LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

daytona12 schreef:
27 feb 2020 18:58
Deze chauffeur zag gewoon dat hij niet om 18:00 kon stoppen met werken en heeft dus gewoon gesjoemeld om naar huis te kunnen gaan.
U hebt een track en trace onder de bewuste bus geplakt en een camera in de cabine opgehangen? Hoe weet u dan dat de chauffeur te lang moest doorwerken en dat hij gesjoemeld heeft?
Ook voor u: er zijn een heleboel redenen te bedenken waarom u een 'niet thuis' melding krijgt. Slechts eentje daarvan is de schuld van de chauffeur.
Ik snap de frustratie als je iets moet hebben en er komt wat tussen, maar om dat mensen te beschuldigen zonder bewijs is niet echt netjes.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: DHL

Ongelezen bericht door daytona12 »

NeoDutchio schreef:
27 feb 2020 21:33
daytona12 schreef:
27 feb 2020 18:58
Deze chauffeur zag gewoon dat hij niet om 18:00 kon stoppen met werken en heeft dus gewoon gesjoemeld om naar huis te kunnen gaan.
U hebt een track en trace onder de bewuste bus geplakt en een camera in de cabine opgehangen? Hoe weet u dan dat de chauffeur te lang moest doorwerken en dat hij gesjoemeld heeft?
Ook voor u: er zijn een heleboel redenen te bedenken waarom u een 'niet thuis' melding krijgt. Slechts eentje daarvan is de schuld van de chauffeur.
Ik snap de frustratie als je iets moet hebben en er komt wat tussen, maar om dat mensen te beschuldigen zonder bewijs is niet echt netjes.
Nee er is maar een reden waarom je een niet thuis status krijgt en dat is omdat je niet thuis was, elke andere reden heeft niet met het niet thuis zijn van de klant te maken.
En dat was niet het geval. Ik heb meegemaakt dat een DHL bezorger een ontvangst handtekening vervalste en het pakket vervolgens op balkon gooide. En als ik niet thuis zou zijn geweest (wat ik wel was) dan had er een briefje in de brievenbus moeten liggen met de vervolgstappen, was er ook niet. Mijn webcam heeft de hele dag naar buitengericht gestaan, dus als er beweging bij de voordeur zou zijn geweest dan had ik dat in de opname terug kunnen zien. Verder moet je wel doof zijn als je mijn deurbel niet gehoord heb, en ook dat is niet het geval.
Dus kom nou niet met onzin aan, je moet eens op Facebook bij DHL kijken, en dan zie je dat dit schering en inslag is.
Mensen die hele dagen vrij nemen en thuis op een pakket wachten welke niet komt.
Vervalsen van handtekeningen heb ik ook verschillende keren voorbij zien komen.
Iemand waarvan ze een heel tv meubel kwijt zijn geraakt tussen Utrecht en Rosendaal, en heel veel andere super bizarre zaken.
Zodra mijn pakket alsnog wordt bezorgd, dan gaat hij meteen terug naar de verkoper en wil ik mijn geld terug.
Als iedereen die problemen met DHL heeft dat zou doen dan zoeken die verkopers wel een andere pakketbezorger uit om zaken mee te doen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

daytona12 schreef:
27 feb 2020 21:52
Nee er is maar een reden waarom je een niet thuis status krijgt en dat is omdat je niet thuis was, elke andere reden heeft niet met het niet thuis zijn van de klant te maken.
Er zijn meerdere redenen wanneer er een niet thuis code komt. Het kan zijn dat uw zending in een verkeerde wagen terecht is gekomen. Vanuit de andere bus terug naar het depot kan niet, dat kan enkel door eerst aan te geven dat het niet afgeleverd kan worden. Niet de schuld van de chauffeur.
Het kan ook zijn dat de 200 mensen voor u niet thuis waren waardoor de chauffeur elke keer voor een dichte deur staat te wachten en bij de buren moet wachten. Elke keer 2 minuten verliezen haal je niet meer in. Niet de schuld van de chauffeur.
Het kan zijn dat ze uw pakje vergeten zijn te laden. Dan staat deze wel geregistreerd en op de planning, maar niet daadwerkelijk in de bak. Bij een volgende rit er bij gooien kan niet zomaar. Niet de schuld van de chauffeur.
Het kan zijn dat het busje aan zijn gewicht zit. Niet de schuld van de chauffeur.

