LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door berndv »

ik doe het ook niet, ik vind het risico ook een beetje te groot. Er staat vaak geen privacydisclaimer bij, wel van het onderzoek, maar niet voor het gebruik van het mailadres.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door scontra »

Waarom zou je aan een onderzoek meedoen als je de onderzoeker niet kent en ook nog eens niet vertrouwd.
Maar enige waakzaamheid kan zeker geen kwaad aangezien je nooit weet met wie je te maken hebt, een onderzoek kan ook "fake" zijn om e.mail adressen te vergaren en deze te gebruiken voor reclamedoeleinden of om ze te verhandelen.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door zombo »

Als je het niet vertrouwt kun je ook een emailadres achterlaten dat je anders nooit gebruikt.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:Wat doet een onderzoeker met mijn mailadres als ik het wel achterlaat? Is mijn wantrouwen van mij terecht?
Tsja, hier kan natuurlijk niemand een concreet antwoord op geven.
scontra schreef:een onderzoek kan ook "fake" zijn om e.mail adressen te vergaren en deze te gebruiken voor reclamedoeleinden of om ze te verhandelen.
Hm. Alles kan, maar dit is wel een heel arbeidsintensieve manier om een paar mailadresjes te verzamelen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik doe het zelden of nooit maar heb er totaal geen problemen mee. Kijken naar de beschrijving en vervolgens naar de uitvoering van het onderzoek. Dat zegt mij al voldoende. Geen slechte ervaringen mee gehad. En ik geef sowieso voor ver-weg-contacten een mailadres op dat niet mijn hoofdadres is. Hier totaal geen wantrouwen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
scontra schreef:een onderzoek kan ook "fake" zijn om e.mail adressen te vergaren en deze te gebruiken voor reclamedoeleinden of om ze te verhandelen.
Hm. Alles kan, maar dit is wel een heel arbeidsintensieve manier om een paar mailadresjes te verzamelen.

Toen ik mijn antwoord formuleerde had Ts. nog niet aangegeven dat het om (zgn.) onderzoeken van studenten ging die op dit forum, waarschijnlijk als lesmateriaal, geplaatst worden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat is er zo gevaarlijk aan het geven van je emailadres? Het ergste wat ze er mee kunnen doen is je een email sturen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door berndv »

er kan niets kwaads mee gedaan worden, ik noem het wel risico, maar dan gaat het vooral om het risico op het misbruik van je mail voor mailinlijsten. Natuurlijk kan je je hiervoor afmelden en ze als spam aanmerken, maar graag voorkom ik dat. Eigenlijk gewoon omdat ik lui ben :D

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door Brainless »

Voor dat soort dingen heb ik een apart (spam)mail-adres.
Ook voor fora gebruik ik een apart mail-adres, iig een ander die ik alleen privé gebruik.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Brainless schreef:Voor dat soort dingen heb ik een apart (spam)mail-adres.
Ook voor fora gebruik ik een apart mail-adres, iig een ander die ik alleen privé gebruik.
Dit. Ik gebruik ook gewoon een junk mail die het dan weer forward naar mijn "echte" mail.

Mucha

Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten