LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netwerkproblemen tv na update Samsung

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
mammamia
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2018 23:16

Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door mammamia »

Goedemiddag,
Na een Update van Samsung, waar ik niet om gevraagd heb, heb ik problemen met het Netwerk op de TV . Ze zeggen dat ik zelf voor de kosten moet opdraaien omdat weer te herstellen Kosten 112.50 voorrijkosten. Ik had de automatische updates moeten uitschakelen. Dit heb ik nooit geweten en is ook nooit verteld. Vervolgens bij reparatie en weer een update loop ik het zelfde risico ( netwerkprobleem). Ik verwacht dat de updates van Samsung correct worden uitgevoerd en niet dat ik problemen krijg met het netwerk en dan nog voor de kosten moet opdraaien. Dit is een Samsung probleem, Hun hebben dit zonder kennisgeving veroorzaakt. Type UE55D8000YS
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2018 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door rattaplan »

Tv is uit 2011. Het verbaast me dat er uberhaupt nu nog een update is uitgekomen. Samsung stopt daar nu al na 2 jaar ongeveer mee.
Heb je de tv al gereset?
http://www.samsung.com/nl/support/tv-au ... k-mijn-tv/

MIsschien dat dat helpt.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Een netwerkprobleem word echt niet veroorzaakt door een update van de TV, wat wel kan zijn dat je netwerk al bagger ingesteld was en de tv het niet meer accepteert.
Dat is vele malen meer het euvel dan een update.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben van mening dat dit een gevalletje non-conformiteit is, bent u naar de verkoper geweest?

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:Ik ben van mening dat dit een gevalletje non-conformiteit is, bent u naar de verkoper geweest?
Tevens update een TV nooit en te nimmer uit zichzelf je krijgt altijd een waarschuwing er staat een update klaar accepteren ja/nee en trek de stekker niet eruit tijdens de update.
Andere deel blijft ook nog omdat TS roept dat het aan de update ligt is dat ook zo, waarschijnlijker is zijn netwerk gewoon niet op orde en veroorzaakt dat het probleem.
Non-conform laat me niet lachen na 8 jaren
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2018 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: op de man spelen.

mammamia
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2018 23:16

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door mammamia »

De updates gaan gewoon door er is al weer een nieuwe update maar door deze blokkade werkt hij niet. ZOWIEZO blijft het een Samsung Probleem en ik vind dat hun dit moeten oplossen Ze gaan maar door met updates daardoor blokkade en hoeveel mensen zijn al niet de dupe ? Zelfs de nieuwste series met Qled het is te gek voor woorden en laat een ander massr lachen

WIJ ZITTEN MET DIT PROBLEEM EN SAMSUNG GAAT VRIJ UIT??

mammamia
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2018 23:16

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door mammamia »

Lees maar eens op Facebook en de consumentenbond dan zal je schrikken

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Mark1992 »

R. Proctor schreef:
alfatrion schreef:Ik ben van mening dat dit een gevalletje non-conformiteit is, bent u naar de verkoper geweest?
Tevens update een TV nooit en te nimmer uit zichzelf je krijgt altijd een waarschuwing er staat een update klaar accepteren ja/nee en trek de stekker niet eruit tijdens de update.
Andere deel blijft ook nog omdat TS roept dat het aan de update ligt is dat ook zo, waarschijnlijker is zijn netwerk gewoon niet op orde en veroorzaakt dat het probleem.
Non-conform laat me niet lachen na 8 jaren
Kans dat het non-conform is na 8 jaren is inderdaad nihil. Maar de kans dat updates bepaalde functies minder goed laten functioneren of na de update geheel niet meer bruikbaar zijn is wel mogelijk. Ook Windows 10 voert tegenwoordig zelf de updates uit en kun je daar niet meer voor kiezen, op het opnieuw opstarten moment na. Dat Samsung dit soms ook doet zou mogelijk kunnen zijn en is niet geheel ondenkbaar.

