Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Cambridg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2023 13:14

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Cambridg »

Artikel 6:230p aanhef en onder f, 1° BW
De consument heeft geen recht van ontbinding bij een consumentenkoop betreffende de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn
[/quote]

Zo is het inderdaad, een POD valt hier niet onder.
Maar Pieter is een andere mening toegedaan, hij weet immers best dat omwille van dit bedrag het niet
tot een kort geding of zelfs incassotraject zal komen.
Zijn kantoor bevindt zich in de Delftsestraat maar het is best mogelijk dat de drukkerij in een ander landsgedeelte zit.
Maar voor grotere oplagen natuurlijk wel in Polen.

En ja, ik lees echt wel alles en ik ga niet over een nacht ijs.
Ze zijn het overwegen waard, alles is duidelijk en overzichtelijk, in Zwaag weet je waar je binnenstapt en je weet wie en wat je te wachten staat.
Er zijn natuurlijk nog andere aanbieders...
waar je binnenstapt en weet waar je aan toe bent?
en waar je maar beter niet kunt binnenstappen?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
14 apr 2023 00:55
Een product dat op maakt gemaakt wordt, wordt gemaakt volgens de specificaties van de klant en/of de individuele keuzes van die klant, terwijl een product dat op bestelling wordt gemaakt juist niet op basis van de specificaties van de klant wordt gemaakt.
Precies. En daarom heeft TS géén herroepingsrecht, maar een eventuele koper wel.

RenkemaH
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2023 08:27

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door RenkemaH »

Als ik het goed begrijp heeft u het aan de stok gehad met Mijnbestseller en zoekt u een alternatief dat niets met hen te maken heeft?
Er zijn er heel veel hoor:
ipskampprinting.nl
boeklatendrukken.nl
boekenbusiness.com
boekscout.nl
bbpublishers.nl
u2pi.nl
schrijvenonline.org
boeklatendrukken.nl
deboekendrukkervannederland.nl
boekengilde.nl
boekenmakers.nl
createmybooks.com
bestelmijnboek.nl
jouwboekdrukkerij.nl
Let op: U moet ze eerst aan de tand voelen of ze wat dan ook te maken hebben met Mijnbestseller
Maar wel vriendelijk natuurlijk, gewoon even voorzichtig polsen

Deze zijn zeker wel dezelfde als Mijnbestseller
bookadew.nl
24bookprint.com
mijnmanagementboek.nl

Kijk ook eens op dit forum:
https://schrijvenonline.org/forum/het-u ... pod/108072
Het zijn zeer verschillende en gemende gebruikerservaringen
Sommige zijn erg negatief dus ik zou er geen klant worden

Ivo.bnb
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2023 10:32

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Ivo.bnb »

Beste lezers,

Mijn naam is Ivo en ik ben de manager van Brave New Books. Ik voel mij geroepen om op dit topic te reageren. De poster in kwestie probeerde werk te publiceren waarvan hij niet het auteursrecht bezit. Dat is in strijd met artikel 6.2 van onze algemene voorwaarden: https://home.bravenewbooks.nl/algemene-voorwaarden/

Aritkel 6.2:
6.2 Van de boeken die Gebruiker laat drukken door Brave New Books en van de boeken die Gebruiker publiceert moet de Gebruiker over de juiste reproductie- en publicatierechten beschikken. Gebruiker is volledig aansprakelijk voor eventuele rechtszaken of andere schade als gevolg van het niet beschikken over de juiste rechten van het boek. Bestellingen die Gebruiker doet van boeken waar Gebruiker niet over de rechten beschikt worden door Brave New Books, voor zover Brave New Books op het moment van drukken hiervan op de hoogte is, niet in productie genomen. Brave New Books zal het geld van de Bestelling niet restitueren. Brave New Books behoudt zich het recht voor om het Account van de Gebruiker per direct op non-actief te zetten. In geval van een dreigend proces, kan Brave New Books genoodzaakt zijn om de gegevens van Gebruiker over te dragen aan de autoriteiten en of andere instanties.

