Diefstal door pakketdiensten.

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
ebuma
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2012 20:43

Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door ebuma »

Ik heb vandaag een pakket ontvangen via Budbee welke niet meer origineel verpakt bleek.
Na verwijderen van de tape bleek het pakket op een ander plaats, welke bij aanname niet zichtbaar was, reeds geopend te zijn.
Tevens bleek 1 van de 2 artikelen verdwenen te zijn, pakbon in het pakket gaf duidelijk 2 verzonden artikelen aan.
Ik heb digitaal aangifte gedaan van deze diefstal en verzender Zalando op de hoogte gebracht, welk keurig aangaven het bedrag van het gestolen artikel terug te boeken op mijn rekening.
Ik ben zeer benieuwd of meer consumenten problemen ondervinden van diefstal door medewerkers van pakketdiensten en of er pakketdiensten uitspringen waar dit wel erg vaak voorkomt.
Frappant vind ik het wel dat ik hier nooit last van heb gehad en de eerste de beste bestelling die door Budbee wordt bezorgt, bezorgt mij een onbehaaglijk gevoel. :(

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En u hebt bewijs van de diefstal? Of is dat uw gedachte? En hoe gaat die diefstal dan precies in zijn werk? Pakketten worden op diverse plekken gewogen. Op geen enkel depot mogen medewerkers jassen of tassen op de werkvloer hebben. Hoe krijgen ze daar inhoud van pakketten mee? En hoe weten ze wat er in een pakket zit? Gaan ze gokken, of gaan ze meer verpakkingen openen? Of is het de chauffeur die een tracker heeft? Dan valt het meteen op dat hij ergens langer stil staat om pakketten uit te zoeken, open te maken en opnieuw dicht te plakken.

Begrijp mij niet verkeerd, overal word gestolen, dus ook bij bezorgbedrijven. Maar wat vele mensen niet weten is dat derving in meer gevallen ontstaat door onkunde van de verzender of door domme fouten. Een te grote doos waardoor deze indeukt bij het stapelen in een container. Doos scheurt open en de inhoud valt er uit. Ga maar eens zoeken bij welke doos het hoort als er tientallen per minuut over kilometerslange lopende banden gaan.
Soms is de tape van een verpakking niet goed. Deze blijft haken met dezelfde gevolgen. Of een pakket blijft ergens haken op de lopende band.

Het is minder spannend dan iemand beschuldigen van diefstal, maar wel de waarheid. Diefstal zal bewezen moeten worden. Daarnaast bent u geen onderdeel in het geheel. De benadeelde (bewust of onbewust) is de verzender.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij ons verdwijnen spullen als we ze internationaal met de officiële postdienst versturen. Vermoedelijk corrupte douaniers.

Versturen we per pakketdienst (dpd, gls bijvoorbeeld) gaat het goed.

ebuma
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2012 20:43

Re: Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door ebuma »

Beste NeoDutchio,

U heeft het pakket niet gezien en maakt een opsomming van alle mogelijkheden hoe een pakket opengegaan kan zijn. Gelukkig heb ik het pakket wel gezien en ben ik capabel genoeg om te zien of het pakket per ongeluk open is gegaan of dat het is gebeurd door een bewuste handeling.
Pakket heb ik uiteraard bewaard en laat een professionele beoordeling graag over aan de Politie mochten ze dit de moeite waard vinden.
En inderdaad diefstal moet bewezen worden maar door aangifte te doen zal blijken of dit een op zich staand geval is of dat er een patroon ontstaat waaruit blijkt dat er meer aan de hand is.
Wees gerust, als er geen enkele reactie komt op deze topic aangaande ervaringen met diefstal dan ben ik de eerste die een feestmuts opzet. Let wel, het gaat mij hier niet specifiek om het door mij genoemde bedrijf.

Respect voor alle kennis die u heeft over de gang van zaken bij alle depots in Nederland en de gang van zaken in alle auto’s van bezorgers. Op basis van 33 jaar ervaring kan ik verzekeren dat u hier een erg rooskleurig beeld over heeft/geeft en adviseer ik u internet eens af te zoeken naar het percentage diefstal bij bedrijven door eigen personeel. Depots en pakketdiensten zijn hier echt geen uitzondering op.

