LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

DHL

Ongelezen bericht door Jammer! »

Zou het een idee zijn om eens specifiek naar de tevredenheid over DHL te gaan uitzenden?
Het is een gotspe wat die die lui (niet) leveren.
mijn ervaringen van deze maand:
3 pakketten verzonden: 1 x zwaar beschadigd aangekomen (en laat), 2e heel laat aangekomen, 3e vermist
track and trace totaal niet bij (zelfs aangekomen pack is nog steeds onderweg)
klantenservice is drama; traag, vaak opnieuw zelfde informatie delen, blinkt uit in nietszeggende reacties
claimservice: ze zeggen na 3 dagen te antwoorden maar dat net als men bij het aantal verzenddagen: een PR kreet zonder inhoud

Is er wel een goede bezorgdienst? HELLUP!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: DHL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij mij precies op tijd geleverd. Prima DHL!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL

Ongelezen bericht door berndv »

Wij verzenden gemiddeld zo'n 300 á 400 pakketten per maand, waarvan denk ik zo'n 80% via DHL verzonden wordt, de rest via PostNL. Dit omdat wij nog later bestellingen aannemen dan dat DHL bij ons af kan halen, de rest brengen wij zelf weg.

Ik denk dat bij ons zeker ruim 98% onbeschadigd bij de klant aankomt. En van datgene wat al beschadigd bij de klant aan komt, is het over het algemeen alleen een beschadiging aan de doos. Daarbij kan je de meeste beschadigingen voorkomen door je pakket goed in te pakken. Dat valt mij tenminste wel eens op als ik RMA's binnen zie komen van klanten, hoe die soms verpakt zijn, man man man, en dan klagen dat iets beschadigt.

En ik schat dat ook zo'n 95% de volgende werkdag geleverd wordt. En zo'n 4% de 2e werkdag. Wat nog steeds prima is, ze leveren binnen 48 uur op werkdagen. En voor die overige 1% duurt het soms wat langer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: DHL

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Fout verpakte van Particulieren, vaak doos precies op maat en voor product schade doen vele een bedrijven juist daarom extra grote dozen... een telefoon waar er 24 in kunnen dus om doos mag gekraakt worden.

En duidelijke adressen en foutloos?
Hand geschreven is vaak moeilijk leesbaar en 3x fout kan wel eens een van deze oorzaken hebben.

1x fout kan maar 3x klagen lijkt me foute aanbieder...

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elke dag vertrekken hier 3 trailers van DHL. Weinig tot geen klachten. Alleen bij emmers lijm gaat het wel eens mis. Die kunnen niet verpakt worden. 98% komt gewoon en goed de volgende dag aan.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

DHL? Prima bezorgdienst.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

DHL? Waardeloze bezorgdienst.

sake1987

Re: DHL

Ongelezen bericht door sake1987 »

ZeerPrivé schreef:
27 feb 2020 12:07
DHL? Waardeloze bezorgdienst.
Lady1234 schreef:
27 feb 2020 12:04
DHL? Prima bezorgdienst.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wij zijn hier uitermate tevreden over alle bezorgdiensten die aan huis komen.

Conform afspraken, vriendelijk en beleefd en servicegericht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik ben tevreden, al bestel ik niet veel online.
Maar het is en blijft stomvervelend dat het regelmatig niét goed gaat.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: DHL

Ongelezen bericht door daytona12 »

TJa en vandaag was het weer eens zo ver. Ik let 1 keer niet op en bestel iets bij een bedrijf wat gebruik maakt van DHL.
En ja hoor na 18:00 een melding op de track & Trace "we hebben je gemist", terwijl ik de hele dag thuis gewerkt heb en expres een webcam naar de straat heb gericht omdat ik weet wat voor een BEEP bedrijf dit is, en dit al vaker is gebeurd met dit bedrijf.
Geen briefje in de bus te vinden, dus die chauffeur is hier ook helemaal niet geweest.

