LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door televiesie »

mag arbo arts het woord pesten veranderen in prikkels zodat werkgever buiten schot valt.dit is er gebeurt mijn vrouw is gepest door haar leidinggevende zij heeft hierdoor een psychose gehad .hierdoor kon zij niet goed uiten bij de arboarts [mijn vrouw kon alleen zeggen dat zij gepest werd]ook de huisarts heeft mails gestuurd dat zij gepest werd ook door een medewerker van deze arbodienst hierdoor heeft zij bloedneuzen gekregen. en toch schrijft deze arboarts die betaald word door de werkgever . zij kan niet tegen prikkels op de werkvloer zij kan langzaam aan met begeleiding weer werken. wij moeten nu noodgedwongen naar de uwv .de pester word niet gestraft leidinggevende houd de hand boven haar hoofd.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door piet987654 »

Neem eens contact op met een vakbond. kijk eens op www.fnv.nl waarschijnlijk weten ze daar veel beter hoe U nu verder moet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door tttlocke »

De arbo arts is verantwoordelijk voor de woorden die hij wil gebruiken om op te schrijven wat voor zijn werkzaamheden relevant is. Dus natuurlijk mag hij het woord 'prikkels' gebruiken. Dat is op zich toch niet erg? Het gaat er toch om hoe u vrouw weer met goede begeleiding stappen vooruit kan maken? De arbo arts heeft een specifieke verantwoordelijkheid, en die is niet om als een rechercheur onderzoek te doen naar wat er precies gebeurd is, of om schuldigen aan te wijzen. Vandaar het meer neutrale en niet-subjectief geladen woordgebruik, wat op zich niet onjuist hoeft te zijn.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dit is een vervolg op een vorig topic door u of uw vrouw destijds geopend. Uitgebreid is hierop gereageerd en met elkaar zijn we tot een aantal duidelijkheden gekomen. Uw vrouw heeft een advocaat voor deze kwestie in de arm genomen die de werkgever benaderd heeft en ervoor gezorgd heeft dat, om de zaak met uw vrouw niet op de spits te drijven, zelf geen contact meer met haar opneemt. Verder is geadviseerd alle energie te steken in herstel van de ziekte een niet in en strijd met de werkgever. daar heeft u de advocaat voor.

Verder dient u er op te vertrouwen dat deskundigen als bedrijfsarts, ARBO-arts etc. het juiste advies zullen geven. Maar houdt één ding goed in de gaten. Zij bepalen al sinds een aantal jaren niet meer hoe ziek of arbeidsongeschikt hun clienten zijn, zij zijn er voor aangenomen en worden ervoor betaald om te bepalen wat een zieke werknemer nog wel kan. Dat kan de zieke werknemer soms wat rouw op zijn/haar dak vallen, maar in zekere zin heeft dit ook een positieve kant.

Bij het UWV, dat zult u nog ervaren, is dit niet anders. Wel is een werknemer bij het UWV redelijk goed ingedekt. Is een werknemer het niet eens met een eerst beslissing dan kan hij/zij altijd nog een deskundigenoordeel aangevragen. Al die belissingen zijn gebaseerd op strenge procedures waar die deskundigen zich aan moeten houden. De advocaat van uw vrouw kan haar hier uitgebreid over informeren. Uiteraard is op de website van het UWV ook uitgebreid aandacht hieraan besteed.