Er is dus niet een reden waarom je die status krijgt.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: DHL

Ongelezen bericht door daytona12 »

NeoDutchio schreef:
27 feb 2020 22:23
daytona12 schreef:
27 feb 2020 21:52
Nee er is maar een reden waarom je een niet thuis status krijgt en dat is omdat je niet thuis was, elke andere reden heeft niet met het niet thuis zijn van de klant te maken.
Er zijn meerdere redenen wanneer er een niet thuis code komt. Het kan zijn dat uw zending in een verkeerde wagen terecht is gekomen. Vanuit de andere bus terug naar het depot kan niet, dat kan enkel door eerst aan te geven dat het niet afgeleverd kan worden. Niet de schuld van de chauffeur.
Het kan ook zijn dat de 200 mensen voor u niet thuis waren waardoor de chauffeur elke keer voor een dichte deur staat te wachten en bij de buren moet wachten. Elke keer 2 minuten verliezen haal je niet meer in. Niet de schuld van de chauffeur.
Het kan zijn dat ze uw pakje vergeten zijn te laden. Dan staat deze wel geregistreerd en op de planning, maar niet daadwerkelijk in de bak. Bij een volgende rit er bij gooien kan niet zomaar. Niet de schuld van de chauffeur.
Het kan zijn dat het busje aan zijn gewicht zit. Niet de schuld van de chauffeur.

Er is dus niet een reden waarom je die status krijgt.
Nou om het dan nog duidelijker te maken.
Het zal mij worst wezen wat de reden is. Ik betaal voor een dienst en die dienst moet gewoon goed en op tijd worden uitgevoerd net als elke andere dienst waarvoor je betaald. Vertragingen moet een bedrijf incalculeren en om fouten te voorkomen zorgvuldiger met de eigendommen van mensen omgaan.
Het pakket zou eigenlijk op dinsdag bezorgd moeten worden (was toen al bij DHL aangeboden), maar blijkbaar dacht DHL dat het donderdag ook wel kon maar zelfs dat lukte ze niet.
Als ze hun taak niet aankunnen, dan moeten ze meer wagens en personeel inschakelen of niet zoveel pakketten aannemen.
Er zou eigenlijk een boete systeem moeten komen net als bij het te laat bezorgen van een pizza. Te laat bezorgen, bezorgkosten terug betalen. Behalve als ze kunnen aantonen dat het echt overmacht is zoals een blokkade van de snelweg door boeren bijvoorbeeld.
Dit is geen 'we kijken wel wanneer het aankomt en of het ons uitkomt' dienst.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: DHL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik vind die DHL juist zo supersnel. Het is de enigste vervoerder die een pakket wat op zaterdagmorgen naar het postkantoor in Duitsland is gebracht al op maandagmiddag in Limburg kan afleveren. Het grote voordeel dat DHL de Duitse post is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: DHL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is rap inderdaad. Dozen met DHL naar Duitsland worden twee dagen na verzenden ook al bezorgd.

Stuur je echter iets naar Engeland dan duurt het twee weken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: DHL

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met foute buurt bedoel ik dus Foute bezorger, kan een keurige buurt zijn natuurlijk...
maar als je iets bestelde dat via DHL bezorgd moet worden op aan ander adres laten afleveren en hij is zijn werk kwijt.

