LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktonderzoek webwinkel houten speelgoed

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
C.Mulder

Marktonderzoek webwinkel houten speelgoed

Ongelezen bericht door C.Mulder »

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar respondenten die voor mij mijn vragenlijst zouden willen invullen voor het marktonderzoek waar ik mee bezig ben i.v.m. haalbaarheid webwinkel met duurzaam houten speelgoed. En om erachter te komen of mensen wel zitten te wachten op mijn concept.

Doelgroep is jonge milieubewuste ouders met kinderen in de leeftijd van 0-10 jaar.

http://www.survio.com/survey/d/Y8V1E6X9B5O3L2V8O

Uw hulp zou mij enorm helpen met mijn onderzoek!
Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

C. Mulder

witte angora

Re: Marktonderzoek webwinkel houten speelgoed

Ongelezen bericht door witte angora »

1) duketoys.nl
2) hout-doe.nl
3) lieverspelen.nl
4) houtspel.nl
5) ecogoodies.nl/houtspel-duurzaam-speelgoed-van-hout
6) greenjump.nl/Merk/Wonderworld/2
7) allesduurzaam.nl/verkooppunten/verkooppunten_item/t/hout_doe_duurzaam_houten_speelgoed
8 ) biologischemarkt.nl/index.php?main_page=duurzaam_speelgoed
9) woodmobiel.com/
10) mooihoutenspeelgoed.nl

Wil je nog meer links? Volkomen overbodig onderzoek dus.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2014 04:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële links verwijderd

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

C.Mulder schreef:Beste mensen,

Ik ben op zoek naar respondenten die voor mij mijn vragenlijst zouden willen invullen voor het marktonderzoek waar ik mee bezig ben i.v.m. haalbaarheid webwinkel met duurzaam houten speelgoed. En om erachter te komen of mensen wel zitten te wachten op mijn concept.

Doelgroep is jonge milieubewuste ouders met kinderen in de leeftijd van 0-10 jaar.

http://www.survio.com/survey/d/Y8V1E6X9B5O3L2V8O

Uw hulp zou mij enorm helpen met mijn onderzoek!
Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

C. Mulder

12. Naast een webwinkel met houten speelgoed verzorg ik ook homeparty's met houten speelgoed Tijdens de party krijgt U als gastvrouw én al uw gasten een leuk en gratis presentje (speciaal voor de mama's) En mag U als gastvrouw voor 10% van de totale omzet van die betreffende party aan houten speelgoed uitzoeken. Bent u geïnteresseerd in het geven van een speelgoed homeparty?*

13. Indien u geïnteresseerd bent in het geven van een speelgoedparty zou u uw e-mailadres willen noteren?

het lijkt me dat dit weinig met een enquette te maken heeft.

C.Mulder

Geachte lezers,

Misschien lijkt het voor sommigen van u een "overbodig" onderzoek.

Voor mij zijn het zeer belangrijke vragen aangezien het uit de antwoorden zal moeten blijken of mensen zitten te wachten op mijn concept ( Het geven van speelgoed homeparty's) of dat ik mijn plan zal moeten bijschaven en op zoek moet gaan naar een nieuw unique sellingpoint.

Ik zou het heel erg waarderen als u toch uw bijdrage zou willen leveren.

Ps. U bent op geen enkele wijze verplicht uw emailadres in te vullen. Alleen als u daadwerkelijk geïnteresseerd bent in een homeparty met houten speelgoed MAG u uw emailadres noteren.
Zolang u het emailadres bij de laatste vraag niet noteert worden uw resultaten anoniem verwerkt.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Volgens mij begrijp je totaal niet wat de definitie is van "Unique Selling Point" < een eigenschap van een product die het onderscheidt van vergelijkbare producten.> En dus geen "uniek verkoop-punt" .

De markt voor houten speelgoed is ONTZETTEND klein. En ook nog eens beperkt tot welhaast alleen oudere mensen die het kennen van uit hun jeugd. Het huidige kleine grut loopt en kruipt met tablets en quadcopters/drones door de woonkamer. Kansloze onderneming, maar leuk geprobeerd.

C.Mulder

De USP (unique selling point) duidt op de unieke en onderscheidende kenmerken van een dienst of product. Men brengt deze onder de aandacht van een bepaalde doelgroep om deze te wijzen op voordelen als kwaliteit, functionaliteit of prijs met als doel de gevoelens van een klant t.o.v. een product positief te beïnvloeden. Deze meerwaarde bepaalt mede of een dienst of product succesvol zal zijn.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

C.Mulder schreef:Ps. U bent op geen enkele wijze verplicht uw emailadres in te vullen. Alleen als u daadwerkelijk geïnteresseerd bent in een homeparty met houten speelgoed MAG u uw emailadres noteren.
Daarmee wordt het reclame en hoort het dus niet thuis op deze site!

C.Mulder

Zo had ik het niet bekeken. Ik heb de laatste vraag "Indien u geïnteresseerd bent in het geven van een speelgoedparty zou u uw e-mailadres willen noteren?" verwijderd van mijn vragenlijst.

Zou u hem dan wél willen invullen? Indien u tot de doelgroep behoort uiteraard. (Jonge ouders met kinderen in de leeftijd van 0-10 jaar)

Hartelijk dank.

encore

C.Mulder schreef:De USP (unique selling point) duidt op de unieke en onderscheidende kenmerken van een dienst of product. Men brengt deze onder de aandacht van een bepaalde doelgroep om deze te wijzen op voordelen als kwaliteit, functionaliteit of prijs met als doel de gevoelens van een klant t.o.v. een product positief te beïnvloeden. Deze meerwaarde bepaalt mede of een dienst of product succesvol zal zijn.
Precies. En waar staat dan dat "home-party" van je? Inderdaad, nergens. Je maakt zo een dienst van een product. Geen USP dus, wel uniek. En nog unieker: je duidt in de topictitel op een WEBWINKEL en vervolgens heb je het over een thuis-verkoop-avondje.
Weleens een kind gehad? En hoeveel houten speelgoed had zij/hij? Ik heb 3 kids. Het houten speelgoed ( een kraanwagen en zo'n treintje ) moest ik uit de vuurkorf halen. IK vind het inderdaad mooi spul, zij vinden het 3keer niks. De eigenschap dat hout brandt vonden ze overigens wel prachtig.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Er zijn best al veel webwinkels die al een vast klantenbestand hebben opgebouwd die houten speelgoed verkopen. Eigenlijk is over de gehele breedte de webwinkelmarkt al behoorlijk verzadigd. Je moet dus met wel iets heel bijzonders komen om je shop van de grond te krijgen.

Ik heb drie kinderen, de oudste is 18, de jongste is 8 jaar oud. Ik vind houten speelgoed erg leuk. Maar toch hebben we hier door de jaren heen alleen maar een paar houten puzzels en een houten boerderij in huis gehad. En die puzzels waren dan vooral omdat mijn middelste dochter een lichamelijke beperking heeft en ze die puzzels makkelijker kon gebruiken. En zodra ze naar school gaan, willen ze alleen maar speelgoed waar hun vriendjes ook mee spelen.
Zo creatief als de kinderen van encore zijn die van mij gelukkig nooit geweest met hout.

encore

Ik vrees overigens dat ik daar zelf debet aan ben. Ik stook elk weekend het afvalhout op. Soms een klein fikkie, maar vaak een heerlijke vlammenzee die gevoed moet worden omdat het hout op moet. Inderdaad, ik woon in zo'n gemeente waar ze geld vragen als je hout inlevert bij het inleverpunt. En ik ben een vrek natuurlijk :lol:

Gesloten