Toen hem dat werd medegedeeld wilde poster met terugwerkende kracht restitutie voor zijn proefexemplaar - dat exemplaar was geleverd op basis van de bestanden die hij zelf heeft opgeladen en het boek is dus op maat gemaakt voor hem. Wanneer een consument een boek in onze webshop koopt, dan geldt het herroepingsrecht wél. Daarnaast (maar eigenlijk irrelevant) was ook de termijn van herroepingsrecht van 14 dagen verstreken.

Het is lastig om inhoudelijk op alles te reageren wat de poster schrijft, want het is mij niet altijd duidelijk wat er precies staat. Hij zegt dat BNB geen onderdeel is van Singel Uitgeverijen, dat is onwaar, zij zijn wel degelijk een partner. En wat betreft de samenwerking met MijnBestseller, wij werken samen op het gebied van techniek en support. Dat zie je vaker bij bedrijven die dezelfde dienstverlening hebben, denk daarbij aan telecombedrijven die hun klantenservice samenvoegen, of bedrijven in hetzelfde pand die gezamenlijk een schoonmaakdienst/receptie delen. Dit zijn kostenbesparingen en deze besparingen worden weer gedeeld met de klant in de vorm van lagere prijzen, daarom kunnen wij (met trots) melden dat wij de goedkoopste diensten aanbieden, veel goedkoper dan de andere opties die hier genoemd zijn in dit topic.

Brave New Books is een platform waarmee in tien jaar meer dan 10.000 boeken gepubliceerd, het overgrote deel van de klanten die zeer tevreden zijn. Helaas trekt het platform ook af en toe rotte appels (ik noem verder geen namen :D ). Iedereen die zijn boek helemaal zelf, tegen de laagste kosten en met een groot bereik wil publiceren, is van harte welkom, de klant moet zich daarbij wel aan de regels houden. Als ik iets moet verduidelijken, dan doen wij dat graag via [email protected].
Laatst gewijzigd door Ivo.bnb op 14 apr 2023 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Cambridg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2023 13:14

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Cambridg »

Ivo.bnb schreef:
14 apr 2023 10:47
hij niet het auteursrecht bezit
Wie heeft je dat op de mouw gespeld, Ivo? MijnBestseller of het CB?
Wie bezit dan het auteursrecht?
De oorspronkelijke auteur is al eeuwen morsdood, de illustratoren ook en hun werk is in het publieke domein.
Het geheel heb ik zelf samengesteld en het is echt wel heel mooi boek geworden.

Persoonsgegevens zijn wettelijk beschemd, echte namen hoeven hier niet te worden genoemd, daardoor kan je erg in de problemen komen.
Rotte appel wordt ik ook niet graag genoemd dus de gepaste aanspreektitel is hier dus Topic Starter, kortweg TS.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Uit het OP maak ik op dat jij de tekst hebt verstrekt die geprint zou moeten worden. Je hebt het over het uitgeven van je boek. Dat is maatwerk en daarop is geen herroepingsrecht van toepassing.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door kuklos »

Cambridg schreef:
14 apr 2023 12:57
Wie bezit dan het auteursrecht?
Zoek de wet erop na. Geen idee welke wet precies en welk artikel. Desnoods ga je naar een advocaat en vraag je het die.
Cambridg schreef:
14 apr 2023 12:57
................... en het is echt wel heel mooi boek geworden.
Dat zullen de verkoopcijfers dan wel uitwijzen tzt.
Cambridg schreef:
14 apr 2023 12:57
Persoonsgegevens zijn wettelijk beschemd, echte namen hoeven hier niet te worden genoemd, daardoor kan je erg in de problemen komen.
ivo.bnb noemt heel bewust geen namen, dus waarom je dit hier schrijft is een raadsel.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Erthanax »

De reactie van ivo.bnb is in ieder geval duidelijker, begrijpelijker en wellevender dan de berichten van TS.

