LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
RitaHans
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2018 15:30

Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door RitaHans »

In oktober jl. werd hier een nieuwe boxspring van Avek neergezet met nieuwe matrassen.
Uiteraard zelf gekocht na 10 minuten uitgeprobeerd te hebben.
Na 2 weken hier in huis moest ik toch echt de conclusie trekken dat ik er echt niet op kan slapen. Al mijn spieren gaan pijn doen.
Contact gezocht met Avek: echter gekocht is gekocht.
Ik zit nu met een bed waar ik niet op kan slapen. En er is niemand die me helpen wil. Ik ben behoorlijk radeloos.
Heeft u nog advies voor mij?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door scontra »

RitaHans schreef:In oktober jl. werd hier een nieuwe boxspring van Avek neergezet met nieuwe matrassen.
Uiteraard zelf gekocht na 10 minuten uitgeprobeerd te hebben.
Na 2 weken hier in huis moest ik toch echt de conclusie trekken dat ik er echt niet op kan slapen. Al mijn spieren gaan pijn doen.
Contact gezocht met Avek: echter gekocht is gekocht.
Ik zit nu met een bed waar ik niet op kan slapen. En er is niemand die me helpen wil. Ik ben behoorlijk radeloos.
Heeft u nog advies voor mij?


Gekocht is gekocht, dat is niet het probleem.
maar dat wil niet zeggen dat de matras(sen) niet zouden kunnen worden geruild voor een ander soort.
Deze service geven, voor zover mij bekend, (bijna) alle leveranciers van bedden en matrassen als er lig problemen zijn.
Bij welke leverancier heeft u de boxspring gekocht en heeft u wel gevraagd om vervanging van de matrassen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zijn de matrassen te hard of zo? Koop een topper en het leed is geleden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wellicht wil men tegen kostprijs een andere matras verkopen of de matraskernen vervangen (indien mogelijk)

Het idee van lady1234 is ook een goede: met een topper kun je ook wel wat bereiken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

RitaHans schreef:In oktober jl. werd hier een nieuwe boxspring van Avek neergezet met nieuwe matrassen.
Uiteraard zelf gekocht na 10 minuten uitgeprobeerd te hebben.
Na 2 weken hier in huis moest ik toch echt de conclusie trekken dat ik er echt niet op kan slapen. Al mijn spieren gaan pijn doen.
Contact gezocht met Avek: echter gekocht is gekocht.
Ik zit nu met een bed waar ik niet op kan slapen. En er is niemand die me helpen wil. Ik ben behoorlijk radeloos.
Heeft u nog advies voor mij?
In alle gevallen (stenenwinkel/webshop) ben je te laat. Je hebt 14 dagen om je te bedenken bij een webshop aankoop en deze is voorbij. Je kunt enkel hopen op coulance vanuit de winkel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door kweenie »

De fabrikant is hier ook niet het aanspreekpunt. Je zou naar de winkelier terug moeten gaan. Of je het bed zou kunnen ruilen is afhankelijk van de winkel. Soms geldt daarbij wel goedkoop is duurkoop, oftewel: pech dat je het bed niet fijn vindt, maar koop is koop.

Heeft de winkelier je over de bedden geadviseerd? En 'paste' door bed daarbij bij jou en je slaapmethode?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Valt mij op als iemand een klacht plaatst , over wat dan ook , er gelijk diverse zelfde klachten komen . Zet mij toch aan het denken of ze wel terecht zijn :(

Als je altijd op een polyaether matras hebt geslapen en op een nieuwe binnenverings matras gaat slapen ,moet je je slaaphouding aanpassen wegens de zones in het matras. Doe je dat, dan zijn de meeste klachten opgelost.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:Valt mij op als iemand een klacht plaatst , over wat dan ook , er gelijk diverse zelfde klachten komen . Zet mij toch aan het denken of ze wel terecht zijn :(
Dit valt mij ook op. Net of wij gevoerd worden door een weinig creatieve geest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door moederslink »