Aan de andere kan geeft u aan dat wat TS zegt niet waar is/kan zijn (zelfstandige update) en dat het aan zijn eigen instellingen ligt. Mogelijk, maar ook dat weet u niet zeker. Dus als u zegt dat TS valse claims doet, ga zelf dan ook geen aannames doen met wat u denkt wat het wel is. Tips/feedback geven is prima, maar dat doet u in mijn ogen niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2018 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door R. Proctor »

mammamia schreef:Lees maar eens op Facebook en de consumentenbond dan zal je schrikken
Ja en Facebook is ook het medium waar je eerlijke info krijgt.
Je gooit alles op de update maar luisteren dat het ook aan het netwerk kan liggen gooi je langs je neer.
Dat andere tv wel werkt is leuk maar kan nog steeds een netwerkprobleem zijn of een instellingsfout van je zelf
Ook Windows 10 voert tegenwoordig zelf de updates uit en kun je daar niet meer voor kiezen, op het opnieuw opstarten moment na
Wederom fout je kan nog steeds de updates uitschakelen of handmatig zetten.
Niet weten hoe het werkt wil niet zeggen dat het niet meer kan

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Mark1992 »

R. Proctor schreef:
mammamia schreef:Lees maar eens op Facebook en de consumentenbond dan zal je schrikken
Ja en Facebook is ook het medium waar je eerlijke info krijgt.
Je gooit alles op de update maar luisteren dat het ook aan het netwerk kan liggen gooi je langs je neer.
Dat andere tv wel werkt is leuk maar kan nog steeds een netwerkprobleem zijn of een instellingsfout van je zelf
Ook Windows 10 voert tegenwoordig zelf de updates uit en kun je daar niet meer voor kiezen, op het opnieuw opstarten moment na
Wederom fout je kan nog steeds de updates uitschakelen of handmatig zetten.
Niet weten hoe het werkt wil niet zeggen dat het niet meer kan
Graag wil ik een verwijzing naar het uitzetten van de updates. Ik heb namelijk zelf contact opgenomen via Support met Microsoft, en ik kan u de antwoorden zelfs tonen die mij zijn gegeven door support. Hieronder een antwoord van Microsoft betreffende de updates. En serieus, ik wil er vanaf. Gelieve een handleiding/linkje waar het instaat. Ik zoek zelf alles uit, weer een aanname vanuit uw kant dat ik niet weet hoe het werkt?

Pris_B antwoordde op 8 november 2017
Microsoft Forumbeheerder
Hallo Mark,

Het is niet mogelijk om de updates uit te schakelen, deze updates zijn immers cruciaal om je computer zo veilig mogelijk te houden en om alles goed te laten werken.

Om minder last te hebben van de onderbrekingen, kan je actieve uren instellen. Je vindt de stappen hier.

Laat je ons weten of het je lukt de actieve uren in te stellen?

Ook met verdere vragen ben je steeds welkom hier.

Met vriendelijke groet,

Priscilla

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door R. Proctor »

In de Pro versie kan je het gewoon uitzetten bij instellingen en bij de home versies alleen 35 dagen wanneer ie wel gaat updaten
Maar updates zijn ook voor je eigen veiligheid erg belangrijk dus waarom zou je er vanaf willen of wil je liever onveilig werken

mammamia
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2018 23:16

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door mammamia »

Alles hebben we geprobeerd samsung gebeld hebben reuze geholpen maar ook niet op te lossen er zit een blokkade op van af de laatste update jan 2018 daardoor geen smaethub tv en smaethub geresetted maar niks helpt vandaar de monteur 112.50 maar samsung heeft het veroorzaakt en die moeten betalen

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Mark1992 »

R. Proctor schreef:In de Pro versie kan je het gewoon uitzetten bij instellingen en bij de home versies alleen 35 dagen wanneer ie wel gaat updaten
Maar updates zijn ook voor je eigen veiligheid erg belangrijk dus waarom zou je er vanaf willen of wil je liever onveilig werken
Home versie is inderdaad alleen uit te stellen. Pro versie is het mogelijk om uit te zetten maar dit is minimaal (wordt aangegeven in Microsoft Support door gebruikers). Ik ben prima zelf in staat op mijn windows te updaten wanneer ik dat nodig acht. Tevens vind ik dat onveilig werken op een computer/pc toch echt aan de gebruiker zelf ligt. Want ook als de gebruiker gebruik maakt van een onveilig netwerk, dan kiest de gebruiker hier zelf voor.

Voor mij is het namelijk tamelijk lastig dat ik zware programma's gebruik die meerdere uren nodig hebben om het af te ronden. Het is ideaal om dit 's nachts te doen maar helaas houdt Microsoft geen rekening met actieve programma's. Het komt voor dat mijn pc 's ochtends weer opnieuw opgestart is, waardoor alle actieve programma's beëindigd zijn. Dit levert mij problemen op. Aangezien de updater zelf vraagt of je nu wel opstarten of op een later moment na het downloaden van de update kan ik dit niet altijd aanvinken. Bij het niet aanvinken dan start hij na bepaalde tijd automatisch opnieuw op. Dat is gewoon lastig en zou naar mijn mening niet moeten.

