LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klimaatverandering

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Klimaatverandering

Ongelezen bericht door BreejKC »

Moneyman schreef:
31 mar 2019 12:49
BreejKC schreef:
31 mar 2019 09:11
Eerlijk geef ik toe dat bij de aanschaf van mijn zonnepanelen de milieudoelstelling niet op de eerste plaats stond. Echter, sinds die panelen er liggen ben ik anders gaan denken over zaken als het milieu en wat ik er zelf aan kan verbeteren. Dit heeft automatisch weer tot andere verbeteringen c.q. investeringen, voordelig voor het milieu geleid. En de hier soms zo verfoeide krediethypotheek, dankzij een bank die wel met mij meedacht, heb ik dat allemaal kunnen realiseren.

Op één of andere manier heb ik daar een goed gevoel bij, inderdaad door de besparingen aan de ene kant maar toch ook voor het milieu aan de andere kant.
Eerlijk verhaal. Niks mis mee om het milieu te dienen vanuit primair financiële motieven.
Dank je MM. Uiteraard prettig dat ik er, nu na enkele jaren, ook een financieel voordeel bij heb. Eigenlijk zou het met milieumaatregelen altijd zo moeten zijn dat mensen op één of andere manier 'beloond' worden als zij bereid zijn te investeren in een stuk milieuvriendelijkheid.

Wat jammer dan toch dat ook nu alweer maatregelen in aantocht zijn die milieuvriendelijke maatregelen door particulieren eerder lijken te straffen, of tenminste trachten te ontmoedigen, in plaats dat er 'beloond' wordt.

Bij dit soort aankondigingen vraag ik mij serieus af hoe hoog onze overheid die milieudoelstelling dus werkelijk heeft zitten. Of, zou er te weinig verdiend worden aan particulieren, waardoor deze groep helemaal niet zo interessant is voor onze overheid. Goed beschouwd ben ik dan weer terug bij mijn eerder ingenomen stelling.

Wat ik dan weer niet begrijp hoe ze dit aan hun kiezers, waar hun machtspositie toch uiteindelijk van afhangt, kunnen uitleggen.

Gesloten