Cambridg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2023 13:14

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Cambridg »

Er staat nergens op de site van Brave New Books vermeld dat ze hun drukwerk uitbesteden via MijnBestseller.
Dat is misleiding.
Want dan zou ik Brave New Books hebben gemeden als de pest net zoals ik MijnBestseller al jaren mijd als de pest.
Dat is geen uitgeverij. dat is afzetterij.
Het oorspronkelijk werk is duidelijk in het publieke domein dus het mag worden heruitgegeven.
https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... teursrecht
Voor ze me het proefexemplaar aanrekenden wisten ze me natuurlijk niet te zeggen dat ze in waan zouden zijn dat ik het auteursrecht niet zou bezitten en ze mijn boek daarom zouden weigeren.
Dat is oplichting.
De oorspronkelijke auteur zal ik ook niet vernoemen, hij is al veel langer dan 70 jaar dood.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door kuklos »

Cambridg schreef:
14 apr 2023 14:24
De oorspronkelijke auteur zal ik ook niet vernoemen, hij is al veel langer dan 70 jaar dood.
Doe dit nou gewoon eens een keer wel. Je blijft continu vaag, schrijf onduidelijke berichten etc.

Ivo.bnb
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2023 10:32

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Ivo.bnb »

Het gaat niet om het juridische vraagstuk, Brave New Books wil een platform zijn voor eigen, uniek werk. Wij willen niet het platform zijn voor rechtenvrije uitgaven.

Ik wens OP veel succes bij een ander platform en met zijn publicatie.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cambridg schreef:
14 apr 2023 14:24
Voor ze me het proefexemplaar aanrekenden wisten ze me natuurlijk niet te zeggen dat ze in waan zouden zijn dat ik het auteursrecht niet zou bezitten en ze mijn boek daarom zouden weigeren.
Het staat toch heel duidelijk in de algemene voorwaarden.

"Bestellingen die Gebruiker doet van boeken waar Gebruiker niet over de rechten beschikt worden door Brave New Books, voor zover Brave New Books op het moment van drukken hiervan op de hoogte is, niet in productie genomen."

PGros
Berichten: 1131
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door PGros »

Als de auteur al meer dan 70 jaar dood is dan heb je gewoon het recht weer om de tekst uit te geven. Dus het stukje "waar Gebruiker niet over de rechten beschikt" is niet van toepassing want iedereen heeft die rechten.
Wat ivo.bnb echter schrijft is "Het gaat niet om het juridische vraagstuk, Brave New Books wil een platform zijn voor eigen, uniek werk. Wij willen niet het platform zijn voor rechtenvrije uitgaven."
Waarom staat dat dan niet gewoon in de voorwaarden? Vraag aan ivo

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cambridg schreef:
14 apr 2023 14:24
Er staat nergens op de site van Brave New Books vermeld dat ze hun drukwerk uitbesteden via MijnBestseller.
Dat is misleiding.
Want dan zou ik Brave New Books hebben gemeden als de pest net zoals ik MijnBestseller al jaren mijd als de pest.
Als voor jou cruciaal is, had je ernaar moeten vragen. Er is geen sprake van misleiding.
PGros schreef:
14 apr 2023 15:39
Als de auteur al meer dan 70 jaar dood is dan heb je gewoon het recht weer om de tekst uit te geven. Dus het stukje "waar Gebruiker niet over de rechten beschikt" is niet van toepassing want iedereen heeft die rechten.
Onjuist, het is precies andersom. Het auteursrecht is vervallen, dus niemand beschikt over die rechten.
PGros schreef:
14 apr 2023 15:39
Wat ivo.bnb echter schrijft is "Het gaat niet om het juridische vraagstuk, Brave New Books wil een platform zijn voor eigen, uniek werk. Wij willen niet het platform zijn voor rechtenvrije uitgaven." Waarom staat dat dan niet gewoon in de voorwaarden? Vraag aan ivo
Misschien voortaan eerst even kijken?
5.6 De Gebruiker zal geen boek bij Brave New Books laten drukken en/of publiceren indien de Gebruiker niet volledig over de reproductie- dan wel uitgeefrechten beschikt, bijvoorbeeld doordat de uitgeefrechten reeds bij een derde partij zijn ondergebracht. Mocht de Gebruiker dit onverhoopt toch doen dan vrijwaart de Gebruiker Brave New Books voor iedere consequentie die dit kan hebben en draagt de Gebruiker de volledige verantwoordelijkheid en is aansprakelijk voor alle daaruit voortvloeiende zaken. Bestellingen die Gebruiker doet van boeken waarvan de Gebruiker niet over de rechten beschikt, worden niet door Brave New Books geleverd. Brave New Books zal het geld van de bestelling niet retourneren.