Uiteindelijk zal het traject bij het UWV uitlopen op een re-integrtietraject bij de eigen werkgever (Spoor1) of een andere werkgever (Spoor 2). De werknemer moet zich zo goed mogelijk hieraan houden maar voor de werkgever is dit zeker niet vrijblijvend. Ook hij zal zijn volledige medewerking aan zo'n traject moeten verlenen zodat zijn werknemer uiteindelijk weer normaal of zo goed als nog mogelijk is kan functioneren. Het UWV ziet hier streng op toe. Houdt een werkgever zich hier niet aan of frustreert hij de werknemer waardoor de re-integratie ook niet goed verloopt, dan kan zo'n onwillige werkgever hoge sancties tegemoet zien.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 14 aug 2018 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:De arbo arts is verantwoordelijk voor de woorden die hij wil gebruiken om op te schrijven wat voor zijn werkzaamheden relevant is. Dus natuurlijk mag hij het woord 'prikkels' gebruiken. Dat is op zich toch niet erg? Het gaat er toch om hoe u vrouw weer met goede begeleiding stappen vooruit kan maken? De arbo arts heeft een specifieke verantwoordelijkheid, en die is niet om als een rechercheur onderzoek te doen naar wat er precies gebeurd is, of om schuldigen aan te wijzen. Vandaar het meer neutrale en niet-subjectief geladen woordgebruik, wat op zich niet onjuist hoeft te zijn.
Dit dus. Zie het gebruik van dergelijke woorden niet als een waardeoordeel, maar gewoon als een de-escalerende omschrijving. De term is natuurlijk ook gewoon juist.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Als het gebruik van het woord 'prikkels' betekent dat het in uw ogen het pesten c.q. de pester buiten schot blijft dan kan ik me uw bezwaar wel voorstellen.
Ik ben het met @piet987654 eens: laat u bijstaan door een vakbond. Sterkte gewenst allebei.

sake1987

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door sake1987 »

BreejKC verwoord het goed, net als wij u al in de vorige topic hebben geïnformeerd, houdt u er buiten en laat het over aan de advocaat.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door renewouters »

Prikkels is een stuk objectiever dan pesten. Dus ik snap de arboarts wel als hij voor dat soort woorden kiest in zijn verslag. Wat voor de 1 als pesten wordt ervaren wordt door een ander wellicht gewoon genegeerd.

Tukjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2018 23:07

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door Tukjes »

Wat ik lees is dat de arboarts aangeeft wat noodzakelijk is voor het re-integreren, het hervatten van het werk. Hierbij reageert de arts puur medisch. Een psychose en slecht tegen prikkels kunnen, horen medisch gezien bij elkaar.
Mijn advies voor het UWV traject is, kijk of u begeleiding van de vakbond kan krijgen. Er zijn vakbonden waarbij iemand van de vakbond ook meegaat naar het UWV en u vooraf begeleiden zodat u inzicht krijgt in hoe zo'n gesprek verloopt.
Het UWV traject start altijd na twee jaar ziekte en als u onvoldoende van uw inkomen verdient en heeft niets te maken met een werk hervattingsadvies van de bedrijfsarts.
Vraag hulp van uw advocaat bij het invullen van alle formulieren die ingevuld moeten worden om het UWV traject daadwerkelijk te starten. Er was vroeger een formulier waarbij u uw eigen mening kan geven en uw advocaat kan het formulier van bijlagen voorzien ook al staat het niet op het formulier dat bijlagen toegestaan zijn. Laat ieder UWV formulier wat zowel door de werkgever als door uw partner ondertekent moet worden eerst door uw advocaat lezen voordat uw partner het ondertekent.

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door riddert »

televiesie schreef:de pester word niet gestraft leidinggevende houd de hand boven haar hoofd.
Ik had u in een eerder geopend topic van u het advies gegeven om verder te gaan en vooruit te kijken, uw blik op positieve zaken te richten in plaats van de negatieve. Dat advies krijgt u nogmaals.

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door televiesie »

volgens de nationale ombudsman .hij heeft mij door vewezen naar een jurist mag de bedrijfarts niet zomaar woorden als pesten en werkconflict .weghalen als dit al geschreven is in de 1e brief. verder kregen wij deze brief niet van de arts maar via de werkgever .gek he verder heeft de de jurist heeft ook gezegd u kan het beste naar de uwv gaan .deze word niet betaald door de werkgever .verder mochten wij niet een 2e gesprek aangaan met de arboarts dit werd tegengehouden door mensen van de arbodienst. gek he in de notulen staat dat je altijd een afspraak kan maken maar eerst vragen zij over wie gaat het .en dan krijg je als antwoord nee. deze arbodienst heeft er ook voor gezorgd dat ik bloedneuzen kreeg omdat ik een intimiderende vrouw aan de lijn had die voorstelde om zelf ontslag te nemen. nogmaals ik ben niet bang om ontslagen of geen loon te krijgen dit word nu ook bevroren tot de uwv de uitslag geeft. maar het gaat nog steeds om de waarheid.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door sylvesterb »