Met alle respect, op basis van uw reactie lijkt het of u erg naïef bent, werkzaam bij een pakketbedrijf of zoals ze dat zo mooi zeggen “advocaat van de duivel”.

Het laatste stukje van uw schrijven haalt mijns inziens het niveau van uw schrijven onderuit.
Het gaat niet om de spanning van het beschuldigen het gaat om het recht dit te mogen doen en om het recht onschuldig te zijn tot een rechter hierover geoordeeld heeft. Feit is dat zonder beschuldiging/aangifte er ook nooit een oordeel geveld zal worden en we daarmee criminaliteit accepteren.
Zeker ben ik wel een onderdeel in het geheel en zeker ben ik wel een benadeelde want ik ben degene die de inhoud niet heeft ontvangen en ik ben degene die hiervoor actie moet ondernemen.
Bent u bekend met de uitdrukking “tijd is geld”?
Uw conclusie lijkt een beetje te zijn dat de eigenaar van een artikel niet de gedupeerde is maar de verzender of verzekeringsmaatschappij die moet opdraaien voor de schade. Voor zover ik mij niet vergis is dit ook 1 van de argumenten die drugsgebruikers gebruiken om diefstal uit auto’s voor zichzelf goed te praten, “Ach ze zijn toch verzekerd”. Als er in de toekomst wat van u gestolen wordt voel u dan vooral niet benadeeld maar stuur een bloemetje naar uw verzekeringsmaatschappij want zij zullen zich vast heel onveilig en benadeeld voelen.

Veder wil ik hier eigenlijk niet meer over uitweiden, ook niet als hier weer een reactie op komt.
Ben alleen benieuwd naar negatieve ervaringen en als die er niet zijn dan zet ik zoals al eerder vermeld tegen beter weten een feestmuts op.

Mvg,

Rentenier80
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2022 11:31

Re: Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door Rentenier80 »

Heeft u gezien dat de koerier het gestolen heeft?
Wie eist bewijst!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ebuma schreef:
01 sep 2022 12:37
U heeft het pakket niet gezien en maakt een opsomming van alle mogelijkheden hoe een pakket opengegaan kan zijn. Gelukkig heb ik het pakket wel gezien en ben ik capabel genoeg om te zien of het pakket per ongeluk open is gegaan of dat het is gebeurd door een bewuste handeling.
Klopt, ik maakte een opsomming. Want het woord diefstal valt namelijk iets te vaak bij bezorgbedrijven.
ebuma schreef:
01 sep 2022 12:37
Respect voor alle kennis die u heeft over de gang van zaken bij alle depots in Nederland en de gang van zaken in alle auto’s van bezorgers. Op basis van 33 jaar ervaring kan ik verzekeren dat u hier een erg rooskleurig beeld over heeft/geeft en adviseer ik u internet eens af te zoeken naar het percentage diefstal bij bedrijven door eigen personeel. Depots en pakketdiensten zijn hier echt geen uitzondering op.
Zoals ik al zei, er zal echt wel diefstal voorkomen. Grotere bezorgdiensten werken met vaste werkwijzen en procedures. Personeel word namelijk uitgewisseld tussen de verschillende depots. En op geen enkel depot is het mogelijk om met spullen op de werkvloer te lopen.
ebuma schreef:
01 sep 2022 12:37
Met alle respect, op basis van uw reactie lijkt het of u erg naïef bent, werkzaam bij een pakketbedrijf of zoals ze dat zo mooi zeggen “advocaat van de duivel”.
Geen van de drie.
ebuma schreef:
01 sep 2022 12:37
Zeker ben ik wel een onderdeel in het geheel en zeker ben ik wel een benadeelde want ik ben degene die de inhoud niet heeft ontvangen en ik ben degene die hiervoor actie moet ondernemen.
Bent u bekend met de uitdrukking “tijd is geld”?
Uw conclusie lijkt een beetje te zijn dat de eigenaar van een artikel niet de gedupeerde is maar de verzender of verzekeringsmaatschappij die moet opdraaien voor de schade. Voor zover ik mij niet vergis is dit ook 1 van de argumenten die drugsgebruikers gebruiken om diefstal uit auto’s voor zichzelf goed te praten, “Ach ze zijn toch verzekerd”. Als er in de toekomst wat van u gestolen wordt voel u dan vooral niet benadeeld maar stuur een bloemetje naar uw verzekeringsmaatschappij want zij zullen zich vast heel onveilig en benadeeld voelen.
Gelukkig hebben we een wet. Dus drugsgebruikers hoeven er niet bijgehaald worden. U hebt een overeenkomst met een verkoper. Die heeft u toegezegd de artikelen bij u thuis te leveren wat niet gebeurd is. Daarmee blijft hij in gebreke en is hij verantwoordelijk. Hij is namelijk diegene die de bezorger heeft ingeschakeld. U bent voor de bezorger geen partij. U bent geen klant en geen opdrachtgever.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als je vooraf hebt moeten betalen dan is de ontvanger wel degelijk partij. Immers, je moet maar zien je geld terug te krijgen van de verzender Dat kost veel tijd en soms regelmatig lukt het helemaal niet bijv. bij marktplaatsaankopen