Ook moet je als buurt klagen en dan de plaatselijke Buurtpreventie App gebruiken, hier is landelijk en vaak is het maar 1 foute bezorger... in jou wijk klagers verzamelen is vaak de manier om een betere bezorger te krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

daytona12 schreef:
27 feb 2020 23:42
Nou om het dan nog duidelijker te maken.
Het zal mij worst wezen wat de reden is. Ik betaal voor een dienst en die dienst moet gewoon goed en op tijd worden uitgevoerd net als elke andere dienst waarvoor je betaald. Vertragingen moet een bedrijf incalculeren en om fouten te voorkomen zorgvuldiger met de eigendommen van mensen omgaan.
Het pakket zou eigenlijk op dinsdag bezorgd moeten worden (was toen al bij DHL aangeboden), maar blijkbaar dacht DHL dat het donderdag ook wel kon maar zelfs dat lukte ze niet.
Als ze hun taak niet aankunnen, dan moeten ze meer wagens en personeel inschakelen of niet zoveel pakketten aannemen.
Er zou eigenlijk een boete systeem moeten komen net als bij het te laat bezorgen van een pizza. Te laat bezorgen, bezorgkosten terug betalen. Behalve als ze kunnen aantonen dat het echt overmacht is zoals een blokkade van de snelweg door boeren bijvoorbeeld.
Dit is geen 'we kijken wel wanneer het aankomt en of het ons uitkomt' dienst.
Om het nog duidelijker te maken, als ontvanger betaald u niet aan DHL. U besteld ergens iets en die verkoper beloofd u dat u iets gaat ontvangen. Zij schakelen DHL in. De verkoper is en blijft verantwoordelijk totdat u het pakket in handen heeft. Zij zijn opdrachtgever, dus zij kunnen een klacht indienen.
Verder is het te kort door de bocht om te roepen dat er maar meer wagens en personeel de weg op zouden moeten. Online kopers hebben zoveel macht dat het alleen maar goedkoper en goedkoper moet. Als u zou weten wat een bezorger vangt voor een pakketje, dan zou u wel anders piepen. Ik ben zelf een tijdje een DHL punt geweest en ik kan u verzekeren dat je van die €0,25 per afgehaald pakket niet rijk zal worden.

DHL is alles behalve een ‘we kijken wel wanneer het aankomt en het ons uitkomt’ dienst. U onderbouwd niets, maar geeft enkel uw onderbuikgevoel weer. Als een bus vandaag 100 pakketten te weinig aflevert, betekend dat er morgen een extra druk komt. Zo dom zijn ze echt niet hoor. DHL is meer dan enkel de bezorger die bij u de straat komt inrijden.

Maar nogmaals: u bent geen klant van DHL, u bent geen opdrachtgever en u hebt ook niet aan DHL betaald. Als u een klacht over de bezorging heeft moet u dus gaan klagen bij de webwinkelier die aan u beloofd hebt dat u iets op een bepaalde dag zou gaan krijgen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL

Ongelezen bericht door berndv »

daytona12 schreef:
27 feb 2020 23:42
Nou om het dan nog duidelijker te maken.
Het zal mij worst wezen wat de reden is. Ik betaal voor een dienst en die dienst moet gewoon goed en op tijd worden uitgevoerd net als elke andere dienst waarvoor je betaald. Vertragingen moet een bedrijf incalculeren en om fouten te voorkomen zorgvuldiger met de eigendommen van mensen omgaan.
Hier lees ik al een paar volledige onzinbeweringen. Dat het u een worst zal wezen is ons duidelijk. Maar in de eerste plaats bent u niet degene die opdrachtgever is van DHL en ook niet degene die DHL betaalt. U betaalt de webshop voor een dienst, namelijk het thuisbezorgen van het product dat u gekocht heeft. DHL (en alle andere vervoerders ook overigens) geven bij normale zendingen geen garantie over wanneer een pakket afgeleverd wordt. Ze geven een indicatie en een streven, maar ze geven geen garantie. In de vervoersvoorwaarden wordt gesproken over aflevering binnen een redelijke termijn. Ik weet dat de Nederlandse consument 24 uur als redelijke termijn classificeren, maar realistisch gezien is dit gewoon niet 100% haalbaar.

Gesloten