Deze chauffeur zag gewoon dat hij niet om 18:00 kon stoppen met werken en heeft dus gewoon gesjoemeld om naar huis te kunnen gaan. Dit pakket had morgen mee naar Duitsland moeten gaan, en dat kan ik nu wel vergeten want nu wordt het morgen bezorgd.
Moraal van het verhaal. Check ALTIJD of het bedrijf waar je iets besteld gebruik maakt van DHL, en zo ja koop er dan niet.
Ik betaal liever een paar euro meer bij een bedrijf wat geen gebruik maakt van DHL, ik heb dit met PostNL nog nooit meegemaakt.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of misschien wat tijdiger aanschaffen? Of naar een winkel gaan, als iets per se mee moet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: DHL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Duitse post is toch DHL.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: DHL

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zeer Privé woont in foute regio.

Welke regio komt wie bezorgen, verhuis naar een regio waar de overige forum leden wonen en je bent ook tevreden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: DHL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Doe Het Langzaam

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: DHL

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zeer Privé & Daytona 12 wonen in foute regio.

Welke regio komt wie bezorgen, verhuis naar een regio waar de overige forum leden wonen en je bent ook tevreden.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: DHL

Ongelezen bericht door daytona12 »

Lady1234 schreef:
27 feb 2020 19:00
Of misschien wat tijdiger aanschaffen? Of naar een winkel gaan, als iets per se mee moet.
Doe ik normaal ook, maar in dit geval kregen we pas laat door wat voor cadeau het moest worden.
Volgens de website waar we het cadeau bestelde zou het Woensdag worden bezorgd, maar DHL heeft het blijkbaar zelf al een dag verschoven, EN komen dan gewoon niet opdagen.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: DHL

Ongelezen bericht door daytona12 »

Jammer! schreef:
26 feb 2020 14:02
Zou het een idee zijn om eens specifiek naar de tevredenheid over DHL te gaan uitzenden?
Het is een gotspe wat die die lui (niet) leveren.
mijn ervaringen van deze maand:
3 pakketten verzonden: 1 x zwaar beschadigd aangekomen (en laat), 2e heel laat aangekomen, 3e vermist
track and trace totaal niet bij (zelfs aangekomen pack is nog steeds onderweg)
klantenservice is drama; traag, vaak opnieuw zelfde informatie delen, blinkt uit in nietszeggende reacties
claimservice: ze zeggen na 3 dagen te antwoorden maar dat net als men bij het aantal verzenddagen: een PR kreet zonder inhoud

Is er wel een goede bezorgdienst? HELLUP!
Wij hebben zelfs meegemaakt dat een DHL bezorger zelf een handtekening voor ontvangst heeft geplaatst en het pakje over het balkon heeft gemikt. Dit bedrijf moet eens flink in de schijnwerpers worden gezet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: DHL

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Balkon, als je in foute buurt woonde, elke wijk heeft andere bezorger... dus verhuizen of elders laten bezorgen.

Je mag ook bij je ouders, opa of familie laten bezorgen en als ze daar wel een nette en goede bezorger hebben.
Dat geld natuurlijk voor elke firma, per bedrijf andere en goede wijken kunnen plotseling... ja helaas!

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: DHL

Ongelezen bericht door daytona12 »

Komkommertijd schreef:
27 feb 2020 19:45
Balkon, als je in foute buurt woonde, elke wijk heeft andere bezorger... dus verhuizen of elders laten bezorgen.

Je mag ook bij je ouders, opa of familie laten bezorgen en als ze daar wel een nette en goede bezorger hebben.
Dat geld natuurlijk voor elke firma, per bedrijf andere en goede wijken kunnen plotseling... ja helaas!
Uh, ik mag van een bedrijf wat pakketten bezorgd verwachten dat mijn pakket gewoon op tijd wordt bezorgd.
En ook dat hun bezorgers niet net doen of ze langs geweest zijn, terwijl er geen briefje in de bus ligt en bezorgers dus gewoon sjoemelen.
Niet de bal bij de mensen leggen die wat bestellen, want wij betalen netjes voor een bestelling en wij worden niet betaald om pakketten op tijd te bezorgen en DHL wel.
En verder woon ik niet in een 'foute buurt'.

Gesloten