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben gelukkig nog nooit iets kwijtgeraakt van wat ik besteld heb. Ik bendus ook niet “bestolen”.

Een enkel keer kreeg ik weleens een pak, doos in een doos, wat zo slecht dichtgemaakt was, waardoor je, als je dat zou willen, simpel die binnendoos of de inhoud ervan eruit had kunnen halen. Zaten hele mooie en dure schoenen in. Maar blijkbaar had de bezorger geen interesse. 😁

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door Dirkie »

ebuma schreef:
31 aug 2022 20:10
Ik heb vandaag een pakket ontvangen via Budbee welke niet meer origineel verpakt bleek.
Na verwijderen van de tape bleek het pakket op een ander plaats, welke bij aanname niet zichtbaar was, reeds geopend te zijn.
Tevens bleek 1 van de 2 artikelen verdwenen te zijn, pakbon in het pakket gaf duidelijk 2 verzonden artikelen aan.
Ik heb digitaal aangifte gedaan van deze diefstal en verzender Zalando op de hoogte gebracht, welk keurig aangaven het bedrag van het gestolen artikel terug te boeken op mijn rekening.
Ik ben zeer benieuwd of meer consumenten problemen ondervinden van diefstal door medewerkers van pakketdiensten en of er pakketdiensten uitspringen waar dit wel erg vaak voorkomt.
Frappant vind ik het wel dat ik hier nooit last van heb gehad en de eerste de beste bestelling die door Budbee wordt bezorgt, bezorgt mij een onbehaaglijk gevoel. :(
Ik ben nog nooit bestolen door pakket bezorgers. Soms wordt iets bij de buren bezorgd (wat bij ons geen probleem is) en het is me ook wel eens overkomen dat een aangetekend stuk zonder handtekening in de brievenbus gedaan is. Dat is inmiddels jaren geleden.
Ik denk dat U heel voorzichtig moet zijn om een pakket bezorger te beschuldigen van diefstal. U zult het moeten bewijzen en anders kan het als smaad gezien worden. Uw beschuldiging geeft mij persoonlijk een onbehaaglijk gevoel......
U schrijft dat dat "het pakket op een andere plaats, welke bij aanname niet zichtbaar was, reeds geopend was". Een pakketbezorger heeft geen tijd om pakketten onzichtbaar open te maken, er iets uit te halen om deze vervolgens zorgvuldig weer dicht te plakken. Wat wel kan is dat het verkeerd bezorgd is. Daar is het pakket 'onderzocht' en zijn er misschien spullen uitgehaald. Vervolgens is het weer in de bezorging terecht gekomen en is het bij U bezorgd. Maar ook dat is een aanname net als uw beschuldiging van diefstal.
Wat U wel had kunnen doen is het pakket weigeren want U geeft zelf aan dat het niet meer origineel verpakt was.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Diefstal door pakketdiensten.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik vindt het heel netjes van Zalando dat u uw geld terug krijgt.

Goed dat u aangifte gedaan heeft. Bewaar het doos totdat de politie contact met u opgenomen heeft.

Meer dan dit kunt u niet doen.

Plaats reactie