LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquête duurzaam vervoer

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
basdonker
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2016 15:00

Enquête duurzaam vervoer

Ongelezen bericht door basdonker »

Hallo allemaal,

Om af te studeren doe ik een onderzoek naar duurzaam vervoer. Ik ben op zoek naar forenzen die met de auto naar hun werk rijden en weer terug. Het doel van het onderzoek is om te kijken hoe forenzen een bijdrage kunnen leveren aan het pakketvervoer. Bij het invullen van deze enquête maak je tevens kans op een cadeaukaart van Bol.com t.w.v. €20,-!

Hier is de link naar de enquête: http://www.thesistools.com/web/?id=516943
Het invullen ervan kost ongeveer 5 minuten.

Bij voorbaat dank!
Bas

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Enquête duurzaam vervoer

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ingevuld. Succes :)

stofzuigertje

Re: Enquête duurzaam vervoer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas is het eenzijdig gericht.....

Zelf heb ik als kleine werkgever juist andersom.
Er worden dagelijks meerdere pakketten afgeleverd voor meerdere werknemers dus 1 x vele adressen en dat is beter en altijd iemand die
het in ontvangst kan nemen.
Alleen met handtekening is dan niet de geadresseerde maar medewerker receptie.
Als dat kan doen we dat, heen en weer lopen mag niet dus einde dag ophalen en niet effe tussendoor handtekening of zo.

Dat bespaarde veel ritten in wijken en gezien de aantallen dus nog beter.
Er kan nog meer dus maar dat moet wel langzaam groeien.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Enquête duurzaam vervoer

Ongelezen bericht door witte angora »

basdonker schreef:Hallo allemaal,

Om af te studeren doe ik een onderzoek naar duurzaam vervoer. Ik ben op zoek naar forenzen die met de auto naar hun werk rijden en weer terug. Het doel van het onderzoek is om te kijken hoe forenzen een bijdrage kunnen leveren aan het pakketvervoer. Bij het invullen van deze enquête maak je tevens kans op een cadeaukaart van Bol.com t.w.v. €20,-!

Hier is de link naar de enquête: http://www.thesistools.com/web/?id=516943
Het invullen ervan kost ongeveer 5 minuten.

Bij voorbaat dank!
Bas
Eerlijk gezegd begrijp ik de vraag niet helemaal. Doe je nu onderzoek om af te studeren, of heb je een bedrijf opgezet om mensen te vinden die je voor je bedrijf in wilt zetten?

Inhoudelijk vind ik je enquete ook wel erg mager, sorry. Alleen vraag 10 is relevant, en dat is simpel met ja of nee te beantwoorden. Voor de rest vragen over leeftijd, inkomen, woonsituatie, vrijwilligerswerk, hoe je naar je werk gaat (waarbij slechts één optie mogelijk is, terwijl in de praktijk mensen van meerdere opties tegelijk gebruik kunnen maken), hoeveel dagen per week iemand werkt, bij wat voor organisatie iemand werkt... of iemand in een stad of dorp woont... Het zijn allemaal geen vragen waarmee je kunt peilen of er wel of geen behoefte bestaat aan een dergelijke dienst.

Ik maak even met de quotefunctie een kader aan om een voorbeeld te isoleren:
Eerlijk gezegd zou ik beslist niet willen dat een wildvreemde buurman een pakketje voor mij mee zou nemen vanuit een dierenkliniek in Dedemsvaart naar mij toe (in de kop van Noord-Holland). En ik zou al helemaal niet willen als, omdat niemand exact die route rijdt, drie of vier verschillende mensen dit onder hun hoede nemen. Dan is het minimaal een week onderweg. En het stukje vanaf het postkantoor naar huis kan ik eventueel ook zelf.

Ik denk dat dit dingen zijn die je zou moeten willen weten. Maar daar vraag je niet naar.
Ik zou er nog maar eens goed naar kijken als ik jou was.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Enquête duurzaam vervoer

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik vind alleen de vraag over type baan nogal vreemd, maar in algemene termen kan TS uit een dergelijke enquête wel algemene conclusies trekken.

De vraag over beroep lijkt me derhalve inadequaat, maar we zien hier vaker veel slechtere enquêtes waarbij er helemaal niets meetbaar is. Dat is hier wel het geval.

basdonker
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2016 15:00

Re: Enquête duurzaam vervoer

Ongelezen bericht door basdonker »

Ik zie nu dat ik het bij de intro wat verkeerd heb uitgelegd. Hierdoor kan het onderzoek verkeerd geïnterpreteerd worden. Het doel van deze enquete is om een persona te creëren van particuliere bezorgers. Dus hoe ziet zijn leven eruit en wat zijn de motieven om mee te doen als particuliere bezorger. Daarnaast komt er nog een stukje bereik bij kijken, om zo de uiteindelijk persona/doelgroep te bereiken.

In ieder geval bedankt voor het invullen!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Enquête duurzaam vervoer

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Bas, ingevuld en succes met afstuderen. Zoals zo vaak begrijp ik de kritiek op de vraagstelling hier niet. Als je de systematiek en de doelstelling niet kent van een enquête kun je onmogelijk beoordelen of vragen wel of niet relevant zijn. Daar gaat de enquêteur over en niet degene die invult.
De vragen rond inkomen, leeftijd etc. zijn natuurlijk erg relevant, een vaststaand feit bij dit soort onderzoeken. En natuurlijk kun je best invullen of een stelling goed of minder goed bij je past. Kortom, van deze kant geen kritiek. Gewoon een prima enquête met relevante vragen. Nogmaals succes!

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Enquête duurzaam vervoer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bedankt voor je nadere uitleg Bas. In je intro staat inderdaad iets heel anders dan wat je eigenlijk beoogt. Nu is het duidelijker.

basdonker
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2016 15:00

Re: Enquête duurzaam vervoer

Ongelezen bericht door basdonker »

In ieder geval bedankt voor het meedenken! En uiteraard bedankt voor de feedback.

Gesloten