televiesie schreef:volgens de nationale ombudsman .hij heeft mij door vewezen naar een jurist mag de bedrijfarts niet zomaar woorden als pesten en werkconflict .weghalen als dit al geschreven is in de 1e brief. verder kregen wij deze brief niet van de arts maar via de werkgever .gek he verder heeft de de jurist heeft ook gezegd u kan het beste naar de uwv gaan .deze word niet betaald door de werkgever .verder mochten wij niet een 2e gesprek aangaan met de arboarts dit werd tegengehouden door mensen van de arbodienst. gek he in de notulen staat dat je altijd een afspraak kan maken maar eerst vragen zij over wie gaat het .en dan krijg je als antwoord nee. deze arbodienst heeft er ook voor gezorgd dat ik bloedneuzen kreeg omdat ik een intimiderende vrouw aan de lijn had die voorstelde om zelf ontslag te nemen. nogmaals ik ben niet bang om ontslagen of geen loon te krijgen dit word nu ook bevroren tot de uwv de uitslag geeft. maar het gaat nog steeds om de waarheid.
Wat gek is is dat u in uw eerder topic aangaf een advocaat in de arm te hebben genomen en dit schijnbaar nu een jurist is geworden.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door Moneyman »

televiesie schreef:volgens de nationale ombudsman .hij heeft mij door vewezen naar een jurist mag de bedrijfarts niet zomaar woorden als pesten en werkconflict .weghalen als dit al geschreven is in de 1e brief.
De Nationale Ombudsman. ..? Wat heeft die met een Arboarts te maken? Ik geloof er niets van dat dat zo door de NO gezegd is.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door BreejKC »

maar het gaat nog steeds om de waarheid.
Hiermee heeft u op zich helemaal gelijk. Realiseert u zich echter dat tussen de waarheid hebben en de waarheid krijgen een heel groot verschil zit. U kunt u natuurlijk helemaal in die waarheid vastbijten, als de andere partij halstarrig is levert dit alleen maar meer stress op. Of dat het herstel van de zieke, hoe de patient ook behandeld is, bevorderd daar mag je best een vraagteken bij zetten.

Nogmaals richt u zich niet zozeer op wat wel of geen waarheid is, op wat wel of geen recht is, maar op het herstel van de ziekte. Zaken die juridisch met het herstel en de latere werkhervatting te maken hebben laat u over aan uw advocaat/jurist. Dat is de deskundige op dit gebied en uit ervaring weet zo iemand precies hoe ver hij wel/niet kan gaan om zoveel mogelijk van die waarheid of het recht voor zijn client te behalen.

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door televiesie »

onze burgemeester heeft ook mijn brief ontvangen deze heeft hij gelezen en doorgestuurd naar mijn werkgever [hiervan heb ik bericht van ontvangen] dit heeft geleid tot een stroomversnelling .de directeur van re-integratie heeft een paar dagen later geschreven.welke drempels kan ik voor u weghalen zodat u weer voor ons kan werken.en ook de leidinggevende heeft inmiddels bekend dat zij mij gepest heeft.verder zou de burgemeester nog contact met ons opnemen over de afloop.zijn secretaresse heeft dit ook bevestigd tegen onze advocaat.

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door televiesie »

he eindelijk het is afgelopen [waarschijnlijk met hulp van de burgemeester]ze wouden nog wel een andere arboarts sturen want deze arboarts durfde mijn huisarts niet zelf te bellen.ook de doktoren op mijn werk vonden de uitslag echt niet kloppen maar ja diegene die betaald bepaald,enfin het is voorbij.ik moet het nog even verwerken .maar we kunnen weer verder met onze leven.ik zag gisteren nog een oude filmpje bij radar dat inderdaad bedrijfartsen worden gedwongen om de rapporten te veranderen met alle gevolgen van dien.ik wens iedereen een goede nachtrust en misschien tot ziens.

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: mag arbo arts pesten veranderen in prikkels

Ongelezen bericht door televiesie »

even ter verduidelijking de nationale ombudsman gaat over zaken als sociale werkplekken[hier zijn heel veel problemen]hij kan je dan doorsturen naar een jurist per telefoon en deze geeft dan advies.en ook de burgemeester heeft een taak bij de sociale werkplek zoek op google wsw mensen steeds meer uit het oog van de gemeente rapport van 2017 en daar staat het advies van de ombudsman enz dus gewoon vragen zoeken op google en dan hulp vragen.

Gesloten