LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
23 feb 2020 12:43
tttlocke schreef:
23 feb 2020 12:39
Dat mag, maar zonder onderbouwing waarom dat zo is, blijft het een zwak verhaal, waarin het verschil tussen de voorstelling van zaken die jij gaf en de feitelijke situatie weggemoffeld wordt.
Wederom oneens. "Ja, maar de eerste maand is het 10 euro" of "Ja, maar er kan per maand worden opgezegd" acht ik geen sterk verweer.
Met een verweer heeft dit niets te maken, daarvoor moet je in de rechtbank zijn. Je stelde dat deze aankoop, op grond van de prijs, niet gebruikelijk is in het maatschappelijk verkeer voor iemand van 17. Dat deed je door, misleidend, te doen alsof iemand door deze aankoop vast zou zitten aan de betaling van 70 euro per maand, daarmee (bewust) wezenlijke prijsaspecten van de aankoop (en het direct opzegbaar zijn) buiten beschouwing latend. Daarop gewezen, heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom dat geen verschil maakt. Dat zou je wel moeten doen als je je punt overeind wilt houden.

Daarnaast beweerde je te stellig dat de overeenkomst vernietigd zou kunnen worden als er sprake is van een handeling die niet gebruikelijk is voor een 17-jarige. Je zag daarbij over het hoofd dat die vlieger alleen opgaat als vader geen toestemming heeft gegeven voor deze aankoop. Daarvoor is echter geen bewijs. De vraag naar dat bewijs wordt door jou (wijselijk?) genegeerd. Zonder dat bewijs is jouw standpunt niet houdbaar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik haak af....dit wordt weer gedoe en haarkloverij tussen forummers onderling..... :(
Het gaat er om of de voorwaarden duidelijk waren en goed te lezen.
Maar helaas , er wordt in het algemeen slecht gelezen . Het blijkt uit topics op dit forum.
Op beide vragen is volmondig ja te zeggen dus Ts zit vast aan extra maanden zolang er niet wordt opgezegd.
Laatst gewijzigd door moederslink op 23 feb 2020 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door alfatrion »

Precies. Een beschuldiging van misleiding gericht aan het adres van een forumlid is m.i. onder de gordel en is bovendien onvoldoende gemotiveerd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
23 feb 2020 13:07
Ik haak af....dit wordt weer gedoe en haarkloverij tussen forummers onderling..... :(
Was je er nog bij dan ;)
alfatrion schreef:
23 feb 2020 13:11
Precies. Een beschuldiging van misleiding gericht aan het adres van een forumlid is m.i. onder de gordel en is bovendien onvoldoende gemotiveerd.
De voorstelling van zaken die je gaf zet anderen op het verkeerde been, was misleidend. Dat is voor de meesten hier niet moeilijk om te zien. De motivering staat en in plaats van die te proberen te weerleggen, zoom je in op bijzinnen, de essentie negerend. Ik vraag mij af waarom dat dat zo is.

Het punt is natuurlijk dat je als je je manifesteert als een pietje-precies op dit forum (daar is niks mis mee en dat wordt vanwege de juridische kennis die daarbij te berde gebracht wordt, breed gewaardeerd), dat je dan voor jezelf de lat hoog legt en het dan wel goed moet doen. Wat je beweerde, klopte niet. Dat je het hier mis had, kan de beste gebeuren, maar het is geen schande dat dan ook gewoon te erkennen.
Dan blijven de onjuistheden hier binnen de perken en kunnen we weer over tot de orde van de dag.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door alfatrion »

De beschuldiging van misleiding is onnodig op de persoon. We kunnen van mening verschillen over de inhoud zonder de ander ergens van te beschuldigen. Ik begrijp dat je er voor kiest om op de persoon te reageren om mij terug te pakken voor iets. Voor misleiding is overigens meer nodig dan dat een bepaalde weergave in jouw ogen niet klopt, er is ook nodig dat deze -in jouw ogen- onjuiste weergave van invloed is op de uitkomst van de zaak. Ik ben van mening dat ik in mijn weergave focuste op de aspecten van de zaak die van invloed zijn op de zaak. Ik vind het prima om het er over eens te zijn dat we het oneens zijn over de inhoud, maar de op de persoon gerichte opmerkingen die je hier uit zeggen meer over jezelf dan over mij.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door geengast »

Los van al deze wijsheden: waarom zou je het opzeggen? Er bestaat geen betere financiële krant en er is zelfs geen echte concurrentie op. Dat wil dus zeggen dat de misleiding aan de kant van uzelf zat. U wilde helemaal geen abonnement denk ik dan.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door Moneyman »

geengast schreef:
23 feb 2020 15:06
Los van al deze wijsheden: waarom zou je het opzeggen? Er bestaat geen betere financiële krant en er is zelfs geen echte concurrentie op. Dat wil dus zeggen dat de misleiding aan de kant van uzelf zat. U wilde helemaal geen abonnement denk ik dan.
Qua argumentatie is dit de grootste kolder uit het hele topic.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is inderdaad weer een juridische haarkloverij geworden, dus ik ga er inhoudelijk één ding over zeggen, en dan 'peer' ik hem weer.

Hier naast me woont een jongen van 16, wordt dit jaar 17. Is vorige week met 'vrienden' (eerder vriendin volgens mij) een midweekje naar Londen geweest. Ik denk dat dat nog wel even meer heeft gekost dan 70 euro.

Buurjongen heeft, toen hij 16 werd, een splinternieuwe Vespa scooter gekocht. Van zijn eigen zelfverdiende geld. Uiteraard met toestemming van zijn ouders, hij heeft het geld verdiend in de zaak van zijn vader. Dat ding zal ook wel iets meer hebben gekost dan 70 euro.

Dan hebben we het nog niet eens over alle pubers, vanaf een jaar of 13, 14, die al hun kleding zelf kopen. Misschien dat hun sokken onder de 70 euro zitten, maar de rest komt per stuk doorgaans aardig in de buurt van dat bedrag, als het niet aanzienlijk hoger is.

Dat een bedrag van 70 euro voor een 17-jarige niet gebruikelijk is - grotere kolder als dat is er niet.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door alfatrion »

Vernietiging is geen verplichting, maar een optie.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Misleiding proefabonnement krant Financieel Dagblad

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele offtopic berichten verwijderd. Verder lijkt de TS voldoende geholpen te zijn, dus we sluiten het topic.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Gesloten