LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door ch87 »

Beste forumleden,

Ik ben nog op zoek naar respondenten voor mijn marktonderzoek voor mijn stageopdracht. Het onderzoek gaat over elektrische auto's. Help mij en ontvang eeuwige dankbaarheid!

http://www.thesistools.com/web/?id=439482

Alvast bedankt

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door eddy123 »

Vraag 29: heb jij geen internet?
De keuzemogelijkheden lijken bedacht door een bejaarde.

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door ch87 »

eddy123 schreef:Vraag 29: heb jij geen internet?
De keuzemogelijkheden lijken bedacht door een bejaarde.
Ik wil met die vraag erachter komen welke van deze als meest betrouwbaar worden beschouwd. De vraag is niet "waar vindt u het beste advies". Snap je wat ik bedoel? Ik wil alleen van deze specifieke zaken weten welke als meest betrouwbaar wordt gezien. Dus dat van die bejaarde valt wel mee.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door eddy123 »

ch87 schreef:Snap je wat ik bedoel?
Nee dat snap ik niet. De antwoorden bestonden uit radiobuttons en die gebruik je als er precies 1 antwoord mogelijk is. Ik moest dus iets kiezen wat ik niet wilde kiezen. Zet er dan als optie bij 'geen van bovenstaande'. Meest betrouwbare bron blijft voor mij overigens het www.

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door ch87 »

eddy123 schreef:
ch87 schreef:Snap je wat ik bedoel?
Nee dat snap ik niet. De antwoorden bestonden uit radiobuttons en die gebruik je als er precies 1 antwoord mogelijk is. Ik moest dus iets kiezen wat ik niet wilde kiezen. Zet er dan als optie bij 'geen van bovenstaande'. Meest betrouwbare bron blijft voor mij overigens het www.
Maar dat is de vraag niet. De vraag is niet wat de meest betrouwbare bron is, maar welke jij het meest betrouwbaar vindt van dit lijstje.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door eddy123 »

ch87 schreef:Maar dat is de vraag niet. De vraag is niet wat de meest betrouwbare bron is, maar welke jij het meest betrouwbaar vindt van dit lijstje.
Je gaat er vanuit dat ik überhaupt 1 van de genoemde bronnen heb, of er een oordeel over heb.
Vat het op als opbouwende kritiek. Als ik het verkeerd begrepen heb kan dat natuurlijk ook als oorzaak hebben dat de vraag niet duidelijk was gesteld en dat lijkt me een voorwaarde voor een gedegen onderzoek.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door newmikey »

Prima te doen, met slechts een paar kanttekeningen. Ingevuld dus.

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door ch87 »

eddy123 schreef:
ch87 schreef:Maar dat is de vraag niet. De vraag is niet wat de meest betrouwbare bron is, maar welke jij het meest betrouwbaar vindt van dit lijstje.
Je gaat er vanuit dat ik überhaupt 1 van de genoemde bronnen heb, of er een oordeel over heb.
Vat het op als opbouwende kritiek. Als ik het verkeerd begrepen heb kan dat natuurlijk ook als oorzaak hebben dat de vraag niet duidelijk was gesteld en dat lijkt me een voorwaarde voor een gedegen onderzoek.
Doe ik ook ;)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door tenormin »

Goed te doen, dus ingevuld.

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door ch87 »

Iedereen alvast bedankt! Het Trosradar forum levert in ieder geval al meer respondenten op dan Facebook :D Nog een paar graag!

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door ch87 »

Nog een paar extra ingevulde enquêtes dit weekend? Dan kan ik volgende week de boel gaan analyseren!

Iedereen die me geholpen heeft, alvast bedankt! En Trosradar ook bedankt! Het is niet eenvoudig om respondenten voor enquêtes voor school te vinden, dit forum heeft zeer zeker geholpen!

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door encore »

Nog gekker: waarom kan ik eerst invullen dat ik NIET milieubewust ben en daarna mag ik invullen waarom ik milieubewust ben? Ik ben het niet. En mijn wederhelft is in verwachting van een ModelS, een elektrieke auto, maar daar vraag je niet naar. Alleen maar "als".

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door eddy123 »

encore schreef:En mijn wederhelft is in verwachting van een ModelS, een elektrieke auto, maar daar vraag je niet naar. Alleen maar "als".
Is dat niet zo'n Tesla? Gave bak hoor.
Zal hij vast niet zelf betalen, wss de werkgever?

Tsja, als TS een goed onderzoek wil doen heb ik nog wel wat stellingen: 80% van de hybride auto's wordt gekocht door bedrijven. 80% van de hybride-auto's wordt puur op benzine gereden, want de werknemers krijgen die benzine toch betaald. 80% van de hybride-auto's worden gekocht omwille van de lagere belastingen en nog geen 5% rijdt werkelijk elektrisch.
Ik had een collega die zo stom was een puur elektrische auto te nemen (op kosten van het bedrijf). Die moest elke dag van Hengelo naar Deventer (40 km). Dat haalde hij vaak niet en in Deventer moest vanuit het kantoorgebouw vanaf de 2-de verdieping een kabel uit het raam hangen om het elektrische geval weer op te laden. Hij ging steeds meer thuis werken, want het was geen doen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door tenormin »

