LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netwerkproblemen tv na update Samsung

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mark1992 schreef:Graag wil ik een verwijzing naar het uitzetten van de updates. Ik heb namelijk zelf contact opgenomen via Support met Microsoft, en ik kan u de antwoorden zelfs tonen die mij zijn gegeven door support. Hieronder een antwoord van Microsoft betreffende de updates. En serieus, ik wil er vanaf. Gelieve een handleiding/linkje waar het instaat. Ik zoek zelf alles uit, weer een aanname vanuit uw kant dat ik niet weet hoe het werkt?
Microsoft gaat je niet verklappen hoe je dit uitzet. Het is hun filosofie dat zonder updates windows 10 niet meer goed werkt (en dat is terecht) en ze zullen je nooit vertellen hoe je windows moet slopen.

De oplossing is echter heel simpel, maar ZEER af te raden. Je schakelt de airbags in je auto toch ook niet uit? Je kunt dit doen door de windows update service te stoppen en vervolgens op disabled (uitgeschakeld) te zetten. Je krijgt dan nooit meer automatische updates. Je bent dan heel dom bezig, maar zoals je ziet kan het wel. Het is minder dan 2 minuten werk.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door olaf79 »

R. Proctor schreef:Met geteste software is dat 0,0
Dat staat los van de APPS die compleet losstaan van de TV en de Firmware van de TV.
Dat is een optie net als uitzending gemist die je op smart tv's kan kijken als de app maker beslist geen updates meer voor oudere tv's te maken ivm nieuwe technieken kan je daar de fabrikant van de tv niet op aan spreken je tv doet immers nog steeds hetzelfde wat ie moet doen.
Er zijn 1000en mensen die een smart tv kopen en er alleen tv opkijken die hebben er geen last van.
Enige wat je kan doen een rechtszaak aanspannen tegen de app maker alleen een rechter kan hem niet verplichten om jarenlang op oude technieken door te gaan terwijl er nieuwere technieken zijn
Het gaat hier om een serie tv's waarbij het hele smart gedeelte is uitgeschakeld. Dus de gehele optie om überhaupt ook maar iets met smart te doen. Eigenlijk kun je het vergelijken met Volkswagen die 4 cylinders in de motor uitschakelt om alsnog aan de emissie normen te voldoen.

Wat mij betreft is een dergelijke actie van de fabrikant ongeoorloofd en dienen zij alle tv's te vervangen door een nieuw exemplaar wat wel de geadverteerde en betaalde functionaliteit ondersteund.

Overigens is het zo dat de meeste apps, door Samsung zelf worden ontwikkeld. DWZ ze maken een app als netflix geschikt om door de Samsung TV en het platform waarop het smart gedeelte draait, te worden gebruikt. Is dus weldegelijk ook Samsung's verantwoording.

stofzuigertje

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Samsung heeft geen Windows.....

En VW heeft geen ingebouwde Smart TV...

De Browser werkte nog wel dus de oude app's, zijn niet van Samsung en die kan ook geen garantie geven of er update mogelijk is.
Mijn toestel uit 2009 werkte de gratis en voor geïnstalleerde ook niet meer!

Wel kun je alles ontvangen want de Browser word wel op juiste manier geüpdatet!

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door JvandeW »

JohnTheBassist schreef:
JvandeW schreef: Het feit dat het defect van de zaak ontstaat na updaten, geeft al aardig het vermoeden dat de non-conformiteit hierdoor is ontstaan.
De laatste update van deze TV dateert van 24 juni 2015.

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55D8000YSXZF

Er is in deze situatie dus toch echt iets anders aan de hand en ik vermoed dat er iets mis is met het netwerk van TS.
Het komt wel vaker voor dat Samsung - en andere fabrikanten - updates over the air uitbrengen voor televisies die niet of later pas op de supportpagina van de fabrikant komen te staan.

