LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Schrumpf
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2018 17:42

Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door Schrumpf »

mijn huis staat te koop op jumba.

ik vind dit schandalig want mijn huis staat niet te koop. ze kunnen zelfs een bod uitbrengen.

ik wil mijn huis niet op deze site en ik vind dat dit tegen privacy is

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door arvandongen »

De ceo en medewerkers van die website staan met naam en foto op de site. Wat zeggen zij hiervan? Hoe denken zij jouw huis te verkopen?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door Brahms »

Komische site: Op alle woningen (in onze omgeving) kan je een bod doen, maar ze staan nadrukkelijk niet te koop.
Ten minste in onze omgeving.

Verder, dan doe je een bod, gaan ze dan een brief zenden naar de woningeigenaren ?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door kuklos »

Schrumpf schreef:ik wil mijn huis niet op deze site
Het eerste wat ik me altijd afvraag als ik zoiets lees is: Heb je al contact opgenomen met die site zelf? En wat was hun reactie?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door witte angora »


witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door witte angora »

En het speelt al een tijdje, RTLZ.nl heeft er in juli 2017 al over bericht...

https://www.rtlz.nl/persoonlijk/psst-wi ... koop-staat

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door witte angora »

En het wordt nog leuker: Er staan zelfs sociale huurwoningen te koop. Zelfs eentje die vorige maand een nieuwe huurder heeft gekregen... Ook leuk dat de flat van de buren naast me er op staat, de mijne niet. Ze kennen me blijkbaar al... :mrgreen:

Die site spoort echt niet.
Laatst gewijzigd door witte angora op 01 apr 2018 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door kuklos »

Waarom staat dit onderwerp in het subforum Onderzoek?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door tttlocke »

Brahms schreef:Komische site: Op alle woningen (in onze omgeving) kan je een bod doen, maar ze staan nadrukkelijk niet te koop.
Ten minste in onze omgeving.

Verder, dan doe je een bod, gaan ze dan een brief zenden naar de woningeigenaren ?
Het zenden van zo'n brief is inderdaad onderdeel van hun aanpak.
Lijkt mij overigens niets mis mee.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door kweenie »

Schrumpf schreef:mijn huis staat te koop op jumba.
Het begint meteen al onjuist. Je huis staat helemaal niet te koop op Jumba. Deze site verzamelt slechts de openbare gegevens van woningen en helpt geïnteresseerden om in contact te komen met eigenaren, of een bod te doen op die woningen. Ook als de woningen niet te koop steen. Dat is hun goed recht. Net als dat jij zelf naar de eigenaren van een willekeurig huis kunt stappen als je die woning graag zou willen kopen. Er is namelijk best een redelijke kans dat de bewoners van een willekeurige woning best wel geïnteresseerd zijn in de verkoop van de woning als iemand met serieuze interesse op ze af stapt.

Lorenzo27
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2018 07:18

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door Lorenzo27 »

Zolang duidelijk is dat je huis niet echt te koop staat mag het wel lijkt me. Wel een aparte site en het zou netjes zijn als je jouw woning kunt verwijderen van hun site.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik vind het wel een geniaal plan eigenlijk gezien de dwaasheid op de woningmarkt. Aan de ene kant heb je mensen die willen kopen maar waarvoor het aanbod te klein is, dus waarom zou je het niet omdraaien. I.p.v. dat eigenaren hun woning te koop aanbieden, laat je kopers vragen of ze het mogen kopen. Als er genoeg geboden wordt zijn er ongetwijfeld eigenaren die willen verkopen. Ik heb zelf geen verhuisplannen maar als er een goed bod wordt gedaan zal ik het zeker overwegen.

mh73

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door mh73 »

Geniaal plan of niet: zo lijkt het me niet te werken. De foto's zijn gewoon van google, soms zie je alleen maar bomen of een afdakje. Plus dat er niets van klopt. Er staat een foto van mijn huis op met het huisnummer van 2 deuren verder. Dan staat er dan de woning 120 m2 is maar deze is 160 m2. Klopt dus niets van en op de foto's en gegevens kun je niet vetrouwen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Tjonge jonge :lol:
Dit is een info site.
Best makkelijk als je wil weten wat de Gem lasten oid in een bepaalde gemeente zijn of het energielabel van een huis.
Eerst goed lezen en daarna nadenken.
succes

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door Brahms »

En als vandaag iedereen even een mooi bod doet op de eigen woning is het feest compleet.
Dan hebben ze het bij Jumba lekker druk en denken ze dat hun uitvinding nog werkt ook.

stofzuigertje

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie in ook mijn straat huizen die al maanden terug binnen enkele dagen verkocht zijn dus niet te koop bij makelaar...

Ook diverse buren die absoluut niet terug willen en gewoon broodje aap.
Met Facebook inloggen en je mailbox zit overvol!

Verder diverse verouderde foto's en huis van buren is in 2016 beslist niet geschilderd, binnenkort komt er namelijk kunststof in!
Mijn eigen huis is links op foto half te zien... buren hebben toch echt ander nummer
En nr 3 is niet op foto te zien, 31 wel want dat is totaal andere woning op foto....
rommelig als je Google misbruik voor oude foto's die niet kloppen.

De enige die nu boos is mijn zoon, zijn huis is nergens te vinden, net gekocht maar die ontbreekt!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door scontra »

Schrumpf schreef:mijn huis staat te koop op jumba.

ik vind dit schandalig want mijn huis staat niet te koop. ze kunnen zelfs een bod uitbrengen.

ik wil mijn huis niet op deze site en ik vind dat dit tegen privacy is

Als uw huis inderdaad "TE KOOP" staat dan staat hij ook op deze site als "TE KOOP" en dat zou alleen maar "GRATIS" aandacht voor de woning kunnen genereren.
Staat uw woning niet "te koop" dan staat hij simpelweg, net als alle andere woningen, op de site en kan er "GEEN" bod op worden uitgebracht.
De site loopt met het aanbod "te koop" staande woningen wel enorm achter met de realiteit, want er staan woningen te koop die al langer dan een jaar geleden zijn verkocht.
Vergelijk de plaatsing met het beschikbare gegevens op Google of een aanwijzing in elk navigatie systeem.
Mijn huis staat er ook op en vindt het een mooie foto die er van is gemaakt, maar verder kan niets en niemand er iets mee.
Neem het voor kennisgeving aan en besteed er verder geen aandacht aan, laten verwijderen gaat u nooit en te nimmer lukken aangezien er geen verbod ligt op dergelijke publicaties.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door Brahms »

Om over schandalig te spreken, wat zag onze royale tuin er toen nog kaal uit.........

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door Lowieze »

wilhelmima1 schreef:Tjonge jonge :lol:
Dit is een info site.
Best makkelijk als je wil weten wat de Gem lasten oid in een bepaalde gemeente zijn of het energielabel van een huis.
Eerst goed lezen en daarna nadenken.
succes
Als de info nou ook nog klopte, dan had misschien iemand er nog wat aan. Bij mijn huis klopt er niets van de lasten die vermeld worden.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Mijn huis staat tegen mijn wil te koop op Jumba

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Mijn huis staat er lekker niet op. We wonen hier sinds 2010 maar je ziet met Google Maps nog steeds alleen het onkruidveldje waar de rij huizen op is gebouwd destijds. Lachen...

Gesloten