Maar bedankt voor jouw antwoord hierop. Maar we zijn off-topic beland.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Mark1992 »

mammamia schreef:Alles hebben we geprobeerd samsung gebeld hebben reuze geholpen maar ook niet op te lossen er zit een blokkade op van af de laatste update jan 2018 daardoor geen smaethub tv en smaethub geresetted maar niks helpt vandaar de monteur 112.50 maar samsung heeft het veroorzaakt en die moeten betalen
Ik zou in eerste instantie zoeken naar meer informatie op internet. Handleidingen en dergelijke en inderdaad zoals je aangaf, zoeken naar berichten van soortgelijke problemen van andere gebruikers en of zij oplossingen hebben. Geeft Samsung tevens aan dat wanneer er monteurs komen het probleem ook daadwerkelijk verholpen wordt? Want ik neem aan dat de monteurs van Samsung zich ook alleen over de software/instellingen zullen buigen.

Verwijderd

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Kun je de tv niet terugzetten naar fabrieksinstellingen? En is het probleem met een chromecast niet opgelost? Dan kun je de internetstekker er verder uittrekken. Een wifi-dongel wellicht. Of ja, je gooit het na 8 jaar op non-conformiteit. Dan heb je recht op een gloednieuwe tv voor hetzelfde geld als wat je destijds voor deze tv hebt betaald.

Verwijderd

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Verwijderd »

mammamia schreef:Lees maar eens op Facebook en de consumentenbond dan zal je schrikken
Ik wil dit op zich wel lezen, maar op welke facebookpagina moet ik zijn? Die van Samsung? Wellicht dat je hier een linkje kunt droppen, net als een linkje naar de consumentenbond over dit probleem.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Helaas zullen de kosten betaald moeten worden, problemen hadden via de verkopende partij moeten lopen gezien zei uw aanspreekpunt zijn.
Samsung bied in ieder geval de mogelijkheid om langs te komen, maar het kan flink zonde zijn van het geld wanneer zei het probleem niet kunnen oplossen want de rekening blijft.
Aan te raden is even zelf het hele netwerk na te kijken, zou persoonlijk geen geld aan samsung monteur uitgeven omdat er geen garantie is dat het probleem dan is opgelost.
En TV 7 jaar of 8 jaar oud dat maakt niet zoveel verschil, in electronicaland is dat apperaat antiek
Trouwens ben ik wel benieuwd wat voor update je gekregen hebt gezien de laatste volgens de site dateert van 2015-06-24

Speedy123
Berichten: 1158
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door Speedy123 »

R. Proctor schreef:
alfatrion schreef:Ik ben van mening dat dit een gevalletje non-conformiteit is, bent u naar de verkoper geweest?
Met een TV van 8 jaar oud, dit is de meest grootste zwets die je verkondigd hier.
Tevens update een TV nooit en te nimmer uit zichzelf je krijgt altijd een waarschuwing er staat een update klaar accepteren ja/nee en trek de stekker niet eruit tijdens de update.
Andere deel blijft ook nog omdat TS roept dat het aan de update ligt is dat ook zo, waarschijnlijker is zijn netwerk gewoon niet op orde en veroorzaakt dat het probleem.
Non-conform laat me niet lachen na 8 jaren
De TV is in 2011 voor het eerst in Nederland op de markt gekomen en is tenminste tot 2015 te koop geweest. Hoe weet u dan zo zeker dat de tv acht jaar geleden is aangeschaft?

En als u dat helemaal niet weet, waarom probeert u dat dan als feit te brengen om anderen belachelijk te maken?

stofzuigertje

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Samsung uit 2009 had zelfde, kleinkinderen hebben deze kleine Smart TV terug gezet naar fabriek instelling en moesten alle kanalen weer ophalen en Ziggo code invoeren alsof hij vers uit de doos kwam.
Deze kinderen uit 2011 hebben dit probleemloos opgelost en waarom zou je een monteur van €112,- vragen?

Wel was vooraf even de Ziggo instellingen opschrijven beter geweest, nu papiertje op achterkant gedaan.
Na half uurtje kijken kwam de update... ging nu wel goed.

Ik heb niets gedaan, maar net zo slim.....

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Netwerkproblemen tv na update Samsung

Ongelezen bericht door rattaplan »

De techniek is dan al 7 jaar oud. Daar gaat het om. Je kan de tv bij wijze van nog nieuw in de winkel kopen, maar ondertussen kan de technische ondersteuning al zijn beeindigd. Kijk ook maar naar bijvoorbeeld de Philips 21:9 tv's. Die worden al jaren niet meer ondersteun, zelfs geen onderdelen meer. Maar komen af en aan nog weleens voorbij nieuw in doos.

Gesloten