Toevallig is er enkele dagen terug door iemand op Tweakers over gesproken: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 9#54255049

Verwijderd

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Verwijderd »

JvandeW schreef:
JohnTheBassist schreef:
JvandeW schreef: Het feit dat het defect van de zaak ontstaat na updaten, geeft al aardig het vermoeden dat de non-conformiteit hierdoor is ontstaan.
De laatste update van deze TV dateert van 24 juni 2015.

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55D8000YSXZF

Er is in deze situatie dus toch echt iets anders aan de hand en ik vermoed dat er iets mis is met het netwerk van TS.
Het komt wel vaker voor dat Samsung - en andere fabrikanten - updates over the air uitbrengen voor televisies die niet of later pas op de supportpagina van de fabrikant komen te staan.

Toevallig is er enkele dagen terug door iemand op Tweakers over gesproken: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 9#54255049

Alleen gaat dat over de UE55JS8000 (2015) en niet over de UE55D8000YS (2011) van TS.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door JvandeW »

JohnTheBassist schreef:
JvandeW schreef:
JohnTheBassist schreef:
De laatste update van deze TV dateert van 24 juni 2015.

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55D8000YSXZF

Er is in deze situatie dus toch echt iets anders aan de hand en ik vermoed dat er iets mis is met het netwerk van TS.
Het komt wel vaker voor dat Samsung - en andere fabrikanten - updates over the air uitbrengen voor televisies die niet of later pas op de supportpagina van de fabrikant komen te staan.

Toevallig is er enkele dagen terug door iemand op Tweakers over gesproken: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 9#54255049

Alleen gaat dat over de UE55JS8000 (2015) en niet over de UE55D8000YS (2011) van TS.
Maar dat is verder irrelevant voor mijn antwoord op jouw stelling.

Verwijderd

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Verwijderd »

JvandeW schreef:
JohnTheBassist schreef: Alleen gaat dat over de UE55JS8000 (2015) en niet over de UE55D8000YS (2011) van TS.
Maar dat is verder irrelevant voor mijn antwoord op jouw stelling.
Maar je kunt dus niet aantonen dat er een OtA update voor de UE55D8000YS is geweest, dus hoezo denk je dat jouw stelling wel relevant is?

Verwijderd

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Verwijderd »

JvandeW schreef:
JohnTheBassist schreef:
JvandeW schreef: Toevallig is er enkele dagen terug door iemand op Tweakers over gesproken: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 9#54255049

Alleen gaat dat over de UE55JS8000 (2015) en niet over de UE55D8000YS (2011) van TS.
Maar dat is verder irrelevant voor mijn antwoord op jouw stelling.
Even resumerend: je wil het op non-conformiteit gooien van een 7 jaar oude tv vanwege een mogelijke update waarvan je niet kunt aantonen dat die ooit geweest is?
Ten eerste: héél veel succes daarmee.
Ten tweede: Samsung krijgt bakken kritiek (en terecht) omdat hun updatebeleid zo slecht is en ze veel te snel stoppen met het ondersteunen van hun oudere apparaten. Nu zou Samsung mogelijk een update hebben gegeven voor een tv van 7 jaar oud (geloof je het zelf?) en vervolgens wil je ze daar op afrekenen?

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door JvandeW »

JohnTheBassist schreef:
JvandeW schreef:
JohnTheBassist schreef: Alleen gaat dat over de UE55JS8000 (2015) en niet over de UE55D8000YS (2011) van TS.
Maar dat is verder irrelevant voor mijn antwoord op jouw stelling.
Maar je kunt dus niet aantonen dat er een OtA update voor de UE55D8000YS is geweest, dus hoezo denk je dat jouw stelling wel relevant is?
Waarom zou ik dit moeten aantonen en hoe maakt het niet aantonen ervan dat het antwoord op jouw stelling niet relevant is?
JohnTheBassist schreef:Even resumerend: je wil het op non-conformiteit gooien van een 7 jaar oude tv vanwege een mogelijke update waarvan je niet kunt aantonen dat die ooit geweest is?
Ten eerste: héél veel succes daarmee.
Ten tweede: Samsung krijgt bakken kritiek (en terecht) omdat hun updatebeleid zo slecht is en ze veel te snel stoppen met het ondersteunen van hun oudere apparaten. Nu zou Samsung mogelijk een update hebben gegeven voor een tv van 7 jaar oud (geloof je het zelf?) en vervolgens wil je ze daar op afrekenen?
Het gaat hier niet om mijn televisie en dus niet om mijn zaak. Waarom je mij daar succes mee zou wensen, is mij dan ook onduidelijk. Volgens mij ben je in de war door mij als de TS te zien.

