LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek Internet Veiligheid

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Onderzoek Internet Veiligheid

Ongelezen bericht door Radar »

Verplaatst naar onderzoek ^FG

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onderzoek Internet Veiligheid

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb de enquête ingevuld.
Succes met het afstuderen!

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Onderzoek Internet Veiligheid

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik weet niet wat ik van de 1e vragenlijst moet vinden. Als het goed is vult iedereen maar een optie in bij alles en dat is "erg waarschijnlijk". Aangezien je de vraag in het algemeen stelt, het is onwaarschijnlijk dat die situaties nooit zijn voorgevallen. Sterker nog, met 100% zekerheid kunnen we zeggen dat ze allemaal gebeuren. Voor mijn part had je daar geen vragenlijst van hoeven maken, meer een constatering.

De 2e vragenlijst is eigenlijk te simpel gesteld. Want als we kunnen constateren dat mensen een virus krijgen of gehackt worden (buiten jouw invloed) dan kunnen we er ook vanuit gaan dat met die zelfde handeling je wachtwoorden bekend zijn, je mails worden gelezen, je browsergeschiedenis bekend is, je persoonlijke informatie verkocht wordt, etc. De meeste van de vragen hebben dus twee antwoorden. De ene voor een opzichzelfstaand incident (je gooit bijvoorbeeld een kopie van je paspoort online) of als consequentie van een ander incident (het gehackt worden bijvoorbeeld).

De lijst waarin ik moet schatten wat de kans is dat het mij overkomt in vergelijking met iemand anders van het zelfde geslacht en leeftijd kan ik niet invullen. Dat zou inhouden dat ik moet weten hoe de rest van die groep met internet en gegevens omgaat. Die informatie heb ik niet dus ik heb geen grond om een schatting op te maken.


Okay, je uitleg aan het einde had misschien aan het begin moeten staan (nu snap ik de methode van vraagstelling) maar dan had je een bias gehad. :D

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Onderzoek Internet Veiligheid

Ongelezen bericht door peter17111962 »

ingevuld, maar bij sommige vragen staat mijn antwoord er niet bij. Ik zit NOOIT op een openbaar netwerk. ik heb geen smartphone, maar een GSM zonder internet erop. ik heb alleen een laptop en die gebruik ik alleen op mijn eigen router. nooit onderweg, ik zou niet weten waarom. ik doe ook nooit bestellingen of aankopen op internet. ik doe ook niet aan internetbankieren. in vul ook nooit mijn mailadres of tel nummer in op websites. mijn spam map maak ik altijd leeg zonder de mails te openen. mijn laptop verwijderd alle cookies, passwoorden en dergelijke zaken bij afsluiten. Dit omdat het voor mij een vaststaand feit is dat internet onveilig is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onderzoek Internet Veiligheid

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik mis de open vragen.....

1 gooi Windows door je eigen raam eruit. Gebruikte linux

2 op vakantie of zo gebruik ik oude lege laptop of mobiel, daar staan geen mails of persoonlijke zaken in.
zelfs geen Radar forum....

3 Voor kaart navigatie downloaden of zo is geen enkel risico met dubieuze Wifi omdat ik oude mobiel gebruikte na leeghalen...
de reserve die niemand meer wil hebben.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Onderzoek Internet Veiligheid

Ongelezen bericht door Sira »

Methusalah schreef:
28 apr 2020 16:46
Ik weet niet wat ik van de 1e vragenlijst moet vinden. Als het goed is vult iedereen maar een optie in bij alles en dat is "erg waarschijnlijk". Aangezien je de vraag in het algemeen stelt, het is onwaarschijnlijk dat die situaties nooit zijn voorgevallen. Sterker nog, met 100% zekerheid kunnen we zeggen dat ze allemaal gebeuren. Voor mijn part had je daar geen vragenlijst van hoeven maken, meer een constatering.
Klopt!
Daarom ben ik bij dat gedeelte afgehaakt. In het algemeen moet er geconstateerd worden "erg waarschijnlijk", maar voor mij persoonlijk zal dit minimaal "onwaarschijnlijk" moeten zijn.

Gesloten