LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energieleverancier

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
houben2482
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2017 09:56

Energieleverancier

Ongelezen bericht door houben2482 »

Is een energieleverancier wettelijk verplicht een jaarnota van 12 maanden aan te bieden?
In mijn geval heb ik een jaarnota ontvangen van 11 maanden, die financieel heel ongunstig uitvalt.
Het klopt niet met de tijd van de opgenomen meterstanden in 2018 t.o.v. 2017, leverancier wil geen jaarnota maken van 12 maanden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Energieleverancier

Ongelezen bericht door mahadma »

In de jaarnota zal zeer waarschijnlijk ook (naast de 11 maanden eerder) meteen de einde jaarsnota zitten verpakt, dus is de eindejaarsnota tevens de 12 de maand nota. simpel toch.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energieleverancier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hoe kan een nota van 11 maanden financieel heel ongunstig uitpakken?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energieleverancier

Ongelezen bericht door witte angora »

houben2482 schreef:
18 feb 2019 18:03
Is een energieleverancier wettelijk verplicht een jaarnota van 12 maanden aan te bieden?
In mijn geval heb ik een jaarnota ontvangen van 11 maanden, die financieel heel ongunstig uitvalt.
Het klopt niet met de tijd van de opgenomen meterstanden in 2018 t.o.v. 2017, leverancier wil geen jaarnota maken van 12 maanden.
Nee, niet verplicht. Waarom zou dat verplicht moeten zijn?

Een afrekening van een bepaalde periode is een afrekening, je betaalt de werkelijke kosten van die periode. Of het nu 11 of 12 maanden is, wat maakt dat uit, en waarom zou het voor jou ongunstig zijn? De voorschotten die je betaalt hebt worden verrekend, je betaalt uiteindelijk geen cent meer of minder.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Energieleverancier

Ongelezen bericht door Erthanax »

De afgelopen tien jaar heb ik nog nooit een afrekening over precies twaalf maanden gehad. Het scheelt soms wel vijf weken (meer of minder).

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Energieleverancier

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Financieel ongunstig? Goh, Ik koop iedere maand een krat bier van 10, euro. Normaal krijg ik dan van mijn bierleverancier een jaarrekening van 120 euro. Nu kreeg ik een maand eerder een afrekening van 110 euro en het jaar daarop moest ik 130 euro betalen voor 13 maanden. Ik ben zo benadeeld....:-)

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energieleverancier

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zal je flink wat energie kosten om dat bier te versjouwen en naar binnen te werken, Zombiemaster... :mrgreen:

Gelukkig gaat dit topic alleen over de energienota. ;)

Alhoewel ik eigenlijk wel denk dat alles gezegd is wat gezegd kan worden hierover.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energieleverancier

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij de oude meters is de doorgeef datum bepalend en kreeg je 11 of 13 maanden wel vaker....

Maar de Digitale meters die we slim noemen, die kunnen elke dag op elke tijd uitgelezen worden en heb je meer kans op 12 maanden factuur.

Over een jaartje is dit opgelost en krijgen we net als in andere landen klagers over mensen die digitale meter weigerde en nu opname en controle kosten moeten betalen omdat er een mannetje langs de deur moet.

Gesloten