Zo niet: hetgeen ik schrijf, is op basis van de gegevens informatie van de TS. Die stelt dat er een update is geweest en tevens schrijft de TS dat deze update door Samsung is bevestigd. Ik zie niet in waarom ik dan ineens moet gaan aantonen waarom die update er is geweest. Het zou wat zijn als we eerst alle bewijzen moeten gaan zoeken alvorens we op Radar iets mogen schrijven.

Ik ga er vanuit dat het verhaal van de TS klopt. En mocht het zo zijn dat de gegeven informatie door de TS niet klopt, is dat toch echt nadelig voor de TS daar de adviezen die hier gegeven worden, mogelijk niet van toepassing zijn op de situatie van de TS.

Dat tweede deel van jouw schrijven is compleet irrelevant. Daar ga ik dan ook niet op in.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door alfatrion »

De recente discussie vat ik zo samen.
TS geeft aan dat er een update is geweest. John wijst op publieke gegevens waaruit zou blijken dat er geen update zou zijn geweest. Jan wijst er soms updates zijn die je niet ziet op dergelijke publieke sites, waarop John roept "bewijs maar dat dat ook voor TS geldt."

Het lijkt mij dat TS niet geholpen is met voor leugenaar te worden uitgemaakt en dat TS daarin schuldig is totdat het tegendeel is bewezen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zou het niet kunnen dat er een update van een bepaalde app is geweest, waardoor het besturingssysteem van de tv niet meer ondersteund wordt door de app en deze app dus geen verbinding met het netwerk kan maken?

djfox741
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door djfox741 »

Heb zelf ook een Samsung D7000 maar heb geen problemen met een netwerk, wat U misschien wel kunt doen us naar de website gaan, daar Uw type-nummer invullen of telefonisch kontakt vragen naar het juiste adres van die Samsung pagina en daar de laatste update downloaden op een USB-Stick daar de TV mee Updaten dan zal alles weer goed werken.

Als dat dan nig niet juist werkt dan Uw netwerk na (laten) kijken. Succes.

mammamia
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2018 23:16

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door mammamia »

Alles geprobeerd met samsung sinds de update een blokkade het wif is goed met kabel ook alleen die blokkade ecgt een Samsung probleem en niets anders.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door R. Proctor »

mammamia schreef:Alles geprobeerd met samsung sinds de update een blokkade het wif is goed met kabel ook alleen die blokkade ecgt een Samsung probleem en niets anders.
Ja met dit soort teksten kan je echt begrijpen wat er gebeurt.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door rattaplan »

R. Proctor schreef:
mammamia schreef:Alles geprobeerd met samsung sinds de update een blokkade het wif is goed met kabel ook alleen die blokkade ecgt een Samsung probleem en niets anders.
Ja met dit soort teksten kan je echt begrijpen wat er gebeurt.
Inderdaad kansloos zo...
Zet dat ding op marktplaats en beur een paar centen en koop lekker een nieuwe tv, scheelt je een hoop ellende. (en ons ook :)

Verwijderd

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Verwijderd »

mammamia schreef:Alles geprobeerd met samsung sinds de update een blokkade het wif is goed met kabel ook alleen die blokkade ecgt een Samsung probleem en niets anders.
Wellicht prober uodate wif Samsug mar dan znder kabl.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus met wifi en bekabeld werkt het wel? Wat zijn dan die netwerkproblemen?

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Denk dat er bedoelt word dat de wifi niet werkt maar bedraad wel.
Maak is een hotspot met je telefoon en verbind je tv daar mee, werkt dat wel?
Ik gok van niet, defect wifi kan gebeuren. Of kabeltje erin of andere tv

Gesloten