Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Cambridg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2023 13:14

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Cambridg »

Erthanax schreef:
18 apr 2023 11:20
Wel als je die hertaling zelf schrijft.
Dat is nu eens precies wat ik tijdens Covid deed. Per aspera ad astra. James Joyce heeft 9 jaar geworsteld met zijn uitgevers om Dubliners gepubliceerd te krijgen. Waarschijnlijk doe ik er minder lang over.
De heren uit Rotterdam weigeren mijn "godslasterlijk" boek te drukken, maar inmiddels staat het wel reeds bij honderden boekhandels te koop.
Gelukkig heeft de hoofdredacteur op het Fredriksplein een alarmknopje.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hovaardij én hybris, het kan niet op!

TrEddy
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2023 08:04

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door TrEddy »

TrEddy schreef:
18 apr 2023 08:15
Cambridg schreef:
18 apr 2023 00:56
Men neeme een groots vroeg-middeleeuws literair werk
Men neeme alle laat-middeleeuwse illustraties in kleur
Men neeme de eerste 18-e eeuwse Engelse vertaling in proza
Men neeme de eerste 19-e eeuwse Engelse vertaling in poesie
Men vorme ende tovere dit om tot een harmonieus ende kleurrijk geheel
Ziezo, een uniek geillustreerd literair meesterwerk van eigene hand
Inmiddels zitten er reeds minstens honderd lezers wereldwijd te roepen, huilen, dansen en tieren om een exemplaar van je boek en
dan blijkt het dat BraveNewBooks.nl dezelfde oplichters zijn als Mijnbesteseller.nl, Mybestseller.com, 24bookprint.com, Mijnmanagementboek.nl, Bookmundo.de, Bookmundo.com, enz.
Oplichters, omdat ze je duivels mooi boek weigeren te drukken.
De godslasterlijke thematiek van het boek bevalt de heren uit Rotterdam niet.
Dit is een rebus, leuk raadseltje.
Mijn antwoord: El Club Dumas van Arturo Pérez-Reverte.
Op dit boek is de film The Nineth Gate van Roman Polanski gebaseerd met Johnny Depp in de hoofdrol
Van de film heb ik echt genoten, het boek heb ik niet helemaal uitgelezen.
En hiermee win ik een gratis reis voor 2 personen naar Spanje, ja toch? :P
Het occulte, zeventiende-eeuwse boek 'De Negen Poorten van het Schaduwrijk', dat mensen in staat zou stellen de duivel op te roepen.
Inderdaad, duivels mooi en godslasterlijk en Johnny Depp zit me beteuterd aan te kijken.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door kuklos »

Cambridg schreef:
18 apr 2023 23:30
De heren uit Rotterdam weigeren mijn "godslasterlijk" boek te drukken, maar inmiddels staat het wel reeds bij honderden boekhandels te koop.
Hou ons niet langer in spanning, welk boek is het?

Cambridg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2023 13:14

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Cambridg »

TrEddy heeft het geraden, maar een gratis reis naar Spanje heeft niemand uitgeloofd.
Zie ginds komt de stoomboot. Hup aan boord.

Nijogeth
Berichten: 9967
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vroeg middeleeuwse literatuur vind ik altijd zo'n mooie term. Gebruik maken van handgeschreven boeken uit de jaren 500-1000, ruim voor de boekdrukkunst bestond, dat is toch heel wat.

Cambridg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2023 13:14

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Cambridg »

Erthanax schreef:
18 apr 2023 23:47
Hovaardij én hybris, het kan niet op!
Hubris, maar niet hybris, hubris dus.
Maar niemand begrijpt waar we het over hebben.
Het hertalen van de huis- tuin- en keukenbijbel is een veel grootser opzet, waar ik je ook succes mee wens.
Meer dan waarschijnlijk heb ik een nieuwe uitgever gevonden bij de oosterburen dus hiermee hou ik het op dit forum voor bekeken.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cambridg schreef:
18 apr 2023 23:30
Erthanax schreef:
18 apr 2023 11:20
Wel als je die hertaling zelf schrijft.
Dat is nu eens precies wat ik tijdens Covid deed. Per aspera ad astra.
Dan hoop ik van harte dat het resultaat beter leesbaar is dan de teksten alhier. Want de kwaliteit van de boeken van Arturo Pérez-Reverte, die ik met veel plezier heb gelezen, zijn van een dermate hoogstaand niveau dat je van goede huize moet komen om daar iets goeds mee te doen.
Cambridg schreef:
19 apr 2023 04:59
Maar niemand begrijpt waar we het over hebben.
Hat ware kenmerk van de echte groten der aarde: leven zonder begrepen te worden.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Cambridg schreef:
19 apr 2023 04:59
Erthanax schreef:
18 apr 2023 23:47
Hovaardij én hybris, het kan niet op!
Hubris, maar niet hybris, hubris dus.
Maar niemand begrijpt waar we het over hebben.
Het hertalen van de huis- tuin- en keukenbijbel is een veel grootser opzet, waar ik je ook succes mee wens.
Meer dan waarschijnlijk heb ik een nieuwe uitgever gevonden bij de oosterburen dus hiermee hou ik het op dit forum voor bekeken.
Mijn fout, excuus; het zijn immers ook de Olumpische Spelen. Transliteratie en uitspraak van de Oudgriekse upsilon, het blijft een valkuil.

