LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
SjaanOomen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2016 10:22

Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door SjaanOomen »

Honden- en katteneigenaren opgelet! Via onderstaande link vind u een korte enquête van 10 vraagjes voor een marktonderzoek vanuit mijn hogeschool met betrekking tot vlooienmiddelen voor honden en katten. U zou mij er enorm mee helpen om hier heel even voor te gaan zitten, het is zo gepiept!

https://nl.surveymonkey.com/r/5WLHFWV

Heel erg bedankt!

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Dozo »

Wat onderzoek je nu eigenlijk? Je noemt wel 8 merken en slechts 5 manieren van bestrijden. Wat is je doel?

Overigens heeft een hond altijd vlooien.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dozo schreef:Overigens heeft een hond altijd vlooien.
Onzin. Dat heb je als baasje helemaal zelf in de hand.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Dozo »

Julie4444 schreef:
Dozo schreef:Overigens heeft een hond altijd vlooien.
Onzin. Dat heb je als baasje helemaal zelf in de hand.
Ja, door die hond zijn hele leven in een steriele ruimte op te sluiten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jij hebt duidelijk geen hond.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Dozo »

Jij snapt er duidelijk niets van.

Vlooien leven niet op dieren. Ze eten er alleen maar. Jouw hond kan op allerlei manieren een vlo oplopen. Die raakt hij ook wel weer kwijt, maar als je denkt dat je hond altijd 100% vlooienvrij is dan heb je een bord voor je kop.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is een heel andere bewering dan dat iedere hond altijd vlooien heeft.

Penumbra
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2016 10:27
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Penumbra »

Ik heb hem voor je ingevuld. Kleine opmerking op je enquête, je vraagt naar waar men de meeste verzorgingsproducten aanschaffen (in mijn geval de dierenwinkel), maar vervolgens gaan de vragen over vlooienmiddel, wat ik juist wel weer bij mijn dierenarts koop. Daarbij mis ik de optie anders bij de reden waarom ik hier spullen aanschaf, mijn reden staat er namelijk niet tussen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mijn beweegreden voor aanschaf (of belangrijkste factor) staat er ook niet bij: veiligheid.
Rotzooi van het Kruitvat en de Aldi koop ik niet, omdat het niet veilig is.
Dat antwoord miste ik wel.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dozo schreef:Jij snapt er duidelijk niets van.

Vlooien leven niet op dieren. Ze eten er alleen maar. Jouw hond kan op allerlei manieren een vlo oplopen. Die raakt hij ook wel weer kwijt, maar als je denkt dat je hond altijd 100% vlooienvrij is dan heb je een bord voor je kop.
kweenie schreef:Dat is een heel andere bewering dan dat iedere hond altijd vlooien heeft.
+1

Dat je nu ineens wat anders roept maakt niet dat je gelijk had met de statement dat honden altijd vlooien hebben, want dat is en blijft gewoonweg onzin als de baasjes hier gewoon zorg voor dragen.

En dat mag je best op een normale manier vertellen hoor, maar goed. :roll:

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Dozo »

kweenie schreef:Dat is een heel andere bewering dan dat iedere hond altijd vlooien heeft.
Niet in relatie hier mee

7. Hoe vaak heeft uw huisdier vlooien?
Minder dan een keer per jaar
1 – 2 keer per jaar
3 – 4 keer per jaar
Meer dan vier keer per jaar

Iedere hond scoort met gemak meer dan vier keer per jaar. Eigenaren willen dat alleen niet toegeven.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Dozo »

Julie4444 schreef: Dat je nu ineens wat anders roept maakt niet dat je gelijk had met de statement dat honden altijd vlooien hebben, want dat is en blijft gewoonweg onzin als de baasjes hier gewoon zorg voor dragen.

En dat mag je best op een normale manier vertellen hoor, maar goed. :roll:
Ja natuurlijk. Op die omgevingsspray na werken al die middelen alleen toegepast op het dier zelf. Waarom zou dat nu zijn? :roll:

Tenzij jij je hond in een steriele ruimte opsluit gaat er geen dag voorbij zonder dat hij wel een vlo oppikt. Zal er een minuut zijn dat hij vrij van vlooien is. Best wel, maar hij heeft ze meer wel dan niet. Altijd dus.

mh73

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door mh73 »

Dozo schreef:Tenzij jij je hond in een steriele ruimte opsluit gaat er geen dag voorbij zonder dat hij wel een vlo oppikt. Zal er een minuut zijn dat hij vrij van vlooien is. Best wel, maar hij heeft ze meer wel dan niet. Altijd dus.
Ik heb een huisdier dat allergisch is voor vlooienbeten. Dan likt ze die plekken helemaal kaal. Gelukkig gebeurt dat hooguit maar eens in de twee jaar.

Ik heb trouwens vier huisdieren, twee honden en twee katten en die komen allemaal buiten. Als ze dus steeds vlooien zouden hebben, zouden ze die ook regelmatig mee naar binnen nemen.