RitaHans schreef:In oktober j.l. ______
Uiteraard zelf gekocht na 10 minuten uitgeprobeerd te hebben ______

Heeft u nog advies voor mij?
Slechts 10 minuten een matras uitproberen in de zaak werkt natuurlijk niet.
We zijn inmiddels ook 3 mnd verder dus weet ik niet in hoeverre de zaak hier nog iets mee wil doen.
Advies? Probeer er uit te komen met deze zaak , of zet deze matrassen op MP en koop zelf andere matrassen waar u zich goed en uitgebreid over laat voorlichten of probeer idd eerst zelf ook een topper.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door renewouters »

gosewijn schreef:Valt mij op als iemand een klacht plaatst , over wat dan ook , er gelijk diverse zelfde klachten komen . Zet mij toch aan het denken of ze wel terecht zijn :(
Wat mij nog meer opvalt is dat ik nog nooit van Avek had gehoord totdat ze afgelopen kerstvakantie met een radioreclamecampagne zijn begonnen. En prompt zijn er klachten.

stofzuigertje

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tijdens de 10 minuten proef liggen had je de garantie voorwaarden even moeten lezen!

Er zijn voordeliger winkels die zelfde verkopen zoals..... Ikea, naast de 25 jaren garantie ook de 90 dagen probeer service..... dus voordeliger en wel ruilen als niet zou bevallen, alleen transport kosten voor eigen rekening en mits niets beschadigd

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door Confetti »

Inderdaad, een topmatras kopen.
Dat kost wel weer wat extra maar ik ben ervan overtuigd dat het probleem dan opgelost is, het is alsof je op een wolkje slaapt :)
Neem dan wel een traagschuim en niet een polyether!
Eerst even uitproberen in de winkel want eenmaal uit de verpakking mag hij niet meer terug!
Ik koop nooit meer een nieuw matras, ik slaap nu een jaar of vijf op m'n oude matras + topper, en t.z.t. vervang ik weer uitsluitend de topmatras.
Voor ca. € 250,- kan ik dan opnieuw 10-12 jaar lekker slapen.

atlas1302

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Het is persoons gebonden, de èèn slaapt op die lekker en de ander nou net weer niet. Sommige slapen overal lekker, in dienst bijv. kunt u zich dat nog herinneren.....spiralen en een standaard matras. Ik kwam nooit op tijd uit mijn bed het sliep als een roos, moet wel zeggen nu ik 40 jaar ouder ben toch overgestapt op een springbox met een dikke vrij stevige matras, ook weer geweldig. De bodem zoals de pizza makers zeggen, en de top is dan weer die dikke matras.

HanIJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2018 10:28

Re: Duur bed gekocht waar ik niet op kan slapen

Ongelezen bericht door HanIJ »

Wij hebben ook ooit de fout gemaakt door een bed te kopen, waar je achteraf niet goed op kon slapen. Hebben het uiteindelijk redelijk opgelost door een topper te kopen. We hebben echter in die periode van zoeken naar de oplossing ook geleerd, dat er heel veel leveranciers zijn, die langere tijd "niet goed, geld terug" garantie geven. Meestal volledig, soms houden ze een par tientjes achter voor gemaakte kosten. Een winkel, waar je dus zelfs niet verplicht bent om daar een ander bed te kopen! Even zoeken, maar ze zijn er beslist wel en veelal ook niet de duurste zaken. Zo hoort het eigenlijk ook gewoon: je kan stomweg niet in een winkel bepalen op welk bed je goed slaapt, dat moet je gewoon ondervinden. Als je dan ook niet nog eens aan een bepaalde leverancier/winkel/keten vast zit, kun je vrijelijk proberen en uiteindelijk een goed bed vinden. Wij hebben helaas ook ondervonden, dat matrasverkopers en beetje in de beruchte categorie "autoverkopers" thuis horen: zeer geslepen in verkooptechnieken!

Gesloten