Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Matthijs37
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 23:49

Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Matthijs37 »

Lap tekst aan achterlijke regels van facebook 😡😡😡

Zie laatste foto, voor vraag kerstpakdozen en spullen van vorig jaar, en dan zeggen ze dat het in strijd is met hun handelsbeleid van facebook inzake kansspelen.

Kansspelen? Is het vragen van producten of kerstpakketdozen een kansspel tegenwoordig bij facebook.

Ik zie kansspelen meer onder krasloten, loterijen etc.

Dat hele facebook is volledig gestoord en de weg kwijt, volgens mij weten ze zelf het verschil niet eens tussen een kansspel en het vragen van kerstpakketdozen of spullen voor in het kerstpakket.

Ook als we vragen om lege kerstpakketdozen om te kunnen vullen voor kerst voor de eenzame ouderen of oppas aan bied, is dat volgens facebook allemaal in strijd met handelsbeleid 😡😡😡

Zwarte piet mag al niet, en je mag niet eens meer om dingen vragen of je aanbieden als oppas ( met 19 jaar ervaring ) terwijl beheerders de advertenties gewoon goedkeuren, facebook verwijderd alles vanwege hun idiote handelsbeleid.

Al 25 dingen ( waarvan de meeste echt belachelijke regels zijn ) die facebook hanteert, het wordt tijd dat Facebook aangepakt wordt , want ze zijn tegen discriminatie, maar zelf discrimineren ze ook omdat je niet normaal meer je werk kunt doen omdat facebook alles verwijderd 😡😡😡

Ik heb wel 20 screenshot, kan er max maar 3 toevoegen, meer pakt hij helaas niet

Ik hoop dat er meerdere mensen zijn met zulke klachten en hoop dat radar dit achterlijk beleid van facebook aanpakt.
Bijlagen
20210827_002231.jpg
(54.37 KiB) 3982 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
20210827_001822.jpg
(80.03 KiB) 3982 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
20210827_001306.jpg
(64.39 KiB) 3982 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11
Beste antwoord
Gekozen door Matthijs37

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

door Sira » 27 aug 2021 13:33

Is een briefje ophangen in een aantal supermarkten niet handiger?
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaag verhaal. Als je wilt klagen, doe het dan concreet. Wat was je advertentietekst bijvoorbeeld?

Ik zie een "2e gratis goudvis": ik kan uiteraard niet zien wat je exact aanbiedt, maar als je mensen probeert te lukken met een gratis vis als ze spullen aanleveren, dan is het inderdaad aan kansspel.

Hoogover lijk je te vergeten dat niet jij, maar Facebook bepaalt wat hun regels zijn en wanneer je er wel en niet aan voldoet. En dat Facebook zich niet aan hun eigen regels houdt, is uit jouw post niet op te maken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door reggie2 »

Misschien zijn je berichten gemeld?? Heeft iemand iets tegen wat jij doet? Ik gooi maar ff een balletje op..

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door D34M0N »

Facebook is een commercieel bedrijf, geen democratie. Zij mogen zelf de regels bepalen bij de diensten die ze aanbieden, zolang die regels niet tegen de wet ingaan. Als de regels van Facebook jou niet bevallen, dan zou ik aanraden om geen gebruik meer te maken van Facebook.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Niet alleen Facebook, maar ook de verkoopgroepen mogen zelf voorwaarden hangen aan wat er niet aangeboden mag worden.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als elke zoveelste koper iets extra's krijgt, zou je dat als een kansspel kunnen zien. Zolang de precieze tekst van de advertentie hier niet gedeeld wordt, kunnen forumleden ("wij") niet beoordelen of die advertentie in strijd is met de regels die FB stelt.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Sira »

Is een briefje ophangen in een aantal supermarkten niet handiger?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Revoked »

Waarom gebruiken de tieners geen Facebook? Dat heeft een reden. En misschien ook wel een reden voor de boomers die nog steeds op dat sociale media platform blijven hangen...

Matthijs37
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 23:49

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Matthijs37 »

Moneyman het gaat om een atractiepark de goudvis niet om dieren, en dit is gewoon belachelijk war t facebook doet, want kan helaas niet alles toevoegen, ze hebben wel 28 achterlijke regels

Matthijs37
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 23:49

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Matthijs37 »

Reggie2, nee niet dat ik weet, het is het handelsbeleid van de regels van facebook, de 28 regels staat dat je niks mag vragen, alleen mag verkopen etc

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door kuklos »

@Matthijs37, met je vervolgreacties geef je nog steeds weinig inzicht in wat de oorspronkelijke advertentie beloofde waardoor het lastig is advies te kunnen geven.

Matthijs37
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 23:49

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Matthijs37 »

Morganleyfly ik kan niet meer fotos toevoegen, en met facebook kun je niet in contact komen want die zijn op geen enkele wilijze te mailen of te belllen etc

Matthijs37
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 23:49

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Matthijs37 »

P34mon, maar een andere platform is er niet om mensen te werven etc

Matthijs37
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 23:49

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Matthijs37 »

Neodutchio , maar verkoopgroepen keuren mijn advertenties gewoon goed, alleen facebook heeft van die idiote achterlijke regels

Matthijs37
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 23:49

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Matthijs37 »

Sira helaas niet, want facebook is het grootste bereik van social media helaas :)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Matthijs37 schreef:
29 aug 2021 23:12
Moneyman het gaat om een atractiepark de goudvis niet om dieren, en dit is gewoon belachelijk war t facebook doet, want kan helaas niet alles toevoegen, ze hebben wel 28 achterlijke regels
Hiermee geef je nog steeds geen enkele concrete informatie (zie mijn onderstaande vraag).
Moneyman schreef:
27 aug 2021 11:10
Vaag verhaal. Als je wilt klagen, doe het dan concreet. Wat was je advertentietekst bijvoorbeeld?
Daarmee blijft het een vrij nutteloos topic en blijf ik dus maar bij mijn eerder conclusie:
Moneyman schreef:
27 aug 2021 11:10
Hoogover lijk je te vergeten dat niet jij, maar Facebook bepaalt wat hun regels zijn en wanneer je er wel en niet aan voldoet. En dat Facebook zich niet aan hun eigen regels houdt, is uit jouw post niet op te maken.

Matthijs37
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2021 23:49

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Matthijs37 »

M9neyman er is hier niks nuttigs aan, en als je het niet snap prima, maar ik en 90% van de nederlandse bevolking die ik gesproken heb vinden het wel belachelijk al die achterlijke regels van facebook, dus dit is wel degelijk nuttig

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door angel1978 »

Matthijs37 schreef:
31 aug 2021 20:38
M9neyman er is hier niks nuttigs aan, en als je het niet snap prima, maar ik en 90% van de nederlandse bevolking die ik gesproken heb vinden het wel belachelijk al die achterlijke regels van facebook, dus dit is wel degelijk nuttig
Als jij 90% van de Nederlandse bevolking gesproken hebt, heb je hier helemaal geen tijd voor joh.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Matthijs37 schreef:
31 aug 2021 20:38
... er is hier niks nuttigs aan ...
Dat was inderdaad ook mijn conclusie.

Ik zou zeggen: veel plezier in je strijd met dat achterlijke Facebook en succes met de verkoop.

Lampje1w
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2020 14:42

Re: Klacht Facebook: 'In strijd met beleid inzake kansspelen'

Ongelezen bericht door Lampje1w »

Misschien reageert een algoritme op een -deel van- een woord/tekst;
Zoals https://en.wikipedia.org/wiki/Scunthorpe_problem
.

Plaats reactie