Als ik dit dan lees:

'Vlooien zijn kleine, beweeglijke bruinzwarte insectjes die op een gastheer springen om bloed af te tappen. Vrouwtjesvlooien leggen maximaal 50 neten of eitjes per dag. Een vlo legt haar eitjes het liefst in de vacht van huisdieren, maar soms ook in de mand of op de vloer. Een huisdier kan de neten (o.a. door krabben) verspreiden (o.a. in vloerbedekking, bedden, banken, kussens en auto). Vlooienlarven zijn lichtschuw en verstoppen zich in hoekjes, kiertjes en de onderlaag van tapijt totdat ze verpoppen en na 2 tot 3 weken ontpoppen als volgroeide vlooien. Wanneer deze poppen uitkomen kan er een heuse vlooienplaag ontstaan.'

en bedenk dat we onze huisdieren alleen behandelen wanneer we merken dat ze vlooien hebben (en dat hebben we de afgelopen tien jaar een keer of vijf, zes gedaan), dan vraag ik me toch af waar al die vlooien in de vloerbedekking, bedden en banken dan zitten. Of zouden ze dan toch gewoon geen vlooien hebben?

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Dozo »

mh73 schreef: Ik heb een huisdier dat allergisch is voor vlooienbeten. Dan likt ze die plekken helemaal kaal. Gelukkig gebeurt dat hooguit maar eens in de twee jaar.

Ik heb trouwens vier huisdieren, twee honden en twee katten en die komen allemaal buiten. Als ze dus steeds vlooien zouden hebben, zouden ze die ook regelmatig mee naar binnen nemen.
Jij behandelt je dieren niet? Je behandelt je huis niet? Je stofzuigt niet?

mh73

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik behandel ze als ze vlooien hebben. En dat kan ik heel goed aan hun gedrag merken. Ik behandel mijn huis niet. En ik ben geen poetser, dus elke dag stofzuigen, nee, dat doe ik niet.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Dozo »

mh73 schreef:Ik behandel ze als ze vlooien hebben. En dat kan ik heel goed aan hun gedrag merken.
Daar heb ik zo mijn twijfels bij. Als jij een huisdier dat allergisch is als leidraad gebruikt dan snap je er weinig van. Die allergische reactie treed niet op na 1 beet, maar pas als er een grens overschreden wordt.
Laatst gewijzigd door Dozo op 20 apr 2016 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dozo schreef:
mh73 schreef:Ik behandel ze als ze vlooien hebben. En dat kan ik heel goed aan hun gedrag merken.
Daar heb ik zo mijn twijfels bij. Als jij een huisdier dat allergisch is als leidraad gebruikt dan snap je er weinig van. Die allergische treactie treed niet op na 1 beet, maar pas als er een grens overschreden wordt.
Ben jij soms een expert die ondanks tegengestelde ervaringen van hondeneigenaren het beter weet?

Mijn honden hebben ook echt niet continu vlooien hoor. En wanneer dieren wel vlooien hebben zie je dat meteen aan het gedrag. Een beetje hondeneigenaar/kenner weet dit.

En hoe heb jij dat diepe inzicht in de severiteit van een allergie van andermans hond?
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 20 apr 2016 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door moederslink »

Ingevuld ; bij vraag 8 +9 had ik graag 2 antwoorden willen invullen. :wink:
Dozo schreef:Iedere hond scoort met gemak meer dan vier keer per jaar. Eigenaren willen dat alleen niet toegeven.
:shock: nogal boude bewering vind ik hoor.
Dat een hond vlooien kan krijgen staat buiten kijf , maar wat mijn voorgangers al schreven : je merkt het direct, als ( goed! ) baasje , en treft je maatregelen.
Op dit moment heb ik nog alleen 2 poezen die amper tot niet buiten komen en dus ook geen vlooien hebben.
Maar wat heeft dit alles te maken met de enquête :?:

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Dozo »

moederslink schreef: Dat een hond vlooien kan krijgen staat buiten kijf , maar wat mijn voorgangers al schreven : je merkt het direct, als ( goed! ) baasje , en treft je maatregelen.
Dus als een vlo op jouw hond springt heb jij dat direct door. Ook als die een half uur later naar de volgende hond verhuist :shock: :roll:
Zie je dar niet dan bnen je dus geen goed baasje :shock:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Heb jij een hond of kat? Dan steel ik graag een minuutje!‏

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dozo schreef:
moederslink schreef: Dat een hond vlooien kan krijgen staat buiten kijf , maar wat mijn voorgangers al schreven : je merkt het direct, als ( goed! ) baasje , en treft je maatregelen.
Dus als een vlo op jouw hond springt heb jij dat direct door. Ook als die een half uur later naar de volgende hond verhuist :shock: :roll:
Zie je dar niet dan bnen je dus geen goed baasje :shock:
In plaats van te stoken kun je ook gewoon aangeven hoe jij aan die wijsheid bent gekomen, aangezien hier meerdere ervaringsdeskundigen aangeven dat je ongelijk hebt.

Gesloten