Maar u hebt gelijk, niemand weet waar we het over hebben:
Cambridg schreef:
19 apr 2023 00:31
TrEddy heeft het geraden, maar een gratis reis naar Spanje heeft niemand uitgeloofd.
Zie ginds komt de stoomboot. Hup aan boord.
Een roman van een nog levende Spaanse auteur en de filmbewerking daarvan als "winnaar" aanwijzen; uw gevoel voor humor kan ik wel waarderen!

Patsounds
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2023 11:24

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Patsounds »

Alles wat geschreven is over misleiding door Mybestseller of Brave New Books is klinkklare onzin. Deze uitgeverij is een self publishingsplatform. Jammer dat op deze manier een uitgeverij in een kwaad daglicht wordt gezet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Jablan »

Oké, het is in principe al opgelost door de reactie van BNB op pagina 2.

Sinds de lancering van BNB - meer dan 10 jaar geleden - zijn de algemene voorwaarden een paar keer aangepast en aangescherpt. Plagiaat kwam te vaak voor, daarom wordt de auteur (uploader) nadrukkelijk gewezen op het geldend recht. Zo te zien in dit geval meer dan terecht - zolang het origineel nog verkrijgbaar is, zijn er rechthebbenden.

Mijn ervaring met BNB is overwegend positief. De 'hoge' marge voor de auteurs valt mee; Amazon KPD is nog ruimer, maar gaat eigenlijk met je tekst aan de haal, waar BNB echt netjes is en blijft. In mijn geval levert de doorkoppeling met Kobo de meeste royalties op, daarna komen de Ebooks en pas op de derde plek de gewone papieren boeken. Bij onderwijsboeken zal dit andersom zijn (via BNB brengen docenten / hoogleraren hun eigen lesmateriaal uit, dat hun eigen studenten dan moeten aanschaffen).

Verder is het zaak multi-talent te zijn. Naast het schrijven en redigeren van teksten moet je ook goed kunnen omgaan met software, het nodige weten van marketing, enzovoort. Pas dan heeft het nut om de spring in het diepe te wagen.

Leuk detail: in de tijd, waarin ik mijn eerste titel via BNB op de markt heb gebracht, waren er een aantal bekende Nederlanders, die hun eigen werk via BNB opnieuw uitgaven. Want het contract met hun uitgever was verlopen en dankzij BNB konden zij hun titels toch beschikbaar maken voor de geïnteresseerde fans / lezers.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Cambridg schreef:
18 apr 2023 00:56
Men neeme een groots vroeg-middeleeuws literair werk
Men neeme alle laat-middeleeuwse illustraties in kleur
Men neeme de eerste 18-e eeuwse Engelse vertaling in proza
Men neeme de eerste 19-e eeuwse Engelse vertaling in poesie
Men vorme ende tovere dit om tot een harmonieus ende kleurrijk geheel
Ziezo, een uniek geillustreerd literair meesterwerk van eigene hand
Inmiddels zitten er reeds minstens honderd lezers wereldwijd te roepen, huilen, dansen en tieren om een exemplaar van je boek en
dan blijkt het dat BraveNewBooks.nl dezelfde oplichters zijn als Mijnbesteseller.nl, Mybestseller.com, 24bookprint.com, Mijnmanagementboek.nl, Bookmundo.de, Bookmundo.com, enz.
Oplichters, omdat ze je duivels mooi boek weigeren te drukken.
De godslasterlijke thematiek van het boek bevalt de heren uit Rotterdam niet.

Met andere woorden, je hebt maar wat bij elkaar gejat en presenteert dat als je eigen werk.

Kansloos.

Plaats reactie