Enquête: Albert Heijn Etiket

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Michiel Floris
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2022 13:59

Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door Michiel Floris »

Hoi Allemaal,

Voor mij afstudeerstage doe ik onderzoek naar hoe en of de leesbaarheid van het etiket verbeterd kan worden. Hiervoor ben ik op zoek naar de mening van mensen die ooit naar en etiket hebben gekeken.

Alvast bedankt en fijne feestdagen!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door rwolters »

Misschien even de typefoutjes corrigeren, zeker gezien het onderwerp.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ingevuld, erg interessant onderwerp. Ik lees altijd een etiket omdat ik bepaalde zaken niet mag of wil eten of drinken. Helaas staat dit er niet altijd duidelijk op. Zoals een onleesbaar klein lettertype, of dezelfde tekst in 20 verschillende talen behalve in het Nederlands. of zwarte etters op een donker rode achtergrond. Ik moet dus eerst uitgebreid dat etiket gaan lezen om vervolgens vaak weer, tot irritatie van anderen, dat weer terug zetten omdat er iets "verkeerds" inzit wat ik pas na minutenlans bestuderen van dat etiket heb ontdekt.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door PGros »

peter17111962 schreef:
23 dec 2022 10:58
.... dezelfde tekst in 20 verschillende talen behalve in het Nederlands. ....
Op levensmiddelen etiket is Nederlands verplicht als het in Nederland verkocht wordt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door Jablan »

Waar, maar met die landcodes moet je ongelofelijk zoeken naar jouw taal.

Wij zijn er makkelijk in. Onleesbaar etiket = niet kopen. :mrgreen:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door scontra »

Met een vergrootglas in de hand langs de schappen in de Supermarkt om de etiketten op de verpakkingen te kunnen bestuderen ?
Dat zie ik niet zo zitten.
Ik koop dat wat we denken nodig te hebben en we nuttigen het zonder er verder over na te denken wat de fabrikant er allemaal ingestopt zou kunnen hebben en dat is tot heden altijd nog goed gegaan.
Geen enkele interesse voor de tekst op het etiket en evenmin voor alle zgn. keurmerken of al wat zo meer.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door grun »

peter17111962 schreef:
23 dec 2022 10:58
Ik moet dus eerst uitgebreid dat etiket gaan lezen om vervolgens vaak weer, tot irritatie van anderen, dat weer terug zetten omdat er iets "verkeerds" inzit wat ik pas na minutenlans bestuderen van dat etiket heb ontdekt.
Daar zijn apps voor. De barcode op het etiket scannen met uw smartphone en u weet alles.
https://www.ad.nl/koken-en-eten/met-dez ... ~afd94ef6/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door moederslink »

Of ter plekke een foto maken vh etiket en ter plekke uitzoomen maar :D.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door peter17111962 »

grun schreef:
24 dec 2022 21:49
peter17111962 schreef:
23 dec 2022 10:58
Ik moet dus eerst uitgebreid dat etiket gaan lezen om vervolgens vaak weer, tot irritatie van anderen, dat weer terug zetten omdat er iets "verkeerds" inzit wat ik pas na minutenlans bestuderen van dat etiket heb ontdekt.
Daar zijn apps voor. De barcode op het etiket scannen met uw smartphone en u weet alles.
https://www.ad.nl/koken-en-eten/met-dez ... ~afd94ef6/
Dan moet je wel een smartphone hebben.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door peter17111962 »

peter17111962 schreef:
25 dec 2022 07:52
grun schreef:
24 dec 2022 21:49
peter17111962 schreef:
23 dec 2022 10:58
Ik moet dus eerst uitgebreid dat etiket gaan lezen om vervolgens vaak weer, tot irritatie van anderen, dat weer terug zetten omdat er iets "verkeerds" inzit wat ik pas na minutenlans bestuderen van dat etiket heb ontdekt.
Daar zijn apps voor. De barcode op het etiket scannen met uw smartphone en u weet alles.
https://www.ad.nl/koken-en-eten/met-dez ... ~afd94ef6/
Dan moet je wel een smartphone hebben en daar mee om kunnen gaan. Mijn persoonlijke ervaring is dat die
dingen erg ingewikkeld zijn en zeer onlogisch. Ik ben opgegroeid met apparatuur waar 1 knop slecht 1 functie
had. Het lukt mij dus gewoon niet om een de werking van een smart apparaat te begrijpen.


scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door scontra »

grun schreef:
24 dec 2022 21:49
peter17111962 schreef:
23 dec 2022 10:58
Ik moet dus eerst uitgebreid dat etiket gaan lezen om vervolgens vaak weer, tot irritatie van anderen, dat weer terug zetten omdat er iets "verkeerds" inzit wat ik pas na minutenlans bestuderen van dat etiket heb ontdekt.
Daar zijn apps voor. De barcode op het etiket scannen met uw smartphone en u weet alles.
https://www.ad.nl/koken-en-eten/met-dez ... ~afd94ef6/
Een moderne manier van het vergrootglas gebruiken, ik zie het me niet doen bij alles wat ik koop.
Met een ouderwets papieren boodschappenbriefje, op volgorde van de schappen, met een noodgang naar binnen en zo snel als mogelijk weer met een volle (eigen Clax) boodschappenkar weer naar buiten en het liefst met gebruikmaking van de doe het zelf scanner.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Enquête: Albert Heijn Etiket

Ongelezen bericht door kweenie »

scontra schreef:
25 dec 2022 09:23
Een moderne manier van het vergrootglas gebruiken, ik zie het me niet doen bij alles wat ik koop.
Met een ouderwets papieren boodschappenbriefje, op volgorde van de schappen, met een noodgang naar binnen en zo snel als mogelijk weer met een volle (eigen Clax) boodschappenkar weer naar buiten en het liefst met gebruikmaking van de doe het zelf scanner.
Als dit je manier van boodschappen doen is, dan kun je thuis bij het opstellen van je lijstje al op je gemak op de website de ingrediënten bekijken.

Plaats reactie