LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help?!

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
fsmfontys
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2014 12:50

Help?!

Ongelezen bericht door fsmfontys »

Wij doen voor onze opleiding Financial Services Management een onderzoek naar duurzaamheid in het bankwezen. Wij zouden het op prijs stellen als u onze enquête zou willen invullen, dit kost hoogstens 5 minuten. Alvast bedankt!

http://www.thesistools.com/web/?id=439909

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Help?!

Ongelezen bericht door encore »

een bank heeft niks te maken met "duurzaamheid". Laten ze eerst maar eens normaal gaan doen, daarna is het misschien maatschappelijk verantwoord om iets "groens" te doen..

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help?!

Ongelezen bericht door witte angora »

Gezien de snelle wijzigingen van voorwaarden, producten, personeel, vermindering van kantoren, enzovoorts is er bij banken weinig duurzaams te beleven.

Wat je vragen betreft: ik vind het prima dat een bank haar afval duurzaam wil gaan scheiden, maar de bank maakt het verschil niet. Dat zul je maatschappijbreed moeten aanpakken, net als de rest van het verhaal.

Overigens is het kantoorafval scheiden iets heel anders dan al dan niet groen beleggen. Kinderen leren sparen is weer iets heel anders. De enquete is te algemeen om er zinnige conclusies aan te verbinden, compleet met doelstellingen.

Mucha

Re: Help?!

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Help?!

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Er zijn ook banken die je geld wel overboeken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Help?!

Ongelezen bericht door dhc »

fsmfontys schreef:Wij doen voor onze opleiding Financial Services Management een onderzoek naar duurzaamheid in het bankwezen. Wij zouden het op prijs stellen als u onze enquête zou willen invullen, dit kost hoogstens 5 minuten. Alvast bedankt!

http://www.thesistools.com/web/?id=439909
Misschien eerst het juiste subforum zoeken?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Help?!

Ongelezen bericht door kweenie »

ik vind het prima dat een bank haar afval duurzaam wil gaan scheiden, maar de bank maakt het verschil niet. Dat zul je maatschappijbreed moeten aanpakken,
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Bijna iedere grote investering is in meerdere of mindere mate afhankelijk van financiering. Juist de banken kunnen daardoor het verschil maken.

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Help?!

Ongelezen bericht door ch87 »

Ik heb hem even ingevuld, maar mijn antwoorden kun je niet zo veel mee. Ik heb bijna overal "enigszins belangrijk" ingevuld, maar eigenlijk vind ik het zeer belangrijk dat ze duurzaam bezig zijn en zou het een soort van vanzelfsprekendheid moeten zijn dat ze dit doen. Maar, het zou niet mijn eerste reden zijn waarom ik voor een bepaalde bank zou kiezen. Begrijp je? Dus of het voor mij belangrijk is voor het kiezen voor een bank, dat weet je nu nog steeds niet.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help?!

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:
ik vind het prima dat een bank haar afval duurzaam wil gaan scheiden, maar de bank maakt het verschil niet. Dat zul je maatschappijbreed moeten aanpakken,
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Bijna iedere grote investering is in meerdere of mindere mate afhankelijk van financiering. Juist de banken kunnen daardoor het verschil maken.
Ik had het over afvalscheiden, een van de gestelde vragen in de enquete. Investeren is een ander item, ook in diezelfde enquete, maar toch wat anders.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Help?!

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan had ik je bericht verkeerd begrepen.

Gesloten