eddy123 schreef:moest elke dag van Hengelo naar Deventer (40 km). Dat haalde hij vaak niet en in Deventer moest vanuit het kantoorgebouw vanaf de 2-de verdieping een kabel uit het raam hangen om het elektrische geval weer op te laden. Hij ging steeds meer thuis werken, want het was geen doen.
Nog een mazzeltje was dan wel dat ie thuis kon/mocht werken. Voor de rest van je betoog heb je, wat mij betreft, volledig gelijk: over het omschakelen op benzine.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door eddy123 »

tenormin schreef:Nog een mazzeltje was dan wel dat ie thuis kon/mocht werken. Voor de rest van je betoog heb je, wat mij betreft, volledig gelijk: over het omschakelen op benzine.
De collega was een briljant techneut en de beste manager die je je kon wensen. Had een hoge functie en kon zelf eigenlijk alles wel bepalen. Werkte ook nog eens 80 uur in de week. Ik kreeg vaak mailtjes om 2-3 uur 's nachts. Hij wilde gewoon milieu-bewust zijn, maar dat was geen doen. Zelfs die 40 km haalde hij soms niet met een puur elektrische auto (wegenwacht bellen en veel tijd kwijt zijn).
Iedereen lachte hem ook een beetje uit, hoe kon die 50-plusser nu zo dom zijn om zo'n auto ...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door tenormin »

eddy123 schreef:
tenormin schreef:Nog een mazzeltje was dan wel dat ie thuis kon/mocht werken. Voor de rest van je betoog heb je, wat mij betreft, volledig gelijk: over het omschakelen op benzine.
De collega was een briljant techneut en de beste manager die je je kon wensen. Had een hoge functie en kon zelf eigenlijk alles wel bepalen. Werkte ook nog eens 80 uur in de week. Ik kreeg vaak mailtjes om 2-3 uur 's nachts. Hij wilde gewoon milieu-bewust zijn, maar dat was geen doen. Zelfs die 40 km haalde hij soms niet met een puur elektrische auto (wegenwacht bellen en veel tijd kwijt zijn).
Iedereen lachte hem ook een beetje uit, hoe kon die 50-plusser nu zo dom zijn om zo'n auto ...
Lijkt op een "stank voor dank" verhaal. Een intelligente man die wil bijdragen aan het milieu en datzelfde milieu werkt 't tegen. Dan houden dingen op. Denk wel dat mensen die hem uitlachen (ten) ook niet verder konden denken dan...De geschiedenis leert immers dat briljante mensen altijd uitgelachen worden, door domheid uiteraard.

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door ch87 »

eddy123 schreef:
tenormin schreef:Nog een mazzeltje was dan wel dat ie thuis kon/mocht werken. Voor de rest van je betoog heb je, wat mij betreft, volledig gelijk: over het omschakelen op benzine.
De collega was een briljant techneut en de beste manager die je je kon wensen. Had een hoge functie en kon zelf eigenlijk alles wel bepalen. Werkte ook nog eens 80 uur in de week. Ik kreeg vaak mailtjes om 2-3 uur 's nachts. Hij wilde gewoon milieu-bewust zijn, maar dat was geen doen. Zelfs die 40 km haalde hij soms niet met een puur elektrische auto (wegenwacht bellen en veel tijd kwijt zijn).
Iedereen lachte hem ook een beetje uit, hoe kon die 50-plusser nu zo dom zijn om zo'n auto ...
Mag ik vragen welke auto hij dan had gekocht?

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door eddy123 »

ch87 schreef:Mag ik vragen welke auto hij dan had gekocht?
Ja, dat mag, het was een Frans merk.
Als techneut zijnde die veel onderzoek heeft gestoken in batterijen en vooral laders kan ik wel zeggen dat het merk van de auto er weinig toe doet. Het gaat om de batterij(en) en hun levensduur. Batterijen zijn DUUR, heel DUUR, en de capaciteit neemt na verloop van tijd af. Ook als het koud wordt daalt de capaciteit enorm (je kent dat wel als je auto 's winters moeilijk start). Als een fabrikant zegt dat je 150 km op je batterij elektrisch kunt rijden, dan bedoelt zo'n fabrikant: als je onder ideale omstandigheden (23 graden celsius en geen wind) en constant 90 km/uur rijdt, dan haal je er 150 km mee. In praktijk: 80 km is al een kunst en als het vriest dan reken maar dat na 40 km je batterij leeg is.
Daarbij moet je rekenen dat die batterijen na 300 keer opladen al 20% van hun vermogen hebben verloren en na 1000 keer opladen het loodje leggen. 1000 keer opladen is bij dagelijks gebruik dus ongeveer 3 jaar.
De batterij kost wel de helft van de auto die je aanschaft. Ik koop heel veel 2-de hands, maar als het om oplaadbaar gaat, dan koop ik nooit 2-de hands. De cellen zijn dan al vaak te oud en die zijn het grootste deel van de kosten.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Rotterdam (centrum) naar Amsterdam RAI en terug ging afgelopen week nét aan met een Renault Zoë; actieradius bij terugkomst was nog 0 km. volgens het display. Wel opletten dat je zeker niet harder dan 100 rijdt op de snelweg (de bestuurder reed in mijn geval voornamelijk tussen de vrachtwagens), langzaam optrekt, en op tijd het gas loslaat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ingevuld. Doe mij maar een elektrische auto. Ik zou geen probleem hebben met een Tesla.

Gesloten