AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
hendrikus2014
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2014 15:26

AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door hendrikus2014 »

het is me meerdere malen opgevallen dat dat de producten niet op de goede plaats staan met de kostprijs van dat product.
onlangs was ik bij de XL AH in de elandstraat in Den Haag.
ik wilde eieren kopen die 1,65€ kosten maar in het schap stonden andere eieren met een veel duurdere prijs, ik wilde deze eieren in de zaak scannen maar de algemene scanapparaten zijn allemaal weggehaald.
het is me al meer opgevallen dat er producten op de verkeerde plaats staan met een veel duurdere prijs.
ik heb het aan een medewerker gevraagd en die vertelde mij dat ze allemaal zijn weggehaald, de reden waarom wist hij ook niet.
ook is me een keer opgevallen dat trostomaten in de aanbieding waren, normaal gewicht en prijs gaat per 500gr., deze aanbieding was 400gr, ik vind dat soort dingen misleidend.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Je kunt de prijzen simpel scannen met de AH app of met een handscanner.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het komt in steeds meer winkels voor dat dingen op de verkeerde plaats staan. De werkethos die we vroeger hadden (alles precies en netjes op zijn plek) is kennelijk tanende. Men zegt dat het komt door te jong personeel. Ik denk eerder een gebrek aan begeleiding.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

witte angora schreef:
06 nov 2021 08:11
Het komt in steeds meer winkels voor dat dingen op de verkeerde plaats staan. De werkethos die we vroeger hadden (alles precies en netjes op zijn plek) is kennelijk tanende. Men zegt dat het komt door te jong personeel. Ik denk eerder een gebrek aan begeleiding.
Plus klanten die dingen op de verkeerde plek terugzetten. En natuurlijk was vroeger alles beter. Niet dus. Als ik zie hoe jongeren tegenwoordig werken t.o.v. hoe dat ging toen ik jong was, werken ze nu een stuk harder en serieuzer. Wij stonden te roken als de baas in de supermarkt niet zei wat we moesten doen. Tegenwoordig zie je jongeren meer ownership nemen voor het werk wat moet gebeuren.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door witte angora »

@Peter, spreek voor jezelf, wil je? Toen ik bij Appie werkte, werd er flink doorgewerkt. Niks roken of lanterfanten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:
06 nov 2021 09:17
Toen ik bij Appie werkte, werd er flink doorgewerkt.
Het zal per filiaal verschillen, helaas zijn mijn ervaringen minder positief. De vakkenvullers zijn vaak scholieren van een jaar of 15-16, die vooral met elkaar staan te kletsen en altijd hinderlijk in de weg staan. Ik wil gewoon een product uit de vitrine pakken, maar op de een of andere manier wordt dat niet opgemerkt. En als ik dan vraag of zij mij het even willen aanreiken wordt dat als een onderbreking van hun gesprek beschouwd.
En dan de merkwaardige gewoonte dat het verplicht is om mee te lopen als een klant vraagt waar iets ligt. Dat irriteert me mateloos, ik ben wel oud maar ze behandelen me als een seniele kleuter. Als ik vraag waar de mosterd ligt, wil ik dat ze zeggen: twee paden verderop, ongeveer in het midden. Meelopen hoeft helemaal niet, zelfs als ik zeg ik het liever niet heb blijven ze het doen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door newmikey »

"AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen" hebben nooit bestaan - dat zou nogal vreemd zijn geweest. Als u die kastjes bedoelt waar je de verkoopprijs even kon checken, die zijn inmiddels achterhaald door de AH app op je telefoon en de handscanners.

Uiteraard verplaatst niet alleen AH maar elke andere supermarkt regelmatig produkten op basis van de overeenkomsten met leveranciers en analyses van het koopgedrag van het publiek. Dat heet "goed ondernemerschap" en is niet bedoeld om u persoonlijk dwars te zitten maar om de omzet te maximaliseren. Schapruimte is beperkt en ooghoogte is waar mensen het meeste pakken - dat vergt frequente aanpassingen.

