LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL staat garant voor rampzalige service

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
mariska.dekker---van-de-plasse
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2020 10:18

DHL staat garant voor rampzalige service

Ongelezen bericht door mariska.dekker---van-de-plasse »

Zo af en toe spreek ik met mensen af om elkaar een verrassingspakket te sturen. Het is een pakket bomvol met liefde en aandacht samengesteld voor de ontvanger. Eigenlijk net of je jarig bent. Normaliter verzend ik deze altijd met postnl en dat is nooit een probleem.

Echter besloot ik deze keer te kiezen voor DHL (nu blijkt dit de grootste vergissing ooit). Ik bracht mijn vrolijke kleurige doos naar het afleverpunt en daar voerde de dame mijn gegevens in. Per abuis leek het systeem de verzender en ontvanger te hebben omgewisseld dus even opnieuw. Toen klopte het. Ik kreeg mijn verzendbewijs En vertrok. Toen ik weg was bleek het systeem van DHL te zijn vastgeslagen en moest de tablet opnieuw worden opgestart. Het pakketje is einde van de dag gewoon opgehaald door DHL en sindsdien is het spoorloos.

Inmiddels zijn we al 2 weken verder. Weken van oneindig veel mailen en bellen, tig verschillende medewerkers aan de lijn. Degene die de casus behandelen kreeg ik nooit telefonisch te spreken. Want aldus DHL er is geen tijd om u telefonisch te woord te staan. Stuurt u het maar via de mail.Nu vraag ik je, hoeveel tijd zou dit dan moeten kosten. Even niet gedacht aan alle tijd die ik er in heb gestopt die ik ook veel liever aan andere dingen had besteed. Het lijkt me ook dat je aan de telefoon veel gedetailleerder uit kunt leggen en direct reactie van elkaar hebt.

Ik legde vragen neer als wie heeft dan het pakket opgehaald (Het is in elk geval door DHL opgehaald bij het afleverpunt), is er op het depot gekeken, ik voegde zelfs een foto van mijn niet zo standaard ogende pakket toe. DHL verzekerde me dat alles is zijn werk is gezet om het pakket te vinden. Echter is mijn vertrouwen inmiddels net zo spoorloos als mijn prachtige pakket.

DHL vervolgt: dient u maar een claim in mevrouw. Zowel de onvtanger als ik staat met lege handen. Nog steeds zwaar teleurgesteld,boos en ook verdrietig heb ik de claim ingediend. Met specificatie van de inhoud. Het betrof unieke handgemaakte spullen die niet zomaar te vervangen zijn. De totale waarde is 118,64. Afgelopen maandag ontving ik de toekenning van mijn claim. Ik krijg wel 34 euro terug... Het kan toch niet dat ze hier zomaar mee weg gaan komen?

Ik ervaar een zeer onpersoonlijke, rampzalige en voor niet servicegerichte arrogante organisatie

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL staat garant voor rampzalige service

Ongelezen bericht door berndv »

mariska.dekker---van-de-plasse schreef:
18 mar 2020 10:46
Inmiddels zijn we al 2 weken verder. Weken van oneindig veel mailen en bellen, tig verschillende medewerkers aan de lijn. Degene die de casus behandelen kreeg ik nooit telefonisch te spreken. Want aldus DHL er is geen tijd om u telefonisch te woord te staan. Stuurt u het maar via de mail.Nu vraag ik je, hoeveel tijd zou dit dan moeten kosten. Even niet gedacht aan alle tijd die ik er in heb gestopt die ik ook veel liever aan andere dingen had besteed. Het lijkt me ook dat je aan de telefoon veel gedetailleerder uit kunt leggen en direct reactie van elkaar hebt.
ik kan me goed voorstellen dat de behandelaar van deze casus u niet persoonlijk telefonisch te woord staat. Die zal niets anders kunnen melden dan wat in een mail of brief staat. De tijd die de behandelaar van de casus nodig heeft om al uw vragen te beantwoorden, kan diegene niet besteden aan het behandelen van de casus.
mariska.dekker---van-de-plasse schreef:
18 mar 2020 10:46
Ik legde vragen neer als wie heeft dan het pakket opgehaald (Het is in elk geval door DHL opgehaald bij het afleverpunt), is er op het depot gekeken, ik voegde zelfs een foto van mijn niet zo standaard ogende pakket toe. DHL verzekerde me dat alles is zijn werk is gezet om het pakket te vinden. Echter is mijn vertrouwen inmiddels net zo spoorloos als mijn prachtige pakket.
Deze vragen zouden dus al onnodig telefonisch behandelt zijn, en gezien uw vertrouwen in de organisatie, zou u waarschijnlijk ook niet akkoord zijn gegaan met een bevestiging. De kans op een nodeloze welles-nietes discussie is vrij groot, wat nog meer tijd kost.
mariska.dekker---van-de-plasse schreef:
18 mar 2020 10:46
Ik ervaar een zeer onpersoonlijke, rampzalige en voor niet servicegerichte arrogante organisatie
wees blij dat er bij PostNL nog nooit een pakket van u kwijt is geraakt, dan was u er achter gekomen dat die organisatie niet heel veel anders is bij problemen.

Moneyman
Berichten: 30022
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL staat garant voor rampzalige service

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met alle respect, maar wat verwacht je van DHL? Wanner is het wél goed in jouw ogen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: DHL staat garant voor rampzalige service

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je op een Bonte doos niet duidelijk Adres en afzender vermelde of op vreemde plekken is een fout snel gemaakt.

Later na corrigeren nogmaals storing, voor dat geld moeten ze zoveel werk doen, wij betalen graag zo min mogelijk en willen perfecte service!

Gesloten