Klimaatverandering

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
de auditu

Re: Klimaatverandering

Ongelezen bericht door de auditu » 31 mar 2019 09:17

kuklos schreef:
29 mar 2019 22:03
snuffel1 schreef:
29 mar 2019 19:10
Een groot zakenman heeft in zijn verkiezingsprogramma mede gedeeld dat de klimaatverandering een hoax is en die man is er president van Amerika mee geworden.
Zoals ze bij de film Independence Day al eens zeiden "That's not entirely accurate".
Trump twijfelt inderdaad aan de klimaatverandering, maar vooral aan de invloed van de mens erop en de invloed die alle maatregelen hebben.
snuffel1 schreef:
29 mar 2019 19:10
Vanaf het ontstaan van onze aardbol zijn er veranderingen gaande die we niet kunnen beïnvloeden, de aardbol is al eens totaal bevroren geweest en door de werking van de zon ontdooit maar daar zijn miljoenen jaren over heen gegaan. De Nederlandse milieuclubs hebben zoveel gelobbyd en met dank aan de aardbevingen in Groningen de gas winning ter discussie gesteld. Daarbij is klimaatverandering een hot issue om energiezuinige producten duur te verkopen en dat enkel en alleen om ons van ons schuldgevoel af te helpen.
Eens. Het klimaat is een religie geworden waar we niet aan mogen twijfelen en waarbij de mensen die een andere mening hebben wordt behandeld als ketters.
Inderdaad. Zo'n energietransitie heeft ook wel iets weg van "aflaatbrieven" .

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 31 mar 2019 10:04

En het zoeken naar excuses om geen maatregelen te nemen heeft een hoog "na mij de zondvloed" gehalte.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 31 mar 2019 12:49

BreejKC schreef:
31 mar 2019 09:11
Eerlijk geef ik toe dat bij de aanschaf van mijn zonnepanelen de milieudoelstelling niet op de eerste plaats stond. Echter, sinds die panelen er liggen ben ik anders gaan denken over zaken als het milieu en wat ik er zelf aan kan verbeteren. Dit heeft automatisch weer tot andere verbeteringen c.q. investeringen, voordelig voor het milieu geleid. En de hier soms zo verfoeide krediethypotheek, dankzij een bank die wel met mij meedacht, heb ik dat allemaal kunnen realiseren.

Op één of andere manier heb ik daar een goed gevoel bij, inderdaad door de besparingen aan de ene kant maar toch ook voor het milieu aan de andere kant.
Eerlijk verhaal. Niks mis mee om het milieu te dienen vanuit primair financiële motieven.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 31 mar 2019 13:39

Geldelijk gewin is een motivatie om duurzamer met energie om te gaan en de bijkomstigheid dat er minder fossiele brandstoffen worden gebruikt is mooi meegenomen. Zonnepanelen op het dak leggen is voor het merendeel van de bestaande woningen niet mogelijk want de meeste woningen in Nederland zijn huurwoningen waar het beleid door de woningbouwverenigingen wordt bepaald. De aanleg van windmolens en zonnepaneel parken stuit op veel bezwaren want als er maar één persoon bezwaar tegen de plannen indient wordt de vergunningverlening hopeloos vertraagt. Het bezwaar behelst vaak horizonvervuiling, geluidsoverlast, past niet in het gebied en niet te vergeten de verkoopwaarde van een woning die zou kunnen dalen. Het komt er op neer dat we ons wel zorgen maken over ons leefklimaat maar als veranderingen in goede zin te dichtbij komen weer tegen die veranderingen zijn want zeg nu zelf een windmolen park in het gezichtsveld is not done. Op zee die windmolens plaatsen is ook geen optie want als we naar het strand gaan willen we wel vervuilende schepen zien maar een paar wieken in de verte verstoort het beeld die we van de zee hebben. In mijn optiek kan het bezwaar op de vergunningsverlening wel aan gepast worden want het mag en kan niet zo zijn dat één klager het beleid voor ons allemaal gaat bepalen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 31 mar 2019 14:50

16again schreef:
30 mar 2019 22:58
Als landen naar elkaar gaan wijzen , is niet de manier. En met niks doen mis je technologisch ook de boot.
En dit is dus weer waar ik op doel met de D66/GL mening, "niets doen is geen optie". Ja, dat is het wel.
Als wij 1.000 miljard willen gaan pompen maatregelen die niets opleveren is niets doen de allerbeste optie.

En het is geen kwestie van naar elkaar wijzen, dan heb je mijn punt gemist. Het is een kwestie van iets gaan doen op die plek waar het het meeste oplevert.

breien

Ongelezen bericht door breien » 31 mar 2019 15:02

Waar blijft TS om mee te kletsen op zijn topic?

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 31 mar 2019 21:24

Moneyman schreef:
31 mar 2019 12:49
BreejKC schreef:
31 mar 2019 09:11
Eerlijk geef ik toe dat bij de aanschaf van mijn zonnepanelen de milieudoelstelling niet op de eerste plaats stond. Echter, sinds die panelen er liggen ben ik anders gaan denken over zaken als het milieu en wat ik er zelf aan kan verbeteren. Dit heeft automatisch weer tot andere verbeteringen c.q. investeringen, voordelig voor het milieu geleid. En de hier soms zo verfoeide krediethypotheek, dankzij een bank die wel met mij meedacht, heb ik dat allemaal kunnen realiseren.

Op één of andere manier heb ik daar een goed gevoel bij, inderdaad door de besparingen aan de ene kant maar toch ook voor het milieu aan de andere kant.
Eerlijk verhaal. Niks mis mee om het milieu te dienen vanuit primair financiële motieven.
Dank je MM. Uiteraard prettig dat ik er, nu na enkele jaren, ook een financieel voordeel bij heb. Eigenlijk zou het met milieumaatregelen altijd zo moeten zijn dat mensen op één of andere manier 'beloond' worden als zij bereid zijn te investeren in een stuk milieuvriendelijkheid.

Wat jammer dan toch dat ook nu alweer maatregelen in aantocht zijn die milieuvriendelijke maatregelen door particulieren eerder lijken te straffen, of tenminste trachten te ontmoedigen, in plaats dat er 'beloond' wordt.

Bij dit soort aankondigingen vraag ik mij serieus af hoe hoog onze overheid die milieudoelstelling dus werkelijk heeft zitten. Of, zou er te weinig verdiend worden aan particulieren, waardoor deze groep helemaal niet zo interessant is voor onze overheid. Goed beschouwd ben ik dan weer terug bij mijn eerder ingenomen stelling.

Wat ik dan weer niet begrijp hoe ze dit aan hun kiezers, waar hun machtspositie toch uiteindelijk van afhangt, kunnen uitleggen.

Plaats reactie