Enquête masterscriptie over online privacy

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Lotte-
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2020 17:21

Enquête masterscriptie over online privacy

Ongelezen bericht door Lotte- »

Beste meneer/mevrouw,

Voor mijn masterscriptie over online privacy heb ik een vragenlijst opgezet. Ik zou het heel fijn vinden als u deze vragenlijst invult, daarmee helpt u me om mijn scriptie af te ronden. Het invullen duurt ongeveer 5-10 minuten. Via de link hieronder komt u bij de vragenlijst terecht. Alvast bedankt!

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/ ... xQDDcLGtSK

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Enquête masterscriptie over online privacy

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hallo Lotte

Helaas moest ik het invullen afbreken. De reden is dat ik nooit online koop omdat het voor mijn een vaststaand
feit is dat dit niet veilig is. Als ik iets wil kopen kijk ik wel op internet, maar dan om te kijken of hetgeen ik wil
gaan kopen dat dit op voorraad is. Mocht dit het geval zijn dan ga ik naar die winkel toe om daar datgeen te
gaan halen. Als ik op een website kom waar ik. net als in je voorbeeld. Eerst een kletsverhaal van 3 kantjes moet
gaan lezen, dan ga ik weg op die website zonder ergens op te klikken.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Enquête masterscriptie over online privacy

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb de enquête wel ingevuld, maar ik koop slechts bij een paar websites, welke allemaal zeer bekend zijn in Nederland en bewezen betrouwbaar. Dat zal ook uitmaken voor de antwoorden die ik geef.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Enquête masterscriptie over online privacy

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ingevuld. Prima enquête.

Lotte-
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2020 17:21

Re: Enquête masterscriptie over online privacy

Ongelezen bericht door Lotte- »

Na feedback over de vraag met de (lange) privacyverklaring heb ik deze tekst nu wat ingekort. Hoewel het niet nodig is om deze hele tekst te lezen (wat ook is aangegeven in de enquête), haken veel mensen toch af bij het zien van zo'n lange tekst. Aan diegenen die de vragenlijst al hebben ingevuld en feedback hebben achtergelaten: hartelijk bedankt!

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Enquête masterscriptie over online privacy

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die lange privacyverklaring vond ik juist wel realistisch. Ik vermoed -- maar ook niet meer dan dat -- dat veel consumenten bij een echte bestelling denken "het zal wel" en vervolgens gewoon bestellen. Met dat in het achterhoofd vind ik het dan weer vermakelijk dat er nu respondenten zijn die afhaken als ze die tekst uitdrukkelijk niet hoeven te lezen. Misschien dat daar nog eens een onderzoekje in zit voor een student (gedrags)psychologie.

Lotte-
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2020 17:21

Re: Enquête masterscriptie over online privacy

Ongelezen bericht door Lotte- »

Ik heb nog steeds veel respondenten nodig voor mijn vragenlijst, dus hierbij wil ik graag nog een laatste beroep doen op de lezers van dit forum om mijn vragenlijst in te vullen. Het wordt erg gewaardeerd, alvast bedankt! :D

Gesloten