LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen bevestigingsmail retourzending PostNL: 'Dat gebeurt wel vaker'

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Louk56
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2020 19:30

Geen bevestigingsmail retourzending PostNL: 'Dat gebeurt wel vaker'

Ongelezen bericht door Louk56 »

Twee weken geleden twee pakketjes voor Zalando retour gestuurd en weggegaan met de boodschap dat er een bevestigingmail van Postnl zou worden gestuurd. Deze niet ontvangen. Teruggegaan naar de Bruna winkel waar het postagentschap zit. De boodschap was 'dat gebeurt wel vaker' Ook geen track en tracecode gekregen.Geen poot om op te staan dus. Zalando kan niets en PostNl munt uit in een totaal gebrek aan service aan de gedupeerde klant. Zijn er lezers die dit op een andere manier hebben aangepakt of hier ervaring mee hebben?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen bevestigingsmail retourzending PostNL: 'Dat gebeurt wel vaker'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U hoort een papieren "bewijs van aanpakken" te krijgen bij het Postnl punt. Dat is uw bewijs van verzending. Die moet u minimaal twee jaar bewaren. Was de printrol op bij het Postnl punt?

Zie ook https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 9d3beaa420

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geen bevestigingsmail retourzending PostNL: 'Dat gebeurt wel vaker'

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Bob Schurkjens schreef:
19 mei 2020 15:00
U hoort een papieren "bewijs van aanpakken" te krijgen bij het Postnl punt. Dat is uw bewijs van verzending.
Onjuist, bij diverse bedrijven (zoals Bonprix) krijg je bij inlevering bij PostNL geen verzendbewijs meer maar een email met daarin het verzendbewijs.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geen bevestigingsmail retourzending PostNL: 'Dat gebeurt wel vaker'

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
19 mei 2020 15:00
U hoort een papieren "bewijs van aanpakken" te krijgen bij het Postnl punt. Dat is uw bewijs van verzending. Die moet u minimaal twee jaar bewaren. Was de printrol op bij het Postnl punt?

Zie ook https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 9d3beaa420
Zoals TS al zegt, mag PostNL ook per mail je een bevestiging van je retournering sturen. Een bewijs van aanpakken is niet verplicht, maar daar moet de klant bij inleveren op dat moment zelf om vragen, vaak krijg je de keuze.
Soms komen die berichten terecht in je spambox.
TS kan ook kijken in zijn account bij Zalando, daar kun je je retourneringen ook bekijken.

Gesloten