Is er niemand thuis? Dan neem ik het aan, ik woon op de BG.
Allemaal , voor wie dan ook , geen probleem!
Het binnen, in de ( kleine) hal achterlaten , moet niemand willen.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Hophophop »

Dat stelt ook niemand voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door moederslink »

Hophophop schreef:
26 aug 2022 22:40
Dat stelt ook niemand voor.
Jablan schreef: Centrale ontvangstruimte = dat is de hal achter de gemeenschappelijke buitendeur van een flat.
Oftewel: bij flats is afleveren aan de deur service en afleveren beneden in de centrale ontvangstruimte de norm.
Ik refereer aan deze voorwaarden , die Jablan schrijft.
dat zou in ons geval betekenen, het pakket achter mogen laten in de 1e hal, direct achter de voordeur.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Hophophop »

Nee. Dat betekent dat de geadresseerde naar beneden moet lopen ipv de bezorger naar boven. Als dat niet gebeurt is het natuurlijk niet de bedoeling dat het pakketje maar in de hal wordt gedumpt.

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Blij dat ik dan niet in een flatje woon😬

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hophophop schreef:
27 aug 2022 00:48
Nee. Dat betekent dat de geadresseerde naar beneden moet lopen ipv de bezorger naar boven. Als dat niet gebeurt is het natuurlijk niet de bedoeling dat het pakketje maar in de hal wordt gedumpt.
En dan weer klagende bezorgers krijgen omdat het veel te lang duurt voordat die geadresseerde eindelijk eens beneden is.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb buren die op een hoog wonen, beiden in de 90, beiden met een rollator. Die moeten dus eerst hun schoenen en jas aandoen, vervolgens door de voordeur naar buiten, dan een deur met een dranger door om in het trappenhuis te komen, op het liftknopje drukken, wachten op de lift, (die gaat standaard naar de benedenverdieping in geval er dringend een ambulance nodig is), lift in schuifelen, op het knopje drukken, naar beneden, lift uit schuifelen, dan de deur opendoen om bij het bellenbord te komen, ook een deur met een dranger trouwens, en dan, o blijde verrassing, is er een pakketje voor ze...

Denk dat de bezorgers hier met plezier even naar boven lopen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
28 aug 2022 09:15
Ik heb buren die op een hoog wonen, beiden in de 90, beiden met een rollator. Die moeten dus eerst hun schoenen en jas aandoen, vervolgens door de voordeur naar buiten, dan een deur met een dranger door om in het trappenhuis te komen, op het liftknopje drukken, wachten op de lift, (die gaat standaard naar de benedenverdieping in geval er dringend een ambulance nodig is), lift in schuifelen, op het knopje drukken, naar beneden, lift uit schuifelen, dan de deur opendoen om bij het bellenbord te komen, ook een deur met een dranger trouwens, en dan, o blijde verrassing, is er een pakketje voor ze...

Denk dat de bezorgers hier met plezier even naar boven lopen.
Bestellen die mensen nog pakjes dan? :D

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Morganlefay schreef:
28 aug 2022 09:50
Lowieze schreef:
28 aug 2022 09:48
witte angora schreef:
28 aug 2022 09:15
Ik heb buren die op een hoog wonen, beiden in de 90, beiden met een rollator. Die moeten dus eerst hun schoenen en jas aandoen, vervolgens door de voordeur naar buiten, dan een deur met een dranger door om in het trappenhuis te komen, op het liftknopje drukken, wachten op de lift, (die gaat standaard naar de benedenverdieping in geval er dringend een ambulance nodig is), lift in schuifelen, op het knopje drukken, naar beneden, lift uit schuifelen, dan de deur opendoen om bij het bellenbord te komen, ook een deur met een dranger trouwens, en dan, o blijde verrassing, is er een pakketje voor ze...

Denk dat de bezorgers hier met plezier even naar boven lopen.
Bestellen die mensen nog pakjes dan? :D
Ja Nutridrink en dat doen ze niet voor de lol.
Ah, u bent de buurvrouw/buurman van witte angora

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Aygulf »

ind_sr schreef:
15 apr 2020 13:48
Al sinds jaar en dag dat ik in een appartement woon heb ik geregeld gezeur met de bezorgers van DHL. Elke keer komen ze weer met een nieuw excuus waarom ze niet naar boven willen komen. Ook vaak komt het voor dat ze het pakket bij mijn buren afgeven terwijl ik gewoon thuis ben of bij buren op een oneven woonlaag (ik woon op een even woonlaag, twee liften een voor even en eentje voor oneven, als ze dan de lift nemen doen ze maar 'de helft').

Nu met Corona hebben ze een nieuw excuus, ze zeggen dat ze niet meer omhoog mogen van hun werkgever.

Nou heb ik al geregeld klachten ingediend bij DHL over deze problematiek maar verder dan "sorry we gaan de bezorger erop aanspreken en hopgelijk gaat het de volgende keer beter (niet dus)".

Nu vandaag is echter het nog een keertje belachelijker gegaan. Mijn kindje ligt te slapen en de intercom gaat (ja kunnen zij niet weten natuurlijk). Weer een *** verhaal dat ze niet omhoog komen en ik snel zeggen dat ik niet kan komen omdat mijn kindje wakker is geworden en ligt te huilen. In plaats van hun baak doen en omhoog te komen of na te denken besluit meneer nog een keer aan te bellen. Weer opgenomen terwijl mijn kindje nu helemaal over de **** aan het raken is van de bel. Snel open gedaan en terug gerend naar mijn kindje. Wat gebeurd er? Meneer belt nog een keer aan.

Uiteindelijk is hij omhoog gekomen en heeft het pakketje aan mijn buurvrouw afgegeven (dezelfde buurvrouw waarvoor ze paar dagen terug niet omhoog wouden komen terwijl haar voet recentelijk deels is verwijderd in een operatie).

En ja dan neem je contact met ze op en krijg je hetzelfde verhaal en komen ze ermee dat de bezorger het ook niet kon weten dat het kindje sliep (nee bij de eerste keer bellen niet natuurlijk).

Je krijgt gewoon bij hun klantenservice geen fatsoenlijk antwoord en verbetering is nog verder te zoeken.

Wat kun je hier nou aan doen om DHL te dwingen hun werk fatsoenlijk uit te voeren (of beter gezegd DHL te dwingen om hun bezorgers hun werk goed te laten doen).

Ik ga al contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering onder de module consument maar verwacht hier ook niet echt resultaat van.

Iemand enig idee hoe je dit kan aanpakken in plaats van de grote multinationals gewoon continue hun standaard excuusje horen te geven als je al de moeite neemt om te klagen en uiteindelijk er niks mee te doen...
Dus bezorgers moeten rekening houden met slapende kinderen die blijkbaar "overstuur" worden van de deurbel (niemand mag dus meer aanbellen maar moet wachten tot kind volwassen is...) en buurvrouwen met halve voeten. Als uw kind niet tegen het geluid van een deurbel kan (er zullen dan niet veel mensen bij u komen of zijn er speciale bezoektijden), laat het pakket dan gewoon bezorgen bij een afhaalpunt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aygulf schreef:
12 apr 2023 09:48
Als uw kind niet tegen het geluid van een deurbel kan (er zullen dan niet veel mensen bij u komen of zijn er speciale bezoektijden), laat het pakket dan gewoon bezorgen bij een afhaalpunt.
Ik denk dat dat kind drie jaar later wel tegen de bel kan :wink:

Plaats reactie