Cambridg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2023 13:14

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Cambridg »

PGros schreef:
14 apr 2023 15:39
Als de auteur al meer dan 70 jaar dood is dan heb je gewoon het recht weer om de tekst uit te geven. Dus het stukje "waar Gebruiker niet over de rechten beschikt" is niet van toepassing want iedereen heeft die rechten.
Wat ivo.bnb echter schrijft is "Het gaat niet om het juridische vraagstuk, Brave New Books wil een platform zijn voor eigen, uniek werk. Wij willen niet het platform zijn voor rechtenvrije uitgaven."
Waarom staat dat dan niet gewoon in de voorwaarden? Vraag aan ivo
Wat Ivo hier eerder schreef is compleet irrelevant. De auteur is immers al meer dan 70 jaar dood.
Deze valse aantijgingen gaat uit van PPvB van Mybestseller, hij weet best dat ik al enkele jaren niet te spreken ben over de kwaliteit van het waardeloos pleepapier dat Mijnbestseller en al hun aanverwante platformen produceert en hij vindt altijd wel een reden om zijn concurrentie zwart te maken.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat schiet u nu op met al die onzin?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit is een kruistocht gericht tegen een persoon. Niets meer, niets minder.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Cambridg schreef:
14 apr 2023 17:04
(...) Deze valse aantijgingen gaat uit van (...), hij weet best dat ik al enkele jaren niet te spreken ben over de kwaliteit van het waardeloos pleepapier (...)
Cambridg schreef:
14 apr 2023 17:22
O ja, hier zijn nog enkele plaformen van de bende van (...)
Aha, een ordinair wraaktopic dus.

Als u niet tevreden bent over een platform, moet u het niet jarenlang blijven gebruiken.

Geef uw (niet zo heel eigen) werkjes dan écht uit in eigen beheer: Laat zélf een oplage drukken en binden. Dan kunt u het papier (en nog veel meer) zelf naar wens kiezen.

RenkemaH
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2023 08:27

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door RenkemaH »

Een consument die een gebruikerservaring deelt op een consumentenforum, daardoor doe je niks verkeerd.
Maar concurrentie "zwart maken"?
Als een uitgever wat dan ook schrijft of publiceert over een auteur of andere uitgeverij of hun reputatie tracht te schaden, dan is dat laster.
Hier kun je lezen over wat laster eigenlijk is en wat er de gevolgen van zouden kunnen zijn:
https://www.wetrecht.nl/laster/
Aan een uitgeverij die er zoveel verschillende sites op nahoudt zit er inderdaad een luchtje.
Maar dan gaan we toch gewoon elders?
Vergeet wat er gebeurde als je door Mijnbestseller werd opgelicht en ga maar rustig op zoek naar een nieuwe uitgever.
Er zijn er voldoende als je goed zoek.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding bij uitgeven boek in eigen beheer?

Ongelezen bericht door alfatrion »

RenkemaH schreef:
14 apr 2023 19:43
Maar concurrentie "zwart maken"?
Dat lukt alleen niet. Dit doet mij denken aan Veldhuis en Kemper - Bijzonder: "Ik ben je allergrootste fan, want naast jou ben ik de beste, gaafste, coolste, hipste, stoerste, liefste, vetste, fijnste, slimste en de aller aller leukste die ik ken."

Plaats reactie