Voor wat betreft die trostomaten: zolang er nergens stond dat u 500 gram zou krijgen in plaats van 400 gram is dit niet misleidend, voor zover ik het kan zien staat er op de prijsbordjes en etiketten van voorverpakte spullen ook altijd de prijs per kilo.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door Lowieze »

De jeugd kan het weer niet goed doen.
Als ze aanwijzen waar de producten liggen waar je om vraagt, is het niet goed. Als ze uit klantenservice met je meelopen, is het ook niet goed.
Mijn kinderen hebben jaren geleden ook vakken gevuld. Als ik de verhalen hoorde over het gedrag van sommige klanten, die denken de koning te zijn maar dan eentje met machtsmisbruik, dan had ik persoonlijk zulke klanten een winkelverbod gegeven :D

Mijn ervaring is, als je zelf vriendelijk bent en de winkelmedewerker met respect behandelt, dan doen ze veel voor je.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
06 nov 2021 09:17
@Peter, spreek voor jezelf, wil je? Toen ik bij Appie werkte, werd er flink doorgewerkt. Niks roken of lanterfanten.
Vroeger was alles beter

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door grun »

Lowieze schreef:
06 nov 2021 10:06
Als ik de verhalen hoorde over het gedrag van sommige klanten, die denken de koning te zijn maar dan eentje met machtsmisbruik, dan had ik persoonlijk zulke klanten een winkelverbod gegeven :D
Dat is nergens voor nodig, ik blijf uit mezelf al weg. Waar ik woon worden in hoog tempo winkels als Lidl en Aldi gemoderniseerd en uitgebreid. Vergelijkbare kwaliteit voor lagere prijzen en, niet onbelangrijk, een groot aantal non-food artikelen. Vaak kom ik daar dezelfde klanten tegen die ik vroeger bij de Appie zag.
Bij AH kom ik alleen nog voor bonusartikelen en omdat er een PostNL balie is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In elke supermarkt zou minstens één scanner moeten hangen die de prijs van een gescand artikel laat zien.

Er zitten meestal geen prijsstickers op artikelen. En de prijs op het schap klopt niet altijd.

De grote AH bij mij in de buurt heeft er geen.

SimonV
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:08

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door SimonV »

Of het personeel vroeger beter/vriendelijker/meer betrokken was kunnen we een heel topic vullen.
De scanapparaten mogen dan wel verdwenen zijn uit de winkel waar topicstarter komt, maar er blijft nog steeds een eis dat artikelen geprijst zijn. Hetzij met een sticker, hetzij met een prijs op/voor/boven/naast het schap. Bovendien moet de prijs per eenheid (zoals per kilo of liter) worden aangegeven (link consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-k ... duct-staan). Daarmee is het goed vergelijken tussen normale prijzen en aanbiedingen of producten onderling.

De meeste supermarkten hebben op de schapkaartjes een vrij uitgebreide omschrijving staan, zodat je kunt controleren of het artikel áchter het kaartje ook het artikel is dat óp het kaartje staat.
Klopt de prijs niet met de kassa, dan geldt de prijs die bij het artikel stond (https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-k ... opt-wat-nu).

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door witte angora »

SimonV schreef:
06 nov 2021 11:23
De meeste supermarkten hebben op de schapkaartjes een vrij uitgebreide omschrijving staan, zodat je kunt controleren of het artikel áchter het kaartje ook het artikel is dat óp het kaartje staat.
Het is alleen zo jammer dat je vaak een vergrootglas moet hebben om die uitgebreide omschrijving te kunnen lezen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vooral op het onderste schap, waar de kaartje ook nog wel eens afgereden zijn.

Ik gebruik de handscanner of mijn telefoon als ik niet zeker ben van de prijs. De centrale scanner aan een pilaar in de winkel is in het door mij gefrequenteerde AH-filiaal volgens mij verdwenen.
Bij de Turkse en de Marokkaanse supermarktjes waar ik ook regelmatig kom, is er nooit zo'n "klantenscanner" geweest.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Als je met de hand scanner scant, komt het product er wel bij te staan, tik op het product en haal hem er weer af van 1 - naar 0 te gaan. Je hoeft niet de hele winkel door om zo'n scan apparaat te zoeken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door grun »

Lowieze schreef:
06 nov 2021 10:06
De jeugd kan het weer niet goed doen.
Als ze aanwijzen waar de producten liggen waar je om vraagt, is het niet goed. Als ze uit klantenservice met je meelopen, is het ook niet goed.
Mijn ervaring is, als je zelf vriendelijk bent en de winkelmedewerker met respect behandelt, dan doen ze veel voor je.
Aanwijzen is prima, meelopen niet. Dan voel ik me als klant hulpeloos, hulpbehoevend, oud en onbekwaam, kortom als minderwaardig. Dat wil ik niet. Waarom begrijp je dat niet?

Vakkenvullers worden per uur betaald voor het aanvullen van de artikelen. Meelopen met de klanten noem jij service, ik vind het ongewenst. En ik behandel iedereen met respect door het vriendelijk en beleefd te vragen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door Lowieze »

grun schreef:
06 nov 2021 15:00

Aanwijzen is prima, meelopen niet. Dan voel ik me als klant hulpeloos, hulpbehoevend, oud en onbekwaam, kortom als minderwaardig. Dat wil ik niet. Waarom begrijp je dat niet?

Vakkenvullers worden per uur betaald voor het aanvullen van de artikelen. Meelopen met de klanten noem jij service, ik vind het ongewenst. En ik behandel iedereen met respect door het vriendelijk en beleefd te vragen.
Dat u zich dan hulpeloos, hulpbehoevend etc. voelt ligt natuurlijk niet aan het gedrag van een winkelmedewerker. Dat zit tussen uw oren :D

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat meelopen wordt gedaan omdat er vaak genoeg mensen het alsnog niet kunnen vinden in de juiste gang, geen idee hebben hoe het er uit ziet, want meestal is het een product wat ze eigenlijk nooit kopen.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Bob Schurkjens schreef:
06 nov 2021 11:12
In elke supermarkt zou minstens één scanner moeten hangen die de prijs van een gescand artikel laat zien.

Er zitten meestal geen prijsstickers op artikelen. En de prijs op het schap klopt niet altijd.

De grote AH bij mij in de buurt heeft er geen.
In de meeste, misschien wel alle AH supermarkten (en okk de winkels van diverse andere ketens) zijn tegenwoordig tientallen van zulke scanners te vinden. In grotere filialen zelfs honderden. We noemen ze handscanners.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

grun schreef:
06 nov 2021 09:34
witte angora schreef:
06 nov 2021 09:17
Toen ik bij Appie werkte, werd er flink doorgewerkt.
Het zal per filiaal verschillen,
Vooral dit. En dat het per filiaal sterk kan verschillen en soms droevig gesteld is, komt niet door 'de jeugd'. Maar door de eigenaar en/of het management van de vestiging.

Met de juiste sturing en aandacht wil de meeste jeugd best aardig doorwerken. En wordt dat werk ook prima uitgevoerd. Alleen die aandacht vergt tijd. Allereerst natuurlijk van de leidinggevende(n), die zich op de werkvloer moeten laten zien. Daar tips moeten geven, moeten besturen etc.

Maar het kost ook tijd van nieuwe vakkenvullers. Inwerken heeft dat. Want spullen uit een doos halen kan iedereen. Maar goed vakkenvullen komt meer bij kijken. Etiketten lezen, zowel die op het schap als op de omdoos die uitgepakt moet worden. FIFO, spiegelen, net werken (zodat de klant minder hinder ondervindt van colli en afval in het gangpad).

En als het dan allemaal goed verloopt, hoeft goed werk leveren helemaal niet te betekenen dat het saai wordt. Voor gezelligheid op de werkvloer kan gewerkt worden in duo's die een klik met elkaar hebben. En in pauzes en na afloop van het werk kan de werkgever/leidinggevende ook mee bouwen aan een goede werksfeer. Een hapje en drankje verzorgen hoeft voor de werkgever amper iets te kosten. Maar zorgt wel voor gezelligheid in de kantine.

En waarschijnlijk heeft uiteindelijk de supermarktmanager die in goede vakkenvullers investeert waarschijnlijk minder kosten op lange termijn, want veel minder verloop in personeel, veel minder breuk en datum-afschrijvingen en een